پروتز چشم قابل حرکت

پروتز چشم متحرک چیست؟ آیا قابلیت تحرک چشم مصنوعی حقیقت دارد؟ اگر شما نیز با پرسش های ذکر شده مواجه شده اید، با ما در این مطلب از کاویان طب همراه باشید. تهیه و استفاده از چشم مصنوعی متحرک با طبیعی جلوه دادن چشم مصنوعی از تاثیرات نقص چشمی بر فرد خواهد کاست. در واقع به کمک پروتز چشم متحرک، از حرکات در جهات درست و مطابق با چشم سالم بهره مند خواهید شد. 

مرکز تخصصی ساخت چشم مصنوعی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

پروتز چشم قابل حرکت

با حرکت مکالمه آشنا شوید

آیا می دانید حرکت مکالمه چیست؟ پیش از آن که به این پرسش که آیا چشم مصنوعی حرکت می کند پاسخ دهیم، قصد داریم شما را با حرکت مکالمه آشنا کنیم. حرکت مکالمه که به حرکات کوچک چشم به هنگام مکالمه با سایر افراد اطلاق می شود، نقش مهمی را در زندگی افراد داشته و تاثیر بسیاری را در فرد مقابل به هنگام صحبت خواهد گذاشت. با از دست دادن چشم و تهیه پروتز چشم، فرد این قابلیت را از دست داده و با چالش هایی مواجه خواهد شد. اما راه چاره این دسته از افراد چیست؟ 

پروتز چشم متحرک 

خوشبختانه امروزه در کلینیک های ارتوپدی فنی، پروتزهای چشمی طراحی و تولید می شوند که علاوه بر باز گرداندن زیبایی ظاهری فرد، قابلیت حرکت چشم را نیز تا حدودی باز خواهند گرداند که این امر کیفیت زندگی بیمارانی که به ناچار به تخلیه چشم شده اند را تا حد زیادی افزایش خواهد داد. همچنین این پروتزها سبب شده اند که سایر افراد مصنوعی بودن پروتز چشم را تشخیص ندهند. شایان به ذکر است که عوامل متعددی در میزان حرکت این پروتزها دخیل بوده و در هر فرد متفاوت خواهد بود. 

چه عواملی بر میزان حرکت پروتز چشم متحرک دخیل هستند؟

همان طور که گفته شد، امروزه چشم های مصنوعی ساخته می شوند که با داشتن قابلیت تحرک، اعتماد به نفس فرد را به طور چشمگیری افزایش داده و بسیاری از مشکلات از دست دادن چشم را کاهش خواهد داد. البته میزان تحرک این چشم های مصنوعی در هر فرد متفاوت بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد که به شرح زیر می باشند: 

  • علت و نوع تخلیه چشم 
  • آناتومی اربیت های استخوانی 
  • شرایط و وضعیت عضلات چشم 
  • نحوه ساخت پروتز چشم 
  • کلینیک سازنده پروتز چشم 

در صورت ایجاد اختلال در هر یک از موارد ذکر شده، میزان حرکت پروتز چشم متحرک کاهش خواهد یافت. اما در صورت عدم ناهنجاری در موارد ذکر شده، فرد چشمی را دریافت خواهد کرد که سایر افراد مصنوعی بودن آن را تشخیص نخواهند داد. 

میزان حرکت پروتز نسبت به نوع پروتز چشم 

قطعا میزان حرکت پروتز چشم نسبت به نوع آن متفاوت می باشد، به گونه ای که در پروتزهای اسکلرال شل شاهد حرکت بیشتری نسبت به سایر پروتزهای چشم خواهیم بود. آیا می دانید دلیل حرکت بیشتر در پروتز اسکلرال شل چیست؟ آن دسته از افرادی که کاندیدای مناسبی جهت استفاده از پروتز اسکلرال شل هستند، به جهت جراحی نیمه تخلیه چشم، دارای اتصالات طبیعی کره چشم با ماهیچه ها بوده که این امر به حرکت بیشتر پروتز کمک خواهد کرد. در مقابل آن دسته از پروتزهایی که اتصال آن به ماهیچه از طریق ایمپلنت ایجاد می شود، حرکت کمتری خواهند داشت. 

محدودیت های حرکت چشم مصنوعی 

همان طور که پیش از این نیز گفته شد، علل متعددی منجر به تغییرات حرکت در چشم مصنوعی قابل حرکت خواهد شد. در این بخش قصد داریم به طور گسترده تری به عوامل محدود کننده چشم مصنوعی بپردازیم. 

عوارض جراحی قبلی 

اختلالات عضلانی و عارضه های ایجاد شده در جراحی پلک یا پتوز، ممکن است سبب حرکت نامنظم در پروتز چشم شود. همچنین احتمال آسیب دیدن حفره چشم حتی به مقدار خیلی کم، پس از جراحی وجود دارد که این امر نیز احتمال اختلال در حرکت پروتز چشم را افزایش می دهد. موارد ذکر شده، می تواند سبب افزایش فشار روی ماهیچه چشم به جهت حرکت پروتز شود که نهایتا منجر به درد ضربان دار و مداوم خواهد شد. 

آنتروپیون یا اکتروپیون 

اکترپیون یا آنترپیون دو عارضه متفاوت در چشم بوده که در هر دو عارضه، پلک تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. در طی ابتلا به این بیماری ها، پلک به سمت داخل چرخیده و روی کره چشم قرار خواهد گرفت که در این صورت ناراحتی های بسیاری را برای فرد ایجاد خواهد کرد. به شرط رفع این ناهنجاری، پروتز چشم قادر به حرکت خواهد بود، در غیر این صورت، میزان حرکت پروتز چشم کاهش خواهد یافت. 

ضعیف شدن عضلات چشم 

از اصلی ترین دلیل محدودیت حرکت چشم مصنوعی، می توان به ضعیف شدن عضلات چشم اشاره نمود. عواملی از قبیل عدم استفاده از عینک مناسب مطالعه، شرایط ژنتیکی، استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش LCD یا LED و … منجر به ضعف عضلات چشم شده که در نتیجه به هنگام استفاده از پروتز چشم متحرک، فرد با کاهش تحرک این پروتزها مواجه خواهد شد. 

تاثیر ورزش بر حرکت چشم مصنوعی 

یکی از روش هایی که سبب افزایش حرکت پروتز چشم متحرک می شود، می توان به ورزش اشاره نمود. بنابراین سعی کنید چشم خود را به منتها علیه راست، چپ، بالا و پایین حرکت داده و به اطراف نگاه کنید. این حرکت را دو نوبت در روز و هر بار 30 مرتبه تکرار نمایید. انجام این ورزش چشم در طولانی مدت، دامنه حرکت چشم مصنوعی با قابلیت حرکت را افزایش خواهد داد. 

کاربرد پروتز چشم چیست؟ 

اکنون که با پروتز چشم متحرک و عوامل موثر بر میزان حرکت این پروتزها آشنا شدید، قصد داریم به شرح کاربرد این پروتزها بپردازیم. 

  • بهبود بخشیدن ظاهر کاسه چشم آسیب دیده 
  • جلوگیری از رشد بافت ها به جهت پر کردن فضای خالی چشم
  • افزایش احساس راحتی در فرد و ایجاد ظاهر متعادل در صورت 

از آن جایی که پروتزهای چشم در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند، افراد می توانند متناسب با نیاز خود از مزایا و کارایی های این پروتزها بهره مند شوند. 

خطرات احتمالی جراحی پروتز چشم 

چشم مصنوعی قابل حرکت در کنار مزایا و ویژگی های متعددی که دارد، ممکن است عوارضی را نیز به همراه داشته باشد. قطعا انجام هر گونه جراحی، فرد را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد که جراحی پروتز چشم متحرک از این قاعده مستثنی نمی باشد. احتمال التهاب اپتالمتیس سمپاتیک پس از جراحی اویسراسیون، عفونت در محل جراحی و ایجاد ناراحتی یا سفتی در چشم پس از جراحی پروتز چشم وجود دارد که در صورت درمان زود هنگام قابل بهبودی می باشد. 

بهترین روش خرید چشم مصنوعی قابل حرکت 

حال که با چشم مصنوعی قابل حرکت آشنا شدید، باید بدانید که نحوه خرید و انتخاب کلینیک معتبر جهت تهیه این پروتزها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. قطعا می دانید که ساختار چشم در هر فرد متفاوت بوده و باید در هنگام مراجعه به کلینیک های ارتوپدی جهت ساخت پروتز چشم اقدام نمایید نه خرید آن.

در کلینیک های ارتوپدی فنی از قبیل کلینیک کاویان طب، چشم مصنوعی متحرک یا سایر پروتز چشم به صورت اختصاصی طراحی و تولید می شود. در صورتی که قصد خرید پروتز چشم قابل حرکت را دارید، می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره 91008881-021 کمک بگیرید. بی شک با تهیه پروتز مورد نیاز خود از کلینیک کاویان طب، علاوه بر افزایش اعتماد به نفس، هر چه سریع تر به زندگی قبل از حادثه یا بیماری باز خواهید گشت. 

پروتز چشم قابل حرکت

بهترین مرکز ساخت پروتز چشم متحرک

مراجعه به مراکز مجهز و به روز جهت تهیه پروتز چشم متحرک، سبب دریافت بهترین و با کیفیت ترین پروتز چشم با کارایی بالا خواهد شد. همان طور که گفته شد، یکی از بهترین کلینیک های ساخت چشم مصنوعی متحرک، کلینیک کاویان طب می باشد که بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع ارتز و پروتز دارد و هدف این مجموعه تخصصی، تسهیل امور روزمره و افزایش اعتماد به نفس شما عزیزان می باشد. بنابراین با اطمینان و آسودگی خاطر به این کلینیک مراجعه نموده و از خدمات فوق العاده آن بهره مند شوید. 

ویژگی های چشم مصنوعی ساخته شده در بهترین کلینیک های ارتوپدی 

متخصصین ساخت پروتز چشم در کلینیک های ارتوپدی نهایت تلاش خود را به کار گرفته تا پروتزهای چشمی با وزن کم و ظاهری طبیعی را طراحی و تولید نمایند و متریالی را در ساخت این پروتزها به کار گیرند که هیچ گونه حساسیتی را در چشم بیماران ایجاد نکند. پروتزهای چشم ساخته شده در کلینیک کاویان طب از تمامی این ویژگی ها برخوردار بوده و بهترین پروتز چشم در ایران را ارائه می دهد.

نتیجه نهایی 

در این مطلب از کاویان طب به پاسخ این پرسش که آیا چشم مصنوعی حرکت می کند یا خیر پاسخ دادیم. پروتز چشم متحرک گزینه ای بسیار ایمن و مناسب برای افرادی است که چشم خود را از دست داده اند و به دنبال پروتزی جهت بازگرداندن ظاهر طبیعی چشم خود هستند. بنابراین اگر به هر دلیلی دچار نقص در چشم خود شده اید، با آسودگی خاطر به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید و بهترین و مناسب ترین پروتز چشم را تهیه نمایید.  

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *