هزینه اسکن کف پا

هزینه اسکن کف پا چقدر است؟ ضرورت انجام اسکن کف پا چیست؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر یافتن پاسخ پرسش های ذکر شده، به اطلاعات بسیاری در این زمینه دست یابید. 

از جمله اساسی ترین کارهایی که جهت بررسی وضعیت سلامت پاها انجام می شود، اسکن کف پا می باشد که توسط آن اطلاعات دقیقی در رابطه با پا به پزشک ارائه خواهد شد. 

مجموعه تخصصی اسکن کف پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. جهت ردیابی مشکلات ارتوپدی، گزینش بهترین راه درمان، اسکن کف پا و سفارش و ساخت انواع کفی طبی با ما در ارتباط باشید.

در ادامه خواهید خواند.. نمایش
اسکن کف پا برای ساخت کفی طبی

اسکن کف پا به چه منظوری انجام می شود؟

پیش از آن که در رابطه با موضوع اصلی این مطلب که هزینه اسکن کف پا می باشد صحبت کنیم، قصد داریم هدف از انجام اسکن پا را شرح دهیم.

در کنار کشف ناهنجاری ها و مشکلات موجود در پا، به کمک اسکن کف پا، ساخت کفش و کفی طبی از مهم ترین دلایل انجام اسکن پا می باشد. بنابراین با انجام اسکن پا، می توانید سلامت را به پاها و بدن خود هدیه دهید. 

چه افرادی کاندیدای مناسبی جهت انجام اسکن کف پا هستند؟ 

با وجود این که اسکن کف پا اطلاعات کاربردی و مفیدی را در رابطه با ناهنجاری ها فرد ارائه می دهد و همه افراد می توانند برای بررسی سلامت پاهای خود اسکن کف پا را انجام دهند، اما در ادامه افرادی که برای رفتن به مراکز اسکن کف پا در الویت هستند را شرح خواهیم داد: 

  • افرادی با کف پای صاف 
  • افرادی با درد در کف پا بدون هیچ علت خاصی 
  • افراد مبتلا به خارپاشنه 
  • افراد دارای کفش نامناسب با لغزش پاشنه
  • افرادی که مکررا در ناحیه پا دچار آسیب هستند
  • افرادی که دائما زمین می خورند
  • افراد مبتلا به پای دیابتی 

اسکن دو بعدی پا چیست؟ 

همان طور که می دانید یکی از مهم ترین عضوهای حرکتی و حیاتی بدن، پا می باشد که وجود اختلال و مشکل در آن، ناهنجاری های حرکتی و خستگی زودرس را به همراه خواهد داشت. از جمله ابزارهای امروزی که کمک شایانی به تشخیص مشکلات این عضو می کند، اسکن دو بعدی و سه بعدی است که اسکن دو بعدی ارائه دهنده تصویری با جزئیات دقیق از کف پا می باشد. 

هزینه اسکن کف پا

کاربرد اسکن دو بعدی پا چیست؟ 

در زیر به شرح قابلیت های اسکن دو بعدی خواهیم پرداخت: 

  • ناهنجاری های مربوط به قوس کف پا 
  • اندازه گیری دقیق پا 
  • تشخیص بی نظمی کف پا 
  • چگونگی توزیع وزن بر کف پا 
  • بررسی عکس العمل پا به هنگام وارد آمدن فشار به آن 

اسکن سه بعدی پا و مزایای آن 

در این بخش به شرح مزایای اسکن سه بعدی پا خواهیم پرداخت تا با تفاوت این روش با اسکن دو بعدی نیز آشنا شوید: 

  • کمک به طراحی و ساخت کفی طبی نسبت به مشکلات و شرایط فرد 
  • کمک به مدل سازی دقیق از پاها 
  • ارائه تحلیل جزئیات هر پا به طور مستقل با حد خطای بسیار کم 

اسکن کف پا به درمان کدام بیماری ها کمک می کند؟ 

به جهت درمان بیماری های ذکر شده در زیر، می توان از اسکن کف پا کمک گرفت. این بیماری و ناهنجاری ها عبارتند از: 

آرتروز پا

یکی از ناهنجاری های پا، آرتروز پا می باشد که التهاب و درد مفاصل را ایجاد می کند. این عارضه عوارضی از قبیل عدم تعادل در نشستن، راه رفتن و دویدن را به همراه خواهد داشت که جهت تشخیص دقیق و درمان آن می توان از اسکن کف پا کمک گرفت. 

خار پاشنه 

خار پاشنه که به مرور زمان ایجاد می شود، منجر به بیرون زدن یک زائده استخوانی از پایین پاشنه می شود. از آن جایی که این زائده استخوانی گاهی اوقات با چشم غیر مسلح دیده نمی شود، جهت تشخیص و درمان آن، باید اسکن کف پا را انجام داد. به کمک اسکن کف پا می توان کفی و کفش های طبی را طراحی و تولید نمود. 

زانو پرانتزی و ضربدری 

از دیگر مشکلاتی که برخی از افراد با آن دسته و پنجه نرم می کنند، زانو پرانتزی و ضربدری می باشد که با ساخت کفی و کفش طبی از طریق اسکن کف پا، می توان نقش قابل توجهی را در درمان این بیماری ایفا کرد. 

دردهای کف و ساق پا 

درد در ناحیه ساق و کف پا از شایع ترین دردهایی است که جهت تشخیص علت آن ها، می توان از اسکن کف پا کمک گرفت. پس از مشخص شدن علت این عارضه، می توان روش های درمان موثر و نتیجه بخشی از قبیل کفش و کفی طبی را به کار گرفت. 

میخچه پا 

زمانی که پوست در معرض اصطکاک و فشار زیاد قرار گیرد، میخچه پا ایجاد خواهد شد که با درد و ناراحتی در پا همراه خواهد بود. بهترین راه خلاصی از این عارضه تشخیص به موقع آن به کمک اسکن کف پا می باشد. 

کدام روش اسکن کف پا بهتر است؟ 

اگر با خواندن این مطلب جهت انجام اسکن کف پا مصمم شده اید، اما نمی دانید کدام یک از انواع اسکن کف پا گزینه مناسبی برای شما می باشد، مطالعه این بخش را از دست ندهید.

با توجه به موارد ذکر شده در بالا، هر اسکن داده های متفاوتی را نسبت به شرایط بیمار ارائه می دهد. شایان به ذکر است که اسکن دو بعدی نسبت به سایر اسکن های کف پا، اطلاعات محدودتری را در اختیار پزشک قرار می دهد. بنابراین ابتدا به پزشک معالج خود مراجعه نمایید تا پس از بررسی شرایط شما، بهترین نوع اسکن را تجویز نمایید. 

جدیدترین اسکن کف پا 

اسکن دیجیتالی سه بعدی یکی از بهترین و جدیدترین اسکن های کف پا می باشد که به کمک لیزر، تصویر سه بعدی به همراه جزئیات دقیق را ایجاد می کند. به کمک این روش پای انسان به بهترین نحو بررسی شده و به واسطه الگوریتم های کامپیوتری و محاسبه اشکال و خطوط، کفش و کفی طبی طراحی و تولید می شود. 

کلینیک های اسکن کف پا و ساخت کفش طبی

در زیر به شرح تکنیک های اسکن کف پا خواهیم پرداخت که به کمک آن ها نهایتا می توان کفش و کفی طبی متناسب با شرایط فرد را طراحی نمود: 

مثلث لیزری

مثلث لیزری یا نور قرمز، فاصله میان منبع لیزر و پا را اندازه گیری کرده و ارائه دهنده یک مدل دقیق از پا می باشد. 

نور سازه شده

اسکنرها در این روش، نور ساختاردهی شده را دارا می باشند که به صورت ناحیه ای بوده و اسکن لیزری برای آن به کار گرفته می شود. در این روش، فاصله تا منبع نور محاسبه می شود. 

دیجیتال سازی تماسی

این روش یک ماتریس سه بعدی مخصوص را شامل می شود. به کمک دیجیتال سازی تماسی، می توان ساختار واقعی پا را نمایان کرد. 

آیا در اسکن کف پا اشعه خاصی استفاده می شود؟ 

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که تصور می کنید در اسکن کف پا همانند عکس برداری و رادیوگرافی از اشعه خاصی استفاده می شود، باید بگوییم که بر خلاف تصورتان جهت عکس برداری از کف پا، از سنسور استفاده می شود و هیچ گونه اشعه ای به کار گرفته نمی شود. 

اسکن کف پا

بهترین مرکز اسکن کف پا کجاست؟ 

از آن جایی که ناهنجاری و درد در پا به کل بدن مربوط می شود و اختلال در تمامی اعضای بدن را به همراه دارد، جهت تشخیص نوع عارضه موجود در پا و انتخاب بهترین روش درمان، اسکن کف پا پیشنهاد می شود، اما مشکلی که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده است، انتخاب کلینیک جهت انجام این اسکن کف پا می باشد.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروز کاویان یکی از بهترین گزینه ها برای انجام اسکن کف پا است ، زیرا در این کلینیک به روزترین تجهیزات و متخصصین مجرب به کار گرفته شده است. 

قیمت اسکن کف پا 

یکی از پرتکرارترین پرسش های افراد در زمینه اسکن کف پا، هزینه آن می باشد. نوع اسکن از جمله مهم ترین عوامل موثر در تعیین هزینه اسکن کف پا خواهد بود. بنابراین اسکن فشاری داینامیک و استاتیک هر یک هزینه های متفاوتی را در بر می گیرند و همچنین اگر هدف شما از انجام اسکن کف پا، تهیه کفی طبی می باشد، ملزم به پرداخت هزینه متفاوتی خواهید بود. 

هزینه اسکن کف پا سفارشی 

همان گونه که پیش از این ذکر شد، اسکن پا قیمت ثابتی نداشته و هزینه های متفاوتی را در بر خواهد گرفت. در ادامه عواملی را شرح خواهیم داد که بر روی قیمت کفی طبی سفارشی اثر گذار خواهد بود: 

  • نوع دستگاه اسکنر 
  • کلینیک انتخابی شما 
  • شهری که کلینیک در آن قرار دارد 

تبحر متخصص کلینیک 

هزینه اسکن کف پا

هزینه اسکن کف پا از نوع داینامیک چقدر است؟ 

اسکنر داینامیک که یک نوع اسکنر فشاری می باشد، به سنسورهای حساس به فشار مجهز بوده که نسبت به استاتیک یا ثابت بودن آن، شامل هزینه های متفاوتی خواهد بود. این نوع اسکنر به وضعیت پا در بیماران دیابتی کمک کرده و با کمک طراحی و ساخت کفی های طبی سبب تعادل بیشتر به هنگام راه رفتن فرد می شود. در صورتی که قصد آگاهی از قیمت دقیق این ایسکنرها را دارید، می توانید با کارشناسان کلینیک کاویان طب از طریق شماره 91008881-021 در ارتباط باشید.

نتیجه نهایی

از جمله کم هزینه ترین و پرکاربردترین تست های پا، می توان اسکن کف پا را نام برد که در بسیاری از کلینیک های ارتوپدی قابل انجام می باشد. کلینیک کاویان طب با داشتن انواع اسکنرهای کف پا، تصاویر بسیار دقیق و پیشرفته ای را ارائه می دهد که می توانید نسبت به شرایط پای خود یکی از آن ها را با مناسب ترین هزینه انجام دهید. جهت استعلام قیمت اسکن کف پا با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

مجموعه تخصصی اسکن کف پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. جهت ردیابی مشکلات ارتوپدی، گزینش بهترین راه درمان، اسکن کف پا و سفارش و ساخت انواع کفی طبی با ما در ارتباط باشید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *