پروتز چشم با قابلیت دیدن

آیا پروتز چشم مصنوعی با قابلیت دیدن وجود دارد؟ یکی از با ارزش ترین نعمت های الهی، بینایی می باشد که متاسفانه برخی از افراد به دلایلی از این موهبت الهی محروم شده وبه دنبال جایگزینی برای آن هستند. امروزه پروتزهای چشم مصنوعی تولید شده تنها زیبایی افراد را بازگردانده، اما با پیشرفت تکنولوژی، امکان ساخت چشم مصنوعی با قابلیت دیدن نیز وجود دارد. در این مطلب به یکی از پرسش های پر تکرار این بیماران که قیمت چشم مصنوعی با قابلیت دیدن می باشد خواهیم پرداخت. 

مرکز تخصصی ساخت پروتز چشم مصنوعی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

پروتز چشم و چشم مصنوعی

با چشم مصنوعی آشنا شوید

پیش از آن که به موضوع اصلی این مطلب که قیمت چشم مصنوعی با قابلیت دیدن و امکان خرید آن در کلینیک های ارتوپدی در ایران است بپردازیم، قصد داریم چشم مصنوعی را به طور کلی شرح دهیم. عوامل متعددی از قبیل بیماری یا تصادفات سبب از دست دادن بینایی فرد می شود که چشم های مصنوعی ساخته شده در کلینیک های ارتوپدی معتبر به کمک این دسته از افراد آمده و با پر کردن فضای خالی چشم، علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا و افزایش اعتماد به نفس فرد، از افتادگی پلک نیز جلوگیری می کند. 

انواع چشم مصنوعی 

چشم مصنوعی را می توان بر اساس جنس، کاربرد و ظاهر در دسته بندی های متعددی قرار داد و انتخاب نوع آن به شرایط بیمار و نحوه جراحی تخلیه چشم بستگی دارد. در زیر به شرح پر کاربردترین پروتزهای چشم مصنوعی پرداخته ایم: 

  • پروتز چشم آکروکامپوزیت
  • چشم مصنوعی آنتی پتوز 
  • چشم مصنوعی آکریلیک ثابت 
  • چشم مصنوعی آکریلیک متحرک 
  • چشم مصنوعی اربیتال سیلیکونی
  • پروتز چشم آکریلیک حفره دار 
  • اسکلرال شل آکریلیک 
  • چشم مصنوعی با قابلیت دیدن 
پروتز چشم با قابلیت دیدن

چشم مصنوعی با قابلیت دیدن چیست؟ 

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، متاسفانه افراد زیادی نابینا یا کم بینا می باشند که به دنبال راهی جهت بازگشت بینایی خود هستند. در همین راستا متخصصان این حوزه در تلاش جهت ساخت چشم مصنوعی باقابلیت دیدن می باشند که اولین تلاش جدی جهت ساخت آن از سال 2012 آغاز گردید. قطعا در صورت پیشرفت مراحل ساخت این پروتز، قیمت چشم مصنوعی با قابلیت دیدن بالا خواهد بود. شایان به ذکر است که این پروتزها علاوه بر بازگرداندن ظاهر زیبای چشم، بینایی فرد را نیز تا حدودی باز خواهند گرداند. 

آیا خبر اختراع چشم مصنوعی با قابلیت دید حقیقت دارد؟ 

اگر این پرسش پر تکرار، پرسش شما نیز می باشد، با دقت این بخش را مطالعه نمایید. همان طور که گفته شد، یکی از پیشرفت های صورت گرفته در حوزه پروتز چشم، افزودن قابلیت دیدن به پروتز می باشد که این قابلیت خبر بسیار خوشحال کننده ای برای افراد نابینا و کم بینا خواهد بود. قدم های ابتدایی جهت ساخت این پروتزها، اولین بار توسط یک شرکت استرالیایی صورت گرفت و به کمک آن ها اکنون شاهد بهبود وضعیت بینایی در افراد می باشیم. 

نحوه عملکرد چشم مصنوعی 

جهت ساخت چشم مصنوعی با قابلیت دیدن، ساختار فوق پیشرفته ای به کار گرفته می شود که این امر منجر به افزایش قیمت چشم مصنوعی شده است. نحوه عملکرد این پروتز همانند عینک می باشد که پس از دریافت امواج و نورهای ساطع شده از اجسام، آن ها را به تراشه قرار داده شده درون شبکیه چشم ارسال خواهد کرد. این تراشه امواج را به پیام های عصبی تبدیل کرده و نهایتا آن ها را به اعصاب چشم منتقل خواهد کرد. با وجود این ساختار پیچیده و فوق پیشرفته، بالا بودن قیمت چشم مصنوعی با قابلیت دیدن دور از انتظار نمی باشد. 

نحوه نصب پروتز چشم با قابلیت دید واقعی 

پس از ساخت چشم مصنوعی ذکر شده و به جهت قرار دادن آن درون چشم، نیاز به عمل جراحی می باشد. در طی انجام این جراحی ابتدا نوار مخصوصی در زیر ماهیچه چشم قرار گرفته خواهد شد. در نهایت بیماران با قرار دادن عینک مخصوص روی چشم، پیام های عصبی را دریافت و به تراشه درون چشم انتقال می دهند.

هدف از قرار دادن این تراشه، شبیه سازی سلول های چشم آسیب دیده و انجام وظایف این سلول ها به جهت بازگشت بینایی فرد می باشد. البته فراموش نکنید که جهت استفاده از این پروتزها نیاز به آموزش دارید تا نحوه کارکرد با آن ها را به درستی بیاموزید. در حال حاضر تنها برخی از افراد با شرایط خاص می توانند از مزایای این پروتزها بهره مند شوند. 

نکات مهم در خصوص چشم مصنوعی با قابلیت دیدن 

از آن جایی که این دسته از پروتزهای چشم که قابلیت دیدن را به فرد باز می گرداند، بسیار حساس و پیچیده می باشند، جهت نگهداری از آن ها باید مواردی را رعایت نمود که در زیر به شرح آن ها پرداخته ایم: 

  • جهت دست زدن به این پروتزها باید ابتدا دست ها را شسته و با دست تمیز آن ها را لمس کرده یا نگه دارید. 
  • یکی از نکات مهم در خصوص نگهداری از چشم مصنوعی، با قابلیت دیدن، اجتناب از برداشتن پروتز از جای خود می باشد، زیرا دست زدن زیاد به این پروتزها عوارض بسیاری را به همراه خواهد داشت که از جمله آن ها می توان افزایش ترشح آب از چشم و نهایتا تحرک چشم اشاره نمود. بنابراین به شما توصیه می کنیم تنها در مواقعی پروتز را جدا نمایید که پزشک تجویز کرده باشد. 
  • به جهت تمیز کردن پروتز تنها به دستورات پزشک توجه نمایید و از به کار بردن سایر روش های تمیز کردن پروتز خودداری نمایید. 
  • استفاده از عینک هایی که سبب محافظت بالا از چشم می شوند نیز بسیار ضروری می باشد. 
  • از آن جایی که برخی از حلال ها منجر به آسیب رسیدن پروتز چشم می شوند، انتخاب حلال جهت تمیز نمودن پروتز را به پزشک بسپارید. قطعا توجه به نکات ذکر شده و نظافت به موقع پروتز سبب افزایش دوام و ماندگاری آن خواهد شد.

افزایش طول عمر انواع پروتزهای چشم 

همان طور که گفته شد، رعایت برخی نکات سبب افزایش طول عمر چشم مصنوعی با قابلیت دیدن خواهد شد. در ادامه مطلب ذکر شده، قصد داریم سایر روش های نگهداری و مراقبت از پروتز چشم را شرح دهیم تا نیاز به پرداخت هزینه مجدد در مدت کوتاه برای پروتز چشم نباشد. این‌ موارد به شرح زیر می باشند: 

  • از آن جایی که هیچ گونه منعی جهت خوابیدن با پروتز چشم وجود ندارد، تنها زمانی این پروتزها را از چشم خود خارج نمایید که پزشک توصیه کرده است. 
  • باید بدانید که جهت خارج کردن برخی از پروتزهای چشم نیاز به ابزار مخصوصی می باشد، بنابراین بدون مشورت پزشک از انجام این کار خودداری نمایید. 
  • در چشم های مصنوعی با قابلیت دیدن بخش آکریلیکی وجود دارد که نیاز به تمیز کردن آن ها می باشد که مدت زمان این کار را پزشک مشخص می کند. 
  • مراجعه هر ساله به متخصص پروتز چشم جهت پولیش کاری بسیار حائز اهمیت می باشد، زیرا انجام آن سبب افزایش زیبایی و دوام پروتز خواهد شد. 

قیمت چشم مصنوعی با قابلیت دیدن در ایران 

همان طور که در این مطلب چندین بار این موضوع مهم تکرار شد، بی شک قیمت چشم مصنوعی با قابلیت دیدن پایین نبوده و افراد جهت تهیه آن ها ملزم به پرداخت هزینه های بالایی خواهند بود. البته ذکر این نکته ضروری است که این پروتزها، بینایی فرد را به طور صد در صدی باز نخواهند گرداند و بهبود دهنده بینایی فرد خواهند بود. 

پروتز چشم با قابلیت دیدن

خرید چشم مصنوعی با امکان دید واقعی 

اکر قصد خرید پروتز چشم با قابلیت دید واقعی را دارید، باید بدانید که این پروتزها در حال حاضر در برخی کشورها در حال ساخت می باشد و زمان تکمیل روند ساخت آن هنوز مشخص نیست، اما به شما توصیه می کنیم جهت تهیه چشم مصنوعی به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید، زیرا در این کلینیک در ساخت پروتزهای چشم به روزترین متد به کار گرفته شده و چشم مصنوعی مطابق با شرایط و خواست شما طراحی و تولید خواهد شد. 

نتیجه نهایی 

افرادی که به هر دلیلی دچار نابینایی شده اند، به دنبال تهیه چشم مصنوعی پیشرفته ای هستند که قابلیت دیدن را به آن ها بازگرداند. خوشبختانه امروزه پروتزهای چشم با قابلیت دیدن دز حالت تولید می باشند که بی شک قیمت چشم مصنوعی با قابلیت دیدن کم نبوده و افراد جهت تهیه انواع پروتزهای چشم می توانند به کلینیک های معتبر ارتوپدی نظیر کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید. 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *