قیمت ژل لاینر

قیمت ژل لاینر


ژل لاینر چیست؟ از مزایای ژل لاینر مطلع هستید؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا به شرح پاسخ این پرسش ها بپردازیم.
یکی از موضوعات مهم و چالش برانگیز پس از قطع عضو، حفاظت از سلامت پوست اندام باقی مانده می باشد. وارد آمدن برخی از نیروها و فشار به اندام باقی مانده، احتمال ایجاد آسیب پوستی و زخم در پوست را افزایش می دهد که این امر حتی استفاده از پروتز را غیر ممکن کند. به همین جهت می توان ژل لاینر را میان اندام باقی مانده و سوکت پروتز قرار داد تا با افزودن یک لایه میان آن دو از اندام باقی مانده محافظت شود.

مرکز تخصصی ساخت پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان بوده است . برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید
با ما در ارتباط باشید

قیمت ژل لاینر

 

ژل لاینر چیست؟ 

در طی حوادثی نظیر سوختگی شدید، تصادفات رانندگی، سرطان و … ممکن است خونرسانی به بافت ها قطع شود و در اثر مردن بافت ها، قطع عضو انجام شود. به جهت جایگزینی بخش قطع شده و بهبود عملکرد و زیبایی ظاهری فرد، از پروتز استفاده می شود.
یکی از چالش هایی که افراد در هنگام استفاده از پروتز ممکن است با آن مواجه شوند، آسیب و زخم در ناحیه اندام باقی مانده می باشد. به همین جهت می توان از ژل لاینر میان پروتز عضو ‌باقیمانده استفاده کرد تا با ایجاد لایه ای نرم و راحت میان آن ها از آسیب دیدگی پوست پیشگیری شود. نسبت به اشکال مختلف سوکت، می توان ژل لاینر را در انواع مختلفی خریداری کرد. در ساختار ژل لاینر از موادی نظیر سیلیکون استفاده می شود تا کمترین حساسیت پوستی را ایجاد کند.

مزایای ژل لاینر 

همان طور که گفته شد، ژل لاینر بستری راحت برای پوست و اندام باقیمانده را فراهم می کند که در این بخش به شرح مزایای این ژل لاینر خواهیم پرداخت:
  • افزایش راحتی میان پروتز و استامپ
  • حفاظت از بافت اندام باقی مانده
  • توزیع یکنواخت فشار و کاهش فشار نقطه ای روی استامپ
  • کمک به سیستم تعلیق و نگه داشتن پروتز روی بدن
شایان به ذکر است که استفاده از ژل لاینر برای همه افراد ضروری نبوده، اما به دلیل مزایای متعدد آن، اکثریت افراد ترجیح می دهند از این ژل استفاده نمایند. اغلب افراد دچار قطع عضو، که از پروتز استفاده می کنند، پس از یک بار امتحان ژل لاینر، همیشه آن ها را مورد استفاده قرار خواهند داد. لاینر پروتز پا را باید نسبت به نوع و سطح فعالیت های روزمره، شکل استامپ و … با مشورت پزشک و پروتوزیست تهیه کرد.

طول عمر ژل لاینر 

طول عمر ژل لاینر به عوامل متعددی از قبیل نوع لاینر، سطح فعالیت فرد و مراقبت فرد از آن بستگی دارد، اما به طور معمول طول عمر مفید این ژل لاینر حدود 6 تا 18 ماه می باشد. لاینرها را می توان در انواع مختلفی تهیه کرد که در ادامه به شرح تعدادی از آن ها به اختصار پرداخته ایم.

انواع لاینرهای پروتزی پا 

همان گونه که ذکر شد به جهت کاهش اصطکاک میان پوست و سوکت پروتز از لایه ای نرم و منعطف استفاده می شود که لاینر نام دارد. این لاینرها با مواد اولیه متفاوتی قابل تولید می باشند که نسبت به وضعیت بیمار و بر اساس نیاز وی، نوع آن انتخاب می شود. به طور کلی از انواع این لاینرها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ژل لاینر کوپلیمر 

ترکیبی از روغن مینرال، ویتامین ای و ترموپلاستیک، ژل لاینر کوپلیمر را تشکیل می دهند که در برابر از هم گسیختگی از پوست محافظت کرده و میزان راحتی بالایی را در فرد ایجاد می کند. به جهت نرمی لاینر کوپلیمر، افراد دارای پوست حساس یا افرادی که به تازگی از پروتز استفاده می کنند، این نوع ژل لاینر را بر می گزینند. البته توجه به این نکته ضروری است که ژل لاینر کوپلیمر به دلیل نرمی، دارای دوام کمتری نسبت به سایر لاینرها بوده و تنها به افرادی با فعالیت کم توصیه می شود.

ژل لاینر پلی اورتان

این نوع لاینر که از جنس اورتان بوده، یکی از گزینه های مناسب برای توزیع یکنواخت فشار، کاهش فشار در مناطق حساس و متعاقبا فیت شدن بهتر پروتز می باشد. به آن دسته از افرادی که روزانه فعالیت زیادی دارند و به برقراری تعادل و نرمی نیاز دارند، ژل لاینر پلی اورتان توصیه می شود.

ژل لاینر سیلیکونی

جنس این دسته از لاینرها، سیلیکون ضد حساسیت بوده و از دوام و مقاومت بالایی برخوردار می باشند. لازم به ذکر است که نرمی ژل لاینر سیلیکونی نسبت به سایر ژل لاینرها کمتر بوده و یک گزینه مناسب برای افرادی است که در مناطق گرمسیر هستند. همچنین این پروتزها برای افراد با سطح فعالیت متوسط و بافت نرم زیاد تجویز می شود. در کنار تمامی مزایا و ویژگی های ذکر شده، لاینرها معایبی نظیر تعریق پوست را به همراه دارند که در مقایسه با مزایای متعدد آن، قابل چشم پوشی می باشد.

نحوه مراقبت و نگهداری از ژل لاینر 

یکی از روش های موثر و آسان جهت حفظ سلامت پوست، نظافت منظم سطح در تماس پوست می باشد. از آن جایی که میان لاینر و پوست، چربی ناشی از عرق کردن انباشته می شود و احتمال تجمع میکروب ها در آن ناحیه وجود دارد، عدم نظافت آن، آسیب به پوست و تحریک را به همراه خواهد داشت.

شستشوی لاینر 

جهت حفظ بهداشت و شستشوی ژل لاینر، می توان از شامپوی بدن فاقد ذرات معلق و حساسیت زا استفاده کرد. البته طبق شواهد و تجربیات افراد، مایع ظرفشویی را نیز می توان جهت شستشوی لاینر به کار گرفت. (جهت استفاده از مواد شوینده برای شستشوی لاینر حتما باید با پروتوزیست مشورت کنید.)
پیش از شستشوی لاینر ابتدا ژل لاینر را پشت و رو کرده و سطح داخلی آن را بررسی کنید. سپس به کمک آب گرم و شامپوی بدن، آن را شستشو داده و سریعا با حوله نرم اقدام به خشک کرد نمایید. جهت شستشوی سطح خارجی لاینر نیز همان مراحل ذکر شده در بالا را طی کنید، اما برای اطمینان خاطر از خشک شدن لاینر، چند ساعتی هر دو سطح  آن را در معرض هوا قرار دهید.
با صلاحدید پزشک و نسبت به نوع لاینر، می توانید موارد زیر را نیز به جهت افزایش طول عمر لاینر به کار گیرید:
  • پس از شستشوی لاینر و پیش از خشک کردن آن، چند قطره روغن بچه را روی سطح لاینر ماساژ دهید تا ضمن حفظ رطوبت مفید، از پارگی و ترک آن جلوگیری شود.
  • به هیچ عنوان از روغن های دارای اسانس استفاده نکنید.
  • همچنین از الکل جهت ضد عفونی کردن پوست استفاده کرده و سپس ان را با آب گرم بشویید.( استفاده از الکل سبب از بین بردن میکروب ها و پیشگیری از بو گرفتن لاینر می شود)

چگونگی استفاده از ژل لاینر 

  • جهت استفاده از ژل لاینر، ابتدا باید آن را کاملا بر عکس کرده به گونه ای که ژل ها در قسمت خارجی آن قرار گیرند.
  • پس از اطمینان از تمیزی و خشک بودن لاینر، لاینر را از انتها روی عضو باقی مانده قرار دهید و سپس آن را به آرامی بالا بکشید.
  • از تجمع هوا و تا خوردگی لاینر در هنگام پوشیدن آن جلوگیری نمایید، زیرا برخورد اجسام تیز به لاینر احتمال آسیب به آن را افزایش خواهد داد.
  • همچنین از قرار دادن لاینرها در معرض حرارت خودداری نمایید تا به ژل لاینر آسیبی وارد نشود.

قیمت ژل لاینر

قیمت ژل لاینر 

با توجه به موارد ذکر شده در بالا، ژل لاینر در انواع مختلفی وجود دارد که نسبت به مواد اولیه به کار رفته در آن ها و مزیت ها و ویژگی هایی که دارند، قیمت های متفاوتی را شامل می شوند. قطعا ژل لاینرهای با کیفیت بالا، قیمت های بیشتری را نیز در بر خواهند گرفت. همچنین لازم به ذکر است که لاینرهای ساخته شده توسط شرکت های خارجی، قیمت بیشتری خواهند داشت. به طور کلی می توان قیمت لاینرها را نسبت به برند، کیفیت و … از 6 تا 30 میلیون تعیین کرد.

تهیه ژل لاینر 

همانند سایر پروتزهای بدن و لوازم مصنوعی، ابتدا پروتوزیست نسبت به شرایط فرد، نیازها و فعالیت های روزانه، بهترین و‌ مناسب ترین ژل لاینر را برای بیمار انتخاب کند و بیمار تنها می تواند برند پروتز را نسبت به بودجه خود تهیه کند. جهت تهیه ژل لاینر باید به کلینیک ارتوپدی معتبر نظیر کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید تا پس از ارزیابی و معاینه، ژل لاینر مورد نیاز شما ارائه شود.
لازم به ذکر است که در این کلینیک، انواع ارتز و پروتزها نیز قابل سفارش می باشند. بنابراین در صورت نیاز به هر گونه پروتز دست، پا، گوش، بینی یا ارتزهای کمک حرکتی، می توانید محصول مورد نیاز خود را به کلینیک کاویان طب سفارش دهید و از محصولات با کیفیت این مجموعه بهره مند شوید.

مرکز تخصصی ساخت پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان بوده است . برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید
با ما در ارتباط باشید

نتیجه نهایی 

هدف از نگارش این مطلب، آشنایی شما عزیزان با ژل لاینر، انواع ژل لاینر و قیمت آن ها می باشد. همان گونه که در این مقاله ذکر شد، ژل لاینر را می توان نسبت به مواد اولیه به کار رفته در آن ها به سه دسته ژل لاینر کوپلیمر، ژل لاینر پلی اورتان و ژل لاینر سیلیکونی دسته بندی کرد. نسبت به فعالیت های روزانه فرد، میزان حساسیت پوست بیمار، یکی از این ژل لاینرها انتخاب خواهد شد.
همچنین قیمت ژل لاینر که موضوع بحث ما در این مطلب می باشد را نمی توان به طور دقیق مشخص کرد بلکه قیمت لاینرها به نوع لاینر، مواد سازنده آن، کیفیت، برند، کلینیک انتخابی و … بستگی دارد. اما توجه کنید که به هنگام خرید، قیمت ژل لاینر را الویت قرار ندهید، بلکه الویت شما کیفیت آن باشد. در این راستا به جهت تهیه با کیفیت ترین ژل لاینر، به شما کلینیک کاویان طب را توصیه می کنیم.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *