ساخت کفش طبی کودکان در تهران

کفش طبی به درمان کدام ناهنجاری های پای کودک کمک می کند؟ بهترین کلینیک ساخت کفش طبی کودکان در تهران کجاست؟ همان طور که حفظ سلامت پاها در بزرگسالان بسیار حائز اهمیت است، توجه به سلامت پای کودکان نیز مهم بوده و باید به آن توجه ویژه ای نمود، خصوصا در کودکانی که از ناهنجاری ها پا رنج می برند. به همین جهت در این مطلب به شرح ضرورت استفاده از این کفش ها در کودکان و نحوه ساخت کفش طبی کودکان در تهران خواهیم پرداخت.

مرکز تخصصی ساخت کفش طبی بچه گانه کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

ساخت کفش طبی کودکان در تهران

با کفش طبی کودکان آشنا شوید 

بسیار از افراد تصور می کنند که کفش طبی کودکان تنها مناسب آن دسته از کودکانی است که از ناهنجاری های پا رنج می برند. با وجود این که این تصور اشتباه نیست، اما حفظ سلامت پاها در هر سنی از بروز مشکلات در پا پیشگیری خواهد کرد، بنابراین استفاده از این کفش ها به همه کودکان توصیه می شود. استفاده از کفش های طبی علاوه بر کمک به رشد طبیعی پاها، از آسیب دیدگی به هنگام برخورد با زمین سفت جلوگیری کرده و راحتی زیادی را در پا ایجاد خواهد کرد.

مزیت استفاده از کفش طبی در کودکان 

همان گونه که در بالا به این نکته اشاره شد، کفش های طبی مزایای بسیاری برای کودکان داشته و به درمان بسیاری از مشکلات پا کمک می کنند. از جمله مزیت این کفش ها، می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • کمک به درمان انحراف پاشنه در کودکان 
  • درمان عقب زدگی زانو 
  • درمان زانو ضربدری 
  • رفع بدشکلی در ساق پا 
  • اصلاح الگوی راه رفتن کودک 

انحراف پاشنه در کودک 

بکی از شایع ترین مشکلات استخوانی کودکان، انحراف در پاشنه پا می باشد که عدم درمان آن موجب مشکلات متعددی در آینده خواهد شد. عللی نظیر عوامل ژنتیکی، نقص توازن، مشکلات عصبی و عضلانی، پوشیدن کفش های غیر استاندارد و آسیب های جسمی در بروز این عارضه در کودکان دخیل هستند که به کمک کفش های طبی می توان به بهبود و درمان این ناهنجاری در پا کمک نمود. 

تصویر شاخص یافت نشد!

عقب زدگی زانو در کودک 

نوعی تغییر شکل در مفصل زانو، عقب زدگی زانو نامیده می شود که در اثر ابتلا به آن، زانوها به سمت عقب متمایل می شوند. علل متعددی در بروز این عارضه دخیل هستند که از جمله آن ها می توان به شلی ذاتی لیگامان های مفصل زانو، ضعف عضله چهار سر ران، بی ثباتی مفصل زانو، عقب زدگی مادرزادی زانو، فلج مغزی و … اشاره نمود. در کنار سایر روش های درمانی نظیر فیزیوتراپی و ارتزها، کفش های طبی ارتوپدی نیز به درمان و بهبود عوارض ناشی از این بیماری کمک خواهند کرد. 

زانو ضربدری در کودکان 

از دیگر ناهنجاری های پا کودک که به کمک کفش طبی قابل درمان می باشد، زانو ضربدری است که در پی ابتلا به آن زانوها از راستای طبیعی خارج شده و به داخل چرخش می یابند. در واقع زانوی این دسته از کودکان به هنگام ایستادن به یکدیگر نزدیک بوده ‌مچ پاها از یکدیگر فاصله دارند. درد در ناحیه زانو، لگن، مچ پا، بی ثباتی زانو، کاهش دامنه حرکتی در لگن، اختلال در راه رفتن و دویدن از جمله علائم ناشی از این ناهنجاری می باشد که در بسیاری از موارد پزشک به جهت کاهش این علائم کفش طبی را توصیه می کند.

در صورتی که جهت تهیه کفش طبی به دنبال کلینیکی معتبر و با سابقه می گردید، ما به شما کلینیک کاویان طب را توصیه می کنیم. کلینیک کاویان طب یکی از بهترین کلینیک ها جهت ساخت کفش طبی کودکان در تهران می باشد. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا نحوه ساخت کفش طبی کودکان در تهران و در کلینیک مذکور را شرح دهیم. 

مراحل ساخت کفش طبی کودکان در تهران

با وجود این که مراحل ساخت کفش طبی در کودکان، مردان و زنان کمی متفاوت بوده، اما به طور کلی نحوه ساخت کفش طبی کودکان در تهران به شرح زیر می باشد: 

مراجعه به متخصص و اسکن پا 

پس از انتخاب یک کلینیک ارتوپدی معتبر و مراجعه به آن، ابتدا توسط متخصصین آن مجموعه معاینه خواهید شد و سپس پزشک ارتوپد، اقدام به اسکن کف پا شما خواهد کرد و به کمک تصاویر دقیق حاصله از اسکن، اندازه های به دست آمده از طول و عرض آن، کفش مورد نیاز طراحی و تولید خواهد شد.

بررسی اسکن و ساخت کفش طبق ویژگی های استخراج شده

پس از تفسیر اسکن کف پا توسط متخصص و با توجه به محل قوس و برآمدگی های کف پا، متخصص مربوطه اقدام به طراحی و بهینه سازی قالب کف پا خواهد کرد. در صورت درخواست شما علاوه بر توجه به فرم و وضعیت پا، زیبایی کفش نیز در نظر گرفته خواهد شد. 

چک شدن مداوم توسط پزشک 

نهایتا قالب کف کفش و رویه آن با بهترین متریال تولید شده و از بیمار خواسته می شود که کفش را امتحان کنند تا در صورت هر گونه مشکل به رفع آن بپردازند.

اگر تصور می کنید که تحویل کفش آخرین مرحله می باشد، باید بدانید که پزشک از شما می خواهد که به صورت مرتب به کلینیک مراجعه نمایید تا وضعیت پای کودک بررسی شود و در صورت نیاز و رشد پای کودک، کفش جدیدی طراحی شود. در کلینیک کاویان طب که یکی از بهترین مراکز ساخت کفش طبی کودکان در تهران است، تمامی مراحل با دقت بسیار بالا و توسط متخصصین متبحر و با تجربه صورت گرفته و همچنین از بهترین متریال و تجهیزات روز دنیا در ساخت کفش طبی کودکان استفاده می شود. 

مناسب ترین سن استفاده از کفش طبی کودکان 

یکی از پرسش های پر تکرار والدین، بهترین سن جهت خرید کفش طبی برای کودکان می باشد که در این بخش قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم. البته باید بدانید که اختلاف نظرهای زیادی در این زمینه وجود دارد، اما به طور کلی هنگامی که کودک راه رفتن را آغاز کرده و شروع به ایستادن می کند، به راحتی می توان بدشکلی های پا را تشخیص داد.

شایان به ذکر است که همه کودکان در یک زمان شروع به راه رفتن نخواهند کرد و همین موضوع سبب تفاوت در زمان خرید کفش طبی برای کودکان شده است. بنابراین به محض راه افتادن کودک، به نحوه راه رفتن و فرم کف پای کودک توجه نمایید تا در صورت نیاز اقدام به سفارش و ساخت کفش طبی کودکان در تهران نمایید. 

جهت ساخت کفش طبی کودکان چه نکاتی رعایت می شود؟ 

همان طور که گفته شد، کلینیک کاویان طب یکی از معتبرترین و با سابقه ترین کلینیک ساخت کفش طبی کودکان در تهران می باشد که در ساخت کفش های طبی کودکان، اصول زیر را رعایت خواهد کرد: 

  • ساخت کفی داخلی کفش متناسب با شرایط پای کودک 
  • قرار دادن کفی قابل تعویض درون کفش 
  • طراحی و ‌تولید کفش طبی به گونه ای که از پشتی سفت و‌ محکمی برخوردار بوده و از پاشنه پا حمایت می کنند. 
  • به کار بردن متریال با کیفیت در ساخت کفش طبی کودکان به گونه ای که امکان تنفس پا را فراهم می نمایند. 
  • ساخت کفش هایی که به خوبی از انحنای پا حمایت می کنند. 
  • توجه به پاشنه کفش و ساخت آن به گونه ای که نه زیاد بلند و نه کوتاه باشد. 
ساخت کفش طبی کودکان در تهران

قیمت ساخت کفش طبی کودکان در تهران 

همانند سایر کفش های طبی، قیمت کفش طبی کودکان نیز به عوامل متعددی وابسته بوده و اختلال ایجاد شده در پای کودک، نقش مهمی را در تعیین قیمت این کفش ها ایفا می کند. از جمله عوامل موثر بر قیمت ساخت کفش طبی کودکان را در زیر شرح داده ایم: 

  • طراحی و مدل کفش 
  • اپشن های ویژه مطابق با درخواست بیمار 
  • متریال به کار برده شده در ساخت کفش 
  • طول و سایز پای کودک 
  • کلینیک سازنده کفش 

در صورتی که می خواهید از قیمت این کفش ها مطلع شوید، می توانید با کارشناسان ما در کلینیک کاویان طب تماس گرفته و پس از شرح وضعیت و نیاز خود یا فرزندتان از قیمت این کفش آگاه شوید. 

نتیجه نهایی

کودکان نیز همانند بزرگسالان ممکن است به برخی از ناهنجاری های پا مبتلا شوند که در این صورت نیاز به استفاده از کفش طبی کودکان می باشد. تهیه این کفش ها برای کودکان مزایای بسیاری را به همراه داشته و از بروز بسیاری از آسیب دیدگی ها در پا پیشگیری خواهد کرد. جهت ساخت کفش طبی کودکان در تهران و کفی طبی کودکان می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه کرده و از محصولات با کیفیت این مجموعه تخصصی بره مند شوید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *