پروتز انگشت شست پا

برای خرید و تهیه پروتز انگشت شست پا به چه ویژگی هایی باید توجه کرد؟ بهترین پروتز انگشت شست پا را از کدام کلینیک تهیه کنیم؟ قیمت پروتز انگشت شست پا چقدر است؟

قطع از ناحیه انگشت شست پا، منجر به راه رفتن و بدفرمی پا خواهد شد که می توان با خرید پروتز مصنوعی شست پا از بروز این عوارض جلوگیری نمود. با ما در این مطلب همراه باشید تا به شرح این پروتز و مزایای آن بپردازیم.

مرکز تخصصی ساخت پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان بوده است . برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید
با ما در ارتباط باشید

پروتز انگشت شست پا

دلیل قطع عضو انگشت شست پا چیست؟

آمپوتاسیون در هر ناحیه از بدن، ممکن است به جهت پیشگیری از عفونت اندام ها و کنترل درد صورت گیرد. از شایع ترین علل قطع عضو، می توان عدم جریان خون کافی در اندام ها را نام برد. همچنین قطع عضو انگشت شست در موارد زیر ضرورت می یابد: 

  • تومورهای سرطانی 
  • مرگ بافت 
  • سرمازدگی 
  • ضخیم شدن بافت عصبی یا نروما 
  • انسداد شریان ها و بیماری های شریان محیطی
  • آسیب و ضربه شدید به پا نظیر تصادفات رانندگی 
  • زخم های عفونی بر اثر دیابت 

در زیر برخی از این موارد را شرح خواهیم داد: 

آسیب شدید

گاهی اوقات فرد در اثر تصادفات رانندگی یا افتادن شی بر روی انگشت پا، بریدگی و سوختگی دچار جراحت شدید در انگشت شست پا خواهد شد که حتی با تلاش های تیم پزشکی، بهبودی حاصل نمی شود. در این صورت تنها راه درمان قطع عضو انگشت می باشد تا سایر نقاط بدن آسیب نبیند. 

دیابت 

از آن جایی که بیماری دیابت مزمن با کاهش جریان خون در پاها همراه است، بیماران دیابتی بیشتر از سایر افراد در معرض خطر قطع عضو پا قرار دارند. برخی از بیماران دیابتی با از دست دادن احساس در پاها دچار زخم در پاها شده که عدم درمان آن ها منجر به بروز عفونت و قطع عضو خواهد شد.

گردش خون ضعیف

از دیگر عواملی که احتمال قطع انگشت پا را افزایش می دهد، بیماری شریان محیطی می باشد که بر اثر آن شریان ها باریک شده و گردش خون ضعیف در اندام ها عوارض جبران ناپذیری نظیر قطع عضو را به همراه خواهد داشت. 

عفونت های شدید 

اگر در ناحیه پا خصوصا انگشت شست زخم آلوده ایجاد شود و عفونت ناشی از آن حتی با مصرف آنتی بیوتیک قابل درمان نباشد، احتمال قطع انگشت افزایش می یابد. 

جراحی قطع انگشت شست پا 

نوعی جراحی که با هدف جدا کردن انگشت بدن صورت می گیرد، جراحی قطع انگشت می باشد که تعیین وسعت قطع عضو به عواملی نظیر میزان عفونت بستگی دارد. در صورتی که فرد به دلیل عفونت ناچار به قطع عضو باشد، باید عفونت بافت کنترل شود و پس از تمیز کردن ناحیه قطع شده، جراحی آمپوتاسیون صورت گیرد. 

مراقبت از ناحیه قطع شده پس از قطع انگشت شست پا

پس از مرخص شدن بیمار از بیمارستان ناحیه قطع شده با چسب و بخیه پوشانده شده که پزشک در اولین ویزیت پس از جراحی، آن ها را جدا خواهد کرد. از جمله اقداماتی که بیمار پس از جراحی آمپوتاسیون انگشت شست پا ملزم به انجام آن می باشد، عبارتند از: 

  • شستشو هر روزه موضع با آب گرم و صابون ملایم و بدون بو 
  • تمیز کردن محل مورد نظر توسط گاز 
  • خشک کردن محل آسیب دیده 
  • نهایتا پانسمان دوباره انگشت و بستن آن با گاز 

پروتزهای موجود برای انگشت شست قطع شده

قطع عضو در هر ناحیه از بدن، افسردگی و ناراحتی را به همراه دارد، اما باید جهت بازگشت به زندگی عادی و فعالیت های روزمره خود، اقدام به خرید پروتز نمایید. خوشبختانه امروزه پروتزها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند که امکان بازگشت به زندگی روزمره را برای فرد فراهم کرده و بیمار قادر به انجام فعالیت های روزمره و اجتماعی خود خواهد بود. در زیر به شرح یکی از انواع پروتز انگشت شست پا پرداخته ایم: 

پروتز سیلیکونی انگشت شست

این نوع پروتز که در کلینیک های ارتوپدی فنی ساخته می شوند، به بیمار در راه رفتن آزادانه و بدون مشکل کمک خواهد کرد. از آن جایی که متریال به کار برده شده در پروتز سیلیکونی انعطاف پذیر می باشد، فرد به راحتی قادر به طی کردن مسافت زیاد بدون جلب توجه سایرین خواهد بود. 

مزایای پروتز سیلیکونی انگشت شست پا

پروتز سیلیکونی انگشت شست مزایای متعددی دارد که در ادامه برخی از آن ها را شرح خواهیم داد: 

  • این پروتز نرم، ثابت، ضد آب و انعطاف پذیر می باشد. 
  • کیفیت پروتز سیلیکونی انگشت شست بالا بوده و به دلیل انعطاف پذیری که دارد، در هر موقعیت حرکتی با پای فرد سازگار می باشد. 
  • این پروتز در کنار انعطاف پذیر بودن، ثابت و محکم نیز می باشد. به این معنا که در مقابل عوامل خارجی مقاومت بالایی دارند. 
  • مطابقت بسیار بالای این پروتز با پوست را می توان از دیگر مزایای این پروتز انگشت شست پا دانست. 

انواع پروتز انگشت شست پا 

همان طور که در بالا به این نکته اشاره شد، پروتزهای انگشت، انواع مختلفی را شامل می شوند که نوع آن بر اساس نیاز و بودجه بیمار تعیین می گردد. به طور مثال هدف از طراحی برخی از پروتزهای انگشت شست پا، تنها بخشیدن زیبایی به پاها بوده به گونه ای که سایر افراد قادر به تشخیص مصنوعی بودن آن نخواهند شد. این دسته از پروتزها دارای ناخن و منافذ طبیعی در پوست بوده و از استحکام بالایی برخوردار می باشند، اما قابلیت تحرک ندارند. 

در مقابل این پروتزهای زیبایی، پروتزهای دیگری وجود دارند که علاوه بر زیبایی، امکان حرکت را نیز برای فرد فراهم خواهند کرد. این پروتزها به افرادی که در زمینه هایی نظیر کوهنوردی، دوچرخه سواری و سایر ورزش ها فعالیت دارند توصیه می شود. به طور کلی می توان پروتز انگشت شست پا را در دو دسته بندی زیر قرار داد: 

پروتزهایی با پایه ایمپلنت 

دسته ای از پروتزهای انگشت شست پا به منظور نگهداری پروتزهای سیلیکونی روی استخوان از ایمپلنت استفاده می شود. این نوع پروتز با پایه ایمپلنت از ثبات بالایی برخوردار بوده و علاوه بر بهبود عملکرد کلی پا، نیروی لازم جهت بلند کردن اجسام را برای فرد فراهم خواهد کرد. به کمک این ایمپلنت ها و با ایجاد لرزش، فشار گیرنده های عصبی استخوان تحریک شده و اطلاعات مورد نیاز به مغز منتقل خواهد شد. جهت آگاهی یافتن از قیمت این پروتزها با ما تا انتهای مطلب همراه باشید. 

پروتزهای انگشت مایو الکتریک 

این نوع پروتزها کاربردی تر بوده و قطعا قیمت بیشتری نیز خواهند داشت. الکترود الکتریک موجود در این پروتزها با قرار گرفتن بر روی مچ و دریافت پیام از اعصاب، موجب حرکت انگشتان پا خواهند شد. شایان به ذکر است که این پروتزها وزن زیادی داشته و فاقد ظاهر طبیعی می باشد، اما گزینه ای بسیار مناسب جهت انجام فعالیت های پیچیده است. 

مدت زمان لازم برای ساخت پروتز انگشت شست پا 

یکی از پرسش های افراد دچار قطع عضو از ناحیه انگشت شست، مدت زمان ساخت پروتز ناخن شست پا می باشد. در پاسخ به پرسش این دسته از افراد باید گفت که عوامل متعددی در ساخت این پروتزها دخیل هستند که نوع آن و پیچیده بودن پروتز از جمله این عوامل می باشد. به طور کلی مراحل ساخت پروتز انگشت شست پا به شرح زیر می باشد: 

  • مشاوره با کارشناسان در کلینیک های ارتوپدی
  • ارزیابی توسط متخصص 
  • طراحی انگشت و ناخن 
  • ساخت پروتز 
پروتز انگشت شست پا

قیمت پروتز انگشت شست پا 

انگشت شست پا در هر فرد سایز و شکل متفاوتی داشته که این امر سبب تغییر قیمت در پروتز ناخن شست پا یا پروتز انگشت شست پا خواهد شد. نوع پروتز، متریال به کار رفته در پروتز، تبحر متخصص و … از جمله عواملی است که بر قیمت پروتز شست پا اثر خواهد گذاشت. بنابراین می توانید جهت آگاهی از قیمت دقیق این پروتزها، به کلینیک های معتبری از قبیل کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید یا با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره 91008881-021 تماس بگیرید.

خرید پروتز ناخن شست پا 

در بهترین مراکز ساخت پروتز ناخن شست پا از قبیل کلینیک کاویان طب از متریالی بسیار با کیفیت استفاده می شود که این امر دوام این پروتزها را بالا خواهد برد. بنابراین در صورتی که قصد خرید پروتز انگشت شست را دارید به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید و از محصولات با کیفیت این مجموعه بهره مند شوید. 

مرکز تخصصی ساخت پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان بوده است . برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید
با ما در ارتباط باشید

نتیجه نهایی

قطع عضو در هر ناحیه از بدن مشکلاتی را به همراه خواهد داشت که جهت کاهش این مشکلات و بهبود زندگی این افراد، تهیه پروتز توصیه می شود. یکی از پروتزهای جزئی پا، پروتز انگشت شست می باشد که با وجود جزئی بودن محدودیت هایی را برای افراد ایجاد خواهد کرد. بنابراین می توان با تهیه پروتز انگشت شست پا از کلینیک کاویان طب به بهبود کیفیت زندگی این افراد کمک نمود. 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *