مرکز فروش چشم مصنوعی

آیا به دنبال برطرف نمودن نقص ظاهری چشم خود هستید؟ بهترین مرکز فروش چشم مصنوعی معتبر کجاست؟ در صورتی که به دنبال یافتن پاسخ این پرسش هستید، با ما در این مطلب از کاویان طب همراه باشید تا علاوه بر معرفی بهترین مرکز فروش جهت خرید چشم مصنوعی، به شرح چشم مصنوعی، کاربرد و مزایای آن بپردازیم. 

مرکز تخصصی ساخت چشم مصنوعی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

پروتز چشم و چشم مصنوعی

از چشم مصنوعی چه می دانید؟ 

قطعا در اطرافمان افرادی را دیده ایم که به دلایل متعددی دچار نابینایی یا از دست دادن چشم خود شده اند. این دسته افراد در گذشته ناچار به کنار آمدن با این عارضه بوده و از نگاه های خیره دیگران رنج می بردند. ولی پیشرفت های صورت گرفته در زمینه پزشکی، به بازگرداندن ظاهر طبیعی و زیبای چشم کمک می کند. این چشم های مصنوعی در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که انتخاب آن به وضعیت و شرایط فرد بستگی دارد. 

چه زمانی فرد نیاز به تهیه پروتز چشم مصنوعی دارد؟ 

در اکثر افراد پروتز چشم مصنوعی را به جهت جلوگیری از خدشه دار شدن زیبایی ظاهری فرد در نتیجه بیماری یا آسیب دیدگی های چشم مورد استفاده قرار می دهند. پس از تخلیه چشم انوکلئاسیون، پزشک ایمپلنتی را به ماهیچه های چشم طبیعی متصل کرده تا امکان قرار دادن پروتز چشم فراهم شود. با وجود این که این پروتز چشم قابلیت دیدن ندارد، اما امکان حرکت آن همزمان با چشم سالم وجود دارد که سبب ایجاد ظاهری بسیار طبیعی برای فرد خواهد شد. 

به طور کلی در شرایط زیر فرد ملزم به تهیه پروتز چشم از مرکز فروش چشم مصنوعی می باشد:

انوکلیشن

از جمله مواردی که فرد را مجبور به استفاده از پروتز چشم می کند، تخلیه کل چشم از طریق جراحی انوکلیشن می باشد. در این صورت پروتز چشم با هدف جایگزینی چشم از دست رفته نصب می گردد. 

ملانوم چشمی 

نوعی از سرطان ملانوم چشمی می باشد که ناشی از سلول های ملانوسیت چشم می باشد. این سرطان را می توان شایع ترین سرطان چشم دانست که در صورت ابتلا به آن و عدم بهبودی فرد، ملزم به تهیه چشم مصنوعی خواهد بود.

چشمان دردناک و نابینا 

در برخی از افراد هیچ تصویری از نور وجود نداشته و فرد از درد در ناحیه چشم رنج می برد. معمولا در چنین مواردی پزشک به منظور کاهش درد و جلوگیری از آسیب دیدگی افتالمی سمپاتیک، جراحی انوکلیشن را تجویز خواهد کرد. افراد پس از انجام این نوع جراحی، تخلیه چشم دچار چالش های متعددی در زندگی خواهد شد که یکی از روش های کاهش این عوارض، تهیه پروتز چشم متناسب با شرایط فرد از مرکز فروش چشم مصنوعی می باشد. 

رتینوپاتی دیابتی 

قطعا شنیده اید که یکی از علل اصلی نابینایی در بزرگسالان رتینوپاتی دیابتی می باشد که علت آن تغییر در رگ های عفونی شبکیه می باشد. آسیب دیدن عروق خونی در شبکیه منجر به نشت مایع یا خون شده که نهایتا بر بینایی فرد اثر خواهد گذاشت. شایان به ذکر است که در طی مراحل اولیه این بیماری به دلیل عدم وجود درد یا علائم آشکار، متوجه ابتلا به آن نخواهید شد. 

تروما یا آسیب دیدگی 

از شایع ترین علت آسیب چشم می توان به تروما اشاره نمود که در اشکال مختلفی ایجاد خواهد شد. پارگی کره چشم، سوراخ شدن چشم یا ترومای نافذ و تروما بلانت یا غیر نافذ را می توان از جمله آسیب دیدگی های منجر شده به تخلیه چشم دانست. در صورتی که پزشک احتمال ابتلا به عفونت و درد غیر قابل درمان را بدهد، تخلیه چشم به روش انوکلیشن را تجویز خواهد کرد. 

کاتاراکت یا آب مروارید

از دیگر عللی که منجر به استفاده از پروتز چشم در برخی از افراد می شود، آب مروارید یا کاتاراکت می باشد. در طی ابتلا به این وضعیت عدسی چشم تار شده و فرد با کاهش قدرت بینایی مواجه خواهد شد. ابتلا به این عارضه ممکن است بر اثر پیری یا تروما ایجاد شود. 

عفونت 

بسیاری از افراد عفونت های چشمی را مهم تلقی نکرده و جهت درمان آن اقدام نمی کنند. در صورتی که گاهی این عفونت های چشم سبب از دست دادن بینایی فرد و گاهی تخلیه چشم خواهد شد. علل دیگری نظیر خونریزی زجاجیه، اندوفتالمیت و سوراخ شدن چشم منجر به از دست دادن بینایی و گاها تخلیه چشم و در نتیجه استفاده از پروتز چشم از مراکز فروش چشم مصنوعی خواهند شد. 

مرکز فروش چشم مصنوعی

جنس چشم مصنوعی چیست؟ 

آیا می دانید جنس پروتزهای چشم از چیست؟ در مرکز فروش چشم مصنوعی چه متریالی به کار برده می شود؟ به طور کلی می توان زیر ساخت پروتز چشم را به دو دسته تقسیم نمود. یک بخش آن ثابت بوده و فاقد اتصالات عضلانی می باشد، در مقابل بخش دیگر آن یکپارچه بوده و علاوه بر اتصال به عضلات، متحرک نیز می باشد. متریال هایی که در گذشته جهت ساخت پروتز مصنوعی به کار برده می شد، نسبت به متریال های به کار برده شده در چشم مصنوعی امروزی متفاوت بوده و تطابق بالایی با چشم خواهند داشت. 

با انواع پروتز چشم آشنا شوید 

همان طور که گفته شد امروزه در مرکز فروش چشم مصنوعی، انواع پروتزهای چشم طراحی و تولید می شوند که در این بخش قصد داریم به شرح برخی از این پروتزها بپردازیم. 

پروتز شکل دهنده چشمی

هدف استفاده از پروتز شکل دهنده چشم، کمک به تشکیل فورنیس های میکروفتالمی یا انوفتالمی کاسه چشم می باشد. در جراحی ایسریشن و انوکلیشن به جهت تشکیل و پر کردن فضای حفره ای کاسه چشم و پوسته صلبیه از پروتز کانفورمر دو هفته پس از جراحی نصب می شود. کاهش ورم ناشی از جراحی و بهبود عملکرد و کارایی پروتز را می توان از جمله مزایای استفاده از پروتز شکل دهنده چشمی دانست. 

چشم مصنوعی 

معمولا پس از تخلیه انوکلیشن یا آنوفتالمیا می توان پروتز چشم سفارشی را از بهترین مرکز فروش چشم مصنوعی تهیه کرده و نصب نمود. شایان به ذکر است که این نوع پروتز چشم از پلی متیل متا کریلات ساخته می شود. 

پوسته صلبیه 

در صورت سفارش پوسته صلبیه، این پروتز روی کره اویسریشن، کره میکروفتالمی، کره چشم کوچک شده، نصب می گردد و با وجود این که عملکرد آن مشابه با پروتز چشم مصنوعی می باشد، اما به شکل لنز تماسی نازک می باشد.  

پروتز کره چشم 

دسته دیگری از پروتزهای چشم، پروتز اوربیتال یا پروتز کره چشم می باشد که در ساخت آن از سیلیکون با درجه پزشکی استفاده شده و اتصال آن توسط پیوست های مغناطیسی یا چسبی صورت می گیرد. از این پروتز در موارد اکستینتریشن و بافت انوفتالموس استفاده می شود. 

نحوه افزایش راحتی پروتز چشم 

برخی از افراد به هنگام تهیه پروتز چشم مصنوعی و نصب آن ها احساس ناراحتی کرده و قصد خارج کردن پروتز از چشم را دارند. نکته مهم در خصوص پروتز چشم، تهیه آن ها از مرکز فروش چشم مصنوعی معتبر می باشد. همچنین استفاده از قطره های چشمی روان کننده به کاهش خارش و سوزش در چشم کمک می کنند. اما در صورتی که پروتز چشم موجب آزار و اذیت زیادی در چشم شما می شود، مراجعه به پزشک الزامی می باشد. 

خرید پروتز چشم از بهترین مرکز فروش چشم مصنوعی

اگر به دنبال بهترین مرکز فروش چشم مصنوعی هستید، ما به شما کلینیک کاویان طب را توصیه می کنیم. این کلینیک سابقه درخشان و طولانی مدتی را در زمینه طراحی و تولید انواع پروتزها از جمله پروتز چشم داشته و در ساخت پروتز چشم از بهترین و با کیفیت ترین متریال استفاده می کند. به همین جهت با آسودگی خاطر به این مجموعه تخصصی مراجعه نموده و خرید خود را نهایی کنید. 

مرکز فروش چشم مصنوعی

قیمت چشم مصنوعی در بهترین مرکز فروش پروتز چشم در تهران 

قطعا می دانید که پروتزهای چشم در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که همین امر سبب اختلاف قیمت پروتزهای چشم می باشد. البته عوامل متعددی از قبیل تجهیزات کلینیک، نوع متریال های به کار برده شده در ساخت و … نیز در تعیین قیمت این پروتزها دخیل می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابط با قیمت پروتز چشم می توانید با کارشناسان ما در کلینیک کاویان طب از طریق شماره 91008881-021 تماس بگیرید. 

نتیجه نهایی 

چشم عضو حساسی در بدن بوده و هر گونه آسیب و بیماری در آن ممکن است خطر زا باشد. به همین جهت در این مطلب به شرح انواع آسیب های چشمی خطر زا و انواع پروتز چشم مصنوعی پرداختیم تا در صورت نیاز از اطلاعات لازم در این زمینه برخوردار باشید. با تهیه چشم مصنوعی از بهترین مرکز فروش چشم مصنوعی نظیر کلینیک کاویان طب به بهبود ظاهر و پیشگیری از آسیب های بیشتر به چشم جلوگیری نمایید. 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *