خرید پروتز گوش: مراحل تهیه پروتز گوش مصنوعی

اگر به هر دلیلی گوش خود را از دست داده اید و به دنبال جایگزینی برای بازیابی زیبایی ظاهری خود هستید، این مطلب را دنبال کنید تا شما را با نحوه سفارش و خرید پروتز گوش آشنا کنیم. قطعا گوش یکی از بخش های مهم بدن است که علاوه بر نقش مهمی که بر شنوایی دارد، در زیبایی ظاهری فرد نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود. حال اگر فرد در طی سوانح مختلف دچار آسیب در این ناحیه شود، می تواند با تهیه پروتز گوش این عضو را جایگزین کند. با ما در ادامه همراه باشید تا شما را با پروتز گوش و نحوه خرید آن آشنا کنیم.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

خرید پروتز گوش

با پروتز گوش مصنوعی آشنا شوید 

پروتز گوش، پروتزی هست که با ایجاد تقارن میان گوش ها، به زیبایی ظاهر گوش کمک می کند. متخصصین مجرب در کلینیک های ارتوپدی فنی، پروتزهای گوش را کاملا مطابق با گوش فرد از نظر اندازه، شکل و رنگ طراحی می کنند. به طور کلی از لحاظ اتصال پروتز به گوش می توان پروتزها را به دو دسته تقسیم بندی کرد. پروتز گوش نوع اول از طریق مواد چسبناک سازگار با پوست متصل می شوند، در صورتی که قرار گیری پروتزهای نوع دوم از طریق ایمپلنت تیتانیوم در استخوان اطراف گوش صورت می گیرد. لازم به ذکر است که هر دو نوع پروتز گوش ذکر شده، قابل اجرا شدن می باشند، اما پروتز نوع دوم که از آن به عنوان پروتز پیوند استخوان نیز یاد می شود، دوام و امنیت بالاتری دارد.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای استفاده از پروتز گوش هستند؟

پزشکان تهیه پروتز گوش را به آن دسته از افرادی توصیه می کنند که قادر به انجام جراحی های گوش نیستند. همچنین پروتز گوش را برای بیماران مسنی که عمل جراحی سلامتشان را به خطر می اندازند، مناسب می دانند. شایان به ذکر است که استفاده از پروتز گوش محدودیت سنی نداشته و بیمارانی که با مشکل میکروتیا و اترزیا از بدو تولد دست و پنجه نرم می کنند، می توانند از دو سالگی پروتز گوش را مورد استفاده قرار دهند.

پیش از تصمیم گیری برای تهیه پروتز گوش باید به چه نکاتی توجه کرد؟ 

پیش از هر گونه تصمیم گیری در رابطه با ترمیم گوش، ابتدا تمامی گزینه های درمان نظیر پیوند غضروف دنده، پیوند مدپور، پروتز گوش و … را مورد بررسی قرار دهید و با صلاحدید پزشک بهترین گزینه درمان را انتخاب نمایید. در صورتی که فرزند شما دچار آسیب در ناحیه گوش شده است، گزینه های درمان را با او‌ در میان گذاشته و از مزایای این روش با او صحبت کنید.
اگر که قصد رد کردن گزینه جراحی بازسازی گوش میکروتیا را دارید، حتما تصمیم خود را با جراح در میان بگذارید، زیرا ممکن است پس از متصل کردن پروتز گوش، انجام جراحی و عمل بازسازی گوش غیر ممکن باشد. خوشبختانه امروزه پروتزهای گوشی ساخته می شود که دیگر برداشتن خود گوش توسط جراحی ضرورتی ندارد و می توان پروتز را توسط چسب چسباند و آن ها را شب یا روز در آورد.

نحوه مراقبت از گوش مصنوعی 

به طور کلی در استفاده از پروتزهای گوش، امکان برداشتن و تمیز کردن پروتز گوش و پوست زیرین آن به طور روزانه وجود دارد. در هنگام خرید پروتز گوش، پزشک دستورالعمل های شخصی را در رابطه با نحوه برداشتن و قرار دادن پروتز به بیمار خواهد داد و امکان مشاوره پس از استفاده از پروتز را فراهم خواهد کرد تا از عدم مشکل در دراز مدت اطمینان حاصل نماید. از جمله نکاتی که جهت مراقبت از پروتز گوش باید رعایت کرد عبارتند از:
  • در هنگام استفاده از پروتز گوش از حیوانات دوری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی بپرهیزید.
  • از استعمال دخانیات و سیگار خودداری نمایید.
  • در هنگام تمیز کردن پروتز از مواد محلول استفاده نکنید.
  • هر شب پروتز گوش را جدا نموده و پوست زیرین را تمیز کنید.
  • با وجود این که پروتزهای گوش از جنس سیلیکون های مقاوم و با دوام می باشند، اما به دلیل داشتن لایه های نازک باید با آن ها به آرامی برخورد شود تا پاره نشوند.

مزایا و معایب استفاده از پروتز گوش 

استفاده از پروتز گوش مزایای بسیاری به همراه دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • پروتزهای گوش ساخته شده در کلینیک های ارتوپدی فنی توسط متخصصین کاملا واقعی به نظر می رسد و ساختاری مشابه با گوش سالم فرد را دارند.
  • در صورتی که فرد روش چسباند گوش را انتخاب کند، به هیچ گونه عمل جراحی جهت نصب پروتز نیاز نمی باشد.
  • حتی در صورتی که نیاز به کار گذاشتن گیره و آهن ربا برای اتصال پروتز باشد، تنها یک جراحی کوچک لازم است.

استفاده از پروتز گوش برای آن دسته از افرادی که در اثر سوانح متفاوت یا بدشکلی مادرزادی، دچار نقص در گوش خود هستند و مایل به انجام جراحی بازسازی با غضروف دنده یا مدپور نمی باشند، گزینه بسیار مناسبی می باشد. در این روش ظاهر گوش مطابق با گوش سالم و طبیعی فرد می باشد.

معایب پروتز گوش 

اکنون که با مزایای پروتز گوش آشنا شدید، قصد داریم به شرح معایب آن نیز بپردازیم. این معایب عبارتند از:
  • پروتز گوش پس از گذشت چند سال دچار فرسودگی شده و تعویض آن ضرورت می یابد که این امر هر چند سال یک بار هزینه هایی را شامل می شود.
  • پروتزهای گوش فاقد حس بوده، در صورتی که ترمیم بازسازی گوش این گونه نخواهد بود.
  • با قرار گیری در معرض آفتاب، پوست فرد تغییر رنگ خواهد داد، در صورتی که رنگ پروتز تغییر نکرده و این امر سبب عدم مطابقت رنگ پوست و پروتز خواهد شد.

نحوه ساخت گوش مصنوعی

به طور کلی پروتزهای گوش در مراکز ارتوپدی به صورت منحصر به فرد و سفارشی، شخصی سازی می شوند. در هنگام ساخت این پروتزها، متقاضی باید سه مرتبه ویزیت شود که در هر نوبت مراحل زیر طی خواهد شد:
  • در وهله اول پزشک اقدام به قالب گیری از گوش شما خواهد کرد تا قادر به ساخت شکل اولیه پروتز باشد. این مرحله ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به طول می انجامد.
  • در وهله دوم پزشک به تنظیم فرم اصلی پروتز به طور مناسب و استاندارد می پردازد. این مرحله نیز ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت زمان بر خواهد بود.
  • در آخرین مرحله پروتوزیست رنگ پروتز را مطابق با رنگ پوست شما در آورده که این عمل نیز ۳۰ دقیقه تا یک ساعت به طول می انجامد. مدت زمان ساخت پروتز و تحویل آن حدودا دو هفته زمان می برد.

گوش مصنوعی ساخته شده از غضروف انسان و تیتانیوم

همان طور که گفته شد، امروزه پیشرفت های چشمگیری در زمینه ساخت پروتزهای گوش صورت گرفته است تا جایی که محققان بیمارستان ماساچوست آمریکا موفق به طراحی و تولید پروتزهای گوش کاملا مطابق با گوش طبیعی شده اند. شایان به ذکر است که در ساخت این پروتزهای گوش، سلول های غضروف انسان و تیتانیوم به کار برده شده است. به کارگیری این پروتزها در افرادی که بر اثر تصادف دچار آسیب در ناحیه گوش شده اند یا کودکان مبتلا به میکروتیا، کمک شایانی به بازیابی زیبایی ظاهری آن ها خواهد کرد. ن
کته قابل توجه در خصوص ساخت این پروتزها، استفاده از مدل کامپیوتری سه بعدی می باشد. پروتزهای ساخته شده با روش مذکور، علاوه بر این که چروک نمی شوند، تغییر شکل نیز نخواهند داد. البته این پروتزها هنوز به مرحله استفاده و پیوند به گوش انسان نرسیده و مراحل تکمیلی آن در حال انجام است. این گزارش برگزیده از نشریه journal of the royal society inter face می باشد.

تهیه پروتز گوش از بهترین کلینیک تهران 

امروزه پروتزهای سیلیکونی به خصوص برای اندام هایی نظیر دست، پا و گوش مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند، اما این دسته از افراد در انتخاب کلینیک ارتوپدی فنی جهت خرید پروتز گوش دچار تردید هستند. اگر شما نیز به دنبال بهترین کلینیک جهت سفارش پروتز گوش هستید، ما به شما کلینیک ارتوپدی کاویان طب را توصیه می کنیم. این کلینیک سابقه درخشان و طولانی در زمینه ساخت پروتزهای مختلف نظیر انواع پروتز پا، پروتز دست، پروتز گوش، پروتز چشم و … دارد. همچنین در این کلینیک همواره جدیدترین تجهیزات روز دنیا و بهترین متریال در ساخت پروتزها به کار گرفته می شود. بنابراین شما می توانید جهت خرید پروتز گوش، متناسب با شرایط خود به این کلینیک مراجعه کرده و پس از دریافت مشاوره رایگان، خرید خود را نهایی کنید.

نتیجه نهایی 

هدف از نگارش این مقاله، آشنایی شما عزیزان با پروتز گوش، نحوه مراقبت از آن ها و خرید از بهترین کلینیک های ارتوپدی فنی با کیفیت بالا می باشد. با وجود این که پروتزهای گوش تاثیری بر شنوایی افراد نخواهند داشت، اما در بازگرداندن ظاهر زیبای گوش نقش بسزایی خواهند داشت و با بالا بردن اعتماد به نفس، زمینه حضور فرد در اجتماع را مهیا می کنند. بنابراین جهت خرید پروتز گوش می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید و پس از مشاوره رایگان با کارشناسان این مجموعه و شرح شرایط و خواسته های خود، از پروتزهای با کیفیت ساخته شده در این کلینیک بهره مند شوید و با اعتماد به نفس بالا به زندگی خود ادامه دهید.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *