خرید ارتز پا

برای خرید ارتز کف پا به چه ویژگی هایی توجه کنیم؟ چه افرادی به ارتز پا نیاز دارند؟ دوام ارتزهای کف پا چقدر است؟ ارتزهای پا در انواع مختلفی در کلینیک های ارتوپدی طراحی و تولید می شوند که کفی های طبی را می توان از رایج ترین ارتزهای کف پا دانست. اگر شما نیز قصد خرید ارتز پا یا ارتز کف پا را دارید، با ما در این مطلب از کاویان طب همراه باشید تا با مزایا و کاربرد ارتز کف پا آشنا شوید و به پاسخ پرسش های ذکر شده در بالا دست یابید. 

مجموعه تخصصی ارتز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

در ادامه خواهید خواند... نمایش
خرید ارتز پا

با ارتر پا و کف پا آشنا شوید

پیش از آن که به شرح کاربرد ارتزهای پا بپردازیم، قصد داریم شما را با انواع ارتز پا آشنا کنیم. یکی از پر کاربردترین و رایج ترین ارتز پا، کفی کفش می باشد که درون کفش قرار گرفته و به تسکین درد، بهبود عملکرد پا و بهبود تراز اسکلتی کمک می کند. به طور کلی می توان هدف استفاده از ارتزهای پا را حمایت و تغییر وضعیت پا دانست که نقش مهمی را در کاهش علائم مشکل ساز و حفظ فعالیت روزانه ایفا می کنند. ارتزهای پا همچنین به جهت بهبود بیماری هایی نظیر صافی کف پا، فاشئیت پلانتار، نوروم ها، متاتارسالژی، دیابت و آسیب های مختلف مچ پا و تاندون مورد استفاده قرار می گیرد. 

کاربرد ارتزهای پا چیست؟ 

از آن جایی که ارتزهای پا متنوع هستند، با توجه به طراحی خود، می توانند سبب حمایت از کف پا، بهبود آسیب های فشاری و اختلالات لگن، کمر، گردن و کاهش فشار بیش از حد به پا شوند. به کمک ارتزهای پا و با بهبود تراز بدن، فشار روی عضلات و رباط ها کاهش یافته و شاهد کارکرد موثر آن ها خواهیم بود. کنترل عملکرد غیر طبیعی پاها، پشتیبانی و بهبود هم ترازی استخوان ها و توزیع وزن مناسب را می توان از دیگر کاربردهای ارتز پا دانست. 

چه افرادی به ارتز پا نیاز دارند؟ 

همان طور که گفته شد، ارتزهای پا کاربردهای متعددی داشته و به درمان بسیاری از ناهنجاری ها کمک می کنند. در این بخش قصد داریم افراد واجد شرایط جهت خرید ارتز پا و کف پا را معرفی کنیم.

افراد دچار صافی کف پا 

یکی از ناهنجاری های پا، صافی کف پا می باشد که در طی ابتلا به آن، فرد قوس کمی را در کف پا داشته یا فاقد قوس در کف پا می باشد. مشکلات متعددی در ایجاد این ناهنجاری دخیل هستند که از جمله آن ها می توان به عوامل ژنتیکی، آرتریت، آسیب پا یا مچ پا اشاره نمود. کفی های طبی که نوعی ارتز کف پا محسوب می شوند، با حمایت از قوس پا، فشار را بر روی قوس پا کاهش داده و به بهبود علائم ناشی از این عارضه کمک می کنند. بنابراین در صورتی که با عارضه صافی کف پا دست ‌پنجه نرم می کنید، می توانید اقدام به خرید ارتز کف پا از کلینیک های ارتوپدی نمایید. 

افراد دچار مشکلات ژنتیکی 

برخی از افراد با مشکلات ژنتیکی و مادرزادی در پا متولد می شوند که معمولا به جهت کاهش عوارض ناشی از این ناهنجاری ها، خرید ارتز پا و استفاده از آن ها توصیه می شود. قوس بیش از حد در کف پا، بلند بودن یک پا از پای دیگر و … را می توان از جمله این مشکلات ژنتیکی دانست که ارتزهای پا نقش چشمگیری را در بهبود این ناهنجاری ها ایفا خواهند کرد. 

افرادی که در طی حوادث گوناگون آسیب دیده اند 

گاهی اوقات فرد بر اثر تصادفات رانندگی یا حوادث آتش سوزی دچار آسیب دیدگی در ناحیه پا می شود که متخصصین نسبت به نوع آسیب دیدگی و ناحیه صدمه دیده، ارتزهای پا را تجویز می کنند. شایان به ذکر است که به جهت کاهش درد در این بیماران و ایجاد پشتیبانی لازم می توان در صورت نیاز از یک کفی کوچک بالا برنده پاشنه یا همان ارتز کف پا استفاده کرد. 

افراد دچار افتادگی مچ پا 

یکی از مشکلات شایع پا، افتادگی مچ پا می باشد که گاها سبب ناپایداری در پا و مچ پا می شود؛ به جهت کنترل موقعیت و حرکت پا در این دسته بیماران، استفاده از نوعی پروتز پا به نام ارتز AFO ضروری می باشد. دیابت، تنگی نخاع، آسیب مغزی_عروقی و مالتیپل اسکلروزیس را می توان از جمله آسیب های رایج منجر شونده به افتادگی مچ پا دانست. 

افرادی که از درد یا تورم در ناحیه پا رنج می برند

برخی از افراد به هنگام ایستادن، راه رفتن یا فعالیت های ساده روزمره، با درد و تورم در پا دست و پنجه نرم می کنند که پس از مراجعه به پزشک و با صلاحدید ایشان، می توانند ارتزهای پا را مورد استفاده قرار دهند. البته پزشک ابتدا علت ایجاد این ناهنجاری را بررسی کرده و سپس بهترین نوع ارتز پا را برای شما تجویز خواهد کرد. 

افراد درگیر با فاشیای پلانتار 

فاشیای پلانتار از دیگر بیماری ها و اختلالات پا می باشد که درد ناشی از آن خصوصا در اول صبح بیشتر احساس می شود. افرادی که دارای کف پای صاف، قوس بلند پا، اضافه وزن یا آشیل تنگ هستند، بیشتر از سایر افراد در معرض این عارضه قرار می گیرند. از بهترین روش های درمان این ناهنجاری، می توان به ارتزهای سفارشی اشاره نمود که با پشتیبانی از کف پا، علائم ایجاد شده را کاهش خواهند داد. 

افراد دچار پرونیشن پا 

قطعا تا به حال با افرادی مواجه شده اید که از ناهمواری در کف کفش های خود شاکی هستند. اکثر این افراد مبتلا به پرونیشن یا سوپینیشن پا هستند که سبب ساییدگی قسمت بیرونی کفش می شود. به جهت کاهش درد و اختلالات عملکردی مفاصل در این بیماران، ارتزهای کف پا نظیر کفی طبی یا کفش طبی تجویز می شود. 

افرادی که به دیابت مبتلا هستند 

از آن جایی که ارتزهای کف پا نقش مهمی را در توزیع یکنواخت فشار در پا ایفا می کنند، استفاده از آن ها به افراد دچار پای دیابتیک توصیه می شود. زیرا این دسته افراد در معرض عفونت های پا قرار دارند و باید از بروز هر گونه زخم و آسیب دیدگی در پا جلوگیری نمایید. ارتزهای کف پایی که در کلینیک های ارتوپدی معتبر به صورت سفارشی طراحی و تولید می شوند، از ایجاد هر گونه آسیب در پای این بیماران پیشگیری خواهد کرد.

دوام ارتزهای پا چقدر است؟ 

در پاسخ به این پرسش باید گفت که کیفیت ارتز، متریال به کار رفته در ساخت ارتز و سبک زندگی فرد، در تعیین میزان دوام ارتزهای پا نقش دارند. اما به طور کلی می توان کفت که ارتزهای پا می توانند حداقل تا 2 سال حمایت خود را حفظ کرده و عملکرد خوبی داشته باشند. البته شایان به ذکر است که دوام ارتزها در کودکان به دلیل رشد سریع، حداقل یک سال می باشد. 

رایج ترین ارتزهای پا و کف پا کدام اند؟ 

قطعا با خواندن این مطلب تا به این جا، متوجه شده اید که ارتزهای پا در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که از رایج ترین آن ها، می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • ارتز پا یا FOS
  • ارتز مچ پا یا AOS
  • ارتزهای زانو یا KOS
  • ارتزهای شکستگی 
  • کفی های طبی 

به خاطر داشته باشید که ارتزها یک روش مکمل جهت بهبود بسیاری از بیماری های پا بوده و به دلیل تخصصی بودن باید آن ها را با تجویز پزشک مورد استفاده قرار داد. بنابراین در صورتی که قصد خرید ارتز پا یا کف پا را دارید، می توانید به کلینیک های ارتوپدی معتبر نظیر کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید. 

قیمت ارتزهای پا و کف پا 

همان گونه که گفته شد، ارتزهای کف پا و پا در انواع مختلفی با کاربردهای متفاوت قابل تهیه می باشند، به همین جهت تعیین قیمت آن ها، امکان پذیر نخواهد بود. اما در صورتی که قصد اطلاع از قیمت ارتز خاصی را دارید، می توانید با کارشناسان کلینیک کاویان طب از طریق شماره 91008881-021 تماس گرفته یا به این کلینیک مراجعه کرده و علاوه بر اطلاع از قیمت دقیق آن ها، از مشاوره رایگان برخوردار شوید. 

خرید ارتز پا

خرید ارتز پا از بهترین کلینیک ارتوپدی

یکی از بهترین کلینیک های ارتوپدی در تهران، کلینیک کاویان طب می باشد که انواع ارتزهای پا و کف پا را با بالاترین کیفیت به بیماران ارائه می دهد. این مجموعه تخصصی بیش از 10 سال سابقه داشته و با هدف بهبود هر چه سریع تر ناهنجاری های ارتوپدی بیماران فعالیت می کند. بنابراین در صورتی که قصد خرید ارتز کف پا را دارید، به شما توصیه می کنیم که با آسودگی خاطر به این مجموعه تخصصی مراجعه کرده و از خدمات با کیفیت و متخصصین مجرب بهره مند شوید. 

مجموعه تخصصی ارتز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

سخن پایانی 

در این مطلب از کاویان طب به معرفی کاربرد ارتزها و افراد واجد شرایط استفاده از این ارتزهای کف پا پرداختیم تا در صورت نیاز به کلینیک کاویان طب مراجعه کرده و با خرید ارتز پا با کیفیت بالا از این مجموعه، به بهبود ناهنجاری ایجاد شده در پای خود کمک نمایید. لازم به ذکر است که کفی های طبی که نوعی ارتز محسوب می شوند، علاوه بر کمک به درمان بسیاری از بیماری ها، از بروز بسیاری از ناهنجاری ها در پا جلوگیری می کنند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *