قیمت پروتز پا زیر زانو

پروتز پا زیر زانو چیست؟ از قیمت پای مصنوعی زیر زانو مطلع هستید؟ از رایج ترین پروتز هایی که امروزه افراد دچار قطع عضو در ناحیه پا به جهت غلبه بر مشکلات و بازگرداندن توانایی های خود استفاده می کنند، پروتز پا زیر زانو می باشد. در این مطلب قصد داریم به طور کامل به معرفی این پروتز و قیمت پای مصنوعی پایین زانو بپردازیم.

مرکز تخصصی ساخت پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان بوده است . برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید
با ما در ارتباط باشید

در ادامه خواهید خواند.. نمایش
قیمت پروتز پا زیر زانو

با پروتز پا زیر زانو آشنا شوید

با توجه به مزایای متعدد پروتز ها، نمی توان از جایگاه آن ها در دنیای امروزی چشم پوشی کرد. پروتز پا زیر زانو یکی از انواع پروتزها می باشد که مناسب افراد قطع عضو (BK) below knee است. از دیگر پروتز زیر زانو، می توان پروتز ترنس تیپیال را نام برد که در ادامه بیشتر به شرح آن ها خواهیم پرداخت. 

اجزا پروتز پا زیر زانو

یکی از زیر مجموعه های پروتزهای اندام تحتانی، پروتز زیر زانو می باشد که جایگزینی مناسب جهت قطع اندام از زیر زانو می باشد. از بخش های تشکیل دهنده این پروتز، می‌توان به سوکت، پایلون، لاینر، قفل و پنجه کربن اشاره نمود. البته شایان به ذکر است که موارد جانبی هر پروتز به سیستم تعلیق نیز بستگی دارد.

در ساخت پروتز زیر زانو متریالی نظیر فیبر کربن، رزین پلی استر و … به کار برده می شود که در زیر به شرح برخی از این اجزا پرداخته ایم: 

سوکت پروتز 

رابط اصلی و مهم میان استامپ و پروتز، سوکت پروتز می باشد. بدین جهت تناسب میان سوکت و عضو باقی مانده از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. همچنین سوکت باید قادر به انتقال نیرو به بدن باشد و ثبات و کنترل لازم را به همراه داشته باشد. در صورت نامناسب بودن سوکت، علی رغم هزینه های هنگفت پروتز، افراد قادر به استفاده از پروتز نبوده و به ناچار آن را کنار خواهند گذاشت. 

پایلون یا شفت

از دیگر اجزای پای مصنوعی زیر زانو، شفت یا پایلون می باشد که هدف از طراحی آن، تضعیف نیروهای ضربه ای می باشد. پایلون هایی که امروزه در پروتزها قرار داده می شود، بر خلاف مدل های گذشته، قادر به جذب نیرو وارده از زمین، برگشت یا پراکنده سازی آن ها هستند. 

پنجه کربن

در انتهای پروتز، قطعه مکانیکی با نام پنجه پروتز قرار داده می شود که از انواع مختلفی تشکیل شده و نوع آن به نیاز شما بستگی دارد.

انواع پروتزهای زیر زانو 

همانند سایر پروتزها، پروتز زیر زانو نیز انواع مختلفی را شامل می شود که انتخاب آن به میزان و شکل قطع عضو بستگی دارد. از دیگر عواملی که در انتخاب نوع پروتز و قیمت پروتز زیر زانو دخیل هستند، می توان الویت های فرد و سطح فعالیت را نام برد. سوکت پروتز پای زیر زانو نیز انواع مختلفی داشته و طراحی آن شامل موارد زیر می باشد: 

  • کمک کننده وکیومی
  • تعلیق کننده سیلیکونی پا 
  • سوکت کششی تاندون پتلا 

در ساخت پروتز زیر زانو چه عواملی در نظر گرفته می شود؟ 

همان گونه که ذکر شد پروتز زیر زانو نسبت به شرایط بیمار، انواع مختلفی را شامل می شوند. ارزیابی دقیق بیمار، اولین و مهم ترین قدم جهت طراحی و تولید پروتز پا می باشد. در مرحله ارزیابی، پروتوزیست به بررسی موارد زیر می پردازد:  

سن بیمار

توجه به سن بیمار تاثیر مهمی بر کیفیت و انتخاب نوع پروتز خواهد گذاشت. بنابراین پروتوزیست حتما این نکته را مد نظر قرار خواهد داد. 

وزن بیمار 

از آن جایی که پاها وزن بدن را تحمل می کنند، در صورت قطع پا و استفاده از پروتز، باید از پروتزی مقاوم و با کیفیت استفاده نمود. با بالاتر بودن وزن باید مقاومت پروتز نیز افزایش یابد. 

اندازه گیری ناحیه باقی مانده پا 

از دیگر مواردی که پیش از ساخت پروتز زیر زانو بررسی می شود، ناحیه باقیمانده پا می باشد، زیرا وسعت اندام باقی مانده بر قیمت پای مصنوعی زیر زانو اثر خواهد گذاشت. 

سطح فعالیت بیمار 

نسبت به سطح فعالیت روزانه بیمار و ثابت یا پویا بودن فرد، نوع پروتز تعیین می گردد. بنابراین باید پروتوزیست را در جریان فعالیت های روزانه خود قرار دهید. 

فعالیت های پیش رو 

اگر قرار است پس از تهیه پروتز پا زیر زانو، ورزش یا فعالیت های خاصی نظیر شنا را آغاز کنید، باید پروتز مناسب طراحی و تولید شود. 

شیوه راه رفتن 

از دیگر موارد مورد توجه پروتوزیست پیش از ساخت پروتز، نحوه راه رفتن بیمار می باشد، زیرا نسبت به شیوه راه رفتن فرد، اجزا خاصی به پروتز اضافه می گردد. با طی شدن ارزیابی و ساخت پروتز، علاوه بر بهبود حرکت فرد، پروتز ساخته شده به کنترل تورم، کنترل ادم و افزایش سرعت بهبودی کمک خواهد کرد. 

انواع قطع عضو اندام تحتانی 

بر اثر عوامل متعددی از قبیل تصادف رانندگی، سوختگی، برق گرفتگی و … ممکن است فرد دچار قطع عضو در اندام تحتانی شود که انواع قطع عضو در این ناحیه عبارتند از: 

  • قطع انگشتان پا 
  • قطع از مفصل مچ پا 
  • قطع بین مچ پا و زانو 
  • قطع از مفصل زانو 
  • قطع از مفصل لگن 

موضوع ما در این مطلب قطع عضو از پایین زانو می باشد که در ادامه به طور مفصل به شرح آن پرداخته ایم. 

تفاوت پروتز زانو با پروتز زیر زانو در چیست؟ 

پیش از ذکر قیمت پروتز پا زیر زانو و قیمت پای مصنوعی تا زانو، قصد داریم به شرح تفاوت میان آن ها بپردازیم. تفاوت این پروتزها در عملکرد می باشد، زیرا در افراد دچار قطع عضودر ناحیه زانو، مفصل زانو از بین رفته و باید مفصل زانوی مصنوعی جایگزین شود.

در صورتی که در افراد قطع عضو از ناحیه زیر زانو، نیاز به مفصل زانو مصنوعی نبوده و تنها پروتزی به جهت تسهیل راه رفتن و انجام امور شخصی مورد استفاده قرار می گیرد. قطعا سطح ناحیه قطع شده بر قیمت پروتزها نیز اثر گذار خواهد بود. 

بهترین پروتز پا زیر زانو چه ویژگی هایی دارد؟ 

قطعا هر پروتزی را نمی توان به عنوان بهترین پروتز مورد استفاده قرار داد، بلکه پروتز زیر زانو باید ویژگی هایی را دارا باشد که در زیر به ذکر آن ها خواهیم پرداخت. 

سوکت متناسب 

تناسب سوکت با پای فرد، یکی از مهم ترین ویژگی های پروتز می باشد. عدم تناسب سوکت با پا، منجر به تغییر شکل پا و وارد آمدن فشار به پا می شود. 

لاینر عالی

لاینر از دیگر لوازم پروتز پا می باشد که به افرادی که قصد تهیه پروتز زیر زانو را دارند، خرید آن نیز توصیه می شود، زیرا لاینر راحتی بسیاری را به هنگام استفاده از پروتز در فرد ایجاد می کند.

داشتن حالت فنری و افزودن مکش برای اتصال بهتر از دیگر ویژگی هایی است که پروتز زیر زانو را ایده آل خواهد کرد. 

برای دریافت لیست قیمت پروتز پا زیر زانو چه کنیم؟ 

یکی از پرسش های رایج افراد دچار قطع عضو، قیمت پا مصنوعی پایین زانو می باشد. دریافت لیست قیمت پای مصنوعی زیر زانو کمی از نگرانی های بیمار کاسته و سبب می شود که فرد با توجه به بودجه خود، اقدام به تهیه پای مصنوعی زیر زانو نماید.

بدین جهت ما به شما کلینیک کاویان طب را توصیه می کنیم. کارشناسان این مجموعه تخصصی‌ به شما لیست قیمت های پروتز را ارائه خواهند کرد تا با آسودگی خاطر و متناسب با شرایط خود از قیمت پروتز پا زیر زانو مطلع شوید. 

قیمت پای مصنوعی زیر زانو چقدر است؟ 

فاکتورهای زیادی در تعیین قیمت پروتز پا زیر زانو دخیل هستند، از نوع جراحی گرفته تا توان مالی بیمار. بنابراین به جهت استعلام قیمت دقیق این پروتزها نیاز به مراجعه به کلینیک های ارتوپدی معتبر و با سابقه می باشد. در کلینیک کاویان طب که بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع ارتز و پروتزها دارد، می توانید از قیمت پروتز پا زیر زانو مطلع شوید. 

قیمت پروتز پا زیر زانو

قیمت پای مصنوعی تا زانو چقدر است؟ 

از آن جایی که در قطع عضو از ناحیه زانو، نیاز به پروتزی با مفصل زانو می باشد، این امر سبب افزایش قیمت پروتز خواهد شد. البته موارد از قبیل متریال به کار برده شده در پروتز، کلینیک سازنده، تبحر پروتوزیست و … نیز در تعیین قیمت پروتز پا نقش موثری خواهند داشت. 

خرید پروتز پا زیر زانو 

اکنون که از قیمت پروتز پا زیر زانو و عوامل موثر به آن ها آشنا شدید، قصد داریم بیشتر به شرح کلینیک کاویان طب بپردازیم. همان گونه که گفته شد، کلینیک کاویان طب یکی از بهترین مجموعه های تخصصی در ساخت انواع پروتز می باشد که این امر سبب شده است افراد بدون هیچ تردیدی ساخت پروتزهای خود را به متخصصین این مجموعه بسپارند و توانایی های حرکتی خود را همانند گذشته بازیابند. 

مرکز تخصصی ساخت پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان بوده است . برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید
با ما در ارتباط باشید

نتیجه نهایی 

هدف از نگارش این مطلب، شرح قیمت پروتز پا زیر زانو و قیمت پا مصنوعی تا زانو بوده است. بنابراین با در نظر گرفتن موارد ذکر شده در این مطلب بهترین پروتز زیر زانو را از کلینیک کاویان طب تهیه نمایید و در صورتی که با هر گونه پرسش در این زمینه مواجه شدید، با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره 91008881-021 در ارتباط باشید. 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *