ساخت کفش طبی ارتوپدی

حداقل هزینه جهت تهیه کفش طبی ارتوپدی چقدر است؟ دلیل محبوبیت کفش طبی ارتوپدی میان افراد چیست؟ امروزه افراد به اهمیت پاها در سلامت کل بدن پی برده اند و همواره در تلاش اند تا با تهیه کفش و کفی های ارتوپدی از ساختار و مکانیک پا حمایت کنند. اگر شما نیز متقاضی این کفش ها هستید، اما از قیمت کفش طبی ارتوپدی مطلع نیستید، با ما در این مطلب از کاویان طب همراه باشید. 

مرکز تخصصی ساخت کفش طبی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. جهت ردیابی مشکلات ارتوپدی، گزینش بهترین راه درمان، اسکن کف پا و سفارش و ساخت انواع کفی طبی با ما در ارتباط باشید.

در ادامه خواهید خواند... نمایش
ساخت کفش طبی ارتوپدی

کفش طبی ارتوپدی چیست؟ 

کفش طبی را با دو هدف پیشگیری از ایجاد مشکل در پا و درمان بیماری های موجود در پا می توان تهیه کرده و مورد استفاده قرار داد. بیماری های مختلفی در پا بروز می کنند که اغلب می توان به کمک کفش های طبی ارتوپدی علائم ناشی از آن ها را کاهش داده و گاها به طور کامل رفع نمود. نکته مهم در خصوص کفش های طبی ارتوپدی، محل تهیه آن ها می باشد، زیرا کفش های طبی ارائه شده در فروشگاه ها و داروخانه ها به صورت سفارشی و شخصی سازی نبوده و برای همه افراد خصوصیاتی مشابه دارند. بنابراین در صورتی که قصد دارید این کفش ها کاملا مطابق با پای شما ساخته شوند، باید به کلینیک های ارتوپدی فنی مراجعه نمایید. 

ویژگی کفش های طبی ارتوپدی 

پیش از آن که به موضوع اصلی این مطلب که قیمت کفش طبی ارتوپدی می باشد بپردازیم، در این بخش قصد داریم به شرح ویژگی های کفش طبی ارتوپدی بپردازیم تا در صورتی که جهت تهیه این کفش ها از کلینیک های ارتوپدی دچار تردید شده اید، با آسودگی خاطر اقدام به خرید نمایید. از مهم ترین ویژگی ها و مشخصات کفش طبی ارتوپدی می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

کفی قابل تعویض

یکی از مهم ترین نکات به هنگام تهیه کفش های طبی ارتوپدی، وجود کفی های طبی قابل تعویض می باشد. این ویژگی این امکان را به فرد می دهد تا در صورت ورم کردن پا، کفی را تعویض نموده و حجم کفش را زیاد کند. همچنین از آن جایی که عرق کردن پا و مرطوب بودن کفش احتمال ابتلا به بیماری های قارچی را افزایش می دهد، به کمک کفی های قابل تعویض می توان از بروز این عوارض جلوگیری نمود. 

داشتن پنجه پهن با ارتفاع 

یکی از مهم ترین قسمت های کفش، پنجه آن می باشد، زیرا کم بودن عرض کفش، بیماری هایی از قبیل انگشت چکشی، هالوس والگوس و میخچه را ایجاد خواهد کرد. بنابراین پنجه کفش باید فضای کافی را داشته باشد تا انگشتان از هم باز شده و به اندازه مورد نیاز به بالا و پایین بروند. در ساخت کفش طبی ارتوپدی، این نکته در نظر گرفته شده و ‌شما کفشی با پنجه گرد را تهیه خواهید کرد.

مناسب بودن کف داخلی 

از دیگر ویژگی هایی که کفش های طبی ارتوپدی از آن برخوردارند، داشتن قوس مناسب در کف کفش می باشند که این قوس هماهنگ با قوس کف پا می باشد. پوشیدن کفش هایی با کفی مناسب علاوه بر احساس راحتی زیاد در بدن شما، وزن بدن را بر تمام سطح کف پا توزیع می کنند. پس در هنگام خرید کفش طبی ارتوپدی به برجسته بودن قسمت میانی و داخلی کف کفش توجه نمایید. البته بدون شک در کلینیک های ارتوپدی این نکته رعایت می شود و نیاز به نگرانی بابت این موضوع نمی باشد. 

پشتی سفت و محکم 

آن قسمت از کفش که در پشت پاشنه کفش قرار می گیرد، Heel counter یا پشتی کفش نامیده می شود که باید سفت و محکم باشد. به جهت امتحان کردن پشتی کفش، اقدام به فشار دادن پشت کفش با انگشت شست نمایید. در صورتی که فرورفتگی ایجاد نشد، کفش از پشتی سفت و محکم برخوردار است. 

کف قوسی شکل کفش

همانند کفی داخلی کفش، کفی بیرونی نیز باید به صورت گوژ باشد تا به هنگام اصالت پاشنه به زمین یا در هنگام بلند شدن پنجه از زمین، فشاری به پا و مچ وارد نشود. 

داشتن پاشنه مناسب 

چه کفش دارای پاشنه بلندی باشد و چه تخت و بدون پاشنه باشد، هر دو برای پا مضر بوده و استفاده طولانی مدت از آن ها سبب مشکلات بسیاری برای پا خواهد شد. کفش های طبی ارتوپدی دارای پاشنه ای 1/5 تا 4 سانتی متری می باشند که به هنگام راه رفتن فرد را با هیچ گونه مشکلی مواجه نخواهد کرد. 

یقه و زبانه نرم 

آیا می دانید یقه و زبانه کفش در کجای کفش قرار دارد؟ یقه همان بخشی از کفش است که اطراف مچ را در بر گرفته و زبانی در زیر بندهای کفش قرار دارد. 

یکنواختی سطح داخلی 

با دست کشیدن بر روی سطوح داخلی کفش های طبی ارتوپدی، متوجه سطح یکنواخت و قوس های نرم آن خواهید شد. مزیت این کفش ها وارد آمدن فشار کمتر به پوست می باشد. 

انواع کفش های طبی ارتوپدی 

هدف شما از تهیه کفش طبی ارتوپدی چیست؟ آیا قصد تصحیح حرکات پا به هنگام راه رفتن را دارید؟ آیا به دنبال درمان بیماری های پا با تهیه کفش های طبی ارتوپدی هستید؟ در این بخش قصد داریم انواع کفش طبی ارتوپدی را شرح دهیم تا پس از آشنایی با آن ها، کفش مناسب خود را انتخاب نمایید. از انواع کفش های طبی ارتوپدی می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

کفش طبی جلوی پا 

اگر قصد اصلاح حرکات و نواقص قسمت جلویی پا را دارید، می توانید این کفش را تهیه نمایید. این کفش همچنین کمک شایانی به کاهش فشار و ضربه ناشی از بلند کردن پنجه به هنگام راه رفتن یا دویدن خواهد کرد. استفاده از این کفش به بیمارانی که دارای ورم مفاصل انگشتان بزرگ هستند و علت بروز این عارضه در آن ها، یکی از بیماری های هالوکس ریگیدوس و هالوکس لیتیموس باشد، توصیه می شود. بیماران تحت عمل جراحی بونیون و زخم پا نیز از دیگر گزینه های مناسب جهت استفاده از این کفش می باشند.

کفش طبی پاشنه تا انگشت 

کفش طبی پاشنه تا انگشت، حرکات پا را به هنگام راه رفتن تصحیح کرده و کمک کننده به پیش رانش پا در هنگام بالا بردن پنجه پا می باشد. این کفش اصلاحی همچنین به بازیابی حرکت از دست رفته در مفصل مچ کمک کرده و‌ گزینه بسیار مناسبی برای افراد تحت عمل جراحی فیوژن مچ پا خواهد بود. 

کفش کشی 

دسته ای از کفش های طبی ارتوپدی، در مناطق برجستگی استخوان که به کفش مالیده می شوند، حالت کشی دارند. هدف از طراحی این کفش های کشی، کاهش فشار وارد شده به مفاصل در ناهنجاری های انگشت چکشی و بنیونیت می باشد.

کفش طبی دریچه دار، کفش طبی با پاشنه اصلاح شده و جسم بالونی از دیگر کفش های طبی ارتوپدی می باشد که می توان نسبت به نیاز خود آن را از کلینیک های ارتوپدی معتبر نظیر کلینیک کاویان طب تهیه نمود.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت کفش های طبی ارتوپدی 

یکی از پرسش های پر تکرار متقاضیان این کفش ها، قیمت کفش طبی ارتوپدی می باشد، اما پیش از آن که قیمت این کفش ها را شرح دهیم، قصد داریم عوامل تاثیر گذار بر قیمت کفش طبی ارتوپدی را شرح دهیم. آگاهی از این موارد سبب می شود که بتوان کفش های طبی متناسب با نیاز خود را تهیه نمایید: 

رویه کفش 

جنس رویه کفش از جمله موارد تاثیر گذار بر قیمت کفش طبی ارتوپدی می باشد. این رویه ها باید علاوه بر مقاوم بودن در برابر ضربه، سبک بوده و همچنین از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشند. بنابراین نسبت به جنس و متریال به کار برده شده برای رویه خارجی کفش، قیمت ها متفاوت خواهند بود. 

لایه داخلی کفش

از دیگر عواملی که تاثیر مستقیمی بر قیمت کفش طبی ارتوپدی دارد، لایه داخلی کفش می باشد. در کلینیک های ارتوپدی معتبر، این لایه داخلی کفش را تنفس پذیر خواهند ساخت تا در هنگام پوشیدن و راه رفتن، پا عرق نکند. 

کفی کفش 

در صورتی که در کفش های طبی، کفی های سفارشی ساخته شده بر اساس اسکن کف پا به کار گرفته شود، فرد ملزم به پرداخت هزینه بیشتری جهت تهیه کفش طبی ارتوپدی می باشد. 

ساخت کفش طبی ارتوپدی

قیمت کفش طبی ارتوپدی چقدر است؟ 

همان طور که گفته شد، کفش های طبی ارتوپدی ساخته شده در کلینیک های ارتوپدی، مزیت های بسیاری داشته و در ساخت آن ها از بهترین متریال و تجهیزات روز دنیا استفاده می شود. به همین جهت قطعا کفش طبی ارتوپدی نسبت به کفش های طبی آماده در بازار هزینه های بیشتری را در بر خواهند گرفت. با تهیه کفش طبی ارتوپدی از کلینیک کاویان طب، به درمان بسیاری از بیماری ها در پا کمک نموده و از بروز هر گونه آسیب و مشکل در پا پیشگیری نمایید. 

نتیجه نهایی 

کفش طبی ارتوپدی مزیت های بسیاری را برای پا به همراه دارند. به همین جهت در این مطلب علاوه بر شرح این مزیت ها و انواع کفش های طبی، قیمت کفش طبی ارتوپدی و عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن ها را شرح دادیم تا پیش از خرید، اطلاعات لازم را در این زمینه را داشته باشید. 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *