مراکز ارتوپد فنی تهران

حوزه فعالیت مرکز ارتوپدی فنی چیست؟ بهترین کلینیک ارتوپدی فنی تهران کدام است؟ امروزه مراکز ارتوپدی فنی متعددی در زمینه ساخت انواع اندام های مصنوعی و ارتزهای کمک حرکتی با هدف بهبود عملکرد اندام ها فعالیت دارند که انتخاب بهترین این کلینیک ها کار آسانی نمی باشد. با ما در این مطلب از کاویان طب همراه باشید تا شما را با بهترین مراکز ارتوپدی فنی تهران و حوزه وظایف و فعالیت های آن ها آشنا کنیم. 

مرکز ارتوپدی فنی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

مراکز ارتوپد فنی تهران

حوزه فعالیت مراکز ارتوپدی فنی تهران 

در کلینیک ارتوپدی فنی، تیمی از پزشکان متخصص در زمینه ساخت انواع ارتزها و پروتزها و محصولات کمک حرکتی فعالیت دارند. هدف این مجموعه های تخصصی بازگرداندن سلامت فرد و فعالیت های روزمره و به حداکثر رساندن کیفیت زندگی بیماران و استقلال فردی بیشتر می باشد. به طور کلی از جمله خدمات ارائه شده در مراکز ارتوپدی فنی تهران به شرح زیر می باشد: 

اسکن کف پا

در برخی از مراکز ارتوپد فنی تهران از جمله کلینیک کاویان طب، اسکن کف پا با هدف بررسی وضعیت پا و افزایش سلامتی بدن انجام می شود. قطعا شنیده اید که پا قلب دوم انسان بوده و توجه به سلامتی آن بر سلامت کل بدن اثر گذار خواهد بود. به کمک اسکن کف پا می توان موارد زیر را بررسی نمود تا پس از تشخیص عارضه ایجاد شده در پا، بهترین روش درمان به کار گرفته شود. 

  • اندازه گیری سرعت و قدم های فرد به هنگام راه رفتن
  • بررسی نواحی تحت فشار در کف پا 
  • بررسی تعادل میان پاها و اندام تحتانی 
  • بررسی صافی کف پا و میزان قوس موجود در پا 
  • بررسی الگوی راه رفتن و عملکرد پاها 

بنابراین می توان به کمک اسکن کف پا بسیاری از ناهنجاری های پا را تشخیص داد و به کمک ارتزها به بهبود این ناهنجاری کمک نمود. 

ساخت ارتز 

از دیگر خدمات ارائه شده در مراکز ارتوپدی فنی تهران، ساخت انواع ارتزها می باشد. ارتزها یکی از تجهیزات ارتوپدی می باشند که هدف از ساخت آن ها کمک به بهبود عملکرد عضو آسیب دیده می باشد. به کمک ارتزهای ساخته شده در مراکز ارتوپدی فنی، می توان علاوه بر کاهش درد اندام ها، از بروز و پیشرفت بد شکلی در این اندام ها نیز پیشگیری نمود.

بهبود دفورمیتی های کف پا، انحرافات ستون فقرات و دفورمیتی های شدید مادرزادی را می توان برخی از کاربردهای ارتز دانست. همچنین از رایج ترین این ارتزها می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • زانوبندها
  • کفی طبی 
  • آرنج بندها 
  • مچ بندها 
  • کمربند طبی 
  • کفش طبی 

ساخت پروتز 

مراکز ارتوپدی فنی تهران در حوزه ساخت انواع پروتز نیز فعالیت داشته و به بیمارانی که دچار قطع عضو در اندام های بدن شده اند، کمک کرده تا اندام از دست رفته خود را جایگزین کرده و توانایی های حرکتی را بازیابند. به طور کلی پروتزهای ساخته شده در کلینیک های ارتوپدی را می توان به دو دسته پروتزهای زیبایی و پروتزهای کاربردی و عملکردی تقسیم نمود که پروتزهای عملکردی خود در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. همچنین پروتزها از نظر ناحیه قطع شده نیز در دسته بندی دیگری قرار کی گیرند که عبارتند از: پروتزهای اندام تحتانی و پروتزهای اندام فوقانی

هدف مراکز ارتوپدی فنی تهران علاوه بر بهبود ناهنجاری ایجاد شده در بدن شما، افزایش اعتماد به نفس و بازگشت به فعالیت های قبل از آسیب دیدگی می باشد. 

سفارش ساخت پروتز در کلینیک های ارتوپدی فنی تهران 

همان طور که گفته شد، پروتزها نوعی تجهیزات پزشکی بوده که توسط افراد دچار قطع عضو مورد استفاده قرار می گیرد. در ساخت پروتزها مراحل متعددی طی می شود که نسبت به ناحیه قطع شده و میزان قطع عضو، برخی از این مراحل متغییر خواهد بود. در کلینیک کاویان طب انواع این پروتزها با بهترین متریال و توسط متخصصین با تجربه طراحی و تولید می شود که در ادامه به شرح برخی از پروتزهای ساخته شده در این مراکز ارتوپد فنی خواهیم پرداخت. 

پروتزهای زیبایی

پروتز زیبایی یا منفعل دسته ای از پروتزهای ساخته شده در مراکز ارتوپد فنی تهران می باشد که به دلیل عدم حرکت فعال، تنها به جهت بهبود ظاهر فرد مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول ترجیح بسیاری از بیماران در تهیه پروتزهای دست و پا، پروتزهای عملکردی می باشد. از پروتزهای زیبایی تنها در مواردی که ناحیه قطع شده بسیار کم است استفاده می شود. از جمله پروتزهای زیبایی تولید شده در کلینیک کاویان طب، می توان به پروتز صورت، پروتز بینی، پروتز گوش و … اشاره نمود. 

پروتز اکسترنال سینه 

پروتز اکسترنال سینه یا پروتز سینه مصنوعی، از دیگر پروتزهای تولید شده در بهترین مراکز ارتوپد فنی تهران از قبیل کلینیک کاویان طب می باشد که به خانم هایی که ناچار به برداشتن پروتز سینه به دلیل کنسر سینه شده اند کمک کرده تا علاوه بر بازیابی ظاهر طبیعی خود، تعادل را در بدن برقرار نمایند. در کلینیک کاویان طب انواع پروتز اکسترنال سینه قابل تهیه می باشد. 

پروتز چشم 

پروتز چشم مصنوعی از جمله پروتزهای زیبایی محسوب می شود که در بهترین مراکز ارتوپدی تهران در جنس ها و شکل های مختلفی طراحی ‌و تولید می شود. این پروتزها گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که ناچار به تخلیه چشم شده اند. از جمله مزایای این پروتز چشم، می توان به ایجاد ظاهر متعادل چشم و جلوگیری از وارد آمدن آسیب به نواحی درون چشم اشاره نمود. 

پروتز دست

قطع عضو در ناحیه دست به طور تصادفی یا توسط جراحی، فرد را با چالش های متعددی مواجه خواهد کرد که به جهت کاهش این عوارض، پروتز دست در کلینیک های ارتوپدی فنی در تهران طراحی و تولید می شود. همان طور که گفته شد نسبت به ناحیه قطع شده می توان پروتزهای دست را در انواع مختلفی تهیه کرد و به رفع نیازهای فرد کمک نمود. 

پروتز پا 

پروتزهای اندام تحتانی یا پروتز پا از دیگر محصولات قابل سفارش در مراکز ارتوپد فنی تهران می باشند که هدف استفاده از آن ها، جایگزینی اندام از دست رفته و بازیابی عملکردهای فرد می باشد. با سفارش هر یک از پروتزهای ذکر شده در بالا، از کلینیک کاویان طب که یکی از بهترین مراکز ارتوپدی فنی می باشد، می توانید پروتز مورد نیاز خود را کاملا مطابق با اندام باقی مانده تهیه کند و کمبود ناحیه قطع شده را احساس نکنید. 

چه افرادی نیاز به تهیه ارتز از کلنیک های ارتوپدی فنی دارند؟ 

همان طور که می دانید ارتزها با هدف اصلاح وضعیت و کنترل حرکت در کلینیک های ارتوپدی ساخته می شوند و افراد بسیاری متقاضی استفاده از ارتزها می باشند. به طور مثال افرادی که در طی سوانح رانندگی دچار ضربه و آسیب دیدگی در بدن شده اند، به جهت بهبودی کامل به مراکز ارتوپدی مراجعه کرده و اقدام به تهیه ارتزها می نمایند.

عدم استفاده از ارتزها پس از آسیب دیدگی هر ناحیه از بدن، سبب تشدید آسیب شده و گاها فرد عملکرد خود را به طور کامل از دست خواهد داد. همچنین افرادی که به علت ابتلا به بیماری های عصبی با اختلال حرکتی در اندام ها مواجه شده اند، می توانند به کمک این ارتزها به بهبود عارضه ایجاد شده کمک نمایند. ارتزها کاربردهای وسیعی داشته که نسبت به نوع و محل آسیب دیدگی به کار گرفته می شوند. 

هزینه ساخت ارتز و پروتز در مراکز ارتوپد فنی تهران 

در بهترین مراکز ارتوپد فنی تهران نظیر کلینیک کاویان طب، انواع ارتز و پروتزها قابل تهیه می باشند که هزینه هر یک از آن ها به عوامل مختلفی وابسته است. از جمله عوامل موثر بر قیمت این تجهیزات ارتوپدی، می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • متریال به کار برده شده در ساخت ارتز و پروتز 
  • ناحیه از بین رفته یا آسیب دیده 
  • تجهیزات کلینیک انتخابی شما 

در صورتی که قصد اطلاع دقیق از قیمت این محصولات را دارید، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه کرده یا از طریق شماره 91008881-021 با کارشناسان این مجموعه با ما در ارتباط باشید. 

مراکز ارتوپد فنی تهران

خرید ارتز و پروتز در مراکز ارتوپدی تهران 

یکی از بهترین و مجهزترین کلینیک های ارتوپدی فنی در تهران، کلینیک کاویان طب می باشد که ارائه دهنده انواع تجهیزات ارتوپدی با بالاترین کیفیت می باشد. این مجموعه تخصصی از استانداردهای لازم در ساخت انواع محصولات ارتوپدی بهره مند بوده و توانایی های حرکتی شما را تا حد زیادی باز خواهد گرداند. 

نتیجه نهایی 

هدف از ارائه این مطلب آشنایی شما عزیزان با مراکز ارتوپدی فنی تهران و انواع محصولات قابل سفارش در این کلینیک ها می باشد. بنابراین در صورتی که قصد تهیه هر یک از ارتز و پروتزهای ذکر شده در بالا را دارید، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه کرده و محصول مورد نیاز خود را با بالاترین کیفیت خریداری نمایید. 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *