خرید آتل کمر و قیمت کمربند طبی آتل دار و بررسی ویژگی انواع مختلف آن

آیا از درد در ناحیه کمر رنج می برید؟ به دنبال روشی برای کاهش درد خود هستید؟ پس با این مطلب از کاویان طب همراه باشید تا کمربند طبی آتل دار را جهت کاهش درد کمر به شما معرفی کنیم.
افرادی که با کمر درد دست و پنجه نرم می کنند، جهت انجام کارهای روزمره خود با محدودیت های بسیاری مواجه اند و می توان گفت تا حدودی از توانایی های این افراد کاسته خواهد شد. عوامل مختلفی در ایجاد درد کمر موثر هستند که در صورت مواجه شدن با این درد فرد ناچار به درمان درد خود می باشد. یکی از درمان های موثر در درد کمر، استفاده از آتل کمر یا کمربند طبی می باشد.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

آتل کمر درد

آتل کمر یا کمربند طبی چیست؟ 

آسیب در ناحیه کمر، بلند کردن یک جسم سنگین، خم شدن بیش از حد و … موجب وارد آمدن فشار به کمر و در پی آن درد در این ناحیه را به همراه خواهد داشت. استفاده از آتل کمر در صورت مواجه شدن با موارد ذکر شده به عنوان یک کمر بند پشتیبانی عمل کرده و به ثبات و تعادل بدن کمک شایانی خواهند کرد. آتل کمر که یک وسیله ارتوپدی و پزشکی با کاربرد بالا می باشد، در افراد دچار آسیب و جراحت در ناحیه کمر نقش موثر و مفیدی را ایفا خواهد کرد. علاوه بر کاهش درد به کمک آتل کمر، از ستون فقرات نیز محافظت خواهد شد. استفاده از آتل کمر مزایای بسیاری دارد که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت. https://kavianclinic.com/%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B3-%D9%88-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B2-%DA%A9%D9%85%D8%B1/

مزایای استفاده از آتل کمر 

مزایای استفاده از بهترین آتل های کمر عبارتند از:
  • کمک به کاهش تنش و گرفتگی عضلات
  • تسهیل روند بهبود آسیب دیدگی
  • تقویت و حفظ ثبات و پایداری در ناحیه های آسیب دیده و ضعیف
  • کمک به کاهش فشار روی کمر هنگام جا به جایی اشیا
  • تسهیل نشستن و ایستادن
  • بهبود حالت اندامی
  • گرم نگه داشتن محل آسیب دیده
  • تثبیت ستون فقرات پس از عمل جراحی

https://kavianclinic.com/%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B3-%D9%82%D9%88%D8%B2-%D9%BE%D8%B4%D8%AA/

انواع کمربند طبی

انواع مختلفی از کمربند طبی آتل دار یا آتل کمر وجود دارند که هر یک از آن ها کارکرد خاصی داشته و در بیماری های خاص به کار گرفته می شوند. از انواع کمربند طبی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کمربند طبی سخت 

در ساخت این مدل آتل های کمر از آتل های پلاستیکی یا فلزی استفاده می شود و کاربرد آن ها معمولا پس از جراحی می باشد. کمربند طبی سخت در مشکلاتی نظیر انحراف ستون فقرات نیز مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به آتل های سخت به کار رفته در این کمربندها، محدودیت حرکتی شدیدی را در هنگام استفاده در فرد ایجاد می کنند. به همین دلیل فرد در طول روز قادر به استفاده مداوم از این کمربند طبی آتل دار نبوده و تنها مدت زمان محدودی می تواند این کمربند را مورد استفاده قرار دهد.

کمربند طبی نرم 

کمربندهای طبی نرم تفاوت اساسی با کمربند طبی سخت در کاربرد و نحوه ساخت دارند. در ساخت این کمربندها از حوله ها و پارچه های کشسان استفاده می شود و کاربرد آن ها بیشتر در ساپورت عضلات ضعیف می باشد. از دیگر کاربردهای این کمربندها می توان به استفاده در هنگام دردهای خفیف، کشیدگی عضلات و به عنوان یک نیروی کمکی در انجام کارهای سنگین اشاره نمود. از آن جایی که کمربندهای طبی نرم بسیار راحت می باشند، می توان از آن ها در طول روز استفاده کرد.

کمربند طبی نیمه سخت 

کمربند طبی نیمه سخت از ترکیب ۲ نمونه بالا ساخته شده اند و آتل های پلاستیکی نیمه سخت و انعطاف پذیر در ساخت آن ها به کار برده شده است. شایان به ذکر است که این مدل کمربندها دارای کاربردی مشابه با کمربندهای طبی سخت هستند، اما استفاده از آن ها راحت تر می باشد. البته توجه به این نکته ضروری است که در بسیاری از مشکلات کمر، امکان جایگزینی کمربند نیمه سخت به جای کمربند طبی سخت نمی باشد.

کمربند طبی سایبرتک

یکی از پیشرفته ترین و متفاوت ترین انواع کمربند طبی، کمربند سایبرتک نام دارد که در آن ها از سیستم قرقره ‌و طناب استفاده شده است و این امر قابلیت تغییر سایز را به به کمربند خواهد داد. این نوع کمربند ساختار محکمی داشته و می توان آن ها را به عنوان جایگزینی مناسب برای کمربندهای سخت یا نیمه سخت (با قابلیت های بیشتر) مورد استفاده قرار داد. از کاربردهای کمربند سایبرتک می توان در دیسک کمر، دردهای شدید کمر و کشیدگی های شدید عضلات اشاره نمود.

https://kavianclinic.com/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1%DA%A9%D9%85%D8%B1%D8%A8%D9%86%D8%AF-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA%DA%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%85%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D8%AF/

نحوه بستن کمربند طبی آتل دار

پس از سفارش آتل کمر، نحوه بستن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در این بخش به شرح نحوه بستن کمربند طبی آتل دار خواهیم پرداخت:
  1. برای بستن آتل کمر روی تخت دراز بکشید. ( دراز کشیدن روی تخت بهترین وضعیت جهت پوشیدن کمربند است)
  2. توجه کنید که مارک موجود بر روی کمربند باید بالای کمر قرار بگیرد.
  3. سپس کمربند را روی کمر قرار داده و تا جایی که احساس راحتی می کنید، آن را بکشید.
  4. اطمینان حاصل نمایید که آتل های کمربند در طرفین ستون فقرات قرار گیرند.
  5. نهایتا استرپ های کمربند را بچسبانید تا کمربند محکم تر قرار بگیرد.
توجه به این نکته ضروری است که خرید آتل کمر را تنها در صورت تجویز پزشک انجام دهید و ‌طول دوره درمان را مطابق با صلاحدید پزشک پیش ببرید.

https://kavianclinic.com/%DA%A9%D9%85%D8%B1%D8%A8%D9%86%D8%AF-%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D9%88-%D9%88-%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D9%88/

کاربرد آتل کمر در انواع بیماری ها 

آتل کمر یا کمربند طبی آتل دار را در بیماری های مختلف نظیر دیسک کمر، سیاتیک، شکستگی مهره ها، افتادگی شانه و … مورد استفاده قرار می دهند. در ادامه این بخش به شرح کاربرد آتل کمر در برخی از بیماری ها خواهیم پرداخت:

کاربرد کمربند طبی در دیسک کمر 

دیسک بیرون زده یا همان دیسک کمر، یکی از رایج ترین مشکلات در قسمت کمر بوده که درد در این ناحیه را ایجاد خواهد کرد. با وجود این که امکان پارگی دیسک در هر قسمتی از ستون فقرات وجود دارد، اما معمولا این عارضه در بخش های تحتانی کمر ایجاد می شود. به طور معمول تنها راه درمان دیسک، عمل جراحی می باشد، اما می توان در مراحل ابتدایی این بیماری با استفاده از کمربند طبی و انجام تمرینات مناسب به رفع این بیماری کمک کرد. لازم به ذکر است که حتی در صورت عمل جراحی نیز، استفاده از آتل کمر پس از عمل ضرورت دارد.

کاربرد کمربند طبی در سیاتیک 

اعصاب متصل به نخاع و ستون فقرات که اعصاب سیاتیک نیز نامیده می شوند، در صورت قرارگیری تحت فشار، دردهای سیاتیکی را ایجاد خواهند کرد. مشکلات مربوط به دیسک کمر را می توان از عمده ترین علت های درد سیاتیک دانست. همانند دردهای دیسک کمر، درد سیاتیک را نیز می توان در مراحل ابتدایی با استفاده از آتل کمر درمان کرد.

کاربرد کمربند طبی در شکستگی مهره ها 

در صورتی که فرد به هر دلیلی دچار شکستگی در مهره های کمر شود، انجام عمل جراحی ضرورت می یابد. پس از عمل، کاهش فشار وارده بر مهره ها ضروری می باشد؛ استفاده از آتل کمر یا کمربند طبی سخت به این دسته از افراد کمک خواهد کرد. بنابراین بیمار باید تا مدت زمان معین هر روز این کمربندها را بسته و به کاهش فشار وارده بر مهره ها کمک نماید تا بهبودی هر چه زودتر حاصل شود.
از دیگر کاربردهای کمربند طبی می توان در افتادگی شانه ها و درمان گودی کمر اشاره نمود.

https://kavianclinic.com/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%88%D9%BE%D8%AF%DB%8C/

خرید آتل کمر از بهترین کلینیک ارتوپدی

برای خرید آتل کمر باید مواردی را در نظر گرفت که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم:
  • دقت به جنس آتل کمر و ضد حساسیت بودن از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا این دسته از آتل ها در هنگام استفاده قرمزی یا خراش را در پوست ایجاد نخواهند کرد.
  • تمامی مشخصات ظاهری آتل کمر را مورد توجه قرار دهید تا با کیفیت ترین و بهترین آتل کمر را تهیه نمایید.
  • یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید آتل کمر باید به آن توجه داشت، ابعاد و اندازه های آن می باشد تا محصول تهیه شده کاملا مطابق با کمر شما باشد.
  • آتل کمر درد خریداری شده، باید استانداردهای لازم را داشته باشد تا سبب بروز مشکل در ستون فقرات نشود.
  • آتل کمر را از کلینیک های ارتوپدی معتبر خریداری نمایید.
در صورتی که قصد سفارش آتل کمر را دارید، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید. این کلینیک تمامی استانداردها را در ساخت آتل کنر به کار گرفته و محصولاتی با کیفیت بالا و با بهترین متریال را تولید و به متقاضیان ارائه می دهند. اگر در خرید آتل کمر و انتخاب آن دچار تردید هستید، می توانید از کارشناسان این کلینیک کمک بگیرید.
خرید آتل کمر

قیمت کمربند طبی آتل دار 

یکی از پرسش های اکثر متقاضیان پیش از خرید ‌و سفارش آتل کمر، قیمت کمربند طبی آتل دار می باشد. در پاسخ به پرسش این دسته از افراد باید گفت که عوامل مختلفی در قیمت آتل های کمر موثر خواهند بود که از جمله این عوامل می توان به نوع متریال به کار برده شده در ساخت، جنس آتل و سایز آن اشاره نمود. در صورتی که می خواهید از قیمت کمربند طبی آتل دار به طور دقیق مطلع شوید، می توانید با کارشناسان کلینیک کاویان طب از طریق شماره تماس گرفته و ضمن شرح بیماری خود، از قیمت بهترین آتل کمر، مناسب با شرایط بیماری خود آگاه شوید.
لازم به ذکر است که در این کلینیک می توانید انواع اعضای مصنوعی و وسایل کمک حرکتی را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب تهیه نمایید. از دیگر خدمات ارائه شده توسط این کلینیک می توان به تولید انواع کفش و کفی های طبی با استفاده از جدیدترین متدهای روز دنیا اشاره نمود. بنابراین با اطمینان خاطر این کلینیک با سابقه و معتبر را انتخاب کرده و اقدام به سفارش آتل کمر مورد نیاز خود نمایید.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

سخن پایانی 

افرادی که به هر دلیلی دچار آسیب در ناحیه کمر شده اند و از درد در این ناحیه رنج می برند، می توانند با استفاده از آتل کمر یا کمربند طبی آتل دار به کاهش درد و فشار در ناحیه ذکر شده کمک نمایید. استفاده از آتل کمر درد در بیماری های متعددی نظیر دیسک کمر، سیاتیک، شکستگی مهره ها و … کارآمد بوده و ضمن کاهش درد به بهبود مشکل کمر نیز کمک خواهند کرد. به طور کلی می توان خرید آتل کمر را یک روش درمانی در عارضه های کمر دانست که با ایجاد محدودیت های حرکتی، به تسریع روند درمان کمک شایانی خواهند کرد.
البته جهت سفارش آتل کمر باید به کلینیک های ارتوپدی معتبر نظیر کلینیک کاویان طب مراجعه نمود تا بهترین و با کیفیت ترین آتل کمر را تهیه کرد. البته در خرید آتل کمر مواردی را باید رعایت نمود که در بالا به ذکر آن ها پرداخته ایم. همچنین در صورتی که قصد آگاهی از قیمت کمربند طبی آتل دار را دارید، می توانید با کارشناسان کلینیک کاویان طب از طریق شماره 91008881-021 در ارتباط باشید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *