قیمت پروتز آرنج

جراحی تعویض مفصل آرنج چگونه است؟ قیمت پروتز آرنج چقدر است؟ اگر به هر دلیلی در ناحیه مفصل آرنج دچار آسیب دیدگی شده اید و ملزم به انجام جراحی مفصل آرنج می باشید، با ما در این مطلب از کاویان طب همراه باشید. 

مرکز تخصصی پروتز آرنج کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

محتوا پنهان
قیمت پروتز آرنج

با عمل تعویض مفصل آرنج آشنا شوید 

پیش از آن که به شرح قیمت پروتز آرنج و هزینه عمل تعویض مفصل آرنج بپردازیم، قصد داریم عمل تعویض مفصل آرنج را شرح دهیم تا در صورت نیاز آشنایی کامل در این زمینه را داشته باشید. در طی این جراحی نقاط آسیب دیده هومروس و اولنا با مفاصل مصنوعی تعویض خواهند شد تا آرنج به راحتی توانایی خم شدن را داشته باشد. 

چه افرادی کاندیدای مناسبی جهت تعویض مفصل آرنج می باشند

در صورتی که فرد یکی از شرایط زیر را داشته باشد با صلاحدید پزشک جراحی تعویض مفصل آرنج صورت می گیرد: 

ابتلا به آرتریت روماتوئید 

در پی ابتلا به آرتریت روماتوئید، غشای سینوویال اطراف مفصل ضخیم و ملتهب شده که این امر آسیب غضروف، درد و سفتی و گاها از بین رفتن غضروف را به همراه خواهند داشت. بنابراین افرادی که بر اثر ابتلا به آرتریت روماتوئید با عوارض ذکر شده در بالا مواجه شده اند، می توانند جهت جراحی تعویض مفصل آرنج اقدام نمایند. 

ابتلا به استئوآرتریت

بیماری دژنراتیو مفصلی یا استئوآرتریت نوعی آرتریت ساییدگی و پارگی می باشد که به سن مربوط بوده و معمولا در افراد بالای 50 سال مشاهده می شود. البته احتمال کمی نیز وجود دارد که این عارضه در جوانان نیز ایجاد شود. در پی ابتلا به این عارضه، غضروف ها نرم و فرسوده شده و به دلیل ساییدگی استخوان ها روی یکدیگر، مفصل آرنج سفت و دردناک خواهد شد که در این صورت جراحی تعویض مفصل آرنج ضرورت می یابد. 

ابتلا به آرتریت بعد از تروما 

در صورت بروز این نوع آرتریت در فرد، احتمال آسیب دیدگی جدی در مفصل آرنج وجود دارد. شکستگی استخوان های آرنج یا پارگی رباط و تاندون های اطراف آرنج در طولانی مدت به آسیب غضروف مفصلی در این ناحیه منجر می شود که سبب محدود کردن عملکرد آرنج و درد در آرنج خواهد شد. افرادی که با این عارضه دست و پنجه نرم می کنند، می توانند به جهت بازگردان عملکردهای آرنج و کاهش درد، اقدام به جراحی تعویض مفصل آرنج نمایند. 

شکستگی های شدید 

از دیگر علل شایع که جراحی تعویض مفصل زانو را الزامی می کند، می توان به شکستگی های شدید یک یا چند استخوان در ناحیه آرنج اشاره نمود. شایان به ذکر است که افراد مسنی که با پوکی استخوان دست و پنجه نرم می کنند، بیشتر از سایر افراد در معرض شکستگی استخوان قرار دارند. بنابراین در صورتی که در پی شکستگی های شدید، و متعدد در ناحیه آرنج بهبودی حاصل نیابد یا استخوان ها به درستی در جای خود قرار نگیرند، جراحی تعویض مفصل انجام می شود. 

انواع روش های تعویض مفصل آرنج 

قطعا همه افراد پیش از جراحی تعویض مفصل زانو در رابطه با قیمت پروتز آرنج و هزینه عمل تعویض مفصل آرنج خواهند پرسید، اما باید پیش از آن که به این پرسش پر تکرار پاسخ دهیم، انواع روش های تعویض مفصل آرنج را شرح خواهیم داد.

از آن جایی که میزان آسیب دیدگی آرنج در هر فرد متفاوت می باشد، میزان استخوان جدا شده در طی عمل یکسان نخواهد بود. بنابراین نسبت به میزان برداشتن استخوان آرنج، می توان این عمل را درجه بندی کرد، اما باید بدانید که روش انجام این جراحی در همه افراد به یک صورت خواهد بود. 

آمادگی قبل از تعویض مفصل آرنج 

به جهت تعویض مفصل آرنج و جایگزینی پروتز آرنج، باید مراحل زیر طی شود که به شرح زیر می باشند: 

ارزیابی پزشک 

یکی از مراحلی که باید پس از تعویض مفصل آرنج صورت گیرد، ارزیابی کامل جسمی توسط پزشک به جهت اطمینان یافتن از سلامت بیمار می باشد. 

داروهای مصرفی 

حتما پیش از انجام جراحی، پزشک خود را در جریان داروهایی که مصرف می کنید قرار دهید، زیرا احتمال قطع برخی از این داروها پیش از عمل وجود دارد. به عنوان مثال اکثر داروهای آرتریت و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی سبب افزایش خونریزی می شوند، به همین جهت قطع مصرف آن ها دو هفته قبل از همل ضرورت می باید.

برنامه ریزی برای شرایط خانه 

از دیگر کارهایی که باید پیش از جراحی تعویض مفصل آرنج انجام شود، تغییرات ساده در خانه می باشد تا فرد دوران بهبودی آسانی را تجربه کند. به همین جهت اقلام ضروری و مورد نیاز را در دسترس قرار دهید. همچنین این نکته را نیز در نظر بگیرید که تا چند مدت پس از جراحی به کمک یک نفر برای انجام امور نیاز دارید.

 پس از عمل تعویض مفصل آرنج چه مدت باید در بیمارستان بستری شوید؟ 

از دیگر پرسش های افراد به هنگام جراحی تعویض مفصل آرنج، علاوه بر هزینه پروتز آرنج، مدت زمان بستری پس از جراحی می باشد. از آن جایی که میزان آسیب دیدگی مفصل آرنج در هر فرد متفاوت می باشد و هر بیمار سرعت ریکاوری متفاوتی دارد، نمی توان به طور دقیق این مدت را تعیین کرد، اما به طور کلی به جهت اطمینان از موفقیت آمیز بودن جراحی، دو تا سه روز فرد بستری خواهد شد. 

چه عواملی در تعیین قیمت پروتز آرنج دخیل هستند؟ 

حال که با جراحی تعویض مفصل به طور کامل آشنا شدید، قصد داریم عوامل تعیین کننده قیمت پروتز آرنج را شرح دهیم. این عوامل عبارتند از: 

وسعت آسیب دیدگی مفصل آرنج

یکی از عواملی که در قیمت پروتز آرنج دخیل می باشد، میزان و وسعت آسیب دیدگی مفصل آرنج می باشد. هر چه ناحیه بیشتری از مفصل آسیب دیده باشد، پزشک ناچار به برداشتن بخش های بیشتری از مفصل و جایگزینی پروتز آرنج خواهد بود که این امر سبب افرایش قیمت پروتز آرنج و هزینه عمل تعویض مفصل آرنج خواهد شد. 

منطقه جغرافیایی

شاید تا به حال نمی دانستید که منطقه جغرافیایی نیز در تعیین قیمت پروتز آرنج و هزینه عمل تعویض مفصل آرنج دخیل هستند، اما منطقه جغرافیایی نقش مهمی را در این زمینه ایفا خواهد کرد. از آن جایی که در شهرهای بزرگ از قبیل تهران، امکانات پزشکی بیشتری در مراکز مربوطه وجود دارد، قطعا هزینه های بیشتری را نیز در بر خواهد گرفت. 

کلینیک سازنده پروتز

از دیگر موارد تاثیر گذار بر قیمت پروتز آرنج، کلینیک سازنده پروتز می باشد، زیرا در کلینیک های ارتوپدی از متریال و تجهیزات متفاوتی جهت ساخت پروتز به کار گرفته می شود.

نوع پروتز و فعالیت های فرد را نیز می توان از دیگر موارد مهم در تعیین قیمت پروتز آرنج دانست. 

عوامل موثر در تعیین هزینه عمل تعویض مفصل آرنج 

اکنون که با عوامل تعیین کننده قیمت پروتز آرنج آشنا شدید، عوامل موثر در تعیین هزینه تعویض مفصل آرنج را نیز شرح خواهیم داد. همان طور که می دانید علل متعددی وجود دارند که سبب تغییر هزینه های آرنج خواهند شد که از جمله این عوامل می توان به مهارت جراح، میزان آسیب دیدگی مفصل آرنج، هزینه اتاق عمل و نوع بیمارستان (خصوصی یا دولتی بودن آن) اشاره نمود. 

قیمت پروتز آرنج

هزینه جراحی تعویض مفصل آرنج چقدر است؟ 

شاید تا به حال شنیده باشید که ایران از جمله کشورهایی است که بهترین روش های درمان را با کمترین هزینه به بیماران ارائه می دهد. البته همان طور که گفته شد، هزینه جراحی تعویض مفصل زانو نسبت به بیمارستان و جراح معالج متفاوت خواهد بود. اگر می خواهید از قیمت دقیق این جراحی مطلع شوید، می توانید با کارشناسان کلینیک کاویان طب در تماس باشید. متخصصین این مجموعه، ارتوپدی پس از بررسی وضعیت شما و انتخاب بهترین پروتز آرنج، هزینه این جراحی را برآورد خواهند کرد. 

نحوه سفارش پروتز آرنج از بهترین کلینیک ارتوپدی تهران

همان طور که در بالا ذکر شد، جهت انتخاب پروتز آرنج متناسب با شرایط خود باید ابتدا به کلینیک های معتبر ارتوپدی از قبیل کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید تا پس از معاینه توسط متخصصین این مجموعه، پروتز مناسب انتخاب شود. بنابراین با اطمینان خاطر جهت سفارش پروتز آرنج و آگاهی از قیمت پروتز آرنج به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید تا بهبودی در آرنج شما هر چه سریع تر حاصل شود. در صورت مواجه شدن با هر گونه ابهام در این زمینه با کارشناسان این کلینیک در ارتباط باشید. 

نتیجه نهایی 

ممکن است در پی ابتلا به بیماری هایی از قبیل آرتریت روماتوئید، استئوآرتریت، شکستگی های شدید و آرتریت پس از تروما، غضروف های مفصل آرنج از بین رفته و بر اثر ساییدگی استخوان ها، انجام جراحی تعویض مفصل آرنج ضرورت یابد. در این صورت می توان جهت اطلاع از قیمت پروتز آرنج و هزینه عمل تعویض مفصل آرنج به کلینیک‌کاویان طب مراجعه نمود یا با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره 91008881-021 در ارتباط بود و سپس با اطمینان خاطر اقدام به تهیه این پروتزها نمود. 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *