خرید ژل لاینر

آیا به دنبال کلینیکی معتبر جهت خرید ژل لاینر هستید؟ ما را در این مطلب همراهی کنید تا ضمن معرفی ژل لاینر به شما عزیزان، بهترین کلینیک جهت سفارش ژل لاینر را به شما معرفی کنیم.
در پی قطع عضو و از دست دادن بخشی از بدن، فرد با محدودیت های حرکتی و چالش های متعددی مواجه خواهد شد. به جهت کاهش عوارض ناشی از قطع عضو، می توان پروتزها را مورد استفاده قرار داد، اما مشکلی که برخی از افراد در هنگام استفاده از پروتزها با آن مواجه می شوند، زخم شدن و آسیب دیدگی پوست در اثر برخورد سوکت با پوست استامپ می باشد. خوشبختانه امروزه با تولید ژل لاینر، این عوارض ذکر شده از بین رفته است. این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید تا بیشتر با ژل لاینر و نحوه خرید آن آشنا شوید.

مرکز تخصصی ساخت پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان بوده است . برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید
با ما در ارتباط باشید

خرید ژل لاینر

وظیفه اصلی ژل لاینر چیست؟

اگر بخواهیم به طور مختصر ژل لاینر را تعریف کنیم، باید گفت که این ژل رابطی میان پوست و پروتز می باشد، از پوست ناحیه باقیمانده محافظت می کند و سبب حفظ راحتی و‌ تناسب می شود. یکی از ویژگی های خاص ژل لاینر را می توان کمک به سیستم تعلیق نام برد. لاینرها معمولا ضد باکتری بوده و عموما لایه بیرونی آن ها پارچه ای خواهد بود. استفاده از ژل لاینر ضرورتی نداشته اما اکثر افراد، متقاضی استفاده از لاینرها می باشند.
وجود ژل لاینر در ضخامت های متغییر، سبب کاربرد راحت و سازگاری بیشتر با پوست شده است که انتخاب نوع مناسب آن به پوشیدن راحت تر پروتز کمک خواهد کرد. لاینرها به جهت برآورده کردن نیاز بیماران با جنس های متفاوت و کاربردهای خاصی در دسترس می باشند که در ادامه آن ها را شرح خواهیم داد.

انواع ژل لاینر از نظر جنس و کاربرد

همان گونه که ذکر شد، انواع مختلف ژل لاینر، نسبت به مواد اولیه کارایی متفاوتی دارند که انتخاب نوع آن بر اساس نیاز و راحتی فرد می باشد. از انواع ژل لاینر، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لاینر سیلیکونی 

آن دسته از افرادی که در ناحیه استامپ دارای بافت نرم زیادی هستند، می توانند به جهت ایجاد پایداری بالا و عملکرد خوب میان لاینر و سیستم تعلیق شاتل، از لاینر سیلیکونی استفاده کنند. منظور از تعلیق قفل شاتل، پین متصل به انتهای لاینر سیلیکونی می باشد که اتصال آن از طریق مکانیسم قفل در پایین سوکت انجام می شود. سوکت از طریق این قفل به پروتز متصل خواهد شد.
لاینر سیلیکونی را می توان با دوام، راحت، نرم و مقاوم در برابر فشار دانست. این نوع لاینر بیشتر مناسب افرادی است که روزانه فعالیت کم تا متوسط را دارند. لاینر سیلیکونی نسبت به لاینر الاستومری یا ترموپلاستیک از نرمی کم تری برخوردار است و در هنگام انتخاب نوع لاینر، باید این نکته را در نظر گرفت.

لاینر پلی اورتان 

دومین لاینری که قصد معرفی آن را داریم، لاینر پلی اورتان یا PUR می باشد. این نوع لاینر با دارا بودن قابلیت خروج از فشار بالا، به توزیع متناسب فشار در سوکت کمک شایانی خواهد کرد. در میان 3 نوع لاینر ذکر شده بالا، لاینر پلی اورتان از کمترین نرمی برخوردار بوده، اما به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، مناسب افرادی با سطح فعالیت بالا می باشد. این لاینر حتی برای استامپ های استخوانی و حساس نیز مناسب بوده و از دوام و سازگاری بالایی برخوردار می باشد.

لاینر کوپلیمر یا الاستومر 

لاینر TPE یا همان لاینر کوپلیمر دارای خاصیت کشسانی بوده و با داشتن جنس الاستیکی، بسیار نرم می باشد. این نوع لاینر به دلیل نرمی زیاد، همانند سایر گزینه های ذکر شده در بالا، با دوام نبوده و به افرادی با پوست خشک و‌ کم تحرک توصیه می شود.

هدف از نصب ژل لاینر چیست؟ 

یکی از ابهاماتی که ذهن افراد دچار قطع عضو را به خود مشغول کرده است، هدف استفاده از ژل لاینر می باشد. آیا خرید ژل لاینر بیهوده بوده و کاربردی برای فرد نخواهد داشت؟
دسته ای از افراد تصور می کنند که ژل لاینر کاربردی نداشته و خرید آن لزومی ندارد. با وجود این که خرید ژل لاینر ضروری نمی باشد، اما باید بدانید که اکثر متخصصان ساخت پروتز، استفاده از ژل لاینر را توصیه می کنند. با توجه به شرایط فرد و به هدف محافظت از استامپ، ژل لاینر به کار گرفته می شود. سایر هدف های استفاده از ژل لاینر عبارتند از:
  • از مهم ترین هدف های ژل لاینر، می توان به به وجود آمدن تعلیق در پروتز اشاره نمود.
  • استفاده از ژل لاینر در بیماران دیابتی و افراد دارای پوست نازک، مزایای بسیاری دارد و سبب محافظت از پوست این دسته از افراد خواهد شد.
  • انسجام بافت استامپ از دیگر اهداف به کارگیری ژل لاینر می باشد.

اندازه مناسب لاینر هنگام خرید آن 

یکی از مهم ترین نکاتی که به هنگام خرید ژل لاینر باید در نظر گرفت، اندازه مناسب آن می باشد، زیرا کوچک یا بزرگ بودن آن مشکلاتی را برای فرد ایجاد خواهند کرد. بزرگ بودن ژل لاینر سبب به حرکت در آمدن لاینر و شل شدن آن در هنگام راه رفتن خواهد شد و کوچک بودن آن تعریق و فشار به عضو باقی مانده را به همراه خواهد داشت. از آن جایی که پس از آمپوتاسیون، پاها ورم کرده و به مرور زمان این تورم کاهش می یابد. در هنگام انتخاب و خرید ژل لاینر این نکته را نیز در نظر بگیرید.

مزیت های ژل لاینر 

لاینرها را می توان به عنوان پوست دوم معرفی کرد که با ویژگی های خود سبب کاهش  میان پوست استامپ و سوکت خواهند شد. یکی از مزایای ژل لاینر، امکان استفاده از آن برای هر وسعتی از قطع عضو می باشد. سایر مزیت های ژل لاینر عبارتند از:
  • افزایش راحتی در فرد
  • کاهش فشار روی نقاط حساس یا استخوانی بدن
  • توزیع فشار به صورت یکنواخت
  • کمک به سیستم تعلیق پروتز

آیا جهت نصب پروتزهای جدید، باید حتما از ژل لاینر استفاده کرد؟ 

همان گونه که در بالا ذکر شد، لاینرها مزایای متعددی دارند، اما یکی از اهداف اصلی آن ها، کاهش فشار به استامپ می باشد. با این وجود چه بخواهید از پروتزهای جدید استفاده کنید، چه قصد تهیه سایر پروتزها را داشته باشید، خرید ژل لاینر و استفاده از آن کمک شایانی به شما خواهد کرد و عوارض ناشی از استفاده از پروتزها را کاهش خواهد داد.
نکته مهم در خصوص ژل لاینرها برای بسیاری از متقاضیان، قیمت این لاینرها می باشد که در ادامه به این موضوع نیز خواهیم پرداخت، اما باید بگوییم که جای نگرانی نبوده و جهت خرید ژل لاینر طیف وسیعی از قیمت وجود دارد که نسبت به شرایط خود، می توانید آن را تهیه نمایید.

چگونه از ژل لاینر مراقبت کنیم؟ 

اکر در پی قطع عضو و استفاده از پروتز، خرید ژل لاینر برای شما الزامی می باشد، بهتر است نکات مراقبتی زیر را به کار بگیرید تا عمر ژل لاینر شما افزایش یابد. این موارد عبارتند از:
  • نظافت ژل لاینر به جهت جلوگیری از رشد میکروب
  • استفاده از شامپوی بدن بدون ذرات معلق برای تمیز کردن لاینر
  • خشک کردن سطح داخلی ژل لاینر و قرار دادن آن در معرض هوا
  • تمیز کردن لاینرها به کمک الکل 
  • عدم استفاده از روغن ها گیاهی به منظور چرب کردن لاینر

قیمت ژل لاینر

قیمت ژل لاینر متغییر بوده و به عوامل متعددی نظیر برند، شرکت سازنده، کیفیت، دوام، مواد اولیه و … بستگی دارد. بنابراین قیمت لاینرها را نمی توان به طور دقیق تعیین کرد، بلکه جهت تعیین قیمت این لاینرها باید به کلینیک های ارتوپدی فنی معتبر نظیر کلینیک کاویان طب مراجعه کرد تا بررسی های لازم توسط متخصصین این مجموعه انجام شود و سپس قیمت نهایی ژل لاینر به شما اعلام شود.
لازم به ذکر است که ژل لاینر سیلیکونی مخصوص پوست های حساس نسبت به سایر لاینرها از قیمت بالاتری برخوردار است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان کلینیک کاویان طب از طریق شماره 91008881_021 در ارتباط باشید.

خرید ژل لاینر

خرید ژل لاینر 

همان طور که می دانید پیش از خرید ژل لاینر، مراجعه به پروتوزیست در کلینیک های ارتوپدی فنی الزامی می باشد تا پس از بررسی شرایط و نیازهای شما و سطح استامپ، ژل لاینر مناسب تجویز شود. بنابراین پس از معاینه توسط متخصصین و کسب راهنمایی های لازم، می توانید جهت خرید ژل لاینر از کلینیک ارتوپدی فنی کاویان طب اقدام نمایید. این کلینیک سابقه درخشانی در تولید قطعات انواع پروتز و ارتزها دارد. بنابراین برای مراجعه به این کلینیک تردید نکنید و ژل لاینر را با کیفیت بالا از این مجموعه تهیه نمایید.

نتیجه نهایی

پس از قطع عضو و استفاده از پروتزهای اندام مصنوعی، فرد با مشکلاتی نظیر آسیب دیدگی پوست استامپ و ایجاد زخم در این ناحیه مواجه خواهد شد که جهت کاهش و برطرف نمودن این عوارض، خرید ژل لاینر توصیه می شود. ژل لاینر را نسبت به مواد اولیه و کاربرد، می توانید در 3 نوع ژل لاینر سیلیکونی، ژل لاینر پلی اورتان و ژل لاینر کوپلیمر تهیه کنید و بدون هیچ مشکلی از راه رفتن با پروتز پای خود لذت ببرید.
جهت خرید ژل لاینر می توانید به مجموعه کاویان طب مراجعه نمایید تا پس از انجام ارزیابی های لازم، بهترین ژل لاینر به شما ارائه داده شود. کارشناسان و‌ متخصصان این کلینیک در کنار شما خواهند بود تا خریدی مطمئن را تجربه نمایید.

مرکز تخصصی ساخت پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان بوده است . برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید
با ما در ارتباط باشید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *