معرفی بهترین مرکز ساخت اعضای مصنوعی تهران

بهترین مرکز ساخت اعضای مصنوعی تهران کجاست؟ آیا دچار قطع عضو شده اید و به دنبال بهترین مرکز ساخت اعضای مصنوعی هستید؟ آیا اطلاعات کافی در رابطه با انواع پروتز مصنوعی را دارید؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا ضمن معرفی کلینیک اعضای مصنوعی تهران، اطلاعات جامعی را در رابطه با انواع پروتزها به شما دهیم.
با قطع عضو بخشی از اعضای بدن، فرد با محدودیت های بسیاری مواجه شده و این امر در روحیه وی اثر منفی خواهد گذاشت. خوشبختانه امروزه با استفاده از پروتزها فرد تا حد زیادی می تواند به زندگی پیش از این عارضه بازگردد و توانایی های حرکتی خود را به دست آورد. در این میان انتخاب کلینیک اعضای مصنوعی از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین این مطلب را از دست ندهید تا شما را با بهترین مرکز ساخت اعضای مصنوعی تهران آشنا کنیم.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

اعضای مصنوعی تهران

پروتز چیست؟

پیش از هر چیز بهتر است به شرح پروتز و کاربرد آن بپردازیم. قطع عضو می تواند بر اثر حوادث و اتفاقات گوناگون یا به صورت مادرزادی و از بدو تولد ایجاد شود. بیماری هایی نظیر تروما، دیابت، سرطان و بیماری های عروقی ممکن است فرد را با قطع عضو مواجه کنند. پس از قطع عضو و به جهت جایگزینی اندام از دست رفته از پروتز استفاده می شود. امروزه پروتزها درانواع مختلفی با کاربردهای متفاوت طراحی و تولید می شوند و به راحتی در دسترس متقاضیان قرار می گیرند. از آن جایی که هیچ روش استانداردی جهت خرید اندام مصنوعی وجود ندارد و هر بیمار در ناحیه قطع عضو دارای تفاوت هایی می باشد، باید جهت خرید آن به کلینیک های اعضای مصنوعی تهران مراجعه کرد تا با در نظر گرفتن شرایط فرد اقدام به طراحی و تولید پروتز نمایند.

پروتز پا چیست؟ شناخت انواع پروتز پا مصنوعی

انواع پروتز اندام مصنوعی 

در مرکز ساخت اعضای مصنوعی تهران، انواع پروتزهای اندام مصنوعی ساخته می شوند، اما به طور کلی می توان پروتزها را به دو دسته پروتزهای زیبایی و پروتزهای کاربردی تقسیم کرد. همان طور که می دانید هدف از ساخت پروتز زیبایی، بازگشت زیبایی ظاهری اندام از دست رفته بوده و این پروتزها هیچ کارایی نخواهند داشت که از جمله آن ها می توان به پروتز گوش، پروتز سینه، پروتز انگشت مصنوعی و … اشاره نمود. از طرف دیگر می توان پروتزها را در دو دسته بندی پروتز اندام تحتانی و پروتز اندام فوقانی جای داد. این پروتزها که به آن ها پروتزهای اندامی نیز گفته می شود، علاوه بر بازگرداندن اندام قطع شده، عملکردهای فرد را نیز باز خواهند گرداند که از جمله آن ها می توان پروتز بالای زانو، پروتز زیر زانو، پروتز زیر آرنج، پروتز بالای آرنج و … را نام برد.

پروتز اندام تحتانی

در صورتی که در ناحیه تحتانی بدن دچار قطع عضو شده اید و به دنبال جایگزین برای آن می گردید، پروتز اندام تحتانی را از مرکز ساخت اعضای مصنوعی تهران تهیه نمایید. این نوع پروتزها ضمن تحمل وزن کل بدن، توانایی انجام حرکاتی نظیر ایستادن و راه رفتن را به فرد خواهند داد. با استفاده از پروتز اندام تحتانی علاوه بر این که اندام از دست رفته جایگزین می شود، زندگی عادی نیز به فرد باز خواهد گشت. پروتز اندام تحتانی را می توان در قطع عضوهایی نظیر قطع عضو بالای زانو، مفصل ران، ساق پا و انگشتان پا به کار گرفت.

پروتز اندام تحتانی: ساخت انواع پروتز مچ پا، ساق پا، سوکت و متصل کننده

پروتز اندام فوقانی 

در کلینیک اعضای مصنوعی تهران، پروتز اندام فوقانی را سبک خواهند ساخت تا بیمار ناچار به تحمل وزن اضافی نباشد. به طور معمول این پروتزها از سیلیکون و همانند رنگ طبیعی بدن ساخته می شوند و تا حدی امکان جا به جایی اشیا کوچک را به فرد می دهند. در صورت مواجه شدن با قطع عضو در نواحی مچ دست، زیر آرنج، بالای آرنج، انگشتان دست، آرنج، شانه و … می توان پروتز اندام فوقانی را تهیه نمود و به زندگی پیش از این عارضه بازگشت.

انواع پروتزهای اندام فوقانی

پروتزهای زیبایی 

این نوع پروتزها تنها جهت رفع نواقص، اصلاح ظاهری و همانند سازی اندام های از دست رفته به کار می روند. با وجود این که پروتزهای زیبایی فاقد کارایی می باشند و تنها جنبه زیبایی دارند، اما در میان افراد دچار قطع عضو محبوبیت بالایی دارند. در صورت تهیه این پروتزها از مراکز ارتوپدی معتبر، می توان از دوام، ماندگاری و طول عمر بالای این پروتزها بهره برد و حالت طبیعی و زیبای اندام را حفظ کرد.

پروتز زیبایی یا کاسمتیک چیست و چه کاربردی دارد

پروتزهای مایوالکتریک 

از دیگر پروتز تولید شده در کلینیک اعضای مصنوعی تهران، می توان به پروتزهای مایوالکتریک اشاره نمود که یک پروتز پیشرفته محسوب می شود و عملکردهایی مشابه با عملکرد طبیعی بدن را دارد. با تهیه این پروتز قادر به انجام بسیاری از امور خواهد بود و در کنار طبیعی بودن، انعطاف پذیری بالایی را در ناحیه قطع شده ایجاد خواهد کرد. کنترل پروتز مایوالکتریک توسط الکتریسیته صورت می گیرد و قابلیت شارژ با باتری را نیز دارد. شایان به ذکر است که این پروتزها گران قیمت تر، سنگین تر و نیاز به دقت بالاتری در نگهداری نسبت به سایر پروتزها دارند.

پروتز بالای آرنج مایوالکتریک و پروتز زیر آرنج مایوالکتریک

پروتزهای ورزشی

قطع عضو در ورزشکاران بر سلامت روحی روانی آن ها تاثیرات منفی خواهد گذاشت که جهت کاهش عوارض ناشی از قطع عضو در این افراد، پروتزهای ورزشی به کار برده می شود. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی پروتزهای ورزشی ساخته می شوند که ضمن بازگرداندن فرد به روال عادی زندگی، انجام فعالیت های ورزشی  نیز برای فرد تسهیل شود و بتواند به ورزش خود تا سطح حرفه ای ادامه دهد. یکی از پروتزهای ورزشی پر کاربرد، پروتز ورزشی زیر زانو می باشد که مخصوص دویدن بوده و عملکردهای لازم را بدون هیچ محدودیتی برای فرد مهیا می کنند. در صورتی که به دنبال بهترین مرکز ساخت اعضای مصنوعی تهران جهت خرید پروتزهای ذکر شده در بالا هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

انواع پروتز و اعضای مصنوعی

زندگی با اعضای مصنوعی و پروتز

پس از قطع عضو با خرید اعضای مصنوعی و پروتز می توان به فعالیت های روزانه همانند گذشته ادامه داد، اما در این میان قطعا فرد با چالش هایی مواجه خواهد شد و مدت زمانی را جهت عادت کردن به پروتز باید طی کرد. از جمله کارهایی که می توان انجام داد تا فرد احساس راحتی بیشتری با پروتز داشته باشد، می توان به معاینات منظم توسط پزشک، انجام برنامه توانبخشی و … اشاره نمود. لازم به ذکر است که در صورت استفاده از تمام کاربردهای پروتز و احساس راحتی با آن، لازم به رعایت مراقبت هایی می باشد که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:
  • بررسی وضعیت استامپ به طور منظم و مراقبت از پوست آن ناحیه
  • استفاده از محافظ مناسب بین پروتز و پوست
  • تمیز کردن سوکت پروتز
  • مراجعه به پزشک جهت معاینه پروتز
  • جدا کردن پروتز در هنگام خوابیدن 
  • پوشیدن کفش مناسب در صورت استفاده از پروتز پا

بهترین مرکز ساخت اعضای مصنوعی تهران 

اکنون که با انواع پروتز و کاربرد آن ها آشنا شدید، قصد داریم بهترین کلینیک اعضای مصنوعی تهران را به شما عزیزان معرفی کنیم تا در صورت نیاز به پروتز، از محصولات با کیفیت این کلینیک بهره مند شوید. در بهترین کلینیک اعضای مصنوعی تهران، پزشکان و متخصصان با به کار گیری به روزترین متدها و تجهیزات روز دنیا، اقدام به ساخت پروتزهای کارآمد و استاندارد می کنند. پروتزهای ساخته شده با این ویژگی ها با داشتن عملکرد بسیار بالا، مجددا زندگی را به فرد باز خواهند گرداند و به آن ها اعتماد به نفس حضور در اجتماع را خواهند داد. یکی از کلینیک های فعال در این زمینه که دارای تیم حرفه ای و تجهیزات به روز دنیا جهت ساخت پروتز می باشد، کلینیک کاویان طب نام دارد. این مجموعه تخصصی ارتز و پروتز، سابقه درخشانی در زمینه ساخت انواع اعضای مصنوعی با کارایی و کیفیت بالا را دارد.

بهترین مراکز ساخت پروتز پا: خرید پای مصنوعی

قیمت پروتز در کلینیک اعضای مصنوعی تهران 

از آن جایی که پروتزها دارای انواع مختلفی هستند و در عین حال روز به روز در حال پیشرفت می باشند، نمی توان قیمت مشخصی را برای آن ها تعیین کرد. با این حال می توان گفت که پروتزهای هوشمند با پیچیدگی ها و به کارگیری قطعات و اجزای پیشرفته، نسبت به پروتزهای زیبایی قیمت های بالاتری را در بر می گیرند و طیف وسیعی از حرکات را به افراد خواهند داد. پروتزهای هوشمند ساخته شده در کلینیک اعضای مصنوعی تهران با دریافت اطلاعات از محیط و در اختیار قرار دادن آن ها به مغز، پروتز را به حرکت خواهند انداخت و انجام امور روزانه را تسهیل خواهند کرد.

خرید اعضای مصنوعی تهران

خرید اعضای مصنوعی تهران 

همان طور که گفته شد کلینیک کاویان طب یکی از بهترین کلینیک اعضای مصنوعی تهران بوده که ارائه دهنده انواع پروتزها نظیر پروتز دست، پروتز پا، پروتز مفصل، پروتز زیبایی و … با بالاترین کیفیت می باشد. بنابراین در صورتی که با قطع عضو در هر یک از اندام های بدن مواجه شدید، می‌توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه کرده و نسبت به ناحیه قطع شده و ‌فعالیت های روزانه خود اقدام به خرید اعضای مصنوعی از این کلینیک نمایید. کارشناسان این کلینیک به تمامی پرسش ها و ابهامات شما در این زمینه پاسخ خواهند داد تا با انتخاب بهترین پروتز، هر چه سریع تر به زندگی پیش از عارضه قطع عضو بازگردید و به راحتی در جامعه حضور پیدا کرده و به فعالیت های پیشین خود ادامه دهید.

خدمات مرکز ارتوپد فنی چیست؟

نتیجه نهایی 

قطع عضو در هر ناحیه از بدن علاوه بر دردناک بودن، فرد را با مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد و فعالیت های بیمار را محدود می کند. بنابراین خرید اعضای مصنوعی تهران، از کلینیک های معتبر و با سابقه در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است. کلینیک کاویان طب یکی از کلینیک های ارتوپدی فعال در این زمینه می باشد که ارائه دهنده انواع پروتزها نظیر پروتز اندام تحتانی، پروتز اندام فوقانی، پروتز زیبایی، پروتز ورزشی و ‌پروتز مایوالکتریک می باشد. بنابراین با آسودگی خاطر به این کلینیک مراجعه نمایید و از خدمات بی نظیر این مجموعه بهره مند شوید. به یاد داشته باشید که با وجود کیفیت بالای پروتزهای تولید شده توسط این کلینیک باید در هنگام استفاده، نکات ذکر شده در این مطلب را به کار بگیرید تا ضمن بالا رفتن عمر پروتزها، از تمامی کارایی آن ها بهره مند شوید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *