بهترین پزشکان متخصص اعضای مصنوعی

اگر به هر دلیلی دچار قطع عضو شده اید و به دنبال بهترین متخصص اعضای مصنوعی هستید، با ما در این مطلب از کاویان طب همراه باشید. بی شک با خواندن این مطلب علاوه بر آشنایی با بهترین پزشکان، با انواع اعضای مصنوعی، کاربرد و مزایای استفاده از آن ها آشنا خواهید شد. 

مرکز ارتوپدی فنی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

بهترین پزشکان متخصص اعضای مصنوعی

اندام مصنوعی چیست؟ 

اندام مصنوعی یا پروتز مصنوعی، نوعی وسیله ارتوپدی بوده که جایگزین اندام از دست رفته در بدن می شود. هدف از طراحی و تولید این اندام های مصنوعی، بازگرداندن عملکردهای از دست رفته و بهبود کیفیت زندگی بیمار می باشد. خوشبختانه با پیشرفت های صورت گرفته در علم پزشکی، امروزه شاهد اندام های مصنوعی با کارایی های بسیار زیادی هستیم. 

با انواع اندام مصنوعی آشنا شوید

اگر تا کنون تصور می کردید که اندام های مصنوعی تنها به چند پروتز محدود می شود، باید بدانید که پروتزهای اندام مصنوعی در انواع مختلفی با کاربردهای متفاوت قابل سفارش و تهیه می باشند که در ادامه به جهت آشنایی شما عزیزان، به شرح آن ها پرداخته ایم. 

پروتزهای منفعل 

دسته ای از پروتز دست، پروتزهای منفعل می باشند که دارای حرکت آزاد و فعال نبوده، اما سبب بهبود بخشیدن عملکرد فیزیکی فرد خواهند شد. مفصل انگشت چند موقعیتی و انگشتان تیتانیومی هر دو پروتزهای منفعل محسوب می شوند که علاوه بر جایگزینی عضو از دست رفته، انجام فعالیت های سبک روزانه را تسهیل کرده و تناسب را میان اعضای بدن برقرار می کند. شایان به ذکر است که این پروتزها، دارای تنوع زیادی در رنگ بوده و به دلیل سیلیکونی بودن آن ها از دوام بالایی برخوردارند. 

پروتزهای بدن محور

پروتزهای بدن محور دسته دیگری از پروتزهای دست محسوب می شوند که حرکت آن ها به کمک قسمت های باقی مانده دست صورت می گیرد. دوام بالا، کنترل و حرکت طبیعی و روان و تقلید حرکت دست به طبیعی ترین حالت ممکن از ویژگی های این اندام مصنوعی محسوب می شود. کنترل کابلی، مفصل محور و مچ دست محور را می توان از انواع پروتزهای بدن محور معرفی کرد. 

پروتزهای برقی 

از دیگر اندام های مصنوعی، می توان به پروتزهای برقی اشاره نمود که با داشتن موتورهای ریز در قسمت انگشت، حرکت پروتز را تسهیل می کنند. کنترل این پروتزها توسط الکترودهای حسی صورت می گیرد. همانند پروتزهای منفعل، می توان این پروتز را نیز در رنگ های متنوعی تهیه نمود. شایان به ذکر است که کاربرد پروتزهای برقی در انجام امور روزمره و حتی امور سنگین تر می باشد. 

پروتزهای ترکیبی 

پروتزهای ترکیبی را نیز می توان از دیگر اعضای مصنوعی بدن دانست که از ترکیب پروتزهای ذکر شده در بالا ساخته می شود. بنابراین این پروتزها را می توان نسبت به اهداف و نیازهای توانبخشی خود و به جهت بازیابی عملکرد طبیعی مورد استفاده قرار داد.

پروتز مخصوص فعالیت

از دیگر اعضای مصنوعی دست، می توان پروتزهای مخصوص فعالیت را نام برد که به صورت اختصاصی جهت فعالیت ها و ورزش های خاصی در کلینیک های ارتوپدی فنی طراحی و تولید می شوند.

در صورتی که جهت ساخت پروتزهای ذکر شده به بهترین پزشکان متخصص اعضای مصنوعی مراجعه نمایید، می توانید تا حد زیادی توانایی های عملکردی خود را بازیابید و هر چه سریع تر به زندگی پیش از بروز حادثه و قطع عضو بازگردید. اما سوال این جا است که بهترین پزشکان متخصص اعضای مصنوعی در کدام کلینیک ها به فعالیت مشغول اند؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به این پرسش پر تکرار پاسخ دهیم. پیش از آن انواع پروتزهای پا را شرح خواهیم داد.

پروتزهای مچ هیدرولیک 

پروتزهای مچ هیدرولیک، امکان حرکت را برای افرادی که دچار قطع عضو از ناحیه مچ پا شده اند، فراهم کرده و ثبات بیشتری را به هنگام پیاده روی در فرد ایجاد خواهد کرد. از دیگر مزایای این پروتز، می توان به کاهش فشار سوکت متصل به پا اشاره نمود. 

پروتزهای باتری دار 

از دیگر اعضای مصنوعی یا پروتز پا، می توان به پروتزهای باتری دار اشاره نمود که به کمک نیروی باتری به تقلید از حرکت پا و عضلات زانوی طبیعی می پردازند. با وجود وزن زیاد این پروتز، کاربران از عملکرد آن راضی می باشند. 

پروتزهای حاوی ریز پردازنده 

از جمله مزایای پروتزهای حاوی ریز پردازنده، می توان به راحتی در قدم زدن بر سطوح ناصاف و شیب دار اشاره نمود. لازم به ذکر است که این پروتزها، نسبت به مسیر حرکت و نوع زمین دارای مقاومت های متفاوتی در مچ خواهند بود. 

پروتزهای جزئی، پروتزهای ASCH، پروتزهای محوری و پروتزهای پویایی پاسخ دهنده را می توان از دیگر اعضای مصنوعی پا معرفی کرد که هر یک عملکرد متفاوتی داشته و انتخاب نوع آن به نظر پزشک وابسته است. قطعا می توانید با مراجعه به بهترین پزشکان متخصص اعضای مصنوعی در کلینیک ارتوپدی، هر یک از این پروتزها را با بالاترین کیفیت و عملکرد تهیه کرده و به زندگی پیشین خود بازگردید. 

ویژگی بهترین پزشکان متخصص اعضای مصنوعی 

بهترین پزشکان متخصص اعضای مصنوعی دارای مهارت های فنی بالایی بوده و با انواع نرم افزارهای به روز دنیا جهت طراحی پروتزها آشنایی دارند. همچنین این متخصصین با برخورداری از دانش بالا در این زمینه و با به کارگیری بهترین و باکیفیت ترین متریال ها در ساخت پروتزها، مناسب ترین پروتز را برای بیماران طراحی و تولید خواهند کرد.

البته متخصصین متبحر و فعال در ساخت اعضای مصنوعی ابتدا تمامی شرایط فرد را در نظر گرفته و سپس نسبت به بودجه فرد، مناسب ترین اعضای مصنوعی را به فرد پیشنهاد می دهند. شما عزیزان می توانید با مراجعه به کلینیک های ارتوپدی فنی معتبر نظیر کلینیک کاویان طب توسط بهترین پزشکان متخصص اعضای مصنوعی ویزیت شده و سپس اندام مصنوعی مورد نیاز خود را تهیه نمایید. 

چگونه مناسب ترین پروتز برای بیمار ساخته می شود؟ 

پس از ترمیم کامل زخم ها، می توان با انتخاب یک کلینیک معتبر و ایده آل، با بهترین پزشکان متخصص اعضای مصنوعی مشورت کرد. قطعا متخصص به کمک نرم افزارهای تحلیلی، اسکن سه بعدی و آنالیز داده های حاصل از آن ها، اندام مصنوعی کاملا متناسب با عضو از دست رفته را طراحی و تولید می کنند. 

ساخت دقیق اعضای مصنوعی در بهترین کلینیک ارتوپدی 

به جهت اندازه بودن دقیق پروتز و فیت شدن اندام مصنوعی روی عضو باقیمانده، نیاز به چندین جلسه ویزیت با بهترین پزشکان متخصص اعضای مصنوعی می باشد. همچنین پس از ساخت پروتز نیز، نیاز به جلسات پیگیری می باشد تا پزشک هر گونه مشکل در پروتز را رفع نماید. 

در کلینیک کاویان طب می توانید توسط پزشکان مجرب و متخصص در این زمینه ویزیت شوید تا پس از بررسی های لازم، بهترین و کاربردی ترین پروتز برای شما طراحی و تولید شود. 

بهترین پزشکان متخصص اعضای مصنوعی

با بهترین پزشکان متخصص اعضای مصنوعی آشنا شوید

همان طور که در بالا نیز به این نکته اشاره شد، با مراجعه به مجموعه تخصصی ارتز و پروتز کاویان طب، می توانید با بهترین پزشکان متخصص اعضای مصنوعی مشورت کرده و پس از ارزیابی های لازم توسط آن ها، پروتز مورد نیاز خود را تهیه نمایید. شایان به ذکر است که متخصصین این کلینیک، از دانش بالایی در زمینه اعضای مصنوعی برخوردار بوده و جهت ساخت این پروتزها، با کیفیت ترین متریال و به روزترین تجهیزات را به کار می گیرند. 

نتیجه نهایی 

از آن جایی که قطع عضو در هر ناحیه از بدن، عوارض بسیاری را به همراه داشته و زندگی فرد را مختل می کند، در این مطلب از کاویان طب به معرفی بهترین پزشکان متخصص اعضای مصنوعی و ویژگی آن ها پرداختیم تا با انتخاب کلینیک حرفه ای در این زمینه، عملکردهای حرکتی خود را بازیابید و با بهبود اعتماد به نفس، به راحتی در اجتماعات حضور یابید و به زندگی پیشین خود بازگردید. در صورت مواجه شدن با هر گونه پرسش و ابهام، می توانید با کارشناسان ما در کلینیک کاویان طب تماس گرفته و سپس با آسودگی خاطر به این مجموعه تخصصی مراجعه کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *