مرکز ساخت کفی طبی

آیا از درد در ناحیه پا رنج می برید؟ از مزایای کفی طبی برای پا مطلع هستید؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا ضمن شرح مزایای کفی طبی، بهترین مرکز فروش کفی طبی را به شما معرفی کنیم. 

افراد به دلایلی نظیر کف پای صاف یا زانوی پرانتزی ملزم به تهیه ‌وسایل کمکی از قبیل کفش و کفی طبی می باشند که در این مطلب به شرح انواع کفی طبی خواهیم پرداخت. 

مرکز فروش کفی طبی کفش کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

اسکن کف پا برای ساخت کفی طبی

کفی طبی چیست؟ 

یکی از وسایل کمکی که به رفع بسیاری از عارضه های موجود در پا کمک می کند، کفی طبی می باشد که به جهت حمایت از کف پا در قسمت داخلی کفش قرار گرفته می شود. با توجه به این که کفی های طبی از بقیه اجزای کفش جدا می باشند، می توانید به راحتی آن ها را در کفش خود قرار دهید. 

ساخت کفی طبی

انواع کفی های طبی

کفی های طبی را می توان نسبت به کارایی در دسته بندی های مختلفی قرار داد. انواع کفی ها عبارتند از: 

کفی های عملکردی 

این دسته از کفی های طبی از پلاستیک های پلیمری ساخته می شوند و حمایت کننده از پاها می باشند. این کفی ها کاربرد متعددی دارند که از جمله آن ها، می توان به درمان کف پای صاف، بهبود انحراف مچ پا به سمت خارج، اصلاح ناهنجاری های شکلی پا، جذب شوک و … اشاره نمود. 

کفی های سازگار کننده 

این نوع از کفی های طبی حالت اختصاصی نداشته و مناسب همه افراد می باشند. هدف از طراحی این گونه کفی ها، اصلاح مشکلات ساختاری پا و تسکین دردهای خفیف می باشد.

کفی های کفش را نسبت به جنس آن ها، می توان در دسته بندی  دیگری قرار داد که عبارتند از: 

کفی کفش PU 

در ساخت کفی کفش PU از فوم نرم پلی یورتان استفاده شده که دارای ویژگی هایی از قبیل مقاومت کششی، انعطاف پذیری بالا، حمایت و ساپورت از پا، جذب شوک و کنترل رطوبت کف پا می باشد. با وجود ویژگی های ذکر شده، می توان این نوع کفی ها را به هنگام پیاده روی و ورزش و فعالیت های روزمره مورد استفاده قرار داد. 

کفی مموری فوم

این کفی نیز از پلی یورتان ساخته شده و از پای شما به خوبی پشتیبانی خواهد کرد. این کفی از وارد آمدن فشار به پا و ‌کمر جلوگیری کرده و می توان آن ها را در کفش های طبی و به هنگام فعالیت های ورزشی استفاده کرد. 

کفی کفش چرم 

این نوع کفی در مقایسه با سایر کفی های طبی قیمت بیشتری داشته، اما در مقابل مزایای متعدد آن ارزش خرید دارد. کفی کفش چرم سبب جلوگیری از تعریق بیش از حد پا و تنفس بهتر پا می شود و فرم خود را به مدت طولانی حفظ خواهد کرد. 

کفی کفش پلاستیک

کفی های طبی پلاستیک بر خلاق تصور عموم بسیار با دوام و انعطاف پذیر می باشد و در ساخت آن ها از پلاستیک جامد و سخت استفاده نشده است. این نوع کفی ها به دلیل توزیع وزن بدن، به افرادی با سبک زندگی فعال با دارای اضافه وزن توصیه می شود.

کفی کفش EVA

اتیلن وینیل استات یا EVA که در ساخت این نوع کفی طبی به کار برده شده است از پا در برابر ضربات و شوک جلوگیری کرده و در کفش های ورزشی به کار برده می شود. نکته حائز اهمیت در خصوص این کفی ها، عدم مقاومت بالا در مقابل فرسایش می باشد. 

کفی کفش سیلیکون 

کفی سیلیکونی یکی از انواع کفی های طبی می باشد که به رفع مشکلاتی اعم از خستگی، تاندون آشیل و خار پاشنه کمک می کند. از خواص این نوع کفی ها، می توان به انعطاف پذیری بالا، نرمی و کشش اشاره نمود. همچنین می توان کفی های طبی را در دسته بندی زیر نیز قرار داد: 

  • کفی خیلی سفت یا هارد 
  • کفی متوسط 
  • کفی ورزشی 
  • کفی دیابتی 

مزایای کفی طبی 

قطعا همه به این مسئله آگاه هستند که سلامت پاها نقش مهمی را در سلامت کل بدن ایفا می کند، به طور کلی حتی آن را قلب دوم نامیده اند. بنابراین مراقبت از آن به کمک پوشیدن کفش طبی و استفاده از کفی طبی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این بخش قصد داریم به شرح مزایای کفی طبی بپردازیم: 

اصلاح شکل پاها 

وارد شدن فشار غیر متعارف به پاها، منجر به تغییر شکل پا خواهد شد که به کمک کفی های طبی، می توان حالت ایده آل پاها را حفظ نمود و با کاهش فشارهای نامتعارف به گام برداشتن صحیح کمک کرد. 

کاهش آتل شین 

درد در ناحیه جلویی ساق پا، آتل شین نامیده می شود که به دلیل وارد آمدن فشار وزن بر ناحیه پنجه پا بروز می کند. البته این عارضه ممکن است بر اثر کف پای صاف نیز ایجاد شود که به جهت کاهش علائم ناشی از این عارضه ها و توازن وزن در پا، می توان کفی طبی را از مرکز ساخت کفی طبی تهیه کرد. 

جلوگیری از پیچ خوردگی پا 

استفاده از کفش های پاشنه بلند و راه رفتن روی سطوح نا هموار، احتمال چرخش و پیچ خوردگی پا را افزایش می دهد که به کمک کفی طبی، می توان از بروز این حوادث جلوگیری نمود. 

برطرف کردن ورم کف پا 

پوشیدن کفش های نامناسب و داشتن وزن زیاد سبب ورم در کف پا شده که کفی های طبی وزن را به طور مساوی در کف پا تقسیم کرده و از ورم پا پیشگیری می شود. 

کاهش درد ناشی از نوروما 

بی حسی عصب میان انگشت پا، به دلیل راه رفتن با کفش نامناسب و فشار زیاد به پا، نوروما را ایجاد خواهد کرد که به کمک کفی طبی تمرکز فشار از روی انگشت برداشته خواهد شد. 

پیشگیری از خمیدگی انگشت شست 

عواملی نظیر پوشیدن کفش های خیلی تنگ یا پاشنه بلند منجر به خمیدگی انگشت شست پا به داخل شده که در نتیجه آن، مفصل به درستی حرکت نکرده و از غضروف پا از بین خواهد رفت. تهیه کفی طبی از مرکز ساخت کفی طبی معتبر از بروز این عوارض پیشگیری خواهد کرد. 

پیشگیری از زمین خوردن

از آن جایی که با بالا رفتن سن، چربی کف پا کاهش می یابد، پاها در معرض خطر می باشند. بنابراین به کمک کفی طبی در افراد سالمند می توان علاوه بر پیشگیری از زمین خوردن، به حفظ تعادل به هنگام راه رفتن کمک کرد. 

کاهش دردهای پا و کمر 

کاهش فشار نقطه ای به کف پا و کاهش دردهای کمر و پا از دیگر مزایای کفی های طبی می باشد. 

کاهش زخم و پینه در افراد دیابتی

کفی های طبی با قرار دادن پا در حالت مناسب، کمک شایانی به کنترل ایجاد زخم در پای بیماران دیابتی خواهند کرد. 

درمان خار پاشنه 

یکی از عارضه های پا که در اثر برهنه راه رفتن، افزایش سن و نقص در کف پا ایجاد می شود، خار پاشنه می باشد که به کمک کفی طبی می توان به رفع آن کمک نمود. 

درمان ناهنجاری های معمول در پای کودکان، اصلاح انحراف پا، درمان کف پای صاف و کاهش درد و آرتروز از دیگر مزایای کفی طبی می باشد. 

ساخت کفی طبی سفارشی در مرکز ساخت کفی طبی 

پس از مراجعه به کلینیک های ارتوپدی، کف پای بیمار به هنگام راه رفتن و در حالت نشسته مورد بررسی قرار می گیرد و سپس به کمک اسکنرهای لیزری یا پلاستر از کف پا قالب گیری می شود. پزشک با توجه به مشکلات پای بیمار، چگونگی ساخت کفی طبی را تجویز کرده و پس از آن برای هر پا یک کفی مخصوص ساخته می شود. 

دوام کفی های طبی 

در صورت تهیه کفی طبی از مرکز ساخت کفی طبی معتبر، می توان به سلامت پاها و حفظ سلامت کل بدن کمک شایانی کرد. پوسته کفی های طبی باکیفیت بالا حدود 10 سال دوام خواهد داشت، اما به طور کلی افراد هر 2 الی 3 سال اقدام به تهیه کفی طبی جدید می کنند یا برای هر کفش خود کفی جداگانه ای را به کلینیک های معتبر ارتوپدی سفارش می دهند.

ساخت کفی طبی

قیمت کفی طبی

همان طور که در بالا ذکر شد، کفی های طبی در انواع مختلفی در مرکز ساخت کفی طبی تولید می شوند که نسبت به نوع آن ها قیمت متفاوتی را در بر خواهند گرفت. بنابراین در صورتی که قصد آگاهی از قیمت کفی های طبی را دارید، می توانید با کارشناسان کلینیک کاویان طب از طریق شماره 91008881-021 تماس بگیرید و پس از شرح وضعیت پای خود از قیمت کفی طبی مطلع شوید.

اسکن کف پا

بهترین مرکز فروش کفی طبی

اگر قصد تهیه کفی طبی با کیفیت بالا را دارید، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید و از محصولات بی نظیر این مجموعه بهره مند شوید. کلینیک کاویان طب در ساخت کفش و کفی طبی از تکنولوژی اسکن پا و دستگاه CNC استفاده می کند.

مرکز فروش کفی طبی کفش کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

نتیجه نهایی

در این مطلب به شرح کفی طبی و انواع آن پرداختیم تا با استفاده از آن ها به بهبود وضعیت پاها و مشکلات موجود در پا کمک کنید. بنابراین نسبت به وضعیت پای خود می توانید به بهترین مرکز فروش کفی طبی، کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید و با کیفیت ترین کفی طبی را تهیه کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *