خرید پنجه کربنی

از مزایای پروتز پنجه کربنی مطلع هستید؟ از کاربردهای متعدد آن چطور؟ پس از خواندن این مطلب و آشنایی با مزایا و کاربرد پروتز پنجه کربنی، می توانید با خرید پنجه کربنی، زندگی راحتی تری را تجربه تجربه نمایید. 

پس از قطع عضو در ناحیه پا، ضرورت استفاده از پروتز پا احساس می شود. خوشبختانه به کمک پروتز پنجه کربنی با عملکرد پای آناتومیک حتی امکان دویدن برای این دسته از افراد فراهم شده است. 

مرکز تخصصی ساخت پنجه کربنی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان بوده است . برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید
با ما در ارتباط باشید

در ادامه خواهید خواند.. نمایش
خرید پنجه کربنی

طراحی پای مصنوعی

از آن جایی که عملکرد پای انسان پیچیده بوده، طراحی سیستمی مشابه با آن، امری دشوار و چالش بر انگیز می باشد. در طراحی و ساخت این پروتزها باید علاوه بر کاربردی بودن، سبکی و استقامت آن را نیز در نظر گرفت که این پروسه، مهارت و هوش بالایی را می طلبد. در انتخاب پروتز پای مصنوعی عواملی در نظر گرفته می شود که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت. 

در انتخاب پروتز پا چه عواملی در نظر گرفته می شود؟ 

هدف از تهیه پروتز پا، رفع نیازهای روزانه فرد متناسب با سبک زندگی می باشد. در زیر عواملی را بررسی خواهیم کرد که در انتخاب نوع پروتز به فرد کمک خواهد کرد. 

متریال به کار برده شده در پروتز 

نسبت به نوع و سطح فعالیت فرد، متریال متفاوتی در ساخت پروتزهای پا به کار برده می شود که از جمله آن ها می توان فوم، پلاستیک، چوب و فیبر کربن را نام برد. در افرادی با سطح فعالیت پایین از فوم و پلاستیک و در افرادی با عملکرد بالا از فیبر کربن استفاده می شود.

عملکرد بیمار 

به طور کلی هدف از طراحی و ساخت پروتز پا، تقلید از پای انسان می باشد، اما در افرادی با عملکرد بالا و فعالیت های ورزشی حرفه ای، پروتز باید علاوه بر تقلید راه رفتن، قادر به تقلید حرکات چرخشی پا نیز باشد. 

حرکت چند محوری 

از آن جایی که پای انسان با هر سطحی سازگار می باشد و به راحتی به هر جهتی قابل حرکت است، جهت راه رفتن آسان و مطمئن در سطوح مختلف نیاز به تهیه پروتز پا با حرکت چند محوری می باشد. 

ذخیره انرژی 

از جمله مواردی که به هنگام خرید پروتز پا باید در نظر گرفت، قابلیت ذخیره انرژی و بازگشت آن به بدن می باشد. فیبر کربن از جمله متریالی است که به هنگام قدم برداشتن همانند یک فنر عمل کرده و به هنگام حرکت با فشرده شدن به حرکت رو به جلوی فرد کمک خواهد کرد. به جهت تسهیل دویدن و راه رفتن، در برخی از پروتز پنجه کربنی، دو فنر به کار برده می شود، یکی در پاشنه و دیگری جلوی پا.

پروتز پنجه کربنی چه مزیتی نسبت به سایر پروتزها دارد؟

از جمله مزایای پروتز پنجه کربنی عبارتند از: 

  • وزن سبک و بسیار کمتر از پروتزهای قدیمی 
  • عملکرد فنر مانند و کمک به احساس خستگی کمتر هنگام راه رفتن 
  • دوام و استحکام بالا 
  • انعطاف پذیری بالا 
  • احساس راحتی بیشتر نسبت به سایر پروتزها 
  • کاهش مصرف انرژی به هنگام راه رفتن و دویدن 
  • کاهش فشار به اندام باقی مانده 
  • افزایش سرعت حرکت 

کاربرد پنجه کربنی 

مدل توسعه یافته پروتز پا، پنجه کربنی می باشد که دویدن و راه رفتن روی سطوح مختلف را تسهیل می کند. به طور کلی پروتزهای پنجه کربنی در دو نوع C شکل و J شکل طراحی و تولید می شوند که در زیر کاربرد هر یک از آن ها را شرح خواهیم داد. 

کاربرد پروتز پنجه کربنی C شکل 

همان گونه که ذکر شد، پروتز پنجه کربنی پیشرفته تر از سایر پروتزها بوده و دارای الیافی سبک و محکم می باشد. پروتز پنجه کربنی C شکل به آن دسته از افرادی توصیه می شود که قصد دویدن آهسته در مسافت های طولانی را دارند. 

کاربرد پروتز پنجه کربنی J شکل 

پنجه کربنی J شکل بیشتر مناسب ورزشکاران با فعالیت زیاد و دونده ها می باشد. از مزایای این نوع پروتز پنجه کربنی، می توان به مقاومت ایده آل، وزن سبک، انعطاف پذیری بالا و شتاب خرکت عالی اشاره نمود. 

با انواع پنجه کربنی آشنا شوید

امروزه با پیشرفت در زمینه فناوری، شاهد افزایش کیفیت و تنوع پروتزهای پنجه کربنی می باشیم، به گونه ای که از این پروتزها توسط ورزشکاران در مسابقات پارا المپیک مورد استفاده قرار می گیرد. در زیر انواع این پروتزها را شرح داده ایم: 

پنجه کربنی پارس فلکس اورجینال 

این نوع پروتز پنجه کربنی را می توان در انجام تمامی فعالیت های روزمره به کار گرفت. پنجه کربنی پارس فلکس با افزایش بازدهی فرد، انجام بسیار امور را تسهیل کرده و قادر به تحمل وزن فرد می باشد.

نکته قابل توجه در خصوص این پروتز پنجه کربنی، امکان استفاده از آن بدون کفش و حتی کفش های با پاشنه های مختلف می باشد. افرادی با قطع عضو از ناحیه بالای زانو، زیر زانو و مچ پا، می توانند جهت خرید پروتز پنجه کربنی پارس فلکس اورجینال اقدام نمایید. 

پنجه کربنی پارس فلکس ال پی 

از دیگر انواع پنجه کربنی، می توان پروتز پنجه کربنی پارس فلکس ال پی را نام برد که سازگاری بسیار بالایی با آناتومی پاها داشته و این ویژگی به راه رفتن آسان و ‌طبیعی فرد کمک می کند. این محصول مناسب افرادی با وزن 44 تا 130 کیلوگرم می باشد و به دلیل امکان کنترل به هنگام راه رفتن، از رضایت بسیاری میان کاربران برخوردار می باشد. 

پنجه کربنی پارس فلکس سایم 

این نوع پروتز پنجه کربنی مناسب افراد دچار قطع عضو از ناحیه بالای مچ می باشد و امکان استفاده از آن بدون کفش را نیز به کاربر می دهد. همانند پروتز پنجه کربنی پارس فلکس ال پی این پنجه کربنی نیز کاربرانی با وزن 44 تا 130 کیلوگرم را ساپورت می کند. به جهت نصب این پروتز، سه آداپتور متفاوت به کار گرفته می شود و راه رفتن راحت و لذت بخش را برای کاربر فراهم می کند. 

پنجه کربنی پارس فلکس داینا 

پنجه کربنی پارس فلکس داینا از دیگر پروتز پنجه کربنی می باشد که علاوه بر حفظ تعادل و سهولت و راحتی به هنگام راه رفتن، بسیار سبک و انعطاف پذیر می باشد. این نوع پروتز پنجه کربنی، از نظر ظاهر تفاوت بارزی با سایر پنجه کربنی ها دارد و یک تیغه تیز با جنس جنس الیاف کربنی را دارا می باشد. بنابراین با خرید پنجه کربنی پارس فلکس داینا به نیازهای متفاوت خود را برطرف نمایید. 

چه عواملی در افزایش بهره وری از پروتز پنجه کربنی موثر است؟ 

عوامل متعددی در افزایش عملکرد پروتز موثر هستند که عبارتند از:

  • اندازه بودن سوکت 
  • هم ترازی 
  • توانایی های جسمی و ذهنی 

اندازه بودن سوکت

از آن جایی که سوکت به اتصال بدن به پروتز کمک می کند، تناسب آن با بدن از اهمیت بالایی برخوردار است. اندازه بودن سوکت، حرکت اندام را محدود کرده و ضمن کاهش اصطکاک سبب راحتی در حرکت، حفظ سلامت پوست و عملکرد بالا می شود. 

هم ترازی 

منظور از هم ترازی، نحوه قرار گیری قطعات پنجه کربنی با یکدیگر می باشد. هم ترازی پروتز پنجه کربنی سبب بهبود عملکرد پروتز، کنترل و ثبات بیشتر و راحتی در هنگام حرکت خواهد شد. 

توانایی های جسمی و ذهنی 

یکی از مهم ترین مواردی که به هنگام طراحی و ساخت پنجه کربنی در نظر گرفته می شود، فعالیت های روزمره فرد و سبک زندگی او می باشد. قدرت عضلات، سلامت جسمی و استقامت فرد از دیگر موارد مهم به هنگام سفارش و خرید پنجه کربنی است.

هدف از ارائه این نکات، کسب آگاهی و مهارت های لازم به هنگام خرید پنجه کربنی می باشد. بنابراین به هنگام خرید، این موارد را در نظر گرفته و به کلینیک های معتبر ارتوپدی مراجعه نمایید. 

قیمت پنجه کربنی چقدر است؟

قطعا با خواندن این مطلب دریافته اید که پروتز پنجه کربنی مزایای متعددی داشته و به افرادی با سطح فعالیت زیاد در روز گزینه مناسبی می باشد. در این میان شاید با این پرسش مواجه شده اید که قیمت پنجه کربنی چقدر است؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که نسبت به نوع و کارایی های پروتز پنجه کربنی، قیمت های آن متفاوت می باشد. همچنین باید بدانید که قیمت این پروتز با توجه به ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد آن نسبت به سایر پروتزها بیشتر می باشد. در صورتی که با پرسش های بیشتری در این زمینه مواجه شده اید، می توانید با کارشناسان کلینیک کاویان از طریق شماره 91008881-021 در ارتباط باشید. 

خرید پنجه کربنی

خرید پنجه کربنی از بهترین کلینیک ارتوپدی 

دنیای پروتز توانسته بسیاری از محدودیت های ایجاد شده پس از قطع عضو پا را رفع نماید. پروتز پنجه کربنی با مزایا و کاربردهای متعددی که دارد، امروزه محبوبیت بالایی در میان افرادی با سطح فعالیت بالا و ورزشکاران داشته است.

اگر شما نیز متقاضی خرید پنجه کربنی هستید، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید تا پس از بررسی های لازم توسط کارشناسان این کلینیک، مناسب ترین پروتز پنجه کربنی برای شما ساخته می شود. 

نتیجه نهایی

امروزه با استفاده از فیبر کربن در پروتزها، شاهد عملکرد و کارایی های بالایی در افراد دچار قطع عضو هستیم. پروتز پنجه کربنی با توجه به ویژگی های منحصر به فرد خود، رضایت بسیاری از کاربران را جلب کرده و به یک گزینه مناسب برای دوندگان و ورزشکاران حرفه ای تبدیل شده است. جهت خرید پنجه کربنی، می توانید به مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان با سابقه درخشان مراجعه نمایید و از خدمات این مجموعه بی نظیر بهره مند شوید.

مرکز تخصصی ساخت پنجه کربنی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان بوده است . برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید
با ما در ارتباط باشید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *