یکی از پرسش هایی که ذهن افراد دچار قطع عضو پا را به خود درگیر کرده است، هزینه پروتز پا می باشد. ما در این مقاله روش تهیه پروتز پا ارزان و با کیفیت را شرح خواهیم داد. پس تا انتها این مطلب با ما همراه باشید.
امروزه نسبت به ویژگی های هر فرد نظیر سطح آمپوتاسیون، نوع فعالیت، وزن، شرایط جسمی و … پروتزهای مختلفی با کاربردهای متفاوت ساخته می شوند و از این جهت قیمت پروتزها متغییر خواهند بود. در ادامه به شرح تمامی جوانب اثر گذار بر هزینه پروتز پا خواهیم پرداخت و به رایج ترین پرسش ها در این زمینه پاسخ خواهیم داد.

مرکز تخصصی پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

پروتز پا ارزان

آشنایی با پروتز پای مصنوعی

امروزه مشکلاتی نظیر شکستگی، تصادف، دیابت و … ممکن است منجر به قطع پاها شوند که تنش های جسمی و روحی بسیاری را به همراه خواهد داشت. یکی از بهترین گزینه ها جهت بهبود زندگی بیمار و بازگشت مجدد به زندگی پیشین، استفاده از پروتزهای پا می باشد که شرایط ایده آلی را برای زندگی فراهم می آورد. این پروتزها در دسته بندی های مختلفی از قبیل پروتز بالای زانو و زیر زانو، پروتزهای هوشمند و زیبایی، پروتزهای پای چند محور و تک محور قرار داده می شوند که پروتوزیست نسبت به شرایط فرد، بهترین نوع آن را انتخاب خواهند کرد.
در میان پروتزهای ذکر شده، پروتزهای سبک و هوشمند به دلیل حفظ تعادل و تسهیل نمودن راه رفتن و قدم زدن از بهترین نوع پروتزهای پا می باشند. همچنین پاهای هوشمند از سنسورهای متعدد و پیشرفته ای تشکیل شده که با مکانیسم ارسال فرمان از ناحیه قطع عضو به مغز موجب حرکت در پاها می شود، به طوری که فرد به تنهایی می تواند بر سطوح مختلف قدم بگذارد.

بیشتر بدانید: پروتز پا چیست؟

قیمت پروتز پا به چه عواملی بستگی دارد؟ 

از آن جایی که پروتزها انواع مختلف با کاربردهای متفاوتی را شامل می شوند، نمی توان هزینه آن ها را به طور دقیق تعیین کرد. از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروتز پا عبارتند از:
  • متریال استفاده شده در ساخت پروتز
  • ابعاد، اندازه و وزن پروتز
  • محل قطع عضو 
  • قطعات مکانیکی و هوشمند به کار برده شده در پروتز
  • کلینیک سازنده پروتز
  • فرآیند ساخت پروتز
در ادامه به شرح برخی از این عوامل خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که به دلیل وارداتی بودن برخی متریال و قطعات، قیمت پروتزها در نوسان خواهد بود.

میزان قطع عضو پا 

یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی پروتز پا، ناحیه قطع عضو پا می باشد. نسبت به این که فرد از بالای زانو، زیر زانو یا مچ پا دچار قطع عضو شده باشد، میزان متریال به کار برده شده و نوع پروتز متفاوت خواهد بود و متعاقبا بر قیمت نهایی نیز اثر خواهد گذاشت. به طور معمول برای افرادی با قطع عضو زیر زانو، امکان تهیه پروتز پا ارزان وجود دارد. البته انجمن علمی ارتوز و پروتز ایران برای هر سطح از قطع عضو، تعرفه مشخصی را تعیین کرده اند که هزینه ها متناسب با آن محاسبه می گردد.

متریال و قطعات به کار رفته در پروتز پا 

از دیگر عوامل موثر بر قیمت پروتز پا، می توان به قطعات به کار رفته در پروتز اشاره نمود که انتخاب قطعات نیز به شرایط بیمار، اهداف و نوع فعالیت های روزانه فرد بستگی دارد. در پروتزهای بالای زانو‌ قطعاتی نظیر مفصل زانو، لوله اتصال یا پایلون و مفصل مچ پا استفاده می شود. نسبت به هوشمند بودن یا مکانیکی بودن قطعات ذکر شده، هزینه پروتزها متفاوت خواهد بود.
یکی از اصلی ترین قسمت های پروتز، سکوت پروتز می باشد که در بعضی از بیماران استفاده از سوکت موقتی ضرورت می یابد. در این صورت با افزایش یافتن هزینه قالب گیری، هزینه نهایی پروتز نیز افزایش خواهد یافت. در مقابل پروتزهای ساخته شده توسط ایمپلنت، فاقد سوکت پروتز بوده و فرد ملزم به پرداخت هزینه قطعات به کار برده شده و هزینه جراحی می باشد.

سفارشی سازی پروتز 

سفارشی سازی پروتز پا نیز می تواند بر قیمت پای مصنوعی تاثیر بگذارد. برخی از افراد دچار قطع عضو شرایط خاصی داشته که جهت سازگاری بیشتر با پای مصنوعی نیاز به اضافه کردن متریال و سفارشی سازی آن دارند که همین دلیل منجر به افزایش هزینه پروتز پا می شود.

برند و شرکت سازنده پروتز 

برخی از شرکت های سازنده پروتز، سابقه درخشانی در زمینه ساخت پروتزهای باکیفیت دارند و با به کارگیری پیشرفته ترین تجهیزات و نوآوری های جدید، بهترین پروتزهای پا را طراحی و تولید می کنند که همین امر افزایش قیمت پروتز را به همراه خواهد داشت.

فرآیند ساخت پروتز 

به طور معمول در ساخت پروتزها، روش قالب گیری از استامپ به کار گرفته می شود، اما امروزه اسکن های سه بعدی نیز در این زمینه استفاده می شوند که موجب افزایش هزینه های ساخت پروتز خواهند شد.

پوشش بیمه 

با توجه به نوع بیمه می توان پروتز پا ارزان را تهیه نمود. برخی از بیمه ها با پوشش دادن هزینه دستگاه های پروستتیک، به کاهش هزینه ها کمک خواهند کرد. در حالی که ممکن است نوع دیگری از بیمه هیچ یک از مراحل ساخت پروتز را تحت پوشش قرار ندهد یا تنها یک بخش از هزینه را پرداخت نماید.

انواع پروتز پای مصنوعی و تاثیر آن ها بر هزینه پروتز 

به طور کلی می توان پروتزها را به دو دسته پروتزهای بالای زانو و پروتزهای زیر زانو تقسیم بندی کرد که در ادامه به شرح هر یک از آن ها خواهیم پرداخت:

پروتز بالای زانو 

افرادی که دچار قطع عضو از ناحیه بالای زانو شده اند، به پروتزی نیاز دارند که با بازسازی مفصل زانو به بازگشت توانایی حرکت فرد کمک نمایند. همچنین این نوع پروتزها باید قابلیت تحمل فشار و وزن بالا را داشته باشند تا در هنگام راه رفتن و ایستادن، بیمار را با مشکل مواجه نکند. پروتزهای بالای زانو از ۵ جز اصلی سوکت، مفصل زانو، سیستم تعلیق، شانک و مچ پا تشکیل شده اند که به فرد امکان خم کردن زانو و راه رفتن را خواهند داد. همچنین در پروتزهای بالای زانو، زانوهای مصنوعی متفاوتی به کار برده می شود که پزشک نوع آن را نسبت به سبک زندگی و فعالیت های روزمره فرد انتخاب می نماید. از انواع این زانوها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • زانو با محور واحد Single Axis
  • زانو با قفل دستی Manual Locking
  • زانو با کنترل ایستایش Stance Control
  • زانو با چند حرکت Polycentric
  • زانو با سیستم کنترل سیال (پنوماتیک و هیدرولیک)
  • زانو با ریزپردازنده Microprocessor
با توجه به این که فرد به کدام یک از زانوهای ذکر شده نیاز دارد، پروتوزیست آن را انتخاب خواهد کرد که همین امر نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروتز می باشد.

پروتز زیر زانو 

در صورت قطع عضو از ناحیه زیر زانو، از پروتزی استفاده می شود که شامل سوکت، پیلون، لاینز و پای مصنوعی بوده و به صورت سفارشی ساخته می شود. البته نسبت به سیستم تعلیق به کار رفته در پروتز، ممکن است از اسلیو نیز استفاده شود که این امر نیز هزینه های بیشتری را در بر خواهد گرفت. شایان به ذکر است که تهیه پروتز زیر زانو، هزینه های کمتری را نسبت به پروتز بالای زانو در بر خواهد گرفت.
شما عزیزان می توانید جهت تهیه پروتز پا ارزان و با کیفیت، به کلینیک های معتبر و با سابقه ارتوز و پروتز نظیر کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید و با تهیه پروتز مورد نیاز خود به زندگی پس از قطع عضو بازگردید و به راحتی به انجام امور روزمره خود بپردازید.
پروتز پا

 

قیمت پروتز در بهترین کلینیک ساخت پای مصنوعی 

چه تفاوتی میان پروتز پا ارزان و گران قیمت وجود دارد؟ برای تهیه بهترین پروتز پا به کدام کلینیک مراجعه کنیم؟ پرسش های ذکر شده از مهم ترین ابهاماتی است که متقاضیان پروتز پا در هنگام تهیه پروتز با آن مواجه اند.

با توجه به شرایط اقتصادی موجود، پروتوزیست های مجموعه ارتوز و پروز کاویان طب در تلاش اند تا بهترین متریال را متناسب با بودجه و نیاز بیمار در ساخت پروتز پا به کار گیرند. برای تعیین دقیق هزینه پروتز پا، پزشک این مجموعه به ارزیابی پای بیمار و بررسی سن، وضعیت جسمانی، سطح قطع عضو و میزان فعالیت های روزانه فرد می پردازد. گران ترین پروتز پا در این مجموعه پروتزی است که زانوی الکترونیکی یا هوشمند را دارا باشد. این مدل پروتزها توسط باتری کار کرده و با کمک ریز پردازنده ها به راه رفتن طبیعی تر کاربر کمک می کنند.

استفاده از این پروتزها انجام فعالیت هایی نظیر راه رفتن سریع، نشستن روی صندلی و … را تسهیل می کند. شایان به ذکر است که قطعات به کار رفته در این نوع پروتزها کوچک بوده و جهت نگهداری و تعمیر آن نیاز به پرداخت هزینه های بیشتری می باشد. در کلینیک کاویان طب که یکی از بهترین کلینیک های تخصصی در زمینه ساخت پروتز می باشد، امکان تهیه پروتز ارزان پا و همچنین گران ترین و بهترین پروتزهای پا وجود دارد و افراد با هر گونه قطع عضو، می توانند به این کلینیک مراجعه نموده و از خدمات با کیفیت این مجموعه بهره مند شوند. بنابراین در صورت مواجه شدن با قطع عضو در هر ناحیه از پا، می توانید از متخصصان این مجموعه تخصصی و با سابقه کمک بگیرید و به انجام فعالیت های روزمره خود همانند گذشته ادامه دهید.

بیشتر بدانید: قیمت پروتز پا | برآورد هزینه‌ پای مصنوعی[نحوه محاسبه بیمه]

نتیجه نهایی 

یکی از دغدغه های افراد دچار قطع عضو از ناحیه پا، قیمت پروتزها می باشد. تعیین هزینه این پروتزها به عوامل متعددی از جمله نوع پروتز، قطعات به کار رفته در پروتز، متریال استفاده شده، شرکت سازنده و … بستگی دارد. در صورتی که در صدد تهیه پروتز بالای زانو یا زیر زانو هستید، می توانید از کارشناسان ما در مجموعه تخصصی ارتوز و پروز کاویان طب کمک بگیرید. این مجموعه با برخورداری از کادری مجرب و پیشرفته ترین تجهیزات، پروتز پا ارزان و با کیفیت بسیار بالا را طراحی و تولید می کند. همچنین این کلینیک ارائه دهنده انواع خدمات از قبیل ساخت انواع اندام مصنوعی، ساخت کفش و کفی های طبی و اسکن سه بعدی می باشد.

جهت مشاوره رایگان با کارشناسان این مجموعه می توانید با شماره 91008881-021 در تماس باشید و پس از رفع تمامی ابهامات در این زمینه و آگاهی از قیمت پروتز پا، اقدام به تهیه پروتز پای مورد نیاز خود نمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *