قیمت مفصل زانو

آیا شما یا اطرافیانتان قصد انجام عمل تعویض مفصل زانو را دارید؟ از قیمت پروتز زانو مطلع هستید؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا به شرح قیمت تعویض مفصل زانو، هزینه مفصل زانو با بیمه تکمیلی و … بپردازیم.
امروزه با تغییر سبک زندگی ها با مشکلات و بیماری های متفاوتی مواجه می شویم. یکی از این بیماری ها که در سال های اخیر شایع شده، دردها و مشکلات مربوط به مفصل زانو می باشد. خوشبختانه با پیشرفت هایی که در علم پزشکی روی داده است، جهت درمان مشکلات زانو علاوه بر ساخت پروتز زانو، عمل تعویض مفصل زانو انجام می شود. این مطلب را از دست ندهید تا ضمن شرح نحوه جراحی تعویض مفصل زانو، هزینه های این جراحی را نیز ذکر کنیم.

مرکز تخصصی پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

جراحی تعویض مفصل زانو چیست؟

در محل قرار گیری مفصل و در انتهای استخوان ها، بافت ارتجاعی و انعطاف پذیر غضروفی قرار گرفته است که به حرکت آسان کمک می کنند. با تخریب تدریجی غضروف ها و به جهت افزایش اصطکاک، استخوان ها ساییده شده و درد شدیدی را در زانو ایجاد خواهند کرد. در این صورت با صلاحدید پزشک، می توان عمل تعویض مفصل زانو را انجام داد تا وضعیت بیمار بهبود یابد.

هدف از انجام جراحی تعویض مفصل زانو چیست؟

از آن جایی که در پی از بین رفتن غضروف ها، استخوان ها به یکدیگر نزدیک می شوند، سبب کاهش دامنه حرکتی زانو خواهند شد. این عارضه در کنار محدود کردن فرد در انجام فعالیت ها، درد شدیدی را ایجاد خواهد کرد. بنابراین به کمک تعویض مفصل زانو می توان درد ناشی از ساییدگی زانو، بیماری هایی نظیر آرتروز زانو، روماتیسم و … را درمان کرد و پس از مدتی بیمار قادر به انجام امور روزمره خود خواهد بود.

چه افرادی کاندیدای مناسبی جهت تعویض مفصل زانو هستند؟

یکی از عمل های موفقیت آمیزی که امروزه انجام می شود، عمل تعویض مفصل زانو می باشد. با این وجود پزشکان تا حد امکان درمان های غیر جراحی از قبیل دارو و فیزیوتراپی را برای بیمار تجویز می کنند؛ امر در صورتی که بهبودی توسط روش های درمان غیر جراحی حاصل نشود و فرد عملکرد طبیعی زانو را باز نیابد، پزشک عمل جراحی تعویض مفصل را توصیه می کند. به طور کلی افرادی که در ادامه شرح خواهیم داد، کاندیدای مناسبی جهت تعویض مفصل زانو خواهند بود:
  • افرادی که از درد بی وقفه و شدید در ناحیه زانو رنج می برند.
  • افرادی که با محدودیت های شدید حرکتی مواجه شده اند.
  • افرادی که به بدشکلی زانو دچار سده اند.
  • افرادی که حتی در زمان نشستن و استراحت از درد زانو رنج می برند.
  • افرادی که درمان های غیر جراحی روی زانوی آن ها بی تاثیر بوده است.

دلیل تعویض مفصل زانو چیست؟

از علل اصلی ضرورت یافتن جراحی تعویض مفصل زانو، می توان به ساییدگی مفصل، از بین رفتن غضروف و التهاب آن و عدم درمان با روش های غیر جراحی اشاره نمود. پزشک متخصص ارتوپد با استفاده از پروتزهای مصنوعی مخصوص زانو، وضعیت بیمار را بهبود بخشیده و بیمار با گذشت زمان و طی کردن دوران نقاهت، از درد زانو رهایی می یابد. اما چه عواملی منجر به ساییدگی استخوان و از بین رفتن مفصل زانو می شوند؟
  • روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید با حمله به بافت پوششی مفاصل، سبب التهاب می شود.
  • حوادثی نظیر تصاوفات رانندگی منجر به ضربه و آسیب به زانو خواهد شد.
  • در پی از بین رفتن غضروف، استخوان ها روی یکدیگر ساییده شده و درد و التهاب را ایجاد می کند.
افزایش سن در اکثر افراد سبب پوکی استخوان، افزایش شانس شکستگی و التهاب استخوان ها خواهد شد و گاهی اوقات مفصل زانو را از بین خواهد بود.

نحوه انجام جراحی تعویض مفصل زانو

یکی از بهترین روش های درمان بهبود درد زانو و ساییدگی زانو، جراحی تعویض مفصل زانو می باشد که وضعیت زانوی فرد زا به طور موثری بهبود بخشیده و بیماران را به زندگی عادی باز می گرداند. نحوه انجام آرتروپلاستی زانو یا عمل تعویض مفصل زانو به شرح زیر می باشد:
  • پزشک با بررسی وضعیت بیمار از یکی از روش های بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی استفاده می کند.
  • سپس در ناحیه مفصل زانو یک شکاف کوچک ایجاد می شود تا به استخوان های ناحیه مفصل و نواحی داخلی دسترسی یابند.
  • در مرحله بعد جراح به کمک ابزار مخصوص، نواحی آسیب دیده از قبیل غضروف و سطح مفصلی را حذف خواهد کرد.
  • نسبت به میزان و ‌‌نحوه آسیب زانو، ایمپلنت های مخصوص و پروتز، جایگزین خواهند شد.
  • از آن جایی که ایمپلنت ها اجزای پلاستیکی و فلزی را دارا می باشند، جهت اتصال آن ها به استخوان از سیمان استخوانی استفاده می شود. البته پزشک ممکن است در صورت نیاز روش تثبیت بیولوژیک را به کار بگیرد.

مراقبت پس از جراحی تعویض زانو

پس از جراحی تعویض مفصل زانو، باید مراقبت های پس از جراحی را جدی گرفته تا بهبودی هر چه سریع تر حاصل شود و زانوها حالا طبیعی و نرمال خود را باز یابند. برخی از این مراقبت ها به شرح زیر می باشند:
  • در هنگام نشستن و برخواستن از زانوهای خود مواظبت کنید.
  • تغذیه و‌ خواب مناسب پس از عمل از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • از امکانات مناسب در سرویس بهداشتی و حمام استفاده کنید تا به زانوها فشار وارد نشود.
  • در هنگام راه رفتن از عصا و واکر استفاده کنید.
  • در اولین فرصت تمرینات فیزیوتراپی را آغاز کنید.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را به موقع مصرف کنید.

قیمت مفصل زانو

اکنون که با جراحی تعویض مفصل زانو، علت و هدف انجام آن آشنا شدید، قصد داریم به پرتکرارترین پرسش که قیمت مفصل زانو می باشد، پاسخ دهیم. هزینه مفصل زانو را نمی توان به طور دقیق مشخص کرد، زیرا عوامل متعددی بر قیمت پروتزها اثر خواهند گذاشت. مفصل هایی که امروزه در ایران به فروش می رسد، معمولا آمریکایی، آلمانی و فرانسوی می باشد.
بنابراین قیمت مفصل زانو امریکایی با قیمت مفصل زانو آلمانی با هم تفاوت داشته و نسبت به برند و کیفیت هزینه های متغییری را شامل می شوند.
پیش از تهیه مفصل زانو، جراح نوع و سایز مفصل مورد نیاز را برای شما تعیین کرده و راهنمایی های لازم را در این زمینه به شما ارائه خواهد داد. پس شما ملزم به مراجعه به کلینیک های ارتوپدی معتبر در این زمینه می باشید. جهت آگاهی یافتن از قیمت مفصل زانو و تهیه آن، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید و از کارشناس این مجموعه کمک بگیرید.

هزینه عمل تعویض مفصل زانو

یکی از عمل های مهم و پرکاربرد ارتوپدی، تعویض مفصل زانو‌ می باشد. یکی از موارد مهم جهت انجام این جراحی برای متقاضیان، هزینه تعویض مفصل زانو می باشد. عواملی نظیر تجربه و مهارت جراح، وضعیت بیمار، محل بیمارستان و … همگی در تعیین هزینه عمل تعویض مفصل زانو دخیل هستند. بنابراین در صورتی که می خواهید از قیمت دقیق این جراحی مطلع شوید، باید حتما توسط جراح مورد نظر خود معاینه شوید.

هزینه تعویض مفصل زانو با بیمه تکمیلی

از دیگر پرسش های  پرتکرار متقاضیان جراحی تعویض مفصل زانو، این است که آیا بیمه تکمیلی هزینه این جراحی را پرداخت می کند یا خیر؟ باید بدانید که این جراحی یک عمل درمانی محسوب می شود که معمولا شرکت های بیمه این گونه عمل ها را پشتیبانی می کنند. البته لازم به ذکر است که این امر به نوع بیمه شما نیز بستگی دارد و نسبت به نوع بیمه، درصدی از هزینه های عمل شما پرداخت خواهد شد. بنابراین پیش از جراحی تعویض مفصل زانو به شرکت بیمه خود مراجعه نمایید و از کارشناسان آن ها اطلاعات لازم را کسب نمایید.

عوامل موثر بر هزینه عمل تعویض مفصل زانو

همان طور که گفته شد، عوامل متعددی در تعیین قیمت تعویض مفصل زانو موثر هستند که پزشک بر اساس آن ها، هزینه جراحی را تعیین می کنند. بدین جهت پیش از معاینه فیزیکی توسط پزشک، هزینه دقیق را نمی توان تعیین کرد. از جمله عواملی که بر هزینه تعویض مفصل زانو اثر می گذارند، عبارتند از:

تجربه و مهارت جراح

هر چه پزشک جراح از مهارت و تجربه بیشتری برخوردار باشد، هزینه بیشتری را جهت انجام این جراحی دریافت خواهد کرد. به بیمارانی که قصد انجام این جراحی را دارند، توصیه می شود که هزینه زیاد جراحان حاذق را بپذیرید و برای بهترین نتیجه از عمل، توسط جراحان خوب و با تجربه کشور جراحی را انجام دهند.

مشکلات و وضعیت مفصل بیمار

وضعیت مفصل زانو از دیگر مواردی است که بر هزینه مفصل اثر گذار خواهد بود. وخیم بودن وضعیت بیمار، هزینه جراحی را افزایش خواهد داد.
دستمزد کادر جراحی و هزینه اتاق عمل و مرکز جراحی نیز از دیگر عواملی است که تعیین کننده قیمت این جراحی می باشد.

یکی از جراحی هایی که امروزه انجام می شود، جراحی تعویض مفصل می باشد که در اثر ساییدگی مفصل زانو و از بین رفتن غضروف ضرورت می یابد. یکی از دغدغه های متقاضیان جراحی تعویض مفصل زانو، هزینه این جراحی می باشد. تعیین دقیق هزینه عمل تعویض مفصل زانو، امکان پذیر نبوده و عوامل بسیاری در این زمینه دخیل هستند؛ اما با مراجعه به کلینیک های ارتوپدی فعال و معتبر در این زمینه نظیر کلینیک کاویان طب، می توانید از قیمت پروتز زانو آلمانی، قیمت مفصل زانو آمریکایی و … آگاه شوید و مفصل زانوی مورد نیاز خود را با بهترین ‌‌مناسب ترین قیمت از این کلینیک تهیه نمایید.