بهترین مرکز ساخت کفش طبی کجاست؟

بهترین مرکز ساخت کفش طبی کجاست؟ آیا فکر می کنید که کفش های طبی تنها برای بیماری های خاص استفاده می شوند؟ این تصور کاملا اشتباه بوده و همه افراد به جهت حفظ سلامت پاها می توانند از کفش های طبی استفاده نمایند. اما سوال این جاست که بهترین کفش طبی را از کدام مرکز ساخت کفش طبی تهیه نماییم؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به این پرسش پاسخ دهیم.
همان طور که می دانید پاها نقش مهمی را در سلامت بدن ایفا می کنند، بنابراین باید به جهت حفظ سلامت آن ها کوشید. پوشیدن کفش های غیر استاندارد و نامناسب تاثیرات منفی بر پاها گذاشته و بیماری های متعددی را در پا ایجاد خواهند کرد. استفاده از کفش های طبی و تاثیر آن بر کل بدن غیر قابل انکار می باشد. در این مطلب راهنمای جامعی را در زمینه کفش های طبی و کلینیک ساخت کفش طبی به شما عزیزان ارائه داده ایم تا با کسب دانش بنیادی در این زمینه، جهت خرید کفش طبی آگاهانه تصمیم بگیرید.

مرکز تخصصی ساخت کفش طبی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. جهت ردیابی مشکلات ارتوپدی، گزینش بهترین راه درمان، اسکن کف پا و سفارش و ساخت انواع کفی طبی با ما در ارتباط باشید.

ساخت کفش طبی

تاثیر کفش بر بدن 

پیش از هر چیز بهتر است به شرح تاثیرات کفش بر سلامت بدن بپردازیم تا از پیامدهای منفی ناشی از کفش های نامناسب و غیر استاندارد مطلع شوید. پوشیدن کفش هایی که از کف کفش ها حمایت نکرده و ‌پاها را در موقعیت صحیح قرار ندهند، عوارض کوتاه مدت و بلند مدتی به همراه خواهند داشت که از جمله عوارض کوتاه مدت آن ها، می توان به بیماری هایی نظیر قارچ پوست، میخچه و مشکلات ناخن اشاره نمود. از عوارض بلند مدت استفاده از کفش های نامناسب می توان درد در ناحیه کمر، درد مفاصل و افتادگی قوس پاها را نام برد. جهت پیشگیری از تاثیرات منفی ذکر شده در بالا باید روی کفش های طبی سرمایه گذرای کرد تا پاها از پشتیبانی کافی برخوردار شوند.

ویژگی های کفش طبی ارتوپدی

حال که از تاثیر کفش بر سلامت بدن آگاه شدید، قصد داریم ویژگی هایی که باید در هنگام تهیه کفش های طبی از کلینیک ساخت کفش به آن توجه نمایید را ذکر کنیم. این موارد عبارتند از:
  • کفش طبی باید دارای کفی طبی با استحکام کافی باشد تا قادر به جذب شوک های وارده به کف پا باشد.
  • در ساخت کفش طبی باید تمامی ویژگی های کف پا و همچنین قوس کف پا در نظر گرفته شود.
  • کفی کفش های طبی باید ویژگی هایی نظیر سبک و جاذب ضربه را دارا باشند.
  • کفش های طبی با پاشنه و کفی هایی با خاصیت الاستیکی در کف پا، به پاشنه هیچ گونه مشکلی را ایجاد نخواهند کرد. بنابراین در هنگام خرید به این ویژگی توجه نمایید.
  • اندازه بودن کفش طبی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین جهت در هنگام خرید، کفشی را انتخاب کنید که نه تنگ باشد و نه گشاد.
  • وجود فضای کافی در قسمت جلویی کفش طبی نیز حائز اهمیت است.
  • بهتر است رویه کفش های طبی علاوه بر انعطاف پذیری بالا، از جنس چرم باشد تا سرما و ‌‌گرما به پا منتقل شود.

سایر ویژگی ها

  • کم بودن ارتفاع یا عرض پنجه کفش منجر به بیماری هایی نظیر هالوکس والگوس، میخچه و انگشت چکشی خواهد شد. بنابراین کفش طبی باید دارای پنجه پهن با ارتفاع مناسب باشد.
  • سعی کنید کفشی را انتخاب کنید که قابلیت تعویض کفی را داشته باشد. این ویژگی به شما کمک خواهد کرد که هنگام عرق کردن پا یا ورم کردن آن به راحتی کفی را تعویض نمایید.
  • پشت کفی باید سفت ‌و محکم باشد.
  • برجسته بودن کف کفش در قسمت میانی و داخلی نیز برای توزیع متناسب فشار بر همه سطوح کف پا مهم می باشد.
  • به اندازه پاشنه کفش توجه نمایید. هم کفش هایی با پاشنه بلند و هم کفش های بدون پاشنه، هر دو به پا آسیب رسانده و برای بدن مضر خواهند بود. اندازه مناسب پاشنه حدود ۱/۵ تا ۴ سانتی منر می باشد.
  • سطح داخلی کفش باید یکنواخت و با قوس های نرم باشد تا فشار کمتری را به پا وارد کنند.
  • رویه کفش باید از جنسی باشد که امکان تهویه داخل کفش فراهم باشد.

مزایای استفاده از کفش های طبی 

از آن جایی که پاها نقش مهمی را در حرکت دادن بدن ایفا می کنند، وجود هر مشکل در ساختار پا، سلامت کل بدن را به خطر خواهند انداخت. استفاده از کفش های طبی مزایای بسیاری دارند و رفع کننده دردها و مشکلات مرتبط با پا می باشند. در زیر به ذکر برخی از مزایای این کفش های طبی پرداخته ایم:

بهبود گردش خون 

استفاده از کفش های طبی با قرار دادن فضای مناسب برای پا، به گردش خون بهتر در پا کمک کرده و کاهش دهنده دردهای مرتبط با عصب به خصوص در بیماران مبتلا به نوروپاتی دیابتی می باشند. در صورت مواجه شدن با هر گونه درد و ناراحتی در پا به ویژه در بیماران نوروپاتی دیابتی، بهترین راه حل استفاده از کفش های طبی می باشد.

محافظت از پا 

عدم محافظت از پاها منجر به اختلالات دردناک در این ناحیه شده و ایجاد کننده بیماری هایی نظیر صافی کف پا و پلانتار فاسیا می باشد. در بلند مدت درد و ناراحتی ایجاد شده در پا به دلیل اختلالات ذکر شده موجب محدودیت در توانایی حرکتی خواهد شد. بنابراین جهت پیشگیری از عوارض ذکر شده باید اقدام به تهیه کفش طبی از کلینیک ساخت کفش طبی معتبر و با سابقه نمود.

بهبود توانایی های حرکتی 

همان طور که گفته شد، مشکلات و اختلالات ایجاد شده در پا در بلند مدت منجر به کاهش توانایی های حرکتی خواهند شد. قطعا محدودیت در حرکت، کیفیت زندگی فرد را به طور چشمگیری تخت تاثیر قرار خواهد داد. بیماری هایی نظیر انگشت چکشی، بونیون، پلانتار فاسیا و خار پاشنه می توانند دلیل کاهش توانایی های حرکتی فرد باشند. با پوشیدن کفش طبی می توان علاوه بر کاهش درد، توانایی های حرکتی را افزایش داد.
از دیگر مزایای این کفش ها می توان به رفع مشکلات مرتبط با پا و پاشنه و کاهش درد در پاها اشاره نمود. موضوعی که ذهن بسیاری از متقاضیان کفش طبی را به خود درگیر کرده است، انتخاب بهترین مرکز ساخت کفش طبی می باشد که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

انتخاب بهترین کلینیک ساخت کفش طبی ارتوپدی 

شاید بسیاری از افراد تصور کنند که برای تهیه کفش های طبی باید به فروشگاه ها مراجعه نمایند، در حالی که برای تهیه کفش های استاندارد و طبی با کیفیت بالا و متناسب با بیماری موجود در پای فرد، باید به مراکز ارتوپدی فنی مراجعه نمود. یکی از بهترین مراکز ساخت کفش طبی، مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان طب می باشد که در ساخت کفش های طبی خود تمامی ویژگی های ذکر شده در بالا را در نظر گرفته و باکیفیت ترین کفش را متناسب با نیاز شما طراحی و تولید خواهند کرد.
این مجموعه سابقه درخشانی در زمینه کفش و کفی های طبی دارد و تا کنون بیش از ۷۰۰۰ کفش طبی را طراحی ‌و تولید کرده است. به کارگیری به روزترین تجهیزات و متخصصین با تجربه در این زمینه، این کلینیک را به یکی از بهترین مراکز ساخت اندام مصنوعی تبدیل کرده است. قطعا در صورت مراجعه حضوری به این کلینیک، متوجه با کیفیت بودن خدمات ارائه شده در این مرکز خواهید شد.
مرکز ساخت کفش طبی
 

ویژگی های بهترین کلینیک سازنده کفش طبی 

شاید این سوال ذهن شما را نیز به خود درگیر کرده باشد که دلیل قرار گیری کلینیک کاویان طب بین بهترین کلینیک های ساخت کفش طبی در ایران چیست؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که این مجموعه علاوه بر برخورداری از کادری مجرب و متخصصین با سابقه، از دستگاه CNC در ساخت کفش طبی استفاده می کند. همچنین در این کلینیک کفش های طبی متفاوتی برای بیماری های مختلف طراحی و‌ تولید می شود. از جمله کفش های طبی ساخته شده در این کلینیک عبارتند از:

کفش طبی کودکان 

مناسفانه برخی از کودکان از بدو تولد دچار دفورمیتی مادرزادی در پاها هستند که در کنار ایجاد ظاهر نا زیبا در پای کودک موجب درد در زانوها و ستون فقرات خواهد شد. بنابراین این کودکان جهت برطرف نمودن حالت دفورمیتی پاها، ملزم به استفاده از کفش های طبی می باشند. همچنین استفاده از کفش های نامناسب در کودکان به خصوص در سنین ۷ تا ۱۲ سال، منجر به صافی کف پا و خمیدگی انگشتان پا خواهد شد. بنابراین باید از بهترین مرکز ساخت کفش طبی، اقدام به تهیه کفش طبی مناسب کودکان نمایید تا رباط ها ‌و مفاصل به درستی شکل بگیرند.

کفش مخصوص خار پاشنه 

در صورتی که فشار وارده به کف پا به درستی توزیع نشود، خار پاشنه ایجاد خواهد شد. عارضه خار پاشنه موجب ناراحتی در پاهای بیمار می شود که با استفاده ار کفش های خار پاشنه می توان این عوارض را کاهش داد.

کفش دیابتی 

از دیگر کفش های ساخته شده در کلینیک کاویان طب، کفش دیابتی می باشد. از آن جایی که در بیماران دیابتی پوست پاها نازک شده و حس کف پاها از بین می رود، احتمال ایجاد زخم در پای این بیماران وجود دارد. عدم توجه به زخم ایجاد شده در پای بیماران دیابتی منجر به قطع عضو در ناحیه پاها خواهد شد. به همین منظور ضروری است که کفش دیابتی با کیفیت و استاندارد را از بهترین مرکز ساخت کفش طبی تهیه نمود.
جهت تهیه تمامی کفش های ذکر شده در بالا می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید و از خدمات این کلینیک بهره مند شوید. این کلینیک ارائه دهنده انواع کفش و کفی های طبی متناسب با نوع بیماری و کاملا مطابق با پا می باشد. از دیگر محصولات طبی ساخته شده در این کلینیک می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • کفش مخصوص درد و بیرون زدگی استخوان پا
  • کفش مخصوص بیماری هالوس ‌والگوس 
  • صندل های طبی مناسب آقایان و خانم ها

نتیجه نهایی 

یکی از اندام های مهم در بدن پاها می باشند که باید جهت محافظت از آن ها کوشید، زیرا پاها به حرکت بدن به سمت جلو کمک کرده و نقش مهمی را در سلامت کل بدن ایفا می کنند. استفاده از کفش های طبی به حفظ سلامت پاها و بدن کمک کرده و بیماری های موجود در پا را رفع خواهند کرد. جهت خرید کفش های طبی با کیفیت و استاندارد باید ویژگی های ذکر شده در بالا را مورد توجه قرار داد و به کلینیک ساخت کفش طبی معتبر مراجعه نمود.
کلینیک کاویان طب تمامی ویژگی های گفته شده در این متن را در ساخت کفش طبی به کار گرفته و از متریال با کیفیتی در این زمینه استفاده می کند. بنابراین با مراجعه به این کلینیک می توانید ابتدا با کمک اسکن کف پا، مشکل موجود در پا را تشخیص داده و سپس بهترین کفش طبی را تهیه نمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *