قیمت پروتز چشم متحرک

پروتز چشم متحرک چیست؟ آیا از قیمت پروتز چشم متحرک مطلع هستید؟ از دست دادن چشم و بینایی تاثیر بسیاری بر چهره فرد داشته که جهت طبیعی جلوه دادن این عارضه و افزایش اعتماد به نفس فرد، می توان از پروتز چشم متحرک استفاده نمود. با ما در این مطلب از کاویان طب همراه باشید تا علاوه بر معرفی این پروتز چشم، قیمت پروتز چشم متحرک را نیز شرح دهیم.

مرکز تخصصی ساخت چشم مصنوعی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

پروتز چشم و چشم مصنوعی

چشم مصنوعی متحرک چیست؟

اگر تصور کرده اید که تمامی پروتزهای چشم مصنوعی بی حرکت بوده و تنها به جهت پر کردن فضای خالی چشم مورد استفاده قرار می گیرد، باید بدانید که پروتز چشم انواع مختلفی داشته که یکی از آن ها، پروتز چشم متحرک می باشد. نکته قابل توجه در خصوص پروتزهای چشم متحرک، حرکت همزمان آن با چشم سالم می باشد. در واقع این پروتزها، کاملا بی حرکت نبوده و هنگامی که چشم سالم فرد حرکت می کند، هماهنگ با آن حرکت خواهد کرد. میزان حرکت این پروتز چشم در افراد مختلف متفاوت بوده و به عوامل متعددی وابسته است.

عوامل موثر بر حرکت چشم مصنوعی متحرک

همان طور که گفته شد، پروتز چشم متحرک همزمان با چشم سالم حرکت کرده و عوامل متعددی در میزان حرکت آن دخیل می باشند. از جمله این عوامل عبارتند از:

نوع عمل جراحی تخلیه چشم

از جمله عواملی که بر میزان حرکت پروتز چشم متحرک اثر گذار می باشد، نوع عمل جراحی تخلیه چشم می باشد، زیرا جراحی تخلیه چشم انواع مختلفی داشته که به شرح زیر می باشند:

  • اویسراسیون (تخلیه داخل کره چشم) 
  • انوکلئاسیون (خروج کامل کره چشم) 
  • اگزانتراسیون (تخلیه کامل حدقه و سایر عضلات و بافت های اطراف آن) 

نسبت به نوع جراحی که متخصص برای شما به کار خواهد گرفت، میزان حرکت چشم مصنوعی متحرک نیز تعیین می گردد. 

علت تخلیه چشم 

دلایل متعددی منجر به تخلیه چشم خواهند شد، از عفونت های چشمی گرفته تا تومورهای نادر چشم. به همین جهت نسبت به علت تخلیه چشم، میزان بافت های برداشته شده در چشم متفاوت بوده و در نتیجه میزان تحرک چشم مصنوعی نیز متفاوت خواهد بود. 

آناتومی کاسه چشم ( اربیت های استخوانی) 

از آن جایی که آناتومی اربیت های استخوانی در همه افراد به یک صورت نبوده، در نتیجه پروتز چشم قرار داده شده در چشم نیز تحرک متفاوتی خواهند داشت. 

وضعیت عضلات چشم 

از دیگر عللی که بر تحرک چشم مصنوعی اثر گذار خواهد بود، وضعیت عضلات چشم می باشد. بنابراین نسبت به عضلات چشم، این حرکت متفاوت خواهد بود. 

قیمت پروتز چشم متحرک

نحوه ساخت پروتز چشم 

انتخاب کلینیک ارتوپدی و نحوه ساخت پروتز چشم را می توان از دیگر علل موثر در میزان حرکت چشم مصنوعی دانست. به همین جهت باید در انتخاب کلینیک ارتوپدی فنی برای سفارش چشم مصنوعی متحرک دقت بالایی به خرج داد تا پروتز چشم با کیفیت و کارایی بالا را تهیه نمایید. 

نحوه استفاده از پروتز چشم متحرک 

خوشبختانه پروتزهای چشمی که امروزه در کلینیک های ارتوپدی معتبر طراحی و تولید می شود، علاوه بر جنبه زیبایی، امکان حرکت چشم را نیز برای افراد فراهم می کنند. در واقع پروتز چشم متحرک به کمک ایمپلنت درون کاسه چشم فرد قرار گرفته و امکان اتصال آن با بافت اطراف آن و ایجاد حرکت چشم وجود دارد. شایان به ذکر است که ابتدا ایمپلنت درون چشم قرار گرفته و پس از گذشت چند هفته می توان پروتز چشم متحرک را درون چشم قرار داد. 

میزان حرکت چشم مصنوعی متحرک 

آیا چشم مصنوعی متحرک به اندازه چشم سالم در فرد منعطف است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که انعطاف چشم مصنوعی متحرک به اندازه چشم طبیعی فرد نبوده و میدان دامنه حرکت و وسعت آن نسبت به چشم طبیعی کمتر خواهد بود. با این وجود بی شک نتیجه استفاده از چشم مصنوعی متحرک بسیار رضایت بخش و مطلوب خواهد بود. 

دلیل استفاده از چشم مصنوعی متحرک 

افراد ممکن است به دلایلی از قبیل بیماری های مزمن، وارد شدن ضربه به چشم یا به طور مادرزادی بینایی خود را از دست داده باشند که در این صورت علاوه بر از دست دادن زیبایی ظاهری صورت، فرد به دلیل اعتماد به نفس کم در اجتماعات نیز شرکت نخواهد کرد. به همین دلیل این دسته از افراد می توانند با تهیه پروتز چشم متحرک ظاهر طبیعی و چشم خود را باز گرداند، به گونه ای که کمتر کسی متوجه مصنوعی بودن این پروتز شود. 

متریال به کار برده شده در پروتز چشم متحرک

متریالی که در گذشته جهت ساخت پروتزهای چشم متحرک به کار برده می شده با متریال به کاربرده شده در پروتزهای چشم جدید متفاوت بوده و قطعا سازگاری بیشتری نیز با چشم خواهند داشت. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، آکریلیک که ماده پلاستیکی شفافی می باشد، جایگزین شیشه های به کار برده شده پروتز چشم در گذشته شده که این ماده از شفافیت نوری و استحکام و سختی بالایی برخوردار است. همان گونه که در بالا ذکر شد، ابتدا ایمپلنت درون کاسه چشم قرار گرفته شده و سپس پروتز چشم متحرک ساخته شده از آکریلیک قرار داده خواهد شد.

نحوه ساخت چشم مصنوعی متحرک 

پیش از آن که قیمت پروتز چشم متحرک را شرح دهیم، قصد داریم به شرح مراحل ساخت این چشم مصنوعی بپردازیم تا در صورت نیاز از اطلاعات لازم در این زمینه برخوردار باشید. به طور کلی دو نوع پروتز وجود دارد که دسته ای از آن ها مناسب افرادی است که ناچار به برداشتن بخشی از چشم شده اند و دسته ای دیگر مناسب افرادی است که تمامی چشم آن ها تخلیه شده و نیاز به تهیه پروتز چشم متحرک می باشد. در این مطلب به شرح روش ساخت پروتز چشم متحرک پرداخته ایم: 

مرحله اول 

در وهله اول پزشک پس از بررسی حفره چشم، اقدام به اندازه گیری ابعاد و محیط چشم خواهد کرد.

مرحله دوم 

سپس آکولاریست اقدام به رنگ آمیزی عنبیه مصنوعی (نوعی میله پلاستیکی که توسط دستگاه تراش فرم داده می شود) کاملا مطابق با چشم طبیعی فرد خواهد کرد. شایان به ذکر است که علاوه بر مورد ذکر شده، در این مرحله آکولاریست، کانفورمر را نیز برخواهد داشت. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که قطر عنبیه مصنوعی با قطر عنبیه چشم سالم فرد متناسب خواهد بود. 

مرحله سوم 

در این مرحله آکولاریست اقدام به قالب گیری و تراش دادن پوسته مومی و ایجاد حفره چشم بیمار خواهد کرد. 

مرحله چهارم 

در این مرحله نیز پودری سفید رنگ که به دست آمده از جلبک می باشد، با آب مخلوط شده و روی پوسته مومی ریخته خواهد شد. هدف از انجام این مرحله، رانده شدن پوسته به داخل حفره و در نتیجه انجام عملیات قالب گیری می باشد. 

مرحله پنجم 

در مرحله پنجم ساخت این پروتز چشم، رنگ عنبیه به طور مجدد چک شده و کانفورمر پلاستیکی مجددا درون چشم قرار خواهد گرفت. 

مرحله ششم 

سپس قالب گیری با استفاده از کست انجام شده تا نهایتا چشم مصنوعی متحرک ساخته شود. با گذشت حدود هفت دقیقه، گچ سفت شده و پس از برداشت آلرژینات و موم، پلاستیک سفید درون گچ قرار خواهد گرفت. در طی این مرحله به جهت تحت فشار قرار گرفتن پلاستیک، دو قسمت به هم چسبیده و 23 دقیقه درون آب جوش قرار خواهد گرفت و سپس از درون آب خارج می شود. 

مرحله هفتم 

در آخرین مرحله پلاستیک سفت شده و شبیه به قالب در خواهد آمد و همراه عنبیه در ناحیه مناسب قرار داده می شود. نهایتا به جهت مطابقت کامل چشم طبیعی با چشم مصنوعی، رگ های صلبیه روی عنبیه کشیده می شوند. 

قیمت پروتز چشم متحرک

قیمت پروتز چشم متحرک چقدر است؟ 

یکی از پرسش های افراد به هنگام تهیه پروتز چشم، قیمت پروتز چشم متحرک می باشد که تعیین دقیق قیمت این پروتزها به دلایل متعددی امکان پذیر نمی باشد. بنابراین شما عزیزان می توانید جهت خرید و استعلام قیمت پروتز چشم متحرک، به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید تا متخصصین این مجموعه پس از بررسی شرایط شما، قیمت پروتز چشم را تعیین کنند. به شما توصیه می کنیم که با آسودگی خاطر به این مجموعه تخصصی مراجعه نمایید و از خدمات بی نظیر این مجموعه بهره مند شوید. 

نتیجه نهایی 

از آن جایی که چشم ها علاوه بر بینایی، نقش مهمی را در زیبایی ظاهری ایفا می کنند، از دست دادن آن ها، زندگی فرد را تحت تاثیر قرار داده و عوارض متعددی را به همراه خواهد داشت. با تهیه پروتز چشم متحرک که امروزه در کلینیک های ارتوپدی معتبر طراحی ‌‌و تولید می شود، می توان ظاهر طبیعی و زیبای چشم را باز گرداند. جهت استعلام قیمت پروتز چشم متحرک، می توانید با کارشناسان کلینیک کاویان طب از طریق شماره 91008881-021در ارتباط باشید. 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *