بهترین مرکز اسکن کف پا

بهترین کلینیک اسکن کف پا در تهران کدام است؟ قطعا انتخاب بهترین مرکز اسکن کف پا در تهران کار آسانی نمی باشد، اما در این مطلب مواردی را شرح خواهیم داد که به کمک آن ها انتخاب‌ برای شما آسان شود.

امروزه به جهت معاینه دقیق کف پا و تشخیص ناهنجاری های موجود در کف پا از اسکن کمک گرفته می شود که به دلیل عدم وجود اشعه های مضر، طرفداران بسیاری دارد، اما اسکن کف پا را در کدام کلینیک انجام دهیم؟ 

مجموعه تخصصی اسکن کف پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. جهت ردیابی مشکلات ارتوپدی، گزینش بهترین راه درمان، اسکن کف پا و سفارش و ساخت انواع کفی طبی با ما در ارتباط باشید.

در ادامه خواهید خواند.. نمایش
اسکن کف پا برای ساخت کفی طبی

ضرورت استفاده از اسکن کف پا چیست؟ 

آیا می دانید پزشکان به چه دلیل، اسکن کف پا را تجویز می کنند؟ اسکن کف پا راهکاری کامل و جامع بوده که ابعاد مختلفی از پا را بررسی کرده ‌‌و کمک شایانی به افزایش سلامتی پا خواهد کرد. بنابراین از آن جایی که پا نقش مهمی را در سلامت کل بدن ایفا می کند، رسیدگی به آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که اسکن کف پا به فرد در این زمینه یاری می رساند. 

مهم ترین موارد استفاده از اسکن کف پا برای سلامتی

به کمک روش های متعددی می توان به بررسی سلامتی پاها و وضعیت آن پرداخت. صافی کف پا از جمله ناهنجاری هایی است که با اسکن کف پا قابل تشخیص بوده و از طریق آن، می توان به راهکارهای درمانی موثری دست یافت. ساخت کفی و کفش طبی به کمک اسکن کف پا از دیگر موارد استفاده از اسکن کف پا می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به شرح چگونگی و چیستی اسکن کف پا بپردازیم. 

بهترین مرکز اسکن کف پا

با انواع اسکنرهای فشاری آشنا شوید

از پرکاربردترین و محبوب ترین انواع اسکنرها، می توان اسکنرهای فشاری را نام برد که به کمک آن می توان به بررسی میزان الگوی فشار کف پا و میزان فشار در تقاط مختلف پا دست یافت. اسکنرهای فشاری خود به دو نوع اصلی دسته بندی می شوند که عبارتند از: 

اسکنر فشاری داینامیک 

اسکنر داینامیک که کمی تفاوت با سایر اسکنرها دارد، به طور دقیق‌تری کف پا را اسکن خواهد کرد و جهت انجام آن نیاز به راه رفتن آهسته بر روی اسکنر می باشد. چگونگی راه رفتن فرد، میزان تمرکز فشار بر قسمت های مختلف پا و الگوی قدم برداشتن، از جمله داده های حاصل از این نوع اسکنر می باشد. 

اسکنر فشاری استاتیک 

بر خلاف اسکنر داینامیک که در طی آن بیمار ملزم به راه رفتن روی دستگاه اسکنر می باشد، در طی اسکن استاتیک یا ثابت، باید بدون هیچ حرکتی و به صورت ثابت روی دستگاه قرار گرفت تا اسکنر به بررسی وضعیت پای بیمار بپردازد. 

اسکنر نوری و کاربرد آن

اسکنر نوری که در این بخش قصد معرفی آن را داریم، با اسکنرهای فشاری تفاوت داشته و میزان فشار وارد شده به پا در طی این روش به کمک نور صورت می گیرد. میزان فعالیت و چگونگی راه رفتن، پس از تعیین میزان تمرکز فشار در قسمت های مختلف پا تعیین می شود. 

اسکن کف پا

در اسکن کف پا چه مواردی بررسی می شود؟ 

در مراکز اسکن کف پا به کمک دستگاه های اسکنر پیشرفته موارد متعددی بررسی می گردد که در ادامه به شرح ان ها پرداخته ایم: 

  • میزان فشار وارده به نواحی مختلف کف پا 
  • میزان تعادل میان پا و اندام تحتانی 
  • وجود صافی کف پا 
  • میزان قوس کف پا 
  • میزان سرعت و قدم های فرد
  • عملکرد پای فرد 
  • نحوه راه رفتن 
  • چگونگی حرکت مچ پا 

اسکن کف پا چه مزایایی برای سلامت جسمانی دارد؟ 

همان گونه که ذکر شد، یکی از روش های درمانی و پیشگیری کننده برای پا، اسکن کف پا می باشد که داشتن آگاهی در رابطه با مزایای آن، به افزایش میزان سلامتی فرد کمک شایانی خواهد کرد. مزایای اسکن پا عبارتند از:

  • بررسی روند بهبود صافی کف پا 
  • بررسی و ارزیابی نقاط فشاری در پا و آنالیز الگوی راه رفتن
  • کمک به اصلاح الگوی راه رفتن
  • آگاهی از بیماری ها و ناهنجاری های موجود در پا و یافتن بهترین راهکار درمانی
  • کاهش میزان فشار به کمر 
  • ارائه تصاویر دقیق به منظور ساخت کفی و کفش طبی 

مخاطبین اسکن کف پا چه کسانی هستند؟ 

در کنار افرادی که به جهت چکاپ و بررسی سلامتی پاها به دنبال مراکز اسکن کف پا هستند، برخی از افراد ملزم به انجام اسکن کف پا می باشند که در زیر به ذکر برخی از آن ها پرداخته ایم:

  • افرادی که با ناهنجاری های پا از قبیل خارپاشنه، صافی کف پا و قوس شدید در کف پا دست و پنجه نرم می کنند. 
  • افرادی که در اندام تحتانی یا پاشنه پای خود با درد طولانی و دائمی مواجه اند.
  • افرادی که با کمر دردهای طولانی و انتشاری به مفاصل درگیر هستند.
  • کودکانی که به هنگام راه رفتن تعادل ندارند یا کودکان مبتلا به اوتیسم.
  • افراد مبتلا به دیابت و نوروپاتی که در معرض زخم شدن پاها قرار دارند. 
  • افرادی که در طول روز ناچار به ایستادن به مدت طولانی هستند و فعالیت های طولانی و سنگین دارند.
  • بیماران فلج مغزی یا پارکینسون که دچار عدم تعادل حرکتی می باشند. 
  • ورزشکارانی با فعالیت ورزشی سنگین 
بهترین مرکز اسکن کف پا

تحلیل نتایج اسکن کف پا 

به کمک اسکن کف پا در بهترین مرکز اسکن کف پا، اطلاعات کاملی از پا ارائه داده می شود که در زیر برخی از این داده ها را شرح خواهیم داد:

شاخص پرونیشن پا 

از طریق اسکن سه بعدی پا، چرخش مچ پا یا شاخص پرونیشن در درجات مختلفی نمایان می شود. به وسیله این شاخص می توان به میزان فرورفتگی قوس کف پا دست یافت. بدین ترتیب هر چه عدد حاصله بزرگ نر باشد، فرد دچار فرورفتگی قوس کف پای بیشتری خواهد بود. 

ارزیابی قوس و انحنای کف پا 

قوس و انحنای کف پا از دیگر مواردی است که به کمک اسکن کف پا، می توان به تشخیص آن پرداخت. در صورتی که تصاویر اسکن همانند تصویر در ناحیه پاشنه و انگشتان قرمز رنگ باشد، قوس پا نرمال بوده و این نواحی قرمز نشانگر بخش هایی از پا که در تماس با زمین هستند می باشد. 

اگر تصویر به دست آمده از اسکن مشابه با تصویر به صورت یکدست قرمز رنگ باشد، به این معناست که فرد دچار کف پای صاف بوده و باید هر چه سریع تر به بهبود آن بپردازدتا از عوارض آن نظیر درد پاها، زانو، کمر، گردن و باسن جلوگیری نماید. 

قیمت اسکن کف پا 

یکی از پرتکرارترین پرسش افراد در رابطه با اسکن کف پا، قیمت آن می باشد. باید بدانید که جهت قیمت گذاری دقیق اسکن کف پا، نیاز به بررسی عوامل مختلفی از قبیل ناهنجاری پای بیمار، نوع اسکنر، تجهیزات کلینیک و … می باشد. بدین جهت ضروری است که ابتدا بهترین مرکز اسکن کف پا را انتخاب نمایید تا سپس از قیمت های دقیق انواع اسکنرها مطلع شوید. گفتنی است که به دلیل اهمیت پاها در بدن، سرمایه کذاری روی سلامت پاها بسیار عاقلانه و مقرون به صرفه می باشد. به شما توصیه می کنیم که حتما جهت بررسی وضعیت پاها اسکن کف پا را انجام دهید و نگران هزینه های آن نباشید.

بهترین مرکز اسکن کف پا 

با این که در این مطلب بارها بر اهمیت سلامت پاها تاکید کرده ایم، اما این نکته را به خاطر بسپارید که پا نقش مهم و تعیین کننده ای در سلامت کل بدن ایفا می کند، به همین جهت مشاهده هر گونه درد و ناهنجاری در آن، نیاز به اقدامات تشخیصی و درمانی دارد. بنابراین انتخاب بهترین مرکز اسکن کف پا، به شما در تشخیص دقیق بیماری و رفع آن کمک شایانی خواهد کرد. کلینیک کاویان طب که یکی از بهترین کلینیک های ارتوپدی موجود در ایران می باشد، با دارا بودن پیشرفته ترین دستگاه اسکنر کف پا، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. پس با آسودگی خاطر به این کلینیک مراجعه نمایید و سلامت را هر چه سریع تر به پاهای خود بازگردانید.

چرا کاویان طب را یکی از بهترین مراکز اسکن کف پا معرفی کردیم؟ 

اگر شما نیز کنجکاوید که بدانید چرا کلینیک کاویان طب یکی از بهترین کلینیک های ارتوپدی فنی جهت انجام اسکن کف پا می باشد، این بخش را تا انتها مطالعه نمایید.

  • هزینه اسکن کف پا در کلینیک کاویان طب نسبت به دستگاه های به روز و پیشرفته و متخصصین متبحر آن بسیار مقرون به صرفه می باشد.
  • تصاویر حاصل از اسکن کف پا در این کلینیک بسیار دقیق و با جزئیات کامل می باشد.
  • مزیت دیگر این کلینیک، امکان سفارش کفی طبی به کمک اسکن کف پا می باشد که این کفی های طبی سفارشی به درمان بسیاری از ناهنجاری های پا کمک خواهند کرد. 
  • جهت انجام اسکن کف پا در این کلینیک نیاز به اتلاف وقت نمی باشد.

مجموعه تخصصی اسکن کف پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. جهت ردیابی مشکلات ارتوپدی، گزینش بهترین راه درمان، اسکن کف پا و سفارش و ساخت انواع کفی طبی با ما در ارتباط باشید.

نتیجه نهایی 

با توجه به اهمیت پاها در بدن، تردید در انتخاب بهترین مرکز اسکن کف پا، دور از انتظار نمی باشد. به همین جهت در این مطلب به ارائه مواردی پرداختیم تا هر چه راحت تر در این زمینه تصمیم گیری نمایید. در کلینیک کاویان طب علاوه بر اسکن کف پا، می توانید انواع ارتز، پروتز، کفی و کفش طبی را سفارش دهید و فارغ از هر گونه درد به ادامه زندگی خود بپردازید. 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *