پروتز زیبایی صورت

آیا در طی سوانح رانندگی یا حوادثی نظیر سوختگی در ناحیه بینی و ‌چشم دچار آسیب دیدگی شده اید؟ به دنبال بهترین پروتز زیبایی صورت می باشید؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا انواع پروتز زیبایی صورت و بهترین کلینیک جهت تهیه آن را به شما معرفی کنیم. 

تومورهای بدخیم، تصادفات رانندگی یا سوختگی در ناحیه صورت، زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار داده که به کمک پروتز زیبایی صورت، می توان به بازگشت ظاهر زیبای صورت تا حد زیادی کمک کرد. 

مرکز تخصصی ساخت انواع پروتز زیبایی صورت کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

پروتز زیبایی صورت

انواع پروتز زیبایی صورت 

وارد آمدن آسیب های غیر قابل جبران به صورت و تحت تاثیر قرار گرفتن ظاهر زیبایی صورت بر اثر این عوامل، اعتماد به نفس فرد را به حد زیادی کاهش خواهد داد. خوشبختانه با پیشرفت هایی که امروزه در زمینه ساخت انواع پروتزها صورت گرفته است، پروتزهایی طراحی و تولید می شوند که کاملا مطابق با اندام از دست رفته نظیر بینی و چشم می باشد، به گونه ای که سایر افراد قادر به تشخیص مصنوعی بودن آن ها نخواهند شد.

از جمله پروتزهای زیبایی صورت، می توان به پروتز چشم، بینی و گوش اشاره نمود که در زیر به معرفی هر یک از آن ها پرداخته ایم:

پروتز چشم یا چشم مصنوعی 

چشم ها علاوه بر نقش مهمی که در بینایی افراد ایفا می کنند، در تقارن و ظاهر زیبای صورت نیز بسیار موثر هستند. در صورتی که در اثر حادثه یا بیماری، جراحی تخلیه چشم ضرورت یابد، می توان از پروتز چشم به عنوان جایگزین چشم طبیعی کمک گرفت.

معمولا در ساخت پروتزهای چشم از یک ماده پلاستیکی شفاف و مستحکم کمک گرفته می شود. البته شایان به ذکر است که این پروتزهای چشم را تنها می توان از جنبه زیبایی به کار گرفت، زیرا تا کنون پروتزهای چشمی با قابلیت دیدن ساخته نشده است. 

پروتز بینی

افرادی که به هر دلیلی بخش یا تمامی بینی خود را از دست داده اند، می توانند به جهت بهبود عملکرد و زیبایی، پروتز بینی را مورد استفاده قرار دهند. در ساخت پروتزهای بینی، سیلیکونی نازک و انعطاف پذیر به کار برده شده است که می توان آن را در طول روز به بینی چسباند و جدا نمود.

پروتوزیست ها جهت ساخت پروتز بینی، بینی قبلی شما را بررسی خواهند کرد و پروتزی مطابق با همان بینی و مشابه با بینی طبیعی را طراحی و تولید می کنند. 

پروتز گوش

از دیگر پروتزهای زیبایی صورت، می توان پروتز گوش را نام برد که پروتزی پر کاربرد در افراد دچار نقص گوش می باشد. اغلب پروتزهای گوش ساخته شده در کلینیک های ارتوپدی از جنس سیلیکون بوده و به بالا بردن اعتماد به نفس و افزایش زیبایی ظاهری کمک شایانی خواهد کرد. به کمک پروتزهای گوش، استفاده از تجهیزات شنوایی و عینک نیز تسهیل خواهد شد.

در ادامه به شرح مزایا هر یک از این پروتزهای صورت و نحوه اتصال آن ها به صورت خواهیم پرداخت. 

مزایای پروتزهای زیبایی صورت

در این بخش قصد داریم به شرح مزایای هر یک از پروتزهای زیبایی صورت نظیر پروتز چشم، پروتز بینی ‌و پروتز گوش بپردازیم تا در صورتی که قصد تهیه این پروتزها را دارید، اطلاعات لازم در این زمینه را داشته باشید. 

مزایای پروتز چشم 

تهیه پروتز چشم که یک پروتز زیبایی صورت محسوب می شود، پس از تخلیه چشم از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا عدم استفاده از پروتز در فضای خالی چشم، عوارضی نظیر عفونی شدن بافت ها، بسته شدن چشم به صورت غیر ارادی و افتادگی پلک را به همراه خواهد داشت. به طور کلی از جمله مزایای پروتز چشم، می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • کمک به از بین نرفتن حالت طبیعی چشم 
  • پیشگیری از افتادگی پلک 
  • حفاظت از بافت های باقی مانده در چشم‌
  • بهبود ظاهر 
  • ارتقا اعتماد به نفس و بهبود کیفیت زندگی بیمار 

مزایای پروتز بینی 

تز آن جایی که بینی در میان صورت قرار گرفته است، آسیب دیدن یا از بین رفتن بخشی از آن یا کل آن، تاثیر بسیار منفی را در چهره فرد داشته و عوارضی را به همراه خواهند داشت که به جهت کاهش این عوارض و مشکلات، استفاده از پروتز زیبایی بینی توصیه می شود. از مزایای این پروتز نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • حفاظت از بافت های ظریف صورت 
  • بازگرداندن بیمار به روال عادی زندگی 
  • محافظت از نقاط آسیب دیده 
  • افزایش زیبایی ظاهری بیمار و بهبود اعتماد به نفس فرد

مزایای پروتز گوش 

پروتز گوش نیز همانند سایر پروتزهای صورت، نقش موثری در ایجاد ظاهر طبیعی فرد و بازگرداندن ظاهر گوش همانند قبل بدون نیاز به جراحی و ایجاد زخم دارد. از سایر مزایای این پروتز صورت، می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • بهبود اعتماد به نفس بیمار 
  • رفع نقص گوش 

لازم به ذکر است که تمامی پروتزهای زیبایی صورت ذکر شده در کنار مزایا، معایبی نیز دارند که با توجه به مزایای متعدد آن قابل چشم پوشی می باشد. البته تشخیص این که بیمار کاندیدای مناسبی جهت پروتز صورت است یا خیر، به عهده پزشک می باشد. بنابراین با صلاحدید پزشک  اقدام به تهیه پروتز زیبایی صورت نمایید. 

طریقه اتصال پروتز زیبایی صورت

جهت اتصال هر یک از پروتزهای صورت، روش های متفاوتی به کار گرفته می شود که در این بخش انواع آن ها را شرح خواهیم داد: 

نحوه اتصال پروتز چشم

همان گونه که ذکر شد جهت اتصال پروتز صورت روش های متعددی به کار برده می شود که از جمله روش های اتصال پروتز چشم عبارتند از: 

  • ایمپلنت 
  • Under cut 
  • عینک 
  • چسب 

رایج ترین روش اتصال پروتز چشم، چسب های مخصوص می باشد که به کمک آن می توان پروتز چشم را در ناحیه تخلیه شده قرار داد و ظاهر طبیعی را به چهره فرد بخشید. البته پیش از استفاده، باید اطمینان حاصل کرد که بیمار با چسب به کاربرده شده حساسیت نداشته باشد. 

نصب پروتز بینی

جهت اتصال پروتز بینی به صورت فیزیکی روش های زیر به کار برده می شود: 

  • استفاده از چسب مخصوص 
  • ایمپلنت وصل شده به استخوان صورت 

گاهی اوقات نیز ساختار باقی مانده بینی به گونه ای است که جهت نصب پروتز به هیچ چسب یا ایمپلنتی نیاز نمی باشد. 

طریقه اتصال پروتز گوش به بدن 

برای نصب پروتز گوش، می توان از چسب های مخصوصی استفاده کرد و پروتز گوش را روی ناحیه میکروتیک قرار داد. از دیگر روش اتصال پروتز گوش، می توان ایمپلنت های متصل به استخوان را نام برد که پروتز توسط آهنربا به این ایمپلنت ها متصل می شود.

چه افرادی کاندیدای مناسبی جهت پروتز زیبایی صورت هستند؟ 

افراد زیر کاندیدای مناسبی جهت دریافت پروتز زیبایی صورت، از قبیل پروتز بینی، چشم یا گوش هستند.

افراد مناسب برای دریافت پروتز بینی 

  • افرادی با دفورمیتی شدید و حاد بینی 
  • از دست رفتن تیغه بینی به میزان زیاد در فرد 
  • افرادی که فاقد غضروف کارآمد در بدن هستند 
  • افرادی با بینی بسیار کوتاه به دلیل حوادثی نظیر سوختگی، تصادف یا توده سرطانی 

کاندیدای مناسب برای دریافت پروتز چشم 

  • افرادی که در اثر تصادفات رانندگی با حوادث خانگی، چشم خود را از دست داده اند و ناچار به تخلیه چشم شده اند.
  • افرادی که دارای چشم های فاقد دید و دردناک هستند.
  • افرادی با شرایط التهابی در چشم به همراه صدمات جدی
  • افراد دارای چشم با ظاهر نامتعارف و نامناسب
  • افراد مبتلا به گلوکوم مرحله پایانی

افراد مناسب برای دریافت پروتز گوش

پروتزهای گوش یکی از بهترین روش ها جهت بهبود ظاهر افراد مبتلا به Microtia یا افرادی است که به دلایلی نظیر جراحات، تصادفات رانندگی یا بیماری سرطان گوش خود را از دست داده اند.

پروتز صورت

قیمت پروتز زیبایی صورت 

نسبت به متریال به کار برده شده در هر یک از پروتزهای صورت، نحوه اتصال و میزان ناحیه آسیب دیده، قیمت پروتزهای زیبایی صورت متغییر خواهد بود. بنابراین جهت تعیین قیمت هر یک از پروتزهای چشم، بینی یا گوش، نیاز به معاینه توسط پروتوزیست می باشد. 

خرید پروتز صورت 

از آن جایی که صورت مهم ترین و موثرترین بخش از بدن به جهت زیبایی و برقراری ارتباط افراد می باشد، بروز آسیب در هر یک از نواحی صورت و از دست دادن آن ها، عوارض متعددی را به همراه خواهد داشت و سبب اختلال در زندگی فرد خواهد شد. بنابراین متخصصین با تولید پروتزهای زیبایی صورت در تلاش اند تا این عوارض را کاهش دهند و فرد را به زندگی طبیعی خود بازگردانند.

کلینیک کاویان طب از بهترین مجموعه های فعال در زمینه تولید انواع پروتز صورت می باشد. بنابراین در صورت نیاز می توانید پس از مراجعه به این کلینیک و انجام معاینات لازم توسط متخصصین این مجموعه، پروتز مورد نیاز خود را تهیه نمایید. 

نتیجه نهایی

در تهیه پروتز زیبایی صورت ترکیبی از هنر و تخصص به کار برده می شود که نقش مهمی را در بهبود ظاهر و اعتماد به نفس افرادی که اجزای صورت خود، نظیر گوش، بینی و چشم از دست داده اند، ایفا می کند.

بنابراین افرادی که کاندیدای مناسبی جهت دریافت پروتز صورت هستند، می توانند به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایند و پروتز مورد نیاز خود را با کیفیت بسیار بالا تهیه کنند. 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *