معرفی بهترین پروتز سینه و بهترین مرکز ساخت پروتز سینه

اگر سینه های کوچک یا افتاده ای دارید و یا قصد بازسازی سینه پس از سرطان سینه را دارید، با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را با بهترین پروتز سینه و بهترین برند پروتز سینه آشنا کنیم. یکی از پرطرفدارترین روش ها به جهت ارتقا زیبایی ظاهری سینه و افزایش حجم آن، جراحی پروتز سینه می باشد که امروزه اکثر بانوانی که به هر دلیلی از سینه های خود ناراضی هستند، به آن روی آورده اند. از جمله عوامل تاثیر گذار روی نتیجه جراحی پروتز سینه، می توان به انتخاب بهترین مرکز ساخت پروتز سبنه، تجربه و مهارت متخصص سینه مصنوعی و برند پروتز اشاره نمود. قطعا بالا بودن کیفیت پروتز، رابطه مستقیمی با ماندگاری پروتز و نتیجه عمل خواهد داشت. همچنین انتخاب بهترین پروتز سینه، عوارض عمل را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد. در این مقاله به شرح انواع پروتز سینه و ویژگی های آن ها خواهیم پرداخت تا با استفاده از آن ها، بهترین انتخاب را داشته باشید.

مرکز تخصصی ساخت انواع پروتز خارجی سینه کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

پروتز مصنوعی سینه و پروتز خارجی سینه

انواع پروتز سینه و مزایای آن ها

به لطف پیشرفت هایی که در دهه های اخیر در زمینه تولید پروتزها صورت گرفته است، امروزه انواع پروتز سینه در اندازه، اشکال و جنس های متفاوت جهت جراحی و تغییر شکل و سایز سینه در اختیار بیماران قرار دارد. پروتزهای سیلیکونی سینه را می توان از نظر شکل در دو دسته بندی زیر قرار داد:

  • پروتزهای گرد 
  • پروتزهای اشکی (قطره ای)

انتخاب شما کدام یک از این پروتزها می باشد؟ گرد یا اشکی؟ باید گفت که هر دو نوع این پروتزها مزایایی دارند که در صورت اطلاع از آن ها تصمیم گیری در اتخاب برای شما تسهیل خواهد شد. همچنین متخصص سینه مصنوعی با در نظر گرفتن مواردی نظیر انتظارات بیمار، میزان افتادگی سینه، ضخامت پوست سینه و … مناسب ترین پروتز را به بیمار پیشنهاد خواهد داد. در ادامه به ذکر مزایای هر دو نوع پروتز پرداخته ایم تا تصمیم گیری برای شما عزیزان تسهیل شود.

مزایای پروتز گرد سینه

همان طور که گفته شد هر نوع پروتز مزایایی را دارا می باشد که نسبت به شرایط فرد انتخاب می شود. مزایای پروتز گرد سینه عبارتند از:

  • بانوانی که از خالی بودن قسمت بالای سینه ناراضی هستند، ناچار به استفاده از سوتین های اسفنجی و نهایتا جراحی پروتز سینه می باشند. به این دسته از افراد پروتز سینه گرد پیشنهاد می شود، زیرا به خوبی قسمت بالای سینه را پر خواهند کرد.
  • در صورت پوشیدن لباس های باز، پروتزهای گرد ظاهری زیبا و دلپذیرتر را به فرد می بخشند.
  • بهترین پروتز برای افرادی که دارای پوست و ماهیچه های ضخیم در سینه هستند، پروتزهای گرد می باشد، زیرا این پروتزها به خوبی توانایی غلبه بر فشار بافت ضخیم را دارند.
  • بانوانی که به دلیل افتادگی سینه ها قصد جراحی پروتز سینه را دارند، با استفاده از پروتز گرد می توانند به ظاهر مناسب تر سینه کمک نمایند.
  • استفاده از پروتز گرد سینه به افرادی که قصد تعویض پروتز سینه خود را دارند پیشنهاد می شود، زیرا این پروتزها سینه ها را با اطمینان بیشتری پر خواهند کرد.
  • مناسب ترین پروتز برای بیماران فعال در ورزش هایی نظیر شنا، تنیس، قایق رانی و … پروتز گرد می باشد. از آن جایی که در این گونه فعالیت ها امکان چرخش پروتز وجود دارد، استفاده از پروتز اشکی توصیه نمی شود. در صورت استفاده از این پروتز احتمال عدم تقارن در سینه وجود دارد.

مزایای پروتز اشکی سینه

  • در بیماران با پوست و ماهیچه سینه ضعیف، استفاده از پروتز اشکی ظاهر طبیعی تری را در فرد ایجاد می کند.
  • پروتزهای اشکی در خانم های قد بلند، ظاهر طبیعی تری را ارائه می دهد.
  • با استفاده از پروتز اشکی، افتادگی پوست بهتر جمع خواهد شد.
  • پروتزهای سینه اشکی در افراد کم وزن با سینه های فاقد برجستگی، ظاهری زیبا تر و طبیعی تر را نسبت به پروتزهای گرد ایجاد خواهد کرد.
  • در بیمارانی که دچار افتادگی نوک سینه شده اند، استفاده از پروتزهای اشکی به اصلاح فرم سینه ها کمک خواهند کرد.

پروتزهای سینه را از نظر جنس نیز می توان در دسته بندی زیر قرار داد:

  1. پروتزهای مبتنی بر نمک 
  2. پروتزهای مبتنی بر ژل سیلیکون 
  3. پروتز کامپوزیتی جایگزین

در ادامه این مطلب به تفاوت های موجود میان پروتزهای آب نمکی و پروتزهای سیلیکونی خواهیم پرداخت. شایان به ذکر است که امکان تهیه تمامی پروتزهای سینه ذکر شده در بهترین مرکز ساخت پروتز سینه (کلینیک کاویان طب) برای شما عزیزان فراهم شده است. در کلینیک کاویان طب می توانید باکیفیت ترین پروتزها را با کمک متخصص سینه مصنوعی تهیه کنید و به نتیجه دلخواه خود پس از جراحی پروتز دست یابید.

تفاوت بین پروتز سینه سالین و پروتز سینه سیلیکونی

این دو نوع پروتز ذکر شده، تفاوت های قابل توجهی با یکدیگر دارند که در زیر آن ها را شرح خواهیم داد:

پروتز آب نمکی سینه

پروتز نمکی سینه که اصطلاحا به آن پروتز سالین نیز گفته می شود، دارای فرم گرد بوده و در صورت پاره شدن در سینه، قابلیت جذب توسط بدن را دارند و هیچ گونه مشکلی را برای فرد ایجاد نخواهند کرد. از جمله مزایای این نوع پروتز، می توان به نیاز به برش کم جهت جایگذاری و نیاز به بازدید دوره ای کم توسط پزشک اشاره نمود. لازم به ذکر است که استفاده از پروتز سالین برای افراد زیر 18 سال ممنوع می باشد. هر نوع پروتز در کنار مزایا، معاینی نیز دارند که این معایب در پروتز آب نمکی شامل موارد زیر می شود:

  • احتمال اثرگذاری بر بافت سینه
  • احتمال خالی شدن به طور خود به خودی در سینه
  • احساس غیر واقعی بودن در صورت لمس

پروتز سیلیکونی سینه 

همان گونه که پیش از این ذکر شد، پروتزهای سیلیکونی یکی از انواع پروتز سینه بوده که همانند پروتز آب نمکی، شکلی گرد داشته، اما تفاوت عمده آن با پروتز آب نمکی، ژل چسبنده درون آن می باشد که به سینه ها ظاهری طبیعی و زیبا را می بخشد. استفاده از این نوع پروتز در افراد زیر 22 سال توصیه نمی شود. افرادی که به دلیل سرطان سینه به جراحی پروتز سینه روی آورده اند، با استفاده از پروتز سیلیکونی، می توانند ظاهر زیبایی را به سینه های خود ببخشند. این نوع پروتز در صورت لمس هم جنس با بافت سینه به نظر می رسند و ریسک خالی شدن آن بسیار کم می باشد. با این وجود این نوع پروتز نیز معایبی دارد که که عبارتند از:

  • نیاز به پرداخت هزینه بیشتر نسبت به سایر پروتزها
  • نیاز به چندین بار مراجعه به پزشک به جهت معاینه
  • ایجاد برش بیشتر نسبت به پروتز سینه آب نمکی

بهترین برند پروتز سینه کدام است؟ 

انتخاب بهترین پروتز سینه از نظر شکل، جنس و برند، نسبت به فرم سینه فرد، شرایط جسمی و تصمیم متخصص سینه مصنوعی متفاوت خواهد بود. به همین جهت نمی توان مطلقا یکی از انواع پروتز سینه را به عنوان بهترین نوع معرفی کرد. برندهای متعددی توسط جراحان به کار گرفته می شود که در این مطلب به شرح آن ها خواهیم پرداخت:

  • پروتز سینه منتور 
  • پروتز سینه ناگور 
  • پروتز سینه آریون 
  • پروتز سینه پلی تک 
  • پروتز سینه موتیوا 

پروتز سینه برند منتور 

منتور یکی از بهترین برندهای پروتز سینه می باشد که تنها در زمینه پروتز سینه و گسترش بافت سینه فعالیت دارد. این برند هر دو نوع پروتز سالین و پروتز سیلیکونی را دارا می باشد که پروتزهای سیلیکونی این برند عبارتند از:

  • Memory Gel xtra
  • Memory Gel
  • Memory Shape

برند منتور به مدت 30 سال در زمیته پروتزهای سینه فعالیت داشته و طرفداران بسیاری را دارا می باشد. استفاده از پروتزهای این برند به بهبود ظاهر سینه، بزرگ کردن سینه و ترمیم پس از ماستکتومی کمک خواهد کرد.

پروتز سینه برند ناگور 

از دیگر برندهای فعال در زمینه ایمپلنت های سینه با کیفیت بالا ناگور می باشد که دارای لایه های الاستومر سیلیکونی می باشد و این ویژگی سبب یکپارچگی پوست خواهد شد. وجود یک لایه منحصر به فرد SiloGard در این نوع پروتز، موجب به حداقل رساندن احتمال انتشار ژل خواهد شد. پروتز سینه ماگور بیش از 270 گزینه ایمپلنت سینه را شامل می شود که دارای طیف وسیعی از برجستگی، ارتفاع و سبک می باشد.

پروتز سینه آریون

این برند پروتز سینه توسط شرکت فرانسوی ساخته شده و دارای بافت کاملا طبیعی و طول عمر بسیار بالا می باشد. این پروتزها با ژل سیلیکونی پر شده اند.

پروتز سینه پلی تک 

پروتز سینه پلی تک توسط یک شرکت آلمانی ارائه می شود. این پروتزها با ژل های سیلیکونی پر گردیده اند. احتمال پارگی این نوع پروتزها نزدیک به صفر می باشد و از انواع پروتز سینه پلی تک می توان به Microthane ،POLY txt ،MESMO و POLY smooth اشاره کرد.

پروتز سینه موتیوا 

یکی از معتبرترین و بهترین پروتز سینه، موتیوا می باشد که ساخت یک شرکت آمریکایی بوده و رضایت اکثریت افراد را به همراه دارد. از ویژگی های این برند پروتز، می توان ظاهر بسیار طبیعی و سازگاری بالا با بدن را نام برد. انواع پروتزهای سینه موتیوا عبارتند از:

  • پروتز موتیوا کرست
  • پروتز موتیوا دمی
  • پروتز موتیوا کامل 
  • پروتز موتیوا مینی 

پروتز سینه

اهمیت انتخاب بهترین پروتز سینه 

از آن جهت که قرار است یک جز خارجی برای مدت طولانی وارد بدن می شود، انتخاب بهترین پروتز سینه و بهترین مرکز ساخت پروتز سینه از اهمیت بالایی برخوردار است. در نتیجه انتخاب پروتزی که احتمال آسیب به سینه در آن کم باشد و از کیفیت بالایی بهره مند باشد، به کاهش عوارض پس از جراحی پروتز سینه کمک خواهد کرد. متخصص سینه برای ایمنی بیشتر و کسب نتیجه دلخواه بیمار، از برندهای تایید شده توسط FAD استفاده خواهد کرد. از آن جایی که پروتزهای سینه با تنوع بالایی وجود دارند، پزشک در جلسه مشاوره خواسته های بیمار را مد نظر قرار داده و سپس بهترین پروتز سینه نسبت به شرایط بیمار را انتخاب می کند. در نتیجه در انتخاب جراح و مرکز تهیه پروتز دقت کنید تا نتیجه دلخواه خود را به دست آورید. کلینیک کاویان طب با داشتن کادری مجرب و با کیفیت ترین پروتزها از جمله پروتز سینه، به شما در انتخاب بهترین و مناسب ترین پروتز سینه کمک خواهد کرد. بنابراین جهت رزرو نوبت می توانید با شماره 91008881-021 در تماس باشید.

مرکز تخصصی ساخت انواع پروتز خارجی سینه کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

نتیجه نهایی

اکثریت بانوانی که قصد جراحی پروتز سینه را دارند، در انتخاب بهترین پروتز سینه دچار سردرگمی خواهند شد. از آن جایی که پروتزها دارای شکل، جنس و برندهای متنوعی هستند، باید در انتخاب دقت کرد و اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمود. مراجعه به بهترین مرکز ساخت و ارائه پروتز سینه و متخصص سینه مصنوعی تاثیر چشمگیری بر نتیجه خواهد گذاشت. بنابراین با مراجعه به کلینیک کاویان طب مشکلات افتادگی و کوچکی سینه خود را برطرف نمایید.    

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *