قیمت پروتز مچ پا

پروتز مچ پا چه کاربردهایی دارد؟ قیمت پروتز مچ پا چقدر است؟ چه عواملی در تعیین هزینه پروتز مچ پا دخیل هستند؟ این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید تا به پاسخ پرسش های ذکر شده دست یابید. 

مرکز تخصصی ساخت پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان بوده است . برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید
با ما در ارتباط باشید

قیمت پروتز مچ پا

با پروتز مچ پا آشنا شوید

قطع عضو از هر ناحیه بدن بسیار تلخ بوده و زندگی فرد را از جوانب مختلفی تحت تاثیر قرار خواهد داد به خصوص قطع عضو در ناحیه پا. از آن جایی که مچ پا به هنگام راه رفتن و ایستادن، پشتیبان کل بدن می باشد و به جذب نیرو ها و شوک های وارده به پا کمک می‌کند.

قطع عضو از ناحیه مچ پا محدودیت های عملکردی بسیاری را به همراه خواهد داشت که جهت کاهش این محدودیت ها پروتز مچ پا ساخته می شود. پروتز مچ پا که یک اندام مصنوعی است، شرایط ایده آلی را برای فرد فراهم کرده تا زندگی وی کمتر تحت تاثیر قطع عضو قرار گیرد.

انواع پروتز مچ پا

امروزه در کلینیک های ارتوپدی به جهت رفع طیف وسیعی از مشکلات ناشی از قطع عضو، پروتز ها در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که پروتز مچ پا نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. در زیر به شرح انواع پروتز مچ پا پرداخته ایم:

پروتز مچ پا با دریچه داخلی

پروتز پا با دریچه داخلی یکی از انواع پروتزهای مچ پا می باشد که در قسمت داخلی این پروتز، دریچه ای با قابلیت جدا شدن تعبیه شده است. هدف از ساخت این دریچه، عبور قسمت های تحتانی باقی مانده پا می باشد. 

پروتز مچ پا با دریچه پشتی

از دیگر پروتزهای مچ پا که قصد داریم در این بخش به معرفی آن بپردازیم، پروتز مچ پا با دریچه پشتی می باشد. هدف از تعبیه این دریچه نیز عبور استامپ از داخل پروتز می باشد. شایان به ذکر است که انتخاب نوع پروتز مچ پا را باید به متخصصین مجرب در این زمینه بسپارید تا پس از بررسی بررسی شرایط شما، مناسب ترین پروتز طراحی و تولید شود. 

پروتز مچ پا طرح لوله بخاری

پروتز پا با طرح لوله بخاری، نوعی پروتز مچ پا می باشد که به افراد دچار قطع عضو با وزن زیاد توصیه می شود. از آن جایی که این دسته از افراد متحمل فشار زیاد در ناحیه مچ پا هستند، نیاز به پروتزی مستحکم خواهند داشت که این نوع پروتز از استحکام بسیار بالایی برخوردار می باشد.

پروتزهای مچ پا را می توان در دسته بندی دیگری قرار داد که به شرح زیر می باشند:

مچ پای ثابت با پاشنه نرم (SACH) زبانه غیر فعال

ساده ترین پروتز مچ پا را می توان مچ پای ثابت با پاشنه نرم یا ساچ معرفی کرد. لازم به ذکر است که این پروتز فاقد قسمت متحرک و لولا بوده و در صورت نیاز به عملکردهای ضروری پا، مناطق لاستیکی این پروتز، تغییر شکل خواهند داد. از جمله مزایای مچ پای ثابت با پاشنه نرم عبارتند از: 

  • وزن کم در مقایسه با سایر پروتز پا در همان اندازه 
  • استحکام و دوام بالا 
  • ضد آب بودن 
  • قیمت ارزان 
  • مناسب افرادی با سطح فعالیت و وزن کم 

مچ پای ثابت با پاشنه نرم (SACH) زبانه متحرک

در این نوع پروتز مچ پا، وجود زبانه متحرک به انعطاف پذیری پنجه تحت فشار کمک می کند. آزاد شدن فشار منجر به بازگشت زبانه به حالت قبل خواهد شد که این انعطاف پذیری شوک و ضربات وارده را جذب کرده و همچنین فشار اضافی مچ را به پا منتقل خواهد کرد.

دوام و استحکام بالا، وزن سبک، ضد آب بودن، قیمت ارزان و جذب شوک از جمله مزایای این پروتز می باشد. شایان به ذکر است که پروتز مچ پای ثابت با زبانه متحرک به افرادی با وزن کم و متوسط و سطح فعالیت کم توصیه می شود. 

مچ پای چند محوره

این پروتز دارای مفاصل بند بند بوده و به همین جهت امکان حرکات مختلف را برای فرد فراهم می کند. حرکت از سمتی به سمت دیگر و پیچش یا چرخش در محور طولی ساق پا از جمله کاربردهای پروتز مچ پای چند محوره می باشد.

حرکت روی سطوح ناهموار به کمک این پروتز بسیار طبیعی تر و راحت تر از سایر پروتزها خواهد بود. امکان تنظیم ارتفاع پاشنه، دوام نسبتا خوب و امکان حرکت بر سطوح ناهموار را می توان از جمله مزایای این پروتز دانست.

طراحی پروتز مچ پا به چه صورت می باشد؟

پیش از آن که به موضوع اصلی این مطلب که قیمت پروتز مچ پا می باشد، قصد داریم نحوه ساخت پروتز مچ پا و تفاوت آن با غضروف مچ پا را شرح دهیم. همان طور که گفته پروتزهای پا در انواع مختلفی موجود می باشند که نوع آن به مقدار قطع عضو و شرایط بیمار بستگی دارد. از آن جایی که در طی قطع عضو از ناحیه مچ پا، مفصل های مچ نیز قطع شده، اما پاشنه پا حفظ می شود. این دسته از افراد به هنگام راه رفتن به دلیل وجود پاشنه به انرژی کمتری نیاز خواهند داشت. پروتوزیست نیز با توجه به موارد گفته شده و ناحیه قطع عضو اقدام به طراحی و تولید مچ پا خواهد کرد. 

تفاوت غضروف مچ پا با پروتز مچ پا

همان طور که می دانید غضروف ها بافت هایی انعطاف پذیر، نرم، نیمه جامد و به رنگ سفید هستند و در آن ها خون جریان ندارد. نکته مهم در خصوص غضروف های مصنوعی این است که این غضروف ها در طی جراحی درون بدن گذاشته می شوند و به جای غضروف طبیعی در بدن عمل می کنند. همچنین غضروف ها در پای فردی که هنوز دچار قطع عضو شده قرار می گیرد تا فرد قادر به بازیابی عملکردهای حرکتی خود باشد. در صورتی که پروتزهای مچ پا پس از قطع عضو از ناحیه مچ، به صورت خارجی نصب می گردند. 

هدف از تهیه پروتز مچ پا چیست؟

آن دسته از افرادی که به دلایلی نظیر بیماری های قلبی عروقی، دیابت یا بر اثر سوانح رانندگی دچار قطع عضو از ناحیه مچ پا شده اند، اقدام به تهیه پروتز مچ پا خواهند کرد. همچنین برخی از افراد به طور مادرزادی و از بدو تولد فاقد مچ پا بوده اند که در این صورت نیز با مراجعه به مراکز ارتوپدی می توانند پروتز مورد نظر خود را تهیه کرده و به راحتی به انجام اموز روزمره خود بپردازند. 

عوامل تعیین کننده در قیمت پروتز مچ پا

با پیشرفت های صورت گرفته در زمینه پزشکی، پروتزها به تنوع بالایی دست یافته اند که پس از مراجعه به کلینیک های ارتوپدی فنی و بررسی توسط متخصصین، گزینه های متفاوت پروتز مچ پا معرفی شده تا مراجعه کننده با توجه به نیاز روزانه و بودجه خود بهترین پروتز مچ پا را تهیه کند.

از جمله مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت پروتز مچ پا، طراحی پروتز می باشد. هر چه پروتز طراحی ساده تری داشته باشد، قیمت کمتری را در بر خواهد گرفت. قطعا پیشرفته بودن پروتز سبب بالا رفتن قیمت آن خواهد شد. قابلیت های پروتز، نوع پروتز، متریال به کار برده شده در پروتز، کلینیک انتخابی و … از دیگر موارد تاثیر گذار بر قیمت پروتز مچ پا خواهند بود. 

قیمت پروتز مچ پا

قیمت پروتز مچ پا چقدر است؟

یکی از پر تکرارترین پرسش های افراد به هنگام خرید پروتز مچ پا، قیمت این پروتزها می باشد. همان طور که در بالا گفته شد، عوامل متعددی در تعیین قیمت پروتز مچ پا دخیل هستند، بنابراین پس از انتخاب کلینیک مد نظر خود، کارشناسان این کلینیک ها، قیمت پروتز مچ پا را برآورد کرده و اعلام خواهند کرد. حتما در انتخاب نوع پروتز نظر پزشک را مد نظر قرار داده تا پروتزی با بالاترین کارایی را تهیه نمایید. 

برای دریافت قیمت پروتز مچ پا به کدام کلینیک مراجعه کنیم؟

یکی از بهترین و معتبرترین کلینیک های ارتوپدی فنی، در تهران جهت استعلام قیمت پروتز مچ پا و تهیه آن ها، مجموعه تخصصی ارتوز و پروز کاویان می باشد. در این کلینیک پروتزهای مچ پا با بهترین متریال و توسط به روزترین تجهیزات طراحی و تولید می شود. بنابراین با آسودگی خاطر به این مجموعه تخصصی مراجعه نمایید و پس از آگاهی از قیمت پروتز مچ پا و با صلاحدید پزشک، پروتز مورد نیاز خود را تهیه نمایید. در صورت مواجه شدن با پرسش های بیشتر در این زمینه، می توانید با شماره 91008881-021 در ارتباط باشید. بی شک کارشناسان مجرب این مجموعه به خوبی به پرسش های شما پاسخ خواهند داد. 

نتیجه نهایی

در این مطلب به شرح قیمت پروتز مچ پا برای افرادی که دچار قطع عضو از این ناحیه شده اند و قادر به راه رفتن به شکل صحیح نمی باشند پرداختیم. این دسته از افراد باید پس از مراجعه به کلینیک های ارتوپدی معتبر، از قبیل کلینیک کاویان طب، با صلاحدید پزشک و شرایط و بودجه خود، بهترین نوع پروتز مچ پا را تهیه نمایند و به راحتی به ادامه زندگی خود بپردازند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *