برآورد قیمت پروتز انگشت پای قطع شده

اگر قصد تهیه پروتز انگشت پا را دارید، اما از قیمت آن مطلع نیستید، با ما در این مطلب همراه باشید تا قیمت پروتز انگشت پا و عوامل تاثیر گذار بر آن را بررسی کنیم.
از دست دادن هر بخشی از بدن دردناک بوده و عوارضی را به همراه دارد. پس از قطع انگشت پا، با وجود این که فرد توانایی راه رفتن را از دست نداده، اما با تغییر در نحوه راه رفتن مواجه خواهد شد. به طور مثال از جمله عوارضی که پس از قطع انگشت دوم رخ خواهد داد، چرخش انگشت شست به سمت داخل و زاویه دار شدن انگشت شست می باشد. در کنار سایر موارد گفته شده ظاهر نامتعارف ایجاد شده در پا نیز فرد را آزار خواهد داد. با استفاده از پروتز انگشت پا، می توان به رفع تمامی مشکلات ذکر شده کمک کرد. در این میان یکی از اصلی ترین پرسش های متقاضیان پروتز انگشت پا، قیمت پروتز ها می باشد که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

مرکز تخصصی ساخت پروتز انگشت پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

ویدیو معرفی پروتز پا و پای مصنوعی و محاسبه قیمت پروتز پا

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پروتز انگشت پا 

قیمت پروتز انگشت شست پا و سایر انگشتان پا به عوامل متعددی بستگی دارد. شایان به ذکر است که عواملی نظیر بیماری، اختلالات مادرزادی، تصادفات و سوختگی که ممکن است سبب قطع انگشتان پا شوند بر قیمت نهایی انگشت تاثیر گذار نخواهند بود. در زیر به ذکر مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت پروتز انگشتان پا پرداخته ایم:

متریال به کار رفته در ساخت پروتز 

یکی از پرکاربردترین متریالی که به جهت ساخت پروتزها به کار برده می شود، سیلیکون است. استفاده از این ماده در ساخت پروتزها، علاوه بر بالا بردن انعطاف پذیری پروتز، ظاهر طبیعی و زیبایی را به پروتز می دهد. ویژگی های به کار برده شده برای سیلیکون، کلینیک های ساخت پروتز را ترغیب به استفاده از این متریال کرده است.

ناحیه قطع شده 

قطع انگشتان پا خصوصا انگشت شست پا، بر نحوه راه رفتن فرد تاثیرات منفی خواهد گذاشت. از دست دادن هر یک از انگشتان پا، حفظ تعادل در راه رفتن را دشوار کرده و فرد را با چالش های متفاوتی مواجه خواهد کرد. همچنین این عارضه عوارضی هم چون درد در ناحیه زانو، ران و پا را در پی خواهد داشت. لازم به ذکر است که هر چه انگشتان از ناحیه بالاتری قطع شده باشند، هزینه ساخت پروتز انگشت بیشتر خواهد بود. در صورتی که فرد تنها درصد کمی از انگشت خود را از دست داده باشد، پروتز انگشت پا ارزان تر خواهد شد.

فناوری های استفاده شده در ساخت پروتز 

با پیشرفت هایی که اخیرا در ساخت پروتزها صورت گرفته است، شاهد پروتزهایی با کارایی بالا هستیم. بنابراین یکی از عوامل تعیین کننده در قیمت پروتز انگشت شست پا، فناوری به کار برده شده در پروتز می باشد. در صورتی که قصد دارید عوارض قطع عضو در پا را کاهش دهید، بهتر است پروتزهایی را انتخاب کنید که در کنار ظاهر طبیعی و زیبا، کارایی بالایی داشته و هوشمند باشند. تهیه انگشت پای هوشمند، با وجود هزینه بالاتر نسبت به سایر پروتزهای زیبایی، به رفع بسیاری از مشکلات کاربران کمک خواهد کرد.

طراحی ناخن در پروتز انگشت پا 

به جهت مطابقت داشتن هر چه بیشتر پروتز با انگشت طبیعی فرد، طراحی و ساخت ناخن صورت می گیرد. از آن جایی که این امر زمان بر بوده و به دقت بالایی نیاز دارد، هزینه های بیشتری را نسبت به سایر پروتزهای انگشت به همراه خواهد داشت.

انتخاب کلینیک برای ساخت پروتز 

کلینیک انتخابی برای سفارش پروتز انگشت، از دیگر عواملی است که بر قیمت نهایی پروتز اثر خواهد گذاشت. انتخاب کلینیک هایی که از کادری مجری و پیشرفته ترین تجهیزات برخوردارند، به شما در تهیه پروتزهایی با کارایی بالا و کیفیت عالی کمک خواهند کرد. اما قطعا در چنین کلینیک هایی برای تهیه پروتز انگشت پا نیاز به پرداخت هزینه های بیشتری می باشد. توصیه می کنیم که در انتخاب کلینیک ساخت پروتز توجه ویژه ای نمایید و سابقه کلینیک و مهارت کارشناسان را در نظر بگیرید تا بهترین پروتز را بدون هیچ گونه مشکل تهیه نمایید.

انواع پروتز انگشت پا و تاثیر آن ها روی قیمت پروتز

همان طور که در بالا گفته شد، نوع پروتز پا بر قیمت پروتز انگشت شست پا و سایر انگشتان تاثیر خواهد گذاشت. در ادامه به معرفی 2 نوع از پروتزهای انگشت پا خواهیم پرداخت:

پروتزهای سیلیکونی

پروتزهای سیلیکونی یکی از انواع پروتزهایی است که به افرادی با پوست حساس توصیه می شود. همچنین این نوع پروتز مناسب افرادی است که به دنبال جایگزینی کاملا طبیعی برای انگشت پای خود هستند. از آن جایی که پروتزهای سیلیکونی ظاهری طبیعی دارند، به آن ها پروتزهای زیبایی نیز گفته می شود.

پروتزهای سیلیکونی با فیبر کربنی

از دیگر پروتزهای مناسب افراد دچار قطع انگشتان پا، می توان به پروتزهای سیلیکونی با فیبر کربنی اشاره نمود. استفاده از این نوع پروتز به کاهش نیروی وارده بر اندام باقی مانده در حین راه رفتن کمک خواهد کرد. قرار دادن یک زیپ در پشت این پروتزها، پوشیدن و در آوردن آن را تسهیل کرده است.

ساخت انگشت شست پا

در این بخش به شرح تمامی مراحل ساخت پروتز انگشت شست پا خواهیم پرداخت:

ساخت قالب

پس از انتخاب بهترین مرکز ساخت پروتز، به جهت مشخص شدن جزئیات دقیق و ریز پای بیمار، پا را درون یک جعبه سفارشی متناسب با اندازه پای بیمار قرار می دهند. برای ضبط قالب ذکر شده از آلرژینات استفاده خواهد شد. پس از بازبینی قالب پای آسیب دیده، گچ آماده سازی می شود. جهت آماده سازی الگوی موم با قالب جانبی پا، از موم مدلینگ استفاده می شود و در مرحله بعد ساخت روکش سیلیکونی آغاز خواهد شد.

ساخت روکش سیلیکونی 

در این مرحله روی قالب گرفته شده از پای بیمار علامت گذاری می شود تا حاشیه های پروتز مشخص گردد. سپس با استفاده از یک تیغ گرد، اقدام به ایجاد شیارهای 2 میلی متری بر روی قالب می شود. به وسیله اصلاح کننده سنگی، طول شکاف ها و عمق آن ها اصلاح شده و جهت ساخت روکش در این مرحله از سیلیکون استفاده می شود. به این طریق که قالب را به همراه روکش به مدت حداقل یک ساعت در دمای 70 درجه سانتی گراد قرار داده و پس از کامل شدن زمان پلیمرازیسیون، روکش از قالب جدا شده و با امتحان کردن روی پای بیمار، میزان راحتی بیمار با روکش سنجیده خواهد شد. در صورت مناسب بودن اندازه روکش، مرحله ساخت الگوی مومی آغاز می شود.

ساخت الگوی مومی 

در این مرحله به جهت مشخص سازی حاشیه ها، موم مدلینگ روی قالب قرار داده خواهد شد. برای ساخت انگشت شست از پای سالم الگو برداری می شود و سایر انگشتان نیز پس از الگوبرداری در محل خود چسبانده می شوند. قبل از امتحان کردن الگوی مومی همه نواقص اصلاح شده و سپس از بیمار خواسته می شود تا الگو را در حالت ایستاده امتحان کند. در صورت مناسب بودن اندازه الگو، رنگ و پالش انجام خواهد شد و با استفاده از موم الگو سازی، بستر ناخن نیز ساخته شده و برای ظاهر طبیعی ناخن ها، حاشیه ها محو می شوند.

فلاسکینگ الگوی مومی

یک فلاسک سفارشی به اندازه قالب همراه با الگوی مومی (ابعاد 6*8*8 اینچ) ساخته شده و سنگ دندانی درون فلاسک سفارشی ریخته می شود. پس از قالب گیری تا سطح شکمی پا، پروتوزیست اقدام به ایجاد شکاف هایی در طول حاشیه فلاسک خواهد کرد. در این مرحله مواد اولیه ریخته شده تنظیم شده و سنگ دندانی نیز تکمیل می شود. با تخلیه کردن الگو از موم، قالب با محلول آب و صابون رقیق شسته شده و پس از خشک شدن قالب، به جهت جدا کردن مواد سیلیکونی، صابون روی آن کشیده می شود.

اصلاح رنگ پروتز

پس از ترکیب سیلیکون استفاده شده با رنگ های اولیه نظیر سبز، زرد، آبی و قرمز، رنگ های تخصصی نیز برای تطبیق رنگ پوست با سایر بخش های پا به آن اضافه می گردد. برای افزایش ویسکوزیتی چند قطره عامل تثبیت کننده رنگ اضافه شده و سپس سیلیکون رنگ آمیزی خواهد شد. سپس برای تطبیق رنگ پوست با رنگ پروتز، پروتز روی پای بیمار امتحان می شود.

ساخت ناخن

پس از ساخت قالب آلرژینات از هر انگشت شست پا و ریختن در سنگ دندانی، آکریلیک رنگ ناخن با کمی رنگ روغنی آبی و قرمز ترکیب شده و چند دقیقه زمان می دهند تا خشک شود. با قرار دادن یک لایه نازک سیلیکون و وارد آوردن فشار بر روی آن، وضعیت ناخن تثبیت خواهد شد. نهایتا پروتز ساخته شده پس از جایگذاری، با کمک کش نگه داشته می شود. استفاده از کفش های مخصوص برای بیمارانی که از این پروتزها استفاده می کنند ضرورت می یابد. همچنین توصیه می شود که پس از استفاده از این پروتز و گذشت یک هفته و یک ماه، وضعیت خود را به پزشک معالج گزارش دهند.

پروتز انگشت پا ارزان

قیمت پروتز انگشت پا چقدر است؟

همان طور که پیش از این گفته شد، قیمت پروتز پا یا قیمت پروتز انگشت شست پا به موارد متعددی وابسته است. پس از مراجعه به کلینیک ارتوپدی، کارشناسان مجموعه تمامی عوامل را در نظر گرفته و بهترین نوع پروتز متناسب با نیاز شما را پیشنهاد می دهند. در این میان توقعات شما از پروتز پرسیده شده و در ساخت پروتز اعمال می گردد. با این وجود قطعا پروتز انگشت پا قیمت ثابتی نداشته و متناسب با پارامترهای مختلف، متغییر خواهد بود. سعی کنید تنها به دنبال پروتز انگشت پا ارزان نباشید، بلکه الویت خود را دوام و کیفیت پروتز قرار دهید. در صورتی که دچار قطع انگشتان پا شده اید، می توانید به کلینیک تخصصی ارتوز و پروز کاویان مراجعه کرده و از خدمات این مجموعه بهره مند شوید. این کلینیک با وجود دوام و کیفیت بالا در ساخت پروتزها، پروتز انگشت پا ارزان را به متقاضیان ارائه می دهد.

قیمت پروتز انگشت پا

نتیجه نهایی

قطع شدن یکی از انگشتان پا عوارضی نظیر تغییر در فرم پاها و اختلال در راه رفتن را به همراه دارد. برای رفع این عوارض می توان پروتز انگشتان پا را تهیه نمود و به بهبود نحوه راه رفتن کمک کرد. در این میان قیمت این پروتزها، یکی از رایج ترین پرسش های متقاضیان می باشد. اما قیمت پروتز انگشت پا را به طور دقیق نمی توان تعیین کرد، زیرا عوامل متعددی در قیمت نهایی ساخت پروتز دخیل هستند. جهت آگاهی از قیمت پروتز انگشت شست پا و سایر انگشتان پا می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه کنید و در کنار کیفیت بالای محصولات، پروتز انگشت پا ارزان را تهیه نمایید.

مرکز تخصصی ساخت پروتز انگشت پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *