قیمت پروتز پا بالا زانو

قطعا به هنگام خرید پروتز پا با سوالاتی از قبیل قیمت پروتز پا چقدر است یا پروتز پا بالای زانو چقدر دوام دارد مواجه خواهید شد که در این مطلب علاوه پاسخ به سوالات ذکر شده به شرح قیمت پای مصنوعی بالای زانو و قیمت پای مصنوعی کربنی بالای زانو خواهیم پرداخت. 

مرکز تخصصی ساخت پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان بوده است . برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید
با ما در ارتباط باشید

در ادامه خواهید خواند.. نمایش
ویدیو معرفی پروتز پا و پای مصنوعی و محاسبه قیمت پروتز پا

پروتز پای مصنوعی از چه اجزایی تشکیل شده است؟ 

از جمله اجزای تشکیل دهنده پروتز پای مصنوعی، می توان به پایه، سوکت، آداپتور و یک پوشش زیبایی اشاره نمود. همچنین در صورتی که قطع عضو از بالای زانو صورت گرفته باشد، پروتز از مفصل و ران نیز برخوردار می باشد. شایان به ذکر است که پوشش زیبایی به جهت بهبود ظاهر پروتز قرار داده می شود و نقش موثری را در استفاده بهینه از پروتز پا ایفا می کند. 

با انواع پروتز پا بالای زانو آشنا شوید.

از آن جایی که پروتزهای بالای زانو در انواع مختلفی وجود دارند، باید به هنگام تهیه پروتز، این نکته را در نظر گرفت. در این بخش به دو نوع پروتز بالای زانو با مفصل مکانیکی و پروتز بالای زانو هوشمند خواهیم پرداخت تا پس از آشنایی با آن ها، انتخاب برای شما تسهیل شود. پروتز مکانیکی خود در دو دسته بندی زیر قرار می گیرد که عبارتند از: 

پروتز بالای زانو تک محوری 

به دلیل این که ساخت پروتز بالای زانو تک محوری، آسان تر از سایر پروتزهای بالای زانو می باشد، به عنوان کم وزن ترین و کم هزینه ترین پروتز پا شناخته می شود.

البته لازم به ذکر است که این نوع پروتز دارای محدودیت هایی است که یکی از آن ها استفاده از نیروی عضلات به هنگام ایستادن می باشد. در صورتی که قصد آگاهی از قیمت پروتز پای بالای زانو تک محوری را دارید، این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. 

پروتز بالای زانو چند محوری

به پروتز بالای زانو چند محوری، پروتز چهار میله یا پلی سنتریک نیز گفته می شود. از آن جایی که این نوع پروتز تطبیق پذیر بوده و توانایی تغییر دارد از محبوبیت بالایی میان بیماران برخوردار است. از دیگر مزایای این پروتز، می توان به کاهش لنگیدن به هنگام استفاده اشاره نمود. وجود دستگاه مکانیکی ساده در پروتز چند محوری، پروسه راه رفتن را بهبود می بخشد و امکان سرعت حرکت زانو را به کاربر می دهد. وزن بیشتر این پروتز و بردن آن جهت سرویس در فواصل زمانی کم را می توان از معایب آن دانست. 

پروتز هوشمند بالای زانو

همان گونه که ذکر شد، دسته دیگری از پروتزهای بالای زانو، پروتزهای هوشمند هستند که به شرح زیر می باشند: 

از پیشرفته ترین پروتزهای بالای زانو، می توان به پروتز هوشمند اشاره نمود که قابلیت تنظیم با توجه به شرایط محیطی را دارا می باشند. قطعا دور از انتظار نمی باشد که قیمت پروتز پا بالای زانو هوشمند بیشتر از سایر پروتزها خواهد بود. 

دوام پروتز بالای زانو چقدر است؟ 

از جمله پرسش های که ذهن افراد دچار قطع عضو را به خود درگیر کرده است، دوام پروتزها می باشد. همچنین از آن جهت که قیمت پروتزهای پای مصنوعی بالای زانو کم نمی باشد، کاربران به دنبال پروتزی با دوام و کیفیت بالا می باشند.

به جهت برخورداری پروتز از دوام بالا، باید کلینیکی را انتخاب نمود که در ساخت پروتزهای خود متریالی با کیفیت بالا را به کار می برند. علاوه بر موارد ذکر شده، نحوه نگهداری از پروتز نقش مهمی را در دوام پروتز ایفا می کند که در ادامه آن ها را شرح خواهیم داد.

چگونگی نگهداری از پروتز پا بالای زانو 

همان گونه که گفته شد، نحوه نگهداری از پروتز، تاثیر مستقیمی بر دوام پروتز بالای زانو خواهد داشت که پس از مراجعه به کلینیک های معتبر سازنده پروتز، این موارد نیز به شما آموزش داده می شود. در زیر برخی از موارد آموزشی را ذکر خواهیم کرد.

  • چگونه تنظیم و مدیریت سوکت 
  • نحوه تمیز کردن پروتز 
  • چگونگی تحمل وزن 
  • نحوه ایستادن روی پاها 

افراد دچار قطع عضو از بالای زانو باید در ابتدای دریافت پروتز صبوری به خرج دهند، زیرا پروسه نصب و راه رفتن با پروتز، انرژی بر بوده و به دلیل ضعف عضلات، فرد با افت قدرت جسمانی مواجه خواهد بود. 

پروتز پای بالای زانو را چه مدت پس از قطع پا می توان استفاده کرد؟ 

یافتن پاسخ این پرسش از دغدغه و نگرانی های بسیاری از افراد قطع عضو از بالای زانو ‌خواهد کاست. با بهبود یافتن زخم های ناشی از جراحی قطع عضو و به جهت کاهش فشار ناشی از فقدان عضو، می توان برای تهیه پروتز دائمی و ثابت اقدام نماید. پس از طی شدن مراحل ساخت پروتز و تعیین قیمت پای مصنوعی بالای زانو، پروتز نصب می شود. 

ویژگی پروتز پا بالای زانو کاربردی و باکیفیت 

در صورتی که پای شما از ناحیه بالای زانو قطع شده و در صدد جبران این نقص و بازیابی توانایی های از دست رفته خود هستید، باید جهت تهیه پروتز پا بالا زانو اقدام نمایید، اما سوال این جا است که یک پروتز بالای زانو باکیفیت دارای چه مشخصه هایی می باشید؟ 

  • استفاده از قطعات و تجهیزات با دوام و کیفیت بالا در پروتز پا از مشخصه هایی است که باید به آن توجه نمایید.
  • هماهنگی و سازگاری پروتز با عضو باقیمانده نظیر مناسب بودن سایز پروتز بسیار حائز اهمیت می باشد. 
  • استفاده از متریال سبک، بسیاری از مشکلات فرد به هنگام استفاده از پروتز را کاهش خواهد داد. بنابراین توجه به این نکته نیز الزامی می باشد.

 آیا جهت استفاده از پروتز بالای زانو نیاز به کفش می باشد؟ 

اگر از آن دسته افرادی هستید که تصور می کنید، پس تز نصب پروتز، نیاز به پوشیدن کفش نمی باشد، این بخش را مطالعه نمایید. با وجود این که پروتز پا بالای زانو فاقد حس می باشد، اما پوشیدن کفش را فراموش نکنید، زیرا هزینه این امر علاوه بر محافظت از پروتز، قیمت پروتز پا بالای زانو شما را هدر نخواهد داد. بنابراین از کفش هایی که نه پاشنه بلند و نه پاشنه کوتاهی دارند استفاده کنید. 

قیمت پروتز بالای زانو چقدر است؟ 

قطعا قیمت پا مصنوعی بالای زانو، نسبت به پای مصنوعی زیر زانو، هزینه های بیشتری را در بر خواهد گرفت، اما قیمت این پروتزها به عوامل دیگری نیز از قبیل ناحیه قطع عضو، نوع پروتز، متریال به کار رفته در پروتز، کلینیک سازنده پروتز و … بستگی دارد. 

قیمت پروتز پا بالای زانو

قیمت پا مصنوعی کربنی بالا زانو چقدر است؟

پنجه های کربنی پروتز پا، ساختار یکپارچه ای داشته و یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن ها، برند سازنده آن خواهد بود. برندهایی نظیر اتوبوک و اوسر که از قدمت و کیفیت بالایی در این زمینه برخوردارند. قطعا قیمت های بالاتری نسبت به سایر برندها خواهند داشت. 

پیش از خرید پروتز بالا زانو چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ 

پس از قطع عضو از بالای زانو، خرید پروتز پا یک تصمیم مهم و حیاتی می باشد که انتخاب مناسب ترین پروتز پا، نقش موثری را در تغییر لایف استایل فرد ایفا می کند. از جمله نکاتی که به هنگام خرید این پروتزها باید در نظر بگیرید به شرح زیر می باشند: 

سطح فعالیت 

قطعا سطح فعالیت های هر شخص، در طول روز متفاوت بوده که این نکته را پیش از سفارش پروتز باید بیان کرد. در واقع فعالیت های ورزشی نظیر دوچرخه سواری، شنا، اسکی و … را باید با پروتوزیست در میان گذاشت. 

کاربرد پروتز 

از آن جایی که هر فرد توقعات و الویت های متفاوتی را از پروتز داشته، پروتزهایی با کاربرد متفاوت طراحی و تولید می شوند. به طور مثال برخی از افراد تنها به فعالیت های ساده ای نظیر راه رفتن نیاز دارند، در صورتی که برخی دیگر فعالیت های ورزشی و فیزیکی دارند و باید پروتز متناسب با نوع نیاز فرد طراحی شود. 

نوع قطع عضو 

میزان قطع عضو نقش مهمی در نوع پروتز ایفا خواهد کرد. زیرا در صورتی که فرد از بالای زانو دچار قطع عضو شده باشد، نیاز به مفصل زانو و حرکت های مفصلی در پروتز خواهد بود. 

محیط زندگی

شرایط آب و هوایی یکی از اساسی ترین موارد در انتخاب نوع پروتز می باشد، زیرا آب و هوای خشک یا سردی هوا، منجر به خارش در زیر پروتز شده یا رطوبت سبب عرق کردن زیر پروتز خواهد شد. بنابراین پروتزی سازگار با آب و هوا ساخته می شود. 

نتیجه نهایی 

در این مطلب به معرفی انواع پروتز پا بالا زانو و قیمت آن ها پرداختیم، زیرا آشنایی با با پروتزها و برخی از نکات به هنگام خرید پروتز بالا زانو به فرد کمک بسیاری خواهید کرد.بنابراین در صورتی که قصد آگاهی از قیمت پا مصنوعی بالا زانو را دارید، می توانید با کارشناسان ما در کلینیک کاویان طب تماس بگیرید. 

مرکز تخصصی ساخت پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان بوده است . برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید
با ما در ارتباط باشید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *