قدم های زیباتر با پروتز ران و ساق پا

پروتز ساق پا چیست؟ آیا از ظاهر پاهای خود ناراضی هستید؟ اگر شما نیز دارای پاهای بیش از حد لاغر و باریک هستید و احساس ناخوشایندی در این باره دارید، خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم. پروتز ران و ساق پا یکی از بهترین روش هایی است که با برجسته سازی ساق و ران موجب تناسب ظاهری و افزایش اعتماد به نفس افراد خواهد شد. هدف از نگارش این مقاله آشنایی هر چه بیشتر شما عزیزان با پروتز ساق و ران و مزایای آن می باشد.

مرکز تخصصی ساخت پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

ویدیو معرفی پروتز پا و پای مصنوعی و محاسبه قیمت پروتز پا

روش های افزایش حجم ساق و ران پا

افراد ممکن است به جهت اهداف درمانی یا ظاهری به دنبال روشی برای بزرگ کردن ابعاد و حجم ساق و ران خود باشند که در این بخش به شرح 4 روش چاق شدن و حجیم شدن پاها پرداخته ایم تا بهترین روش متناسب با نیاز خود را برگزینید.

بیشتر بدانید: پروتز پا ارزان را از کدام کلینیک تهیه کنیم؟

افزایش حجم پا با ورزش
یکی از روش هایی که به تقویت و فرم دهی پاها کمک می کند، ورزش بدنسازی می باشد. جهت افزایش حجم پا با ورزش بدنسازی نیاز به رعایت نکاتی است تا بدون ایجاد مشکل و آسیب به نتیجه دلخواه خود برسید. از جمله این نکات عبارتند از:
  • استفاده از نیروهای ترکیبی: نیروهای ترکیبی موجب به کارگیری عضلات مختلف در پا شده و نهایتا منجر به افزایش حجم عضلات پا خواهد شد.
  • مقدار تمرین نسبت به توان بدنی: برای دست یافتن به حجم مورد نظر در پاها نیاز به ست های کافی در هر تمرین می باشد تا با درگیر شدن عضلات، حجم آن ها افزایش یابد.
  • دامنه تکرار صحیح: افزایش دامنه تعداد تکرار هر تمرین موجب گسترش بافت عضلات و حجیم ترشدن آن ها می شود.
  • استراحت میان ست ها: فرصت ریکاوری به عضلات بین هر ست، تمرینات را موفقیت آمیز خواهد کرد.
شایان به ذکر است که رسیدن به حجم مورد نظر در پاها توسط ورزش دشوار بوده و در برخی افراد نیز که به دلیل تصادف یا به طور مادرزادی با مشکلاتی در عضلات پا مواجه اند، این روش موثر نخواهد بود.

بیشتر بدانید: بهترین مرکز ارتوپدی و ساخت پروتز پای مصنوعی [سفارش+ تعمیر]

حجیم شدن ساق و ران پا با تزریق چربی
از دیگر روش های افزایش دهنده حجم عضلات ساق پا، تزریق چربی می باشد که یک روش دائمی بوده و برای انجام آن از سایر اندام های بدن سلول های چربی گرفته شده و به بخش های مورد نظر تزریق می شود. با استفاده از این روش علاوه بر فرم دهی بهتر به پاها، از شر چربی های اضافی در بخش های دیگر بدن خلاص خواهید شد.
در این روش ابتدا با لیپوساکشن به استخراج سازی چربی های اضافی پرداخته می شود و سپس تزریق انجام خواهد شد. در زیر روش انجام این عمل را شرح داده ایم:
ابتدا به بیمار آرامبخش داده خواهد شد و سپس جهت بی حسی بخش مورد نظر اقدام می شود. در این مرحله با استفاده از یک کانولای آتروماتیک چربی لازم برداشته شده و پس از تصفیه و پاکسازی تحت عمل سانترفیوژ، سلول های چربی سالم و زنده جداسازی می شوند. سپس با به کارگیری چند کانولای باریک، عمل تزریق چربی انجام می شود. این عمل به دقت و نظم بالایی نیاز داشته تا برجستگی های ایجاد شده شکلی طبیعی و ظاهری زیبا را به پای فرد بدهند. حدودا مدت زمان این عمل ۱ ساعت می باشد و پس از عمل با کبودی و تورم مواجه خواهید شه که پس از چند روز این عوارض از بین خواهد رفت.

بیشتر بدانید: بهترین پروتز پا در ایران

چاق شدن ساق پا با تزریق ژل
یکی از روش های جدید جهت بازگرداندن حجم از دست رفته پا و خلق عضلاتی جوان و جذاب، تزریق ژل می باشد. این روش بسیار گسترده بوده و در درمان بسیاری از مشکلات در نواحی مختلف بدن موثر می باشد. رفع چین و چروک ها، برجسته کردن ساق و ران پا، افزایش حجم سینه ها و تغییر فرم باسن از جمله کارهایی است که تنها با تزریق ژل و بدون نیاز به جراحی صورت می گیرد و موجب اصلاح فرم بدن می شود.
از آن جایی که ساق پا در معرض دید قرار دارد و با استفاده از ورزش به سختی می توان به اصلاح فرم و ورزیده شدن آن دست یافت، انتخاب اکثریت افراد تزریق ژل می باشد که مخاطرات عمل جراحی را به همراه نداشته و به بهبود ظاهر ران و ساق پا کمک شایانی می کند. با کمک تزریق اندک ژل در نواحی ران و ساق علاوه بر دستیابی به فرم دلخواه خود، به جذابیت و حس اعتماد به نفس بالا دست می یابید. نتیجه گیری مثبت از این روش جهت اصلاح ظاهر عضلات ران و ساق پا به اثبات رسیده است.

بیشتر بدانید: معرفی و شناخت اجزا و لوازم پروتز پا

افزایش حجم پا از طریق پروتز

پروتز ران و ساق پا یا پروتز سیلیکونی ساق پا جهت حجیم شدن و تقویت عضلات پا به کمک پروتز استفاده می شود. این روش یک روش جراحی پلاستیک محسوب می شود که موجب بهبود اندازه و شکل ران و ساق پا شده و افزایش دهنده تناسب در پاها می باشد. به طور کلی می توان گفت که این روش یک فرآیند سرپایی بوده که انجام آن حدود 1 ساعت زمان خواهد برد. جهت کاشت پروتز در نواحی پشت ران و ساق، خطوطی ایجاد می شود و سپس جراح فضای مناسبی را برای قرار گیری پروتز مهیا می کند. نسبت به نیاز بیمار پروتز را می توان در هر یک از بخش های داخلی، بیرونی یا بالای ساق و ران قرار داد. در نهایت برش توسط نخ بخیه بسته شده و با بانداژ محل جراحی بسته خواهد شد. پس از گذشت چند روز از جراحی، فرد قادر به انجام فعالیت های روزمره خود خواهد بود، اما بیمار ناچار به تعویق انداختن فعالیت های شدید فیزیکی و سنگین به مدت شش ماه می باشد. به جهت تقویت ساق پا و زیباتر دیده شدن ظاهر پا، لیپوساکشن نیز صورت می گیرد. از جمله مراقبت های پس از جراحی پروتز به جهت کمک به کاهش حرکت پروتز و کنترل تورم، استفاده از ساپورت مخصوص می باشد که به مدت 3 هفته به طور مداوم باید پوشیده شود. شایان به ذکر است که جهت دستیابی به نتیجه دلخواه باید پروتز ران و ساق را با بالاترین کیفیت از مراکز معتبر تهیه کرد و به متخصص شایسته و مجرب مراجعه نمود.

با پروتز ساق پا بیشتر آشنا شوید

حوادث ناگواری نظیر تصادف سنگین یا اختلالات مادرزادی، سبب عدم رشد طبیعی و مناسب در پاها می شود. همچنین برخی از افراد بدون هیچ دلیلی پاهایی لاغرتر از حد معمول را دارا می باشند که این امر موجب عدم تطابق پا با سایر نقاط بدن و نهایتا نارضایتی فرد خواهد شد. امروزه پروتز ران و ساق پا به کمک این دسته از افراد آمده اند و انتخاب زیبایی را در نواحی ران و ساق پا ایجاد کرده و به بهبود زندگی فرد کمک خواهد کرد. این روش مزایای بسیاری را به همراه دارد که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از پروتز ران و ساق پا

پروتز ران و ساق پا به دلیل مزایای بسیاری که دارد امروزه یکی از محبوب ترین روش های حجم دهی به به پاها محسوب می شود. این مزایا عبارتند از:
  • افزایش تناسب پا با سایر قسمت های بدن
  • ایجاد منحنی طبیعی و زیبا و بهتر دیده شدن زانو و مچ پا 
  • ایجاد تعادل بیشتر در افرادی با عضلات تحلیل رفته در ساق پا
علاوه بر جنبه زیبایی پروتزهای ران و ساق پا، استفاده از این پروتزها به درمان برخی از بیماری های پا کمک خواهد کرد. پروتز ساق و ران در درمان و بهبود موارد زیر موثر خواهند بود:
  • رشد نامناسب عضلات ساق پا
  • بیماری اسپینا بیفید
  • بیماری فلج اطفال 
  • آسیب در اندام تحتانی
  • باریک و لاغر بودن بیش از حد پاها
  • تعادل نداشتن در اندام های تحتانی
  • عدم دستیابی به عضلات برجسته پاها

چه افرادی کاندیدای مناسبی جهت انجام پروتز ران و ساق پا هستند؟

اکثر افرادی که به دنبال روش های چاق کردن ساق و ران پا هستند، خواهان پاهایی عضلانی و خوش فرم می باشند که از  طریق ورزش قادر به دستیابی به اندام دلخواه خود نیستند. به طور متوسط 57 درصد از آقایان و 47 درصد از بانوان از پروتز ران و ساق پا استقبال می کنند. اگر شما نیز خواهان انجام پروتز پا هستید، باید شرایط ذکر شده در زیر را دارا باشید:

  • عدم ابتلا به بیماری های زمینه ای 
  • نداشتن سابقه ابتلا به اختلالات خون
  • عدم وجود زخم های قابل ملاحظه در بدن
  • عدم گردش خون کم یا ضعیف 
  • نداشتن انتظارات غیر واقع بینانه

مدت زمان ماندگاری پروتز ساق پا

در صورتی که پس از پروتز، فرد با عوارض عمده ای مواجه نشود و همه چیز به خوبی پیش رود، پروتر ران و ساق پا ماندگار و دائمی خواهد بود. از جمله دلایلی که ممکن است فرد را ناچار به برداشت پروتز کند، می توان به آسیب دیدگی، جراحت و اختلالات گردش خون اشاره کرد. در صورت نارضایتی از نتیجه جراحی و در خطر بودن سلامت بیمار، پروتز خارج خواهد شد و در غیر این صورت پروتز به صورت دائمی در پاها باقی می ماند.

عوارض و خطرات احتمالی پروتز ساق پا

هر گونه عمل جراحی خطرات و عوارضی را به همراه دارد. بنابراین با وجود رضایت بالای افراد از جراحی پروتز ران و ساق پا، این عمل نیز عوارض شناخته شده ای دارد که به شرح آن ها می پردازیم. از عوارض پروتز در نواحی گفته شده می توان به حساسیت نسبت به ماده بی حسی، ابتلا به عفونت، تغییر موقعیت پروتز و خونریزی را نام برد. البته موارد ذکر شده بسیار نادر بوده و احتمال ایجاد این عوارض بسیار کم می باشد. ضعیف شدن عضلات مجاور پروتز از دیگر موارد نادری است که ممکن است در پای فرد ایجاد شود.

نتیجه نهایی

افرادی با پاهای لاغر و باریک، به دنبال بهترین روش جهت تناسب در پاها و افزایش جذابیت و زیبایی پا می باشند. از این رو در این مقاله به معرفی روش هایی جهت حجیم کردن عضلات پا پرداختیم که این روش ها عبارتند از: ورزش، تزریق چربی، تزریق ژل و جراحی پروتز. از میان روش های ذکر شده، پروتز ران و ساق پا یک روش دائمی بوده و از محبوبیت بالایی بین عموم برخوردار است. فراموش نکنید که تهیه پروتز از مراکز معتبر، در نتیجه نهایی بسیار موثر خواهد بود. کلینیک کاویان طب یکی از بهترین مراکز در این زمینه می باشد که با برخورداری از کادری مجرب و پیشرفته ترین تجهیزات، محصولات باکیفیتی را ارائه می دهد. این کلینیک با بیش از 10 سال سابقه همراه شما خواهد بود تا بهترین بازخورد را از نتیجه جراحی پروتز ران و ساق پا کسب نمایید.

مرکز تخصصی ساخت پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *