آیا قصد خرید مفصل زانو را دارید؟ بهترین مراکز فروش مفصل زانو کدامند؟ در این مطلب ضمن شرح انواع گزینه های پروتز زانو بهترین کلینیک ارتوپدی جهت خرید مفصل زانو را شرح خواهیم داد.
از میان تمامی پروتزهایی که امروزه به کار برده می شوند، پروتزهای زانو پیچیده ترین نوع آن ها می باشند. دلیل پیچیدگی سیستم پروتز زانو، فراهم ‌نمودن حرکات نرم قابل کنترل در زمان راه رفتن و حمایت از بدن در هنگام ایستادن می باشد. همچنین این پروتز باید امکان خم شدن زانو، زانو زدن و نشستن را برای فرد فراهم کند. ادامه این مطلب را از دست ندهید تا به طور کامل به شرح این پروتزها و نحوه خرید آن ها بپردازیم.

مرکز تخصصی پروتز زانو کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

خرید مفصل زانو

تعویض مفصل زانو

پیش از هر چیز قصد داریم به شرح جراحی تعویض مفصل زانو بپردازیم تا پس از کسب اطلاعات لازم در این زمینه، آگاهانه به انجام این عمل بپردازید.
در پی وارد آمدن آسیب های شدید به زانو، علاوه بر تخریب مفصل، فرد دردهای شدیدی را در این ناحیه متحمل شده و در انجام ساده ترین امور روزمره نظیر راه رفتن یا بالا رفتن از پله، با مشکل مواجه خواهد شد. در صورتی که به کمک عصا، تغییر سبک زندگی و مصرف دارو همچنان مشکلات زانو فرد باقی بماند، به عنوان آخرین روش درمان، جراحی تعویض مفصل زانو انجام می شود.

مزیت جراحی تعویض زانو

به طور کلی از مزیت های جراحی تعویض زانو، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • برطرف کردن درد زانو 
  • از بین بردن حالت پای پرانتزی یا ضربدری
  • بازیابی مجدد دامنه حرکت
  • تسهیل راه رفتن و نشستن بیمار 
  • امکان راه رفتن بیمار بدون نیاز به کمک سایر افراد

گزینه های پروتز زانو

در طول زمان پیشرفت های چشمگیری در زمینه تولید پروتزهای زانو ایجاد شده است. باید بدانید که لزوما پیشرفته ترین پروتز زانو، مناسب همه افراد نمی باشد، بلکه هدف استفاده از پروتز زانو در برخی از افراد، بهبود ایمنی و ثبات و در برخی دیگر عملکرد بالا می باشد. بنابراین جهت خرید پروتز زانو و انتخاب نوع آن، پزشک علاوه بر نیازهای شما، نسبت به وضعیت زانو‌ بهترین نوع پروتز زانو را به شما توصیه خواهد کرد. از انواع پروتزهای زانو، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • پروتز تک محوره با اصطکاک ثابت
  • پروتز چند مرکزی
  • پروتز زانو با ویژگی کنترل وضعیت فعال شده با وزن
  • پروتز زانو با وضعیت قفل دستی
  • پروتز زانو با سیستم کنترل مایع 
  • پروتز زانو با ریز پردازنده
در ادامه به شرح هر یک از این پروتزها خواهیم پرداخت:

پروتز زانو تک محوره، طراحی با اصطکاک ثابت

این نوع پروتز زانو، تنها از یک نقطه محور تشکیل شده و به کمک آن زانو مانند یک لولا خم خواهد شد. طراحی پروتز تک محوره زانو، ساده بوده ولی در عین حال با دوام و سبک وزن می باشد. استفاده این پروتز از اصطکاک سبب شده است تا هنگام چرخش به جلو تغییری ایجاد نشود. افراد به کمک این پروتز می توانند تنها با یک سرعت مشخص راه بروند و متناسب با تنظیماتی که متخصص بر روی پروتز اعمال کرده است بر تراز صحیح و ثابت راه بروند.

پروتز چند مرکزی زانو

پروتزهای زانو چند مرکزی از چندین لولا و نقطه محوری تشکیل شده اند که افزایش دهنده ثبات زانو خواهند بود. با خم کردن زانو، پروتز کوتاه تر شده که این امر به راحت تر بلند کردن جلو انگشتان از زمین کمک می کند. این پروتز امکان نشستن راحت تر و بدون بیرون زدگی زانو را برای فرد فراهم می کند.

پروتز زانو با ویژگی کنترل وضعیت فعال شده با وزن

با قرار گیری وزن بر روی پا، این پروتز زانو کمی خم شده و اصطکاک ثابت برای کنترل پا را فراهم می نماید. این پروتز به آن دسته از افرادی که دارای عضلات ضعیف می باشد توصیه می شود.

پروتز زانو با ویژگی قفل دستی

امکان باز کردن یا قفل کردن این پروتز به صورت دستی وجود داشته، اما باید بدانید که جهت انجام این کار از کابل استفاده می شود. با وجود این که پروتز زانو با قفل دستی سبب فراهم کردن بیشترین ثبات برای پا می شود، اما نسبت به سایر پروتزها به انرژی بیشتری خواهد داشت.

پروتز زانو با سیستم کنترل مایع

در این پروتز زانو به جهت تولید، نگهداری و آزادسازی انرژی‌ به هنگام خم شدن زانو از سیستم نیوماتیک (هوای فشرده) یا سیستم هیدرولیک (مایع) استفاده می شود. برخی از این پروتزها مجهز به ریز پردازنده ها می باشند و به کاربر امکان راه رفتن با سرعت های مختلف را خواهند داد. شایان به ذکر است که پروتز زانو با سیستم کنترل مایع، انتخابی بی نظیر برای اکثر افراد می باشد.

پروتز زانو با ریزپردازنده (میکروپروسسوری)

این پروتز از سنسورهایی تشکیل شده است که به شناسایی حرکت کمک کرده و قابل تنظیم با سیستم مایع مغناطیسی و مایع هیدرولیک خواهند بود. پروتز زانو با ریزپردازنده، کنترل خوبی را به هنگام راه رفتن برای فرد ایجاد کرده و از به هم خوردن تعادل فرد جلوگیری می کند. از دیگر ویژگی های این پروتز، می توان به صرف انرژی کم و راه رفتن طبیعی اشاره کرد.

انواع مختلف جراحی تعویض زانو

پیش از این که به معرفی بهترین مراکز فروش پروتز زانو بپردازیم، قصد داریم انواع مختلف جراحی تعویض زانو را شرح دهیم. نسبت به شرایط مفصل زانو و محل آسیب دیدگی مفصل زانو، یکی از جراحی های زیر انجام خواهد شد.

جراحی جزئی تعویض مفصل زانو

احتمال انجام این جراحی در هر سنی وجود دارد و نسبت به میزان آسیب دیدگی بخش های مختلف زانو نظیر رباط، مفاصل و … پزشک جراحی را انجام خواهد داد.

جراحی کامل تعویض مفصل زانو

در این نوع جراحی معمولا بخش های سطحی انتهای استخوان ران یا ساق پا و یا بخش زیرین کاسه زانو تحت جراحی قرار خواهد گرفت.

مراقبت های پس از جراحی تعویض مفصل زانو

پس از خرید مفصل زانو از مراکز معتبر ارتوپدی و انجام جراحی توسط پزشک مجرب و با تجربه، انجام مراقبت های زیر نقش مهمی را در تسریع روند درمان شما ایفا خواهد کرد. این موارد عبارتند از:
  • مصرف به موقع داروهای تجویز شده توسط پزشک اعم از مسکن، آنتی بیوتیک و …
  • مصرف داروهایی نظیر قرص آهن و ویتامین در صورت تجویز پزشک
  • پیشگیری از مرطوب شدن محل زخم و رسیدن آب به آن در هنگام استحمام
  • عدم استفاده از پله تا چند ماه پس از جراحی
  • انجام به موقع تمرینات ورزشی 
  • حضور مستمر در جلسات فیزیوتراپی
  • رعایت رژیم غذایی و مصرف مواد مغذی
  • دقت در نحوه خوابیدن، نشستن و راه رفتن
  • تعویض به موقع بانداژ و تمیز کردن محل زخم

خرید مفصل زانو از مراکز معتبر

حال که با انواع پروتز و مفصل های زانو و انواع جراحی های مفصل زانو آشنا شدید، باید جهت خرید مفصل زانو نیز دقت بالایی را به خرج دهید، زیرا انتخاب مفصل زانو با کیفیت بالا، نقش مهمی را در نتیجه جراحی شما و راه رفتن پس از عمل ایفا خواهد کرد.
یکی از بهترین مراکز فروش پروتز زانو، کلینیک کاویان طب می باشد که انواع پروتز مفصل زانو را با کیفیت بالا به متقاضیان ارائه می دهد. بنابراین در صورتی که پزشک تعویض مفصل زانو را برای شما تجویز کرده است، می توانید جهت خرید آن به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید و توانایی های حرکتی خود را بازیابید.

خرید پروتز زانو آمریکایی

اکر در طی حادثه یا آسیب دیدگی های شدید، دچار مشکل در ناحیه مفصل زانو شده اید و پزشک بدون هیچ تعللی جراحی تعویض مفصل زانو را برای شما تجویز کرده است و قصد خرید پروتز زانو آمریکایی را دارید، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید.
با استفاده از این پروتز، مشکلات زانو شما به هنگام راه رفتن یا بالا و پایین کردن از پله بهبود خواهد یافت. شایان به ذکر است که قیمت پروتز زانو آمریکایی نسبت به عملکرد آن متفاوت بوده و جهت اطلاع از قیمت آن ها، می توانید کارشناسان کلینیک کاویان طب از طریق شماره 91008881-021 در تماس باشید.

خرید مفصل زانو

خرید پروتز زانو امریکایی به چه افرادی توصیه می شود؟

در صورتی که از شرایط زیر برخوردار هستید، احتمال دارد به زودی به سراغ خرید پروتز زانو آمریکایی بروید:
  • از درد مداوم و پیوسته رنج می برید و این درد حتی با مصرف دارو متوقف نمی شود.
  • اگر درد زانو هنگام ورزش به سراغ شما می آید و با وجود استراحت و مصرف دارو درد کاهش نمی یابد.
  • درد مداوم و زیاد در زانو، خواب آسوده و آرام را از شما سلب کرده است.
  • در ناحیه زانو دچار ورم شده اید.
در صورت مواجه شدن با هر یک از علائم ذکر شده در بالا، سریعا به پزشک مراجعه نمایید تا پزشک بهترین روش درمان و در صورت نیاز پروتز زانو را برای شما تجویز کند.

نتیجه نهایی

یکی از جراحی های حساس ‌‌و مهم که باید جهت انجام آن به پزشک مجرب مراجعه نمود، جراحی تعویض مفصل زانو می باشد. همچنین خرید مفصل زانو جهت انجام این جراحی از مراکز معتبر ارتوپدی فنی بر نتیجه عمل شما اثر خواهد گذاشت. بنابراین در خرید مفصل زانو و انتخاب کلینیک دقت بالایی به خرج دهید تا بهترین نتیجه از این جراحی حاصل شود.
یکی از کلینیک هایی که ارائه دهنده انواع پروتزها و مفصل های زانو با کیفیت بالا می باشد، کلینیک کاویان طب نام دارد که امکان خرید پروتز زانوی آمریکایی را نیز برای شما فراهم کرده است. بنابراین با آسودگی خاطر اقدام به خرید پروتز زانو مورد نیاز خود کنید و راه رفتن راحت را مجددا تجربه کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *