قیمت پروتز انگشت دست چقدر است؟

قیمت پروتز انگشت دست چقدر است؟ افرادی که بر اثر برخی حوادث انگشتان دست خود را از دست داده اند، به دنبال بهترین پروتز انگشت برای جایگزینی اندام قطع شده می باشند. در این میان سوالی که ذهن این دسته از افراد را به خود درگیر کرده است، هزینه پروتز انگشت دست می باشد. با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی عوامل تاثیر گذار بر قیمت پروتز انگشت بپردازیم.
از آن جایی که انگشتان دست نسبت به سایر اعضای بدن بیشتر در معرض آسیب قرار دارند، قطع انگشتان دست بر اثر سوانح مختلف دیده می شود. در صورتی که پیوند انگشت دست میسر نباشد، فرد آسیب دیده به جهت بازیابی توانایی حرکت انگشت و موقعیت اجتماعی ملزم به استفاده از پروتز می باشد. اگر از قیمت پروتز انگشت قطع شده اطلاع ندارید، ما را تا انتهای این مطلب همراهی نمایید.

مرکز تخصصی ساخت پروتز انگشت دست کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

قیمت پروتز انگشت

کاربرد پروتز انگشت دست مصنوعی 

چه افراد به صورت مادرزادی فاقد انگشتان دست باشند و چه بر اثر حادثه انگشتان دست خود را از دست داده باشند، می توانند به کلینیک های ارتوپدی جهت ساخت انگشت مصنوعی مراجعه نمایند. در حال حاضر بهترین و مناسب ترین راه حل برای جایگزینی اندام قطع شده، استفاده از پروتزها می باشد. نکته مهم در خصوص پروتزهای انگشت دست این است که هر نوع پروتز عملکرد متفاوتی داشته و برای فعالیت های خاص به کار می رود. همچنین در صورت قطع یک بند انگشت، از پروتزی استفاده می شود که تنها جنبه زیبایی داشته و پروتز جنبه عملکردی نخواهد داشت. به این دسته از پروتزها، پروتزهای سیلیکونی گفته می شود. از انواع دست که هر یک کاربردهای متفاوتی دارند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

انگشت مصنوعی سیلیکونی

این نوع پروتز که به عنوان پروتز زیبایی از آن یاد می شود، یکی از شناخته ترین پروتزهای انگشت مصنوعی بوده که می توان آن را کاملا شبیه به انگشتان دست ساخت. جهت تهیه پروتزهای سیلیکونی باید به مراکز ارتوپدی معتبر مراجعه نمود تا بهترین پروتز کاملا مطابق با انگشتان دست طبیعی ساخته شود.

انگشت مصنوعی ایمپلنت 

یکی از روش هایی که به کمک آن می توان ثبات پروتز در دست را افزایش داد، استفاده از انگشت مصنوعی ایمپلنت می باشد. در این روش توسط عمل جراحی، انگشت مصنوعی ساخته شده به استخوان انگشتان فرد پیوند داده شده و موجب ثبات هر چه بیشتر پروتز خواهد شد.

پروتز انگشت دست خودکار 

با پیشرفت هایی که امروزه در علم پزشکی صورت گرفته است، شاهد ساخت انگشتان مصنوعی خودکار هستیم. این نوع از پروتز به کمک نیروی بدن قابل کنترل بوده و با استفاده از آن ها فرد قابلیت خم و راست کردن انگشتان را خواهد داشت.

پروتز انگشت مایوالکتریک 

از دیگر پروتزهای انگشت دست مصنوعی، می توان به پروتز مایوالکتریک اشاره کرد که کارکرد آن ها توسط الکترودهای قرار گرفته در مچ دست افراد می باشد. دریافت تکانه ها و سیگنال ها از مچ دست توسط الکترودهای این پروتز به کاربرد در حرکت پروتز کمک خواهد کرد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که قطع انگشتان منجر به محدودیت های حرکتی در دستان شده است و درصدد رفع این محدودیت ها هستید، تهیه پروتز انگشت مایوالکتریک را به شما توصیه می کنیم.

انگشت مصنوعی با نیروی خارجی

از دیگر انگشت های مصنوعی، پروتز انگشت با نیروی خارجی می باشد که با داشتن یک سیستم قلاب تعریف شده، به دور شانه یا سینه فرد نصب شده و به کنترل انگشتان دست کمک می کند. این نوع پروتز علاوه بر دوام و قابل اطمینان بودن، قابل استفاده در مکان هایی با گرد و غبار بالا می باشد. شایان به ذکر است که برخی کاربران معتقدند این نوع پروتز، دست و پا گیر بوده و احساس راحتی لازم را با آن ندارند.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پروتز انگشت دست 

پارامترها و عوامل متفاوتی بر قیمت پروتز انگشت قطع شده اثر خواهند گذاشت که در ادامه به شرح این عوامل خواهیم پرداخت.

متریال به کار برده شده در پروتز 

مواد اولیه به کار برده شده در ساخت هر پروتز، متفاوت خواهد بود. مهم ترین عاملی که بر دوام پروتز ها تاثیر گذار خواهد بود، مواد اولیه آن می باشد. بهترین و مناسب ترین متریالی که می توان در ساخت پروتز انگشت دست به کار برد، متریال های با دوام و سبک نظیر سیلیکون می باشد. برای اطلاع از قیمت پروتز انگشت سیلیکونی باید به مراکز ارتوپدی مراجعه نمود تا پس از بررسی تمامی شرایط شما، قیمت نهایی پروتز تعیین گردد.

نوع پروتز

همان طور که در بالا به این نکته اشاره شد، پروتزها انواع گوناگونی دارند و هر یک دارای پیچیدگی ها و عملکردهای متفاوتی می باشند. بسته به این که زیبایی پروتز انگشت برایتان در الویت است یا عملکرد آن، ملزم به پرداخت هزینه های متغییری می باشید. قطعا در صورت نیاز به پروتزهایی که صرفا جنبه زیبایی دارند، نیاز به پرداخت هزینه های بالا نمی باشد. همچنین برای تهیه پروتزهایی با عملکردهای بالا، شما ملزم به پرداخت هزینه های بیشتری خواهید بود.

میزان قطع عضو 

گاهی اوقات فرد بر اثر حوادثی نظیر تصادفات، سوختگی یا در حین کار، بخش زیادی از انگشتان دست را از دست خواهد داد که در این صورت نیاز به تهیه پروتزهای عملکردی برای انگشتان دست می باشد که هزینه های بیشتری را نسبت به پروتز یک بند انگشت به همراه خواهد داشت.

کلینیک سازنده پروتز انگشت دست 

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده در قیمت پروتزها، کلینیک سازنده پروتز می باشد. نسبت به این که کلینیک از چه تجهیزاتی برخوردار است، سابقه و مهارت متخصصان کلینیک، قیمت پروتزهای ساخته شده متفاوت خواهد بود.
سبک زندگی فرد و نیازهایی که فرد در طول روز با آن مواجه است، بر انتخاب نوع پروتز و متعاقبا بر قیمت پروتز انگشت اثر خواهد گذاشت. شایان به ذکر است که پروتزهای هوشمند هزینه های بالایی را در بر خواهند گرفت و قیمت پروتز یک بند انگشت ارزان تر خواهد بود.
کلینیک کاویان طب یکی از بهترین کلینیک های فعال در زمینه ساخت پروتزهای انگشت دست می باشد. بنابراین در صورت آگاهی یافتن دقیق از قیمت پروتز یک بند انگشت تا چندین انگشت، می توانید از کارشناسان این کلینیک کمک بگیرید.

بیشتر بدانید: پروتز دست مصنوعی

نکات مهم در خصوص قیمت پروتز انگشت سیلیکونی

کیفیت سیلیکون به کار برده شده در ساخت پروتز انگشت دست، بر قیمت پروتز انگشت اثر خواهد گذاشت. بالا بودن سطح کیفی سیلیکون بر عملکرد آن نیز اثر گذار خواهد بود. از جمله عملکردهای این نوع پروتز، عبارتند از:
  • با استفاده از پروتز انگشت سیلیکونی علاوه بر بازیابی زیبایی دست، می توان به انجام برخی امور روزمره پرداخت.
  • از دیگر ویژگی های این نوع پروتز، می توان به راحتی آن اشاره نمود.
  • از آن جایی که این نوع پروتز کاملا شبیه به انگشتان فرد ساخته می شود، تاثیرات روانی مثبتی را بر زندگی بیمار خواهد گذاشت.
  • به کارگیری پروتز سیلیکونی، علاوه بر بالا رفتن اعتماد به نفس، موجب راحتی هر چه بیشتر فرد برای حضور در جامعه می شود.
توصیه ما جهت تهیه بهترین نوع سیلیکون مراجعه به کلینیک کاویان طب می باشد. با مراجعه به این مجموعه تخصصی ارتوز و پروز در کنار بهره بردن از پروتزهای باکیفیت، می توانید مناسب ترین پروتز را تهیه نمایید.
هزینه پروتز انگشت دست
 

رابطه بین هزینه پروتز انگشت با دوام آن 

آیا هزینه های بالای پروتزهای انگشت بر دوام و ماندگاری آن ها اثر خواهد گذاشت؟ این پرسش را به طور دقیق نمی توان پاسخ داد، زیرا هر گران بودنی به معنای با کیفیت بودن محصول نمی باشد، اما قطعا بالا بودن کیفیت پروتز بر قیمت آن ها اثر خواهد گذاشت. تهیه پروتزهایی با کیفیت معمولی، موجب مشکل در استحکام پروتز خواهد شد و تعویض سالانه آن ضرورت می یابد. در صورتی که می خواهید از هزینه پروتز انگشت دست مطلع شوید، نیاز به بررسی اندام قطع شده توسط پروتوزیست می باشد.
ساخت پروتز انگشت دست متحرک علاوه بر بررسی توسط پزشک، بررسی رایانه ای نیز می شود. هر چه ارزیابی عضو قطع شده دقیق تر باشد، کیفیت پروتز ساخته شده بالاتر خواهد رفت. در کلینیک کاویان طب، پس از ارزیابی دقیق توسط پروتوزیست، بهترین نوع پروتز متناسب با نیاز و شغل شما ساخته خواهد شد. توجه نمایید که نوع طراحی و اجرای آن یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در قیمت پروتز انگشت قطع شده می باشد. شما عزیزان می توانید با مراجعه به کلینیک کاویان طب با پرداخت هزینه ای کاملا منصفانه، پروتز انگشت ارزان و با کیفیت بالا را تهیه کنید.

نتیجه نهایی

پروتزهای انگشت دست انواع مختلفی را از نظر عملکرد و کارایی در بر خواهند گرفت. برخی از این پروتزها تنها جنبه زیبایی داشته و قابلیت انجام فعالیت های سبک را دارا می باشند. برخی دیگر با کمک موتورهای ریز یا توسط سیگنال های دریافتی از عضو باقیمانده عمل خواهند کرد. نسبت به میزان ناحیه قطع شده نوع پروتز متفاوت خواهد بود و متعاقب با آن قیمت پروتز انگشت نیز متغییر می شود.
شما عزیزان می توانید جهت تهیه پروتز انگشت ارزان به کلینیک کاویان طب مراجعه کنید و از کیفیت بالای این محصولات بهره مند شوید. در صورت وجود هر گونه ابهام در زمینه هزینه پروتز انگشت دست، می توانید با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره ۹۱۰۰۸۸۸۱-۰۲۱ در ارتباط باشید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *