پروتز خارجی سینه

هدف از خرید پروتز خارجی سینه یا پروتز سینه خارجی چیست؟ بهترین پروتز خارجی سینه را از کدام کلینیک تهیه کنیم؟ سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان ها در میان بانوان در سراسر جهان می باشد که گاها جهت درمان این عارضه جراحی ماستکتومی به کار گرفته می شود و از آن جایی که این جراحی سبب تغییر شکل در ظاهر سینه می شود، پروتزهای خارجی سینه طراحی شده اند. در ادامه با ما همراه باشید تا به شرح این پروتزها و مزایای آن ها بپردازیم. 

مجموعه تخصصی ساخت پروتز خارجی سینه کاویان کلینیک, با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

پروتز مصنوعی سینه و پروتز خارجی سینه

جراحی ماستکتومی چیست؟

پیش از آن که شما را با پروتز خارجی سینه آشنا کنیم، قصد داریم به شرح جراحی ماستکتومی بپردازیم. نوعی جراحی که جهت درمان و پیشگیری از گسترش سرطان سینه به کار گرفته می شود، جراحی ماستکتومی نام دارد. بنابراین می توان این جراحی را به عنوان یکی از روش های موثر در درمان سرطان سینه دانست. البته جهت انجام این جراحی پیش شرط هایی لازم است که در ادامه آن ها را شرح خواهیم داد. 

پروتز خارجی سینه

شرایط لازم در جراحی ماستکتومی سینه 

از جمله شرایط لازم در جراحی ماستکتومی، می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • حضور تومور سرطانی در بیش از یک ناحیه از سینه 
  • بزرگ بودن تومور 
  • عدم امکان پرتو درمانی یا موثر نبودن پرتو درمانی 

شایان به ذکر است که پزشک با در نظر گرفتن موارد ذکر شده در بالا و سایر شرایط بیمار این جراحی را تجویز می کند. 

انواع ماستکتومی 

همان گونه که در بالا ذکر شد، جراحی ماستکتومی با هدف درمان سرطان سینه انجام می شود و در طی آن یک یا هر دو سینه برداشته خواهد شد. البته میزان برداشت بافت سینه در جراحی ماستکتومی بستگی به میزان گسترش تومور در بافت ها دارد. در زیر به شرح انواع ماستکتومی سینه خواهیم پرداخت: 

ماستکتومی پیشگیرانه 

از انواع جراحی ماستکتومی سینه می توان به ماستکتومی پیشگیرانه اشاره نمود که طبق تحقیقات انجام شده به میزان 90 درصد خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش خواهد داد، به گونه ای که گاها این نوع جراحی را کاهش خطر نیز می نامند. البته باید توجه کنید که انجام این جراحی تنها پس از بررسی های ژنتیکی و مشاوره های دقیق در بانوانی با ژن های جهش یافته، دارا بودن سابقه خانوادگی کارسینوما و داشتن سابقه سرطان در یک پستان صورت می گیرد.

ماستکتومی کامل یا ساده 

در طی این نوع جراحی تمامی بافت های سرطانی سینه برداشته می شود. شایان به ذکر است که در این جراحی پزشک عضلات زیر سینه را بر نخواهد داشت. 

ماستکتومی رادیکال اصلاح شده 

از رایج ترین روش های جراحی که امروزه به کار گرفته می شود، ماستکتومی رادیکال اصلاح شده می باشد که در طی آن کل پستان، نوک پستان و هاله دور آن برداشته می شود و همراه با آن گاها غدد لنفاوی زیر بغل نیز برداشته خواهد شد. این در حالی است که جراح به عضلات سینه دست نخواهد زد، بلکه پزشک تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا قسمت های سالم را حفظ نمایید، زیرا برداشت کامل غدد لنفاوی زیر بغل و ورم بازو را به همراه خواهد داشت. 

ماستکتومی رادیکال 

ماستکتومی رادیکال را می توان به عنوان بزرگ ترین نوع جراحی ماستکتومی دانست. در طی این جراحی تمامی بافت سینه از قبیل نوک سینه، پوست سینه، هاله اطراف سینه و غدد لنفاوی زیر بغل و عضلات زیر پستان برداشته می شود. خوشبختانه امروزه با وجود سایر روش های درمانی کمکی این جراحی چندان استفاده ای نخواهد داشت. 

ماستکتومی ناقص 

در طی این روش تنها بخش تحت تاثیر قرار گرفته پستان به همراه بافت های اطراف آن برداشته می شود. در ماستکتومی ناقص سینه، لامپکتومی بافت برداشته می شود. 

ماستکتومی زیر جلدی 

ماستکتومی زیر جلدی نوعی روش درمان سرطان سینه می باشد که به جراح امکان محافظت از نوک سینه، پوست و آرئول را می دهد. این جراحی به آن دسته از بانوانی که از سرطان پستان رنج می برند و سایر روش های درمان مسمر ثمر نبوده است توصیه می شود. 

ماستکتومی با برداشت کمی از پوست 

هدف از به کارگیری این روش جراحی، بازسازی سینه پس از ماستکتومی می باشد. در طی این روش پوست سینه حفظ شده و تنها هاله پستان، بافت و نوک آن برداشته خواهد شد. از آن جایی که جراحی ترمیمی سینه پس از ماستکتومی پر هزینه بوده و همچنین برخی از افراد صلاحیت انجام این جراحی را نخواهند داشت، پروتز خارجی سینه توسط کلینیک های معتبر ارتوپدی به جهت بهبود عزت نفس زنان و بازگشت ظاهر زیبای فرد طراحی و تولید می شود. 

با پروتز سینه خارجی آشنا شوید 

پس از جراحی لامپکتومی و ماستکتومی، می توان انواع مختلفی از پروتز سینه مصنوعی یا پروتزهای خارجی سینه را که به آن ها فرم پستان نیز گفته می شود تهیه نمود. در کلینیک های ارتوپدی با در نظر گرفتن مقدار بافت سینه ای باقی مانده پس از جراحی ماستکتومی، نوع پروتز را تعیین کرده و آن ها را به صورت منحصر به فرد طراحی و تولید خواهند کرد. شایان به ذکر است که پروتز سینه اکسترنال یا پروتز خارجی سینه را می توان به دیواره قفسه سینه و داخل جیب سوتین ماستکتومی متصل کرد. این پروتزها علاوه بر ایجاد راحتی در فرد، ظاهر زیبایی را در فرد ایجاد خواهند کرد. 

انواع پروتزهای خارجی سینه 

همان طور که گفته شد، پروتز سینه خارجی در انواع مختلفی قابل تهیه می باشد که در این بخش آن ها را شرح خواهیم داد: 

  • پروتز سینه خارجی سیلیکونی 
  • پروتز سینه خارجی غیر سیلیکونی 
  • پروتز جزئی سینه
  • فرم نرم پس از جراحی 
  • سینه قابل اتصال 

پروتز سینه خارجی سیلیکونی 

یکی از پروتزهای خارجی سینه که پس از ماستکتومی جایگزین سینه طبیعی می شود، پروتز خارجی سینه سیلیکونی نامیده می شود. این نوع پروتز از سیلیکون ساخته شده و هدف از طراحی آن، شبیه سازی بافت طبیعی سینه می باشد. از آن جایی که پروتز سینه خارجی سیلیکونی وزن دار می باشد، از افتادگی شانه جلوگیری کرده و مشکلات تعادل را بهبود خواهد بخشید. 

پروتز سینه خارجی غیر سیلیکونی

از دیگر پروتزهای سینه می توان پروتز سینه خارجی غیر سیلیکونی را نام برد که وزن سبکی داشته و ساخته شده از فوم یا فیبر پر می باشد. از این نوع پروتز خارجی سینه، می توان در هوای گرم و در حین شنا و ورزش استفاده کرد. 

پروتز جزئی سینه 

نوعی پروتز خارجی سینه که ساخته شده از سیلیکون، فیبر پر و فوم می باشد، پروتز جزئی سینه نام دارد و به گونه ای طراحی شده که به جهت افرایش اندازه کلی سینه روی بافت سینه استفاده شده و ظاهر سینه را پر نشان می دهد. این نوع پروتز را می توان پس از جراحی ماستکتومی، با سوتین معمولی نیز استفاده کرد. 

فرم نرم بعد از جراحی 

این نوع پروتز اغلب بلافاصله پس از جراحی مورد استفاده قرار می گیرد و دارای وزن سبک و قابل جا به جایی می باشد. 

سینه قابل اتصال 

سینه قابل اتصال که نوعی فرم سینه خود چسب می باشد، به کمک نوارهای چسب به دیواره قفسه سینه متصل می شود. البته از آن جایی که ممکن است چسب ایین دسته از پروتزها به پوست آسیب برساند، استفاده از آن تا 12 ماه پس از جراحی توصیه نمی شود. پروتزهای سینه خارجی را می توان از نظر شکل ‌ظاهر نیز در دسته بندی دیگری قرار داد که عبارتند از: 

  • نا متقارن 
  • متقارن 
  • قطره اشک 

پروتز نامتقارن

این نوع پروتز معمولا به آن دسته از زنانی که جراحی گسترده ای داشته اند توصیه می شود، زیرا اکستنشن هایی دارند که در دیواره بالای قفسه سینه و زیر بازو قرار می گیرند. البته زنانی که جراحی آن ها گسترده نبوده نیز می توانند پروتز نامتقارن خارجی سینه را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند. شایان به ذکر است که این پروتزها به طور اختصاصی برای سمت چپ یا راست طراحی و تولید می شوند. 

پروتز متقارن

از آن جایی که این دسته از پروتزها متقارن بوده و به شکل مثلث یا بیضی است، می توان آن ها را در سمت چپ یا راست مورد استفاده قرار داد. 

پروتز قطره اشک 

پروتز شکل قطره اشک اغلب مناسب خانم هایی می باشد که ناحیه بیرونی و تحتانی سینه آن ها پر و بالای نوک سینه کمتر است. این پروتزها را می توان در هر دو سمت سینه پوشید. 

پروتز خارجی سینه

خرید پروتز سینه خارجی 

از آن جایی که برخی از زنان به دلیل ابتلا به برخی از بیماری ها نظیر سرطان سینه ناچار به تخلیه سینه خود و جراحی ماستکتومی می شوند، پس از جراحی به دلیل تغییر در شکل و تقارن سینه، احساس ناقص بودن و کاهش اعتماد به نفس را خواهند کرد که در این صورت می توان پروتز خارجی سینه را از کلینیک های معتبر ارتوپدی تهیه نمود. یکی از بهترین این کلینیک ها، کلینیک کاویان طب می باشد که نسبت به شرایط فرد، مناسب ترین و باکیفیت ترین پروتز خارجی سینه را طراحی و‌ تولید می کند. 

نتیجه نهایی

بسیاری از زنان پس از جراحی ماستکتومی سینه به دنبال راهی جهت به دست آوردن زیبایی خود هستند که به کمک پروتز خارجی سینه، می توان زیبایی را مجددا باز یافت. همان گونه که گفته شد، پروتز سینه خارجی انواع مختلفی را شامل می شوند که جهت خرید و انتخاب مناسب ترین و بهترین آن ها می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه کنید. 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *