بهترین چشم مصنوعی در ایران

آیا به دنبال بهترین چشم مصنوعی در ایران هستید؟ اگر شما نیز در انتخاب بهترین پروتز دچار تردید شده اید، با ما در این مطلب از کاویان طب همراه باشید تا با شرح اطلاعات لازم در این زمینه، خرید پروتز چشم را برای شما آسان کنیم. بی شک انتخاب مناسب ترین و بهترین پروتز چشم، کارایی آن را نیز افزایش خواهد داد. 

مرکز تخصصی ساخت چشم مصنوعی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

پروتز چشم و چشم مصنوعی

با تاریخچه چشم مصنوعی آشنا شوید

آیا می دانید پروتز چشم مصنوعی قدمت چند ساله دارند؟ شاید برای شما نیز جالب باشد که ساخت چشم مصنوعی به چند هزار سال پیش باز می گردد. اولین چشم مصنوعی که یافت شد در خرابه های شهر سوخته در سیستان بود. این پروتز چشم کشف شده از جنس خمیر قیر، در جمجمه زنی در حدود 25 الی 30 ساله قرار داده شده بود.

با آغاز جنگ جهانی دوم، بافت پروتزهای چشم توسعه یافت به گونه ای که جهت ساخت چشم مصنوعی از شیشه استفاده می شد. پس از آن نمونه های جدیدی از چشم مصنوعی توسط آمریکایی ها روانه بازار شد که جنس آن ها آکریلیک پزشکی بود که تا به امروز نیز مورد استفاده سایرین قرار می گیرد. 

مزایا و معایب انواع چشم مصنوعی 

همان طور که می دانید چشم مصنوعی در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که انتخاب بهترین چشم مصنوعی در ایران به نیاز و شرایط شما بستگی دارد. در این بخش قصد داریم به شرح مزایا و معایب برخی از این پروتزهای چشم بپردازیم: 

مزایای پروتز چشم شیشه ای 

همان گونه که در بالا ذکر شد، در گذشته پروتزهای چشم از شیشه ساخته می شدند که از جمله مزایای شیشه درون این پروتزها می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • سازگاری بالای شیشه به کار رفته در پروتز با بافت های بدن 
  • شفافیت بالای شیشه که سبب طبیعی بودن پروتز می شود. 
  • سبک بودن پروتز شیشه ای 

معایب پروتز چشم شیشه ای 

پروتزهای ساخته شده از شیشه در کنار مزایا، معایبی را نیز به همراه دارند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • عدم امکان ساخت این پروتزها به روش قالب گیری 
  • شکننده بودن شیشه و ایجاد زخم درون بافت های اربیت در صورت شکستن 

با توجه به موارد ذکر شده، متخصصان دریافتند که پروتز چشم شیشه ای گزینه مناسبی نبوده و به جای آن رزین آکریل یا متیل متا کریلات را به کار گرفتند. 

مزایای پروتز چشم آکریلیک 

از مزایای چشم مصنوعی آکریلیک می توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • شفاف بودن سطح پروتز آکریلیک و شباهت زیاد آن ها با چشم 
  • بالا بودن مقاومت پروتز 
  • امکان ساخت این پروتزها به روش قالب گیری 

این نوع پروتز گزینه مناسبی برای پر کردن فضای خالی چشم و باز گرداندن زیبایی ظاهری فرد می باشد. با این وجود یکی از عیب های پروتز چشم آکریلیک، سنگین بودن این پروتزها در چشم می باشد. 

بهترین پروتز چشم در ایران

اهمیت استفاده از پروتز چشم مصنوعی 

پیش از آن که شما را با بهترین چشم مصنوعی در ایران آشنا کنیم، قصد داریم اهمیت پروتز چشم مصنوعی را شرح دهیم. از گذشته های دور تا کنون زیبایی ظاهری بخش جدایی ناپذیری در وجود انسان ها بوده که ممکن است حوادث ناگواری، سبب مشکلاتی در ظاهر فرد شود. یکی از این حادثه های ناگوار از دست دادن چشم ها و تخلیه آن ها می باشد که بر زیبایی فرد اثر بسیاری منفی گذاشته و این دسته از افراد همواره به دنبال یافتن راهی جهت بهبود این ناهنجاری هستند.

پروتزهای چشم ساخته شده در کلینیک های ارتوپدی که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به چشم طبیعی دارند، جایگزین چشم از دست رفته فرد خواهند شد. بنابراین باز گرداندن زیبایی ظاهر صورت و چشم، افزایش اعتماد به نفس و جلوگیری از آسیب بیشتر به چشم را می توان از جمله مزایای استفاده از این پروتزها دانست. 

جهت تهیه یا تعویض پروتز چشم به کجا مراجعه کنیم؟ 

در صورتی که قصد تهیه بهترین پروتز چشم در ایران یا تعویض آن را دارید، باید در انتخاب کلینیک ارتوپدی دقت بالایی به خرج دهید. در واقع باید گفت که کلینیک معتبر باید معیارها و ویژگی هایی داشته باشد که در ادامه به شرح آن ها پرداخته ایم: 

دارای مجوز و تاییدیه از وزارت بهداشت 

قطعا داشتن مجوز از وزارت بهداشت یکی از مهم ترین مواردی است که هنگام مراجعه به کلینیک های ارتوپدی، باید به آن توجه نمایید، زیرا مراکزی که فاقد این مجوز هستند، غیر قانونی بوده و هیچ تضمینی بابت کیفیت پروتزهای آن ها وجود ندارد، بلکه استفاده از پروتزهای چشم ساخته شده در این کلینیک ها سبب عوارض متعددی در چشم خواهد شد و سلامت فرد را به خطر خواهد انداخت. 

بهره گیری از افراد ماهر در کلینیک 

دومین موردی که در هنگام انتخاب کلینیک ارتوپدی و تهیه بهترین چشم مصنوعی در ایران باید توجه کنید، بهره گیری از متخصصین ماهر و با تجربه در کلینیک های ارتوپدی می باشد. آن دسته از آکولاریست هایی که مهارت بالایی دارند، بی شک پروتزی بی نقص و با کیفیت را برای شما طراحی و تولید خواهند کرد. 

به کار گیری آخرین فناوری های روز دنیا 

از آن جایی که مرتبا متخصصین در حال ساخت پروتزهای چشم مصنوعی هستند، باید کلینیکی را انتخاب نمایید که خود را مطابق با آخرین تکنولوژی های روز دنیا بروز رسانی کنند تا خدماتی با کیفیت و مطلوب را به مراجعان  ارائه دهد. بنابراین در انتخاب کلینیک جهت تهیه بهترین چشم مصنوعی در ایران، این نکته را نیز در نظر بگیرید تا به بهترین نحو پروتز چشم مورد نیاز خود را تهیه کنید. 

تنوع محصولات کلینیک 

همان طور که می دانید پروتزهای چشم نسبت به شرایط و علت بینایی و تخلیه چشم در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. بنابراین هر شخص به پروتز متفاوتی نیاز داشته که باید در کلینیک ارتوپدی، انواع پروتزها موجود باشد تا فرد به آسانی پروتز مورد نیاز خود را تهیه نماید. پس هر چه کلینیک ارتوپدی کامل تر و تخصصی تر باشد، محصولات متنوعی را در اختیار مراجعین قرار خواهد داد. در واقع این معیاری بسیار مناسب جهت سنجش و ارزیابی کلینیک می باشد. 

گارانتی و ضمانت محصولات 

از دیگر موارد مهم به هنگام تهیه بهترین پروتز چشم در ایران، توجه به گارانتی و ضمانت محصول خریداری شده می باشد. کلینیکی که از خدمات و کیفیت محصولات خود مطمئن باشد، از دادن ضمانت محصولات ترسی نداشته و این امر موجب آسودگی خاطر مشتریان خواهد شد. 

قیمت محصولات و خدمات ارائه شده در مرکز 

در کنار تمامی موارد ذکر شده، قیمت محصولات در کلینیک های ارتوپدی برای بسیاری از افراد حائز اهمیت می باشد. به همین جهت کلینیک ها باید ضمن حفظ کیفیت، پروتزهای چشم را با قیمت مناسب ارائه دهند. البته نباید کیفیت را فدای کمیت کرد، بلکه همیشه ابتدا کیفیت و کاربرد پروتز را در نظر بگیرید. در صورتی که قصد تهیه بهترین چشم مصنوعی در ایران را دارید، تمامی موارد ذکر شده در زیر را مد نظر قرار داده داده تا بهترین نتیجه را کسب نمایید. 

بهترین چشم مصنوعی در ایران

خرید بهترین پروتز چشم در ایران 

اکنون که با ویژگی های بهترین کلینیک سازنده پروتز چشم آشنا شدید، قصد داریم به شما کلینیکی که از تمامی ویژگی های ذکر شده در بالا برخوردار است را معرفی کنیم. کلینیک کاویان طب با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت انواع پروتزها و اعضای مصنوعی از جمله پروتز چشم، تنوع بالایی را در محصولات خود دارد و بهترین و با کیفیت ترین پروتز را ارائه می دهد. بنابراین جهت خرید بهترین چشم مصنوعی در ایران به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید و زیبایی ظاهری چشم خود را همانند گذشته بازگردانید. 

نتیجه نهایی 

اگر به دنبال بهترین چشم مصنوعی در ایران هستید، ما در این مطلب از کاویان طب نکاتی را شرح داده ایم که با خواندن و به کارگیری آن ها، می توانید پروتز مورد نیاز خود را انتخاب نمایید. یکی از بهترین کلینیک ها جهت تهیه پروتز چشم در ایران، کلینیک کاویان طب می باشد که محصولات خود را با بهترین کیفیت و به روزترین متد دنیا طراحی و تولید می کند. شایان به ذکر است که کلینیک کاویان طب ارائه دهنده انواع پروتزها و محصولات کمک حرکتی می باشد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *