کفی طبی پای صاف

اگر از عارضه صافی کف پا رنج می برید و به دنبال روش های درمان موثر این ناهنجاری هستید، با این مطلب از کاویان طب همراه باشید. کفی طبی پای صاف که موضوع بحث ما در این مطلب می باشد، روشی موثر و کارآمد در درمان صافی کف پا خواهد بود.

مرکز تخصصی ساخت کفی های طبی سفارشی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

در ادامه خواهید خواند.. نمایش
اسکن کف پا برای ساخت کفی طبی

با عارضه صافی کف پا آشنا شوید

اکثریت افراد در کف پای خود دارای یک قوس می باشند، اما دسته ای از افراد فاقد این قوس در کف پا بوده و هنگامی که پای خود را روی زمین می گذارند، کف پا مماس با زمین خواهد بود. عوامل مختلفی از قبیل پارگی تاندون ها، روماتیسم مفصلی، آسیب دیدگی عصبی و … در بروز این عارضه دخیل می باشند.

انواع صافی کف پا

به طور کلی صافی کف پا را می توان در دو دسته بندی زیر قرار داد:

کف پای صاف انعطاف پذیر

این وضعیت را بیشتر در کودکان شاهد خواهیم بود. در افراد دچار کف پای صاف انعطاف پذیر به هنگام ایستادن، قوس کف پا وجود نداشته، اما در هنگام راه رفتن یا نشستن قوس پا مجددا نمایان خواهد شد.

کفی پای سفت و سخت

این نوع صافی کف پا را می توان هم در کودکان و هم در بزرگسالان مشاهده کرد. این دسته از افراد به هنگام ایستادن و نشستن فاقد قوس در کف پا خواهند بود.

علل و عوامل خطر صافی کف پا

در ادامه مواردی را شرح خواهیم داد که در بروز صافی کف پا دخیل هستند، این عوامل عبارتند از:

مشکلات ژنتیکی

صافی کف پا عارضه ای است که ممکن است به صورت ارثی و ژنتیکی به فرزند منتقل شود که جهت کاهش عوارض ناشی از آن، می توان کفی طبی پای صاف را مورد استفاده قرار داد. در ادامه این مطلب بیشتر به شرح این روش درمان خواهیم پرداخت.

چاقی

طبق بررسی های انجام شده در افراد مبتلا به صافی کف پا، اضافه وزن و چاقی، دو عامل مهم در ایجاد این ناهنجاری می باشد.

بارداری

بارداری از دیگر عواملی است که احتمال ابتلا به کف پای صاف را افزایش می دهد، زیرا در طول بارداری فرد با افزایش وزن مواجه خواهد شد که این امر خود یکی از علل ایجاد صافی کف پا می باشد.

دیابت

مشکلات عصبی، بیماری هایی نظیر آرتریت روماتوئید و التهاب تاندون تیبیال خلفی از دیگر مواردی است که ممکن است منجر به پای صاف شود.

صافی کف پا چه علائمی را به همراه دارد؟

از رایج ترین علائم صافی کف پا، می توان به درد در کف پا اشاره نمود. درد در ساق پا، زانو، لگن، کمر و پایین پا از دیگر علائم این عارضه می باشد. همچنین افراد دچار صافی کف پا ممکن است با خستگی زود هنگام در فعالیت و دشواری در حرکت مواجه شوند.

عوارض کف پای صاف

همان گونه که گفته شد، درد در برخی از نقاط پا از علائم رایج کف پای صاف می باشد. معمولا به کمک روش های درمان ساده ای نظیر کفی طبی پای صاف، می توان این علائم را کاهش داد و از بروز عوارض ناشی از این ناهنجاری پیشگیری نمود. عدم درمان صافی کف پا عوارضی را به همراه خواهد داشت که در ادامه آن ها را شرح خواهیم داد.

التهاب کف پا

افراد دچار کف پای صاف در خطر التهاب فاسیای کف پا می باشند که به آن فاسیتیس نیز گفته می شود. درد در پاشنه پا در هنگام برداشتن اولین قدم ها، از رایج ترین علل این عارضه می باشد.

تاندونیت آشیل

پارگی و التهاب تاندون به دلیل راه رفتن یا دویدن در افرادی با کف پای صاف، تاندونیت آشیل را ایجاد خواهد کرد. استراحت، مصرف داروهای ضد التهاب، کمپرس یخ و کفی طبی پای صاف، می تواند از بروز عوارض بیشتر تاندونیت آشیل ناشی از صافی کف پا پیشگیری کند.

آرتروز

صافی کف پا منجر به از دست دادن ثبات جسمی و در نتیجه تحلیل رفتن مفصل ها به دلیل فشار مضاعف می شود. نهایتا این دسته افراد بیشتر در خطر آرتروز خواهند بود.

مشکلات مچ پا

از دیگر عوارض ناشی از صافی کف پا، می توان به مشکلات مچ پا اشاره نمود که این مورد خود عوارض دیگری را نیز به همراه خواهند داشت. سستی پا، درد در ناحیه مچ و … نیز در پی این عارضه بروز خواهد کرد.

مشکلات انگشتان پا

پوشیدن کفش و کفی های طبی در افرادی با کف پای صاف، منجر به وارد آمدن فشار به پاها و در نتیجه پینه در پا و گاها بونیون خواهد شد.

مشکلات پا

از آن جایی که کف پا نقش مهمی را در تحمل وزن بدن ایفا می کند، هر گونه ناهنجاری و اختلال در پا، هماهنگی کل بدن را مختل کرده و آسیب های جدی را در پی خواهد داشت. صافی کف پا از جمله عارضه هایی است که سبب ناهنجاری هایی از قبیل شکستگی فشاری در پا و مشکل آتل ساق پا می شود.

درمان صافی کف پا

روش های متعددی در درمان صافی کف پا به کار گرفته می شوند که انتخاب آن ها بستگی به شدت و نوع صافی کف پا دارد. در زیر به شرح مهم ترین و کارآمدترین روش های درمان صافی کف پا پرداخته ایم:

کفی طبی و ارتز

یکی از مهم ترین مراحل درمانی در صافی کف پا، ساپورت کردن از قوس کف پا می باشد که این امر به کمک ارتزها و کفی طبی پای صاف امکان پذیر می باشد. کفی های طبی را می توان در انواع کفش های طبی قرار داد تا ضمن حمایت از کف پا، عوارض ناشی از صافی کف پا را کاهش دهد.

اسکن کف پا

تغییر در سبک زندگی

گاهی اوقات صافی کف پا به دلایلی نظیر اضافه وزن بروز می کند که در این صورت پزشک با تجویز برنامه غذایی و تمرینی ضمن کاهش وزن بیمار، به کاهش فشار روی پا نیز کمک خواهد کرد.

داروهای مسکن و ضدالتهاب

از آن جایی که در پی صافی کف پا، فرد با علائمی نظیر درد و تورم مواجه ‌خواهد شد، پزشک داروهای مسکن یا داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی را تجویز می کند.

انجام حرکات اصلاحی

انجام برخی از تمرینات و حرکات اصلاحی نظیر کشش پاشنه، غلتاندن توپ تنیس با پا و لیفت قوس کف پا، علاوه بر کاهش درد ناشی از صافی کف پا به بهبود این عارضه نیز کمک خواهد کرد.

جراحی

در مواردی که روش های درمانی ذکر شده موثر نبوده و صافی کف پا منجر به عوارض متعددی در فرد شود، پزشک جراحی پا را توصیه می کند. در طی این جراحی، پزشک اقدام به ترمیم مفاصل و تاندون ها کرده و قوس مناسبی را در پای فرد ایجاد می کند.

کفی طبی پای صاف چیست؟

همان گونه که در این مطلب ذکر شد، پای صاف عوارضی را به همراه دارد که به جهت کاهش آن ها، روش های درمانی نظیر کفی طبی پای صاف به کار گرفته می شود. حتی در صورتی که پای صاف در شما و کودکانتان علائمی را به همراه نداشته باشد، باید کفی طبی پای صاف را تهیه نمود و آن را مورد استفاده قرار داد.

کفی طبی پای صاف از بروز چه عوارضی جلوگیری می کند؟

عدم درمان صافی کف پا، منجر به بروز درد، خستگی، ورم و کاهش کیفیت زندگی فرد خواهد شد. بنابراین استفاده از کفی طبی پای صاف از عوارض ذکر شده در بالا پیشگیری خواهد کرد. افرادی که از کفی پای صاف در کفش های خود استفاده می کنند، تاثیر این کفی ها را در زندگی خود دیده و زندگی با کیفیت تری را تجربه خواهند کرد.

رعایت چه نکاتی دوام کفی طبی را افزایش می دهد؟

به طور معمول کفی های طبی که هر روزه مورد استفاده قرار می گیرند، حدود 12 ماه دوام دارند. البته در صورت استفاده کمتر از این کفی ها می توانید دوام این کفی ها را افزایش دهید. رعایت نکات ذکر شده در زیر، به افزایش عمر کفی طبی پای صاف شما کمک خواهد کرد:

• گاهی کفی طبی را بیرون آورده و در معرض هوا قرار دهید تا رطوبت آن خشک شود.
  • در صورت نیاز می توانید کفی های طبی را با کمی مواد شوینده شستشو دهید و سپس آن را خشک کنید.
  • گاها کفی های طبی را بررسی نمایید و در صورت هر گونه مشکل در آن ها، اقدام به تعویض آن نمایید.

خرید کفی طبی پای صاف

اگر از عارضه صافی کف پا رنج می برید و پزشک استفاده از مکفی طبی پای صاف را برای شما تجویز کرده است، جهت تهیه این کفی ها می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید. قطعا تهیه کفی طبی پای صاف از مراکز معتبر، دوام بیشتری خواهد داشت.

کلینیک کاویان طب در ساخت کفی های طبی بهترین متریال و به روزترین تجهیزات را به کار می گیرد. بنابراین می توانید بدون هیچ تردیدی به این مجموعه تخصصی مراجعه نمایید و از محصولات با کیفیت این مجموعه بهره مند شوید.

قیمت کفی طبی پای صاف

کفی های طبی پای صاف را می توان با قیمت های متفاوتی در بازار یا کلینیک های ارتوپدی تهیه نمود. تفاوت در قیمت کفی طبی پای صاف به دلیل کیفیت، متریال به کار رفته شده در ساخت و تجهیزات کلینیک ارتوپدی می باشد. جهت آگاهی از قیمت دقیق کفی طبی پای صاف، می توانید با کارشناسان کلینیک کاویان طب از طریق شماره 91008881-021 در ارتباط باشید.

در این مطلب به شرح عارضه پای صاف و روش های درمان آن پرداختیم. کفی طبی پای صاف که یکی از بهترین و موثرترین روش های درمان این عارضه می باشد، قابل تهیه با کیفیت بالا در کلینیک ارتوپدی فنی کاویان طب است. بنابراین با تهیه این کفی های طبی، عوارض ناشی از صافی کف پا را به حداقل برسانید.