معرفی بهترین مرکز ارتر و پروتز تهران

هدف از ساخت ارتز و پروتز چیست؟ بهترین مرکز ارتز و پروتز تهران کدام است؟ ارتز و پروتزهای ساخته شده در کلینیک های ارتوپدی، جهت توانبخشی بیماران به کار گرفته می شود. این دو ابزار به بهبود زندگی افراد کمک کرده و به اصلاح عملکرد آن ها خواهد پرداخت. با ما در ادامه همراه باشید تا به معرفی بهترین کلینیک ارتز و پروتز تهران و ویژگی های آن ها بپردازیم.
اگر شما نیز در صدد خرید ارتز و پروتز از مراکز ارتوپدی فنی تهران هستید، اما در انتخاب نوع پروتز و کلینیک دچار تردید شده اید، این مطلب از کاویان طب را از دست ندهید.

مرکز ارتوپدی فنی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

ارتز و پروتز تهران

ارتز و پروتز 

پیش از هر چیز قصد داریم به شرح ارتز و پروتز بپردازیم تا با کاربرد هر یک از آن ها آشنا شده و در هنگام خرید دچار اشتباه نشوید.

ارتز چیست؟ 

ارتز یک وسیله پزشکی و ارتوپدی بوده که بهبود دهنده عملکرد قسمتی از بدن می باشد. نکته قابل توجه در خصوص ارتزها این است که این وسیله ارتوپدی جایگزین اندام از دست رفته بدن نمی شوند و تنها جهت پشتیبانی از مشکلات عضلانی، اسکلتی و سیستم عصبی مورد استفاده قرار می گیرند. از دیگر کاربرد ارتزها می توان به جلوگیری از صدمات بیشتر، کاهش درد و افزایش تحرک اشاره نمود. ارتزها در فیزیوتراپی به منظور درمان بیماری های زیر به کار برده می شوند:
  • بدشکلی ساق پا
  • پای پرانتزی 
  • اسکولیوز یا انحنای ستون فقرات
  • آسیب های نخاعی
  • آرتروز زانو 
  • تحلیل عضلانی
  • فلج اطفال
  • دیابت
  • و …

پروتز چیست؟ 

پروتزها اندام های مصنوعی می باشند که جایگزین اندام قطع شده در بدن خواهند شد. پروتزها علاوه بر این که جایگزین مناسبی برای اندام از دست رفته هستند، می توانند به عنوان یک جایگزین در مفاصل زانو، آرنج، مچ و مفاصل انگشت به کار روند. افرادی که به دلیل بیماری های خاص نظیر دیابت، بیماری های عروقی، سرطان، تروما و … یا سانحه دچار قطع عضو شده اند، کاندیدای مناسبی جهت استفاده از این پروتزها می باشند. هنگام ساخت پروتزها در کلینیک ارتز و پروتز تهران، مواردی نظیر سبک زندگی بیمار و انتظارات بیمار از پروتز در نظر گرفته می شود. قطعا تهیه این پروتزها از مراکز ارتوپد فنی تهران تاثیر چشمگیری در کیفیت زندگی افراد توان خواه و بهبود عملکرد آن ها خواهد داشت.

دسته بندی انواع ارتز 

از آن جایی که ارتزها بسیار متنوع هستند، دسته بندی آن ها متناسب با ویژگیشان صورت می گیرد. ارتزها را می توان بر اساس مواد اولیه، سگمان های اصلی و … طبقه بندی کرد که در این بخش دسته بندی ارتزها را بر اساس مواد اولیه شرح خواهیم داد:

ارتزهای نرم 

در ساخت ارتزهای نرم معمولا کتان، پارچه و فوم به کار برده می شود. این دسته از ارتزها محدودیت حرکتی زیادی را ایجاد نخواهند کرد و معمولا هدف استفاده از آن ها ایجاد گرما و فیدبک می باشد.

ارتزهای سخت 

همان گونه که از نام این ارتزها مشخص است، اجازه حرکت مفاصل را به فرد نخواهند داد و حرکات خاصی را محدود و تنظیم خواهند کرد. شایان به ذکر است که اسکلت ارتز سخت بوده، اما آن قسمت از ارتز که با بدن بیمار تماس دارد، از مواد نرم ساخته می شود.

ارتز نیمه سخت

ارتزهای نیمه سخت از موادی تشکیل شده اند که نه خیلی نرم و نه خیلی سخت هستند. با توجه به موارد ذکر شده، این دسته از ارتزها حرکات را تا حدودی محدود کرده و اجازه حرکت به سایر بخش ها را خواهند داد. زانو بندهای فنر دار یا مفصل دار از این نوع ارتز می باشند.
همچنین ارتزها را می توان در دسته بندی ارتزهای فوقانی، ارتزهای تحتانی و ارتز نخاعی قرار داد.

دسته بندی انواع پروتزها 

همان طور که گفته شد، پروتزها یک اندام مصنوعی هستند که جایگزین عضو قطع شده خواهند شد. به طور کلی می توان این پروتزها را در دسته بندی زیر قرار داد:

پروتزهای زیبایی

پروتزهای زیبایی ساخته شده در مرکز ارتوپدی فنی تهران به بهبود وضعیت ظاهری اندام دچار قطع عضو کمک می کنند. افرادی که به دلیل قطع عضو در هر ناحیه از بدن، رنج بسیاری را متحمل می شوند و به دلیل کاهش اعتماد به نفس قادر به حضور در اجتماع نمی باشند، می توانند پروتزهای زیبایی را مورد استفاده قرار دهند تا سایر افراد متوجه فقدان عضو قطع شده نشوند. از انواع پروتزهای زیبایی می توان به پروتز گوش، انگشت، بینی، دست، پا، سینه و … اشاره نمود.

پروتزهای مکانیکی 

کنترل پروتزهای مکانیکی توسط کابل صورت می گیرد. از مزایای این نوع پروتز می توان به دوام بالا، سبک و ضد آب بودن اشاره نمود. پروتزهای مکانیکی با کشش کابل ها، منجر به باز خورد حرکتی در فرد خواهند شد. البته این پروتز معایبی نیز دارد که از جمله آن ها می توان وجود کابل و باند و نیاز به قدرت کافی جهت باز خورد حرکتی را نام برد.

پروتزهای مایوالکتریک 

پروتز مایوالکتریک سومین پروتزی است که در این دسته بندی قرار می گیرد. این پروتز مایو الکتریک با نیروی خارجی، به افزایش پتانسیل عمل الکتریکی در عضلات باقیمانده کمک می کند. با دریافت پتانسیل های عمل،پروتز به تقویت سیگنال پرداخته و سیگنال ها را جهت تغذیه موتورها به کار می گیرند. این مکانیسم عمل سبب آزادی بیشتری شده و نیاز به انقباضات مکرر و شدید عضلات بیمار نمی باشد. با وجود این که این پروتز یکی از پیشرفته ترین و موثرترین پروتزهای موجود می باشد، وزن سنگین و هزینه بالاتری را نسبت به دو پروتز دیگر خواهد داشت.

ارتز و پروتز چه تفاوت هایی دارند؟ 

قطعا با توجه به مطالب فوق دریافته اید که ارتزها و پروتزها تفاوت اساسی با یکدیگر دارند و کاربردهای آن ها شباهتی به یکدیگر نخواهد داشت. در واقع ارتزها که یک وسیله ارتوپدی خارجی هستند، به بهبود عملکرد فرد کمک خواهند کرد، در صورتی که پروتزها جایگزین اندام قطع شده می شوند و می توانند از جنبه زیبایی یا عملکردی مورد استفاده قرار بگیرند. از دیگر تفاوت ارتز و پروتز می توان به کاربرد ارتزها تنها به صورت خارجی اشاره نمود، در حالی که پروتزها هم به صورت خارجی و هم به صورت داخلی مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین مرکز ارتز و پروتز تهران کدام است؟

مرکز ارتوپد فنی تهران
ارتز و پروتزها را متخصصان اعضای مصنوعی در کلینیک ارتوز و پروتز تهران طراحی و تولید می کنند. متخصصان بهترین مرکز ارتز و پروتز تهران با ترکیب مهارت های حاصل از هنر، علم و فناوری ارتز و پروتزها را با کیفیت و کارایی بالا تولید خواهند کرد. کلینیک کاویان طب یکی از مجموعه های تخصصی در ساخت ارتز و پروتز تهران بوده و وسایل کمک حرکتی و اعضای مصنوعی را با کیفیت بالا و با به کارگیری جدیدترین فناوری های روز دنیا متناسب با نیاز بیمار تولید می کند. متخصصین این مجموعه انواع پروتزها و ارتزهای ذکر شده در بالا را به متقاضیان ارائه خواهند داد.

روند درمان در کلینیک ارتز ‌پروتز تهران 

بیماران پس از مراجعه به مرکز ارتوپدی فنی تهران، مراحل مشابهی را با توجه به شرایطی که دارند طی خواهند کرد تا بهبودی حاصل شود. در ادامه به شرح این مراحل پرداخته ایم:
  • ارزیابی و بررسی سابقه و وضعیت بیمار:  پس از مراجعه به کلینیک های ارتوپدی، پزشک معالج به ارزیابی سوابق بیمار خواهد پرداخت و تمامی مشکلات بیمار شناسایی می شود.
  • تشخیص آسیب و بیماری: در وهله دوم جهت انتخاب بهترین ابزار درمانی، پزشک ناحیه آسیب دیده را با دقت بررسی کرده و در صورت نیاز عکس برداری و آزمایشات لازم انجام می شود تا ارتز یا پروتز مشابه با نیاز بیمار تجویز شود.
  • پیگیری وضعیت بیمار: پس از بررسی وضعیت بیمار و مشخص شدن ابزار درمانی، پزشک به پیگیری وضعیت بیمار و نتایج حاصل از استفاده از ارتز یا پروتز می پردازد. هدف از انجام این مرحله، تاثیر ابزار استفاده شده بر روند درمان می باشد. هدف متخصصان کلینیک کاویان طب در انجام مراحل ذکر شده، بهبود روند درمان بیمار می باشد.

چه افرادی باید به مرکز ارتوپدی فنی تهران مراجعه کنند؟ 

در ادامه این بخش به معرفی افرادی که مراجعه به متخصصین کلینیک ارتوپدی در آن ها ضرورت دارد پرداخته ایم:
  • افراد دچار قطع عضو 
  • افرادی که در حوادثی نظیر سوختگی دچار صدمه های شدید شده اند.
  • بیماران مبتلا به دیابت مزمن 
  • افرادی که جهت کاهش درد و مشکلات جسمانی به ارتز نیاز دارند.
  • افرادی که قادر به کنترل اندام های خود به هر دلیلی نمی باشند.
  • افرادی با مفاصل ضعیف و دچار درد و تورم در مفاصل
در صورتی که هر یک از شرایط ذکر شده در بالا را دارید و تهیه ارتز و پروتز برای شما امری ضروری می باشد، به کلینیک کاویان طب مراجعه کرده و بهترین وسیله کمک حرکتی را متناسب با نیاز خود تهیه نمایید. در این کلینیک امکان مشاوره رایگان برای شما عزیزان فراهم شده است تا در صورت مواجه شدن با هر گونه ابهام، آن را رفع نموده و با آسودگی خاطر اندام مصنوعی یا وسایل کمک حرکتی را تهیه نمایید.

نتیجه نهایی 

در این مطلب به شرح انواع ارتز و پروتز و تفاوت میان این دو ابزار ارتوپدی پرداختیم تا در صورت نیاز، اطلاعات کافی در هنگام خرید را داشته باشید. در مرکز ارتز و پروتز تهران، ابزارهای کمک حرکتی متفاوتی طراحی و تولید می شوند، اما نکته حائز اهمیت در این خصوص، کیفیت بالای محصول و انتخاب کلینیک ارتز و پروتز معتبر می باشد. در صورتی که نیاز به تهیه بریس، ارتز و پروتز دارید، سعی کنید کلینیکی را انتخاب کنید که الویت آن ها در ساخت ابزارهای ارتوپدی، حفظ کیفیت باشد.
از بهترین این مجموعه ها، کلینیک کاویان طب را می توان نام برد که دارای سابقه درخشانی در زمینه تولیدانواع اعضای مصنوعی و کمک حرکتی با استفاده از تجهیزات به روز دنیا و کادری مجرب می باشد. متخصصین این مجموعه همواره در تلاش اند تا با تولید محصولات با کیفیت و کاربردی، زندگی شاد را به متقاضیان هدیه دهند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *