کفش کوتاهی پا

آیا یکی از پاهای فرزندانتان نسبت به پای دیگر کوتاه تر است؟ از مزایای کفش کوتاهی پا جهت درمان اختلاف طول پاها مطلع هستید؟ در صورتی که شما یا فرزندتان از عارضه کوتاهی پا رنج می برید، با ما در این مطلب از کاویان طب همراه باشید تا بهترین کفش کوتاهی پا را به شما معرفی کنیم.
لنگش یا احساس کوتاهی در پاها سبب راه رفتن غیر عادی شده که این امر عوارضی نظیر آسیب به لگن، درد کمر و … را به همراه خواهد داشت. در این مطلب ضمن آشنایی شما عزیزان با عارضه کوتاهی پا، نحوه سفارش و تهیه کفش کوتاهی پا را شرح خواهیم داد.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

کفش کوتاهی پا

دلیل اختلاف طول در پاها چیست؟ 

یکی از عارضه های نسبتا رایج میان افراد، کوتاهی پا یا اختلاف طول پاها می باشد که معمولا عوارضی نظیر اختلالات حرکتی، درد در کمر، لگن و پا را به همراه خواهد داشت. میزان تفاوت در طول پاها نسبت به علت ایجاد آن متغییر بوده و به همین جهت فرد با عوارض متفاوتی مواجه خواهد شد. کوتاهی پا ممکن است عملکردی یا ساختاری باشد که در این بخش به شرح علل هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.
https://kavianclinic.com/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DA%A9%D9%81%D8%B4-%D8%B7%D8%A8%DB%8C/

علل کوتاهی یا عملکردی 

در کوتاهی عملکردی پا، استخوان های پای بیمار به یک اندازه بوده و دلیل بلندتر بودن یکی از پاها نسبت به دیگری، مشکل در مفصل ران، لگن، زانو یا مچ پا می باشد. به طور معمول کوتاهی عملکردی در پای کودک، ناشی از عدم هماهنگی در مفصل ران می باشد. علت ایجاد کوتاهی پای عملکردی در بزرگسالان نیز می تواند ناشی از آرتریت، درد مزمن و مشکلاتی در ستون فقرات یا لگن باشد. دیگر علل کوتاهی پای عملکردی را می توان شرایط عصبی عضلانی دانست که این امر اثر منفی بر تراز و وضعیت بدن فرد خواهد گذاشت.

علل کوتاهی پا ساختاری 

کوتاهی استخوان ران یا استخوان ساق، منجر به کوتاهی پای ساختاری خواهد شد. به طور معمول این عارضه از بدو تولد یا در طی رشد کودک اتفاق می افتد. علل کوتاهی پا ساختاری عبارتند از:
  • آسیب های استخوانی: شکستگی استخوان به ویژه شکستگی در نواحی مختلف پا، منجر به کند شدن رشد استخوان در پاها می شود. همچنین ممکن است در اثر شکستگی استخوان و بهبودی آن، بافت استخوانی بیش از حد رشد کند که در هر دو صورت فرد با کوتاهی پا مواجه خواهد شد.
  • آسیب دیدگی صفحات رشد: صدمه دیدن صفحات رشد نیز ممکن است رشد سریع یا کند استخوان را به همراه داشته باشد که این امر نیز از علل کوتاهی پا ساختاری محسوب می شود.
  • بیماری های استخوانی: برخی از بیماری های استخوانی نظیر استئومیلیت سبب آسیب به صفحه رشد و نهایتا کوتاهی پا خواهند شد.

تومورهای استخوانی و آرتریت جوانی نیز از دیگر بیماری‌ هایی هستند که می توانند منجر به این عارضه شوند.

https://kavianclinic.com/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D9%81%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%AF%D9%86/

تشخیص کوتاهی پا 

جهت تشخیص کوتاهی پا حتما باید به پزشک مراجعه نمود، اما پیش از آن می توان با انجام برخی آزمایشات خانگی از وجود این عارضه مطلع شد. در صورتی که قصد انجام این آزمایش در خانه را دارید، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
  • ابتدا کفش و جوراب خود را در آورده و بر روی زمین به گونه ای که پاها کنار یکدیگر قرار داشته باشند دراز بکشید.
  • از یکی از اعضای خانواده بخواهید که کف دست را روی استخوان لگن شما قرار دهد و به آرامی شما را به مدت 60 ثانیه از پهلو به پهلوی دیگر حرکت دهد. هدف انجام این حرکت، کمک به شل شدن ماهیچه های سفت می باشد.
  • سپس از مددکار بخواهید تا به بررسی مچ پای شما بپردازد. در صورتی که مچ پاهای شما هم تراز نباشد، به عارضه کوتاهی پا دچار شده اید.
جهت تعیین نوع ساختاری و عملکردی این عارضه، مراجعه به پزشک الزامی می باشد.
https://kavianclinic.com/%DA%A9%D9%81%D8%B4-%D8%B7%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%DA%86%DA%AF%D8%A7%D9%86%D9%87/

روش های پزشکی تشخیص کوتاهی پا 

جهت تشخیص اختلاف طول پاها، پزشک روش های زیر را به کار خواهد گرفت:
  • بررسی و معاینه های جسمی
  • ارزیابی نحوه نشستن، ایستادن و حرکت
  • تجزیه و تحلیل نحوه راه رفتن
  • اندازه گیری کوتاهی پا به کمک بلوک هایی که زیر پای فرد قرار داده می شود.
  • سی تی اسکن بافت نرم پاها و استخوان
  • اشعه ایکس پاها یا لگن
https://kavianclinic.com/%DA%A9%D9%81%DB%8C-%D8%B7%D8%A8%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87/

کفش طبی برای جبران کوتاهی پا 

اکنون که با علل و روش های تشخیص کوتاهی پا آشنا شده اید، قصد داریم روش های درمان کوتاهی پا را نیز شرح دهیم. همان طور که می دانید، کوتاهی پا اثر نامطلوبی را بر نحوه صحیح راه رفتن خواهد گذاشت که در این صورت به کارگیری بهترین روش درمان نسبت به علت ایجاد این عارضه بسیار حائز اهمیت می باشد. یکی از بهترین روش های درمان اختلاف طول پاها، استفاده از کفش های طبی می باشد. این کفش ها با جبران کوتاهی پا، علاوه بر بهبود علائم این عارضه، اعتماد به نفس فرد را به طور چشمگیری افزایش خواهند داد.
بنابراین اگر از کوتاهی پا رنج می برید، می توان با کفش های طبی که در کلینیک های ارتوپدی برای هر فرد به صورت اختصاصی و سفارشی طراحی و تولید می شود استفاده کنید. علاوه بر درمان اختلاف طول پاها با کفش های طبی، روش های درمانی دیگری نیز وجود دارد که در ادامه آن ها را شرح خواهیم داد:

ورزش

از آن جایی که بیماران دچار اختلاف طول پاها، معمولا روی پای کوتاه تر دراز می کشند و فشار بیشتری را بر کمر، زانو و پا اعمال می کنند، باید با انجام برخی ورزش ها به تقویت بدن و کاهش فشار مفاصل کمک کرد. ورزش که یکی از درمان های اولیه محسوب می شود، کاهش دهنده درد کمر نیز خواهد بود.
جراحی کوتاه کردن ساق پا، جراحی بلند کردن اندام ، تهیه پروتزهای مناسب و فیزیوتراپی از دیگر روش هایی است که به درمان ابن عارضه کمک خواهد کرد.

ساخت کفش کوتاهی پا 

همان طور که گفته شد، تهیه کفش کوتاهی پا یکی از روش های درمانی موثر جهت جبران کوتاهی پا می باشند، اما آیا از نحوه ساخت این کفش های طبی مطلع هستید؟ خواندن این بخش را از دست ندهید تا با مراحل ساخت کفش کوتاهی پا آشنا شوید. این مراحل به شرح زیر می باشند:
  • پس از مراجعه به یک کلینیک ارتوپدی فنی جهت تهیه کفش طبی کوتاهی پا، ابتدا از پای بیمار اسکن گرفته می شود تا اطلاعات دقیق از پا در اختیار پزشک متخصص قرار گیرد.
  • سپس متخصص به بررسی تصویر اسکن شده پرداخته و تمامی قوس ها و فرورفتگی ها در پا را مشخص می کند.
  • در مرحله بعد به کمک کامپیوتر و نرم افزارهای موجود در این زمینه، مدل کفش برش داده شده که این مرحله، مرحله قطعه سازی نام دارد.
  • پس از مرحله قطعه سازی به کمک مواد فایبر گلاس، با متریالی نرم و مستحکم به برش دادن قالب کفش خواهند پرداخت.
  • بعد از طی کردن این مرحله و آماده شدن کفی کفش، اقدام به آماده کردن رویه کفش با متریال با کیفیت خواهند کرد و نهایتا به متصل کردن کفی و رویه کفش خواهند پرداخت.
https://kavianclinic.com/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DA%A9%D9%81%D8%B4-%D8%B7%D8%A8%DB%8C/

آیا کفش طبی برای جبران کوتاهی پا موثر است؟

اگر شما نیز با این سوال مواجه شدید، باید بدانید که کفش های طبی به گونه ای طراحی می شوند تا میزان کوتاهی پای شما نسبت به پای دیگر جبران شود. قطعا کفش های استاندارد و ساخته شده در کلینیک های معتبر ارتوپدی فنی در درمان اختلاف طول پاها نقش موفقیت آمیزی را ایفا خواهند کرد. البته باید در کنار استفاده از کفش طبی کوتاهی پا، روش های درمان دیگر را نیز به کار گیرید تا بهبودی هر چه سریع تر حاصل شود.
کفش کوتاهی پا

جهت سفارش کفش طبی کوتاهی پا به کدام کلینیک مراجعه کنیم؟ 

در این مطلب به شرح برخی از روش های درمانی کوتاهی پا پرداختیم که یکی از بهترین این روش ها را کفش های طبی معرفی کردیم. اما نکته مهم و حائز اهمیت در خصوص تهیه کفش طبی کوتاهی پا، مراجعه به کلینیک ارتوپدی فنی معتبر و با سابقه می باشد. یکی از بهترین این کلینیک ها، کلینیک کاویان طب می باشد که با سابقه درخشانی که در زمینه طراحی و تولید کفش های طبی دارد، می توانید با آسودگی خاطر، طراحی و ساخت کفش طبی کوتاهی پا را به متخصصین این مجموعه سپرده و به درمان عارضه ایجاد شده در پای خود کمک کنید.
این کلینیک نه تنها در زمینه ساخت کفش طبی، بلکه در زمینه ساخت انواع کفی ها و صندل های طبی، ارتز و پروتزها فعالیت دارد و ایده آل ترین شرایط را برای بهبودی عارضه ایجاد شده فراهم می نمایند. شایان به ذکر است که ترکیب کفش طبی به همراه کفی های طبی ساخته شده در این کلینیک با بهره گیری از به روزترین تجهیزات روز دنیا به تسریع روند بهبودی کوتاهی پای شما کمک خواهد کرد.
https://kavianclinic.com/%d8%b3%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b4-%da%a9%d9%81%d8%b4-%d8%b7%d8%a8%db%8c/

قیمت کفش طبی کوتاهی پا

از دیگر پرسش هایی که افراد در این زمینه مواجه می شوند، قیمت کفش طبی کوتاهی پا می باشد. اما باید بدانید که کفش های طبی کوتاهی پا، قیمت مشخصی نداشته و نسبت به متریال به کار برده شده در ساخت کفش، میزان کوتاهی پای شما و عوارض ناشی از کوتاهی پا و علائم این عارضه، قیمت کفش ها متغییر خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید با کارشناسان کلینیک کاویان طب، از طریق شماره 91008881-021 در ارتباط باشید.

نتیجه نهایی

هدف از نگارش این مطلب، آشنایی شما عزیزان با علت کوتاهی پا و روش های درمان آن، از جمله کفش و کفی های طبی می باشد. کفش های طبی کوتاهی پا، نقش مهمی را در جبران کوتاهی پای شما ایفا کرده و علاوه بر کاهش علائم ناشی از این عارضه، اعتماد به نفس شما را نیز افزایش خواهد داد. بنابراین جهت سفارش کفش های طبی، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید و از محصولات با کیفیت این مجموعه بهره مند شوید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *