زانوبند برای درد زانو

آیا از درد در ناحیه زانو رنج می برید؟ به دنبال بهترین زانوبند برای درد زانو هستید؟ زانوبندهای طبی که نوعی تجهیزات پزشکی محسوب می شوند، انواع مختلفی داشته که جهت انتخاب مناسب ترین نوع آن، نیاز به مراجعه به متخصصین و مشورت با ایشان می باشد. با این وجود در این مطلب از کاویان طب به شرح انواع زانو بند، طریقه بستن آن و … خواهیم پرداخت تا در صورت نیاز از اطلاعات لازم در این زمینه برخوردار باشید. 

مجموعه تخصصی ارتز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

زانوبند برای درد زانو

زانوبند طبی چیست؟ 

پیش از آن که با انواع زانوبند طبی آشنا شوید، بهتر است بدانید زانو بند طبی چیست؟ همان طور که گفته شد، زانوبندها نوعی تجهیزات پزشکی هستند که علاوه بر حمایت و ایجاد ثبات در زانو، سبب کاهش فشار اطراف زانو خواهند شد. هدف استفاده از این زانوبندها، جلوگیری از بدتر شدن آسیب، ‌پشتیبانی از زانو در طول درمان و بهبود می باشد. در اغلب مواقع پس از انجام جراحی های زانو، جراح استفاده از زانوبند را توصیه می کند. شایان به ذکر است که زانوبندهای طبی در انواع مختلفی تولید می شوند که انتخاب بهترین زانوبند برای درد زانو به مشکل ایجاد شده در زانو بستگی دارد. 

انواع زانوبند طبی برای درد زانو 

زانوبندها را می توان بر اساس کاربرد و جنس در دسته بندی های متفاوتی قرار داد. ابتدا به شرح انواع زانوبند بر اساس کاربرد خواهیم پرداخت: 

زانوبندهای طبی پیشگیری کننده 

قطعا با شنیدن نام این زانوبند متوجه خواهید شد که استفاده از زانوبندهای طبی پیشگیری کننده از بروز آسیب های زانو پیشگیری خواهد کرد. تهیه زانوبندها خصوصا به ورزشکاران حرفه ای به جهت جلوگیری از آسیب های جدی توصیه می شود. 

زانوبندهای طبی فانکشنال 

دومین زانوبند کاربردی که قصد داریم آن را معرفی کنیم، زانوبند طبی فانکشنال می باشد. هدف از تهیه این ارتز، ثابت نگه داشتن مفصل زانو و کنترل آسیب می باشد. از آن جایی که این زانوبندها از فشار بیش از حد روی زانو جلوگیری می کنند، به افرادی که قبلا دچار آسیب دیدگی زانو شده اند توصیه می شود. 

زانوبندهای تخلیه کننده 

زانوبندهای طبی تخلیه کننده، مناسب افراد مبتلا به آرتروز می باشد. این نوع زانوبندها با انتقال فشار از مفصل زانو به استخوان ران سبب تسکین درد در زانو خواهد شد. امکان تهیه این زانوبندها در جنس های استیل، فوم و پلاستیک وجود دارد.

زانوبندهای طبی بر اساس جنس نیز در دسته بندی دیگری قرار می گیرند که به شرح زیر می باشد: 

زانوبند کشی 

ساده ترین بریس زانو، زانوبند کشی می باشد که استفاده از آن ساده بوده و می توان آن را در سایزهای مختلف کوچک، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ تهیه کرد. شایان به ذکر است که این زانوبندها ضد حساسیت بوده و تنها کافی است که پس از انتخاب سایز مناسب، آن را مانند جوراب بپوشید. زانوبند کشی را می توان جهت کنترل و کاهش درد و تورم مفصل، ثابت نگه داشتن مفصل، جلوگیری از آسیب های جدی و رگ به رگ شدن های جزئی مورد استفاده قرار داد. 

زانوبند پددار 

جنس زانو بند پددار، نئوپرن (از خانواده لاستیک) می باشد که سبب بالا بردن مقاومت و انعطاف پذیری در این زانوبند شده است. از آن جایی که بالشتک یا پد این زانوبند در ناحیه کشکک زانو قرار می گیرد، سبب کاهش فشار اضافی بر روی این ناحیه خواهد شد. کاهش آسیب های مفصل با زانوبند پد دار از طریق ایجاد فشار، گرما و افزایش گردش خون صورت می گیرد. شایان به ذکر است که متخصصین، استفاده از این زانوبندها را به عنوان درمان مکمل توصیه می کنند. کنترل سندرم ازگود شلاتر، حمایت از مفصل، تق تق زانو و کشیدگی تاندون های زانو از جمله موارد مصرف زانو بند پددار می باشد. 

زانوبند آرتروزی 

هدف از طراحی و تولید زانوبند آرتروزی، به حداقل رساندن تماس و اصطکاک میان استخوان های مفصل می باشد. از مهم ترین قابلیت های زانوبند آرتروزی، می توان به تنظیم فشار زانوبند اشاره نمود. 

زانوبند آتل دار 

از آن جایی که در زانوبند آتل دار چندین آتل منعطف و فنر به کار برده شده است، موجب حمایت بیشتری از زانو شده و به کنترل بی ثباتی زانو کمک خواهد کرد. این زانوبند را می توان در صورت کشیدگی و پیچ خوردگی مفصل مورد استفاده قرار داد. 

زانوبندهای لولا دار 

استفاده از زانوبندهای لولا دار به افرادی که ناچار به جراحی مفصل زانو شده اند توصیه می شود. محافظت از مفصل به هنگام خم کردن زانو از ویژگی های این زانوبند می باشد. در صورتی که به دنبال بهترین زانوبند برای درد زانو هستید، می توانید از موارد گفته شده در این مطلب کمک بگیرید و نسبت به نیاز خود، این زانوبندها را انتخاب نمایید. البته مشورت با پزشک جهت تهیه این زانوبندها ضروری می باشد. 

فواید زانوبند طبی 

قطعا با خواندن مطالب ذکر شده در بالا، متوجه کاربردها و فواید این زانوبندها شده اید، اما در این بخش به طور کامل فواید استفاده از زانوبند طبی را شرح خواهیم داد: 

  • کاهش دهنده درد زانو 
  • ایجاد ثبات و پایداری زانو 
  • پیشگیری از آسیب دیدگی های زانو 
  • نگهدارنده زانو 

بنابراین اگر در ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی رباط، تاندون زانو و مینیسک شده اید، اگر در زانوهای خود احساس درد می کنید یا ناچار به جراحی مفصل زانو شده اید، می توانید با مراجعه به کلینیک های ارتوپدی معتبر، پس از بررسی توسط متخصصین، بهترین زانوبند برای درد زانو را تهیه کنید. 

کاربرد زانوبند طبی 

زانوبندهای طبی علاوه بر کاربردهای درمانی، در ورزش نیز به کار گرفته می شوند که در زیر کاربرد این زانوبندها را شرح خواهیم داد: 

کاربرد زانوبند طبی در ورزش 

یکی از مهم‌ترین تجهیزات ورزشی برای ورزشکاران، زانوبند طبی می باشد که سبب جلوگیری از آسیب و فشار به زانو خواهد شد. بنابراین استفاده از این زانوبندها به ورزشکاران که در زمینه های بسکتبال، فوتبال، تنیس و والیبال فعالیت دارند توصیه می شود. 

کاربرد زانوبند طبی در درمان

همان گونه که به این نکته اشاره شد، زانوبندهای طبی به عنوان یک درمان کمکی در برخی بیماری ها و آسیب های زانو به کار برده می شوند. درمان درد زانو، و … از جمله کاربردهای این زانوبندها می باشد. 

طریقه بستن زانو 

از آن جایی که زانوبندهای طبی در طرح های مختلفی وجود دارند، طریقه بستن هر یک از آن ها متفاوت خواهد بود. جهت بستن زانو بندهای کشی تنها کافی است که زانوبند را همانند جوراب تا ناحیه زانو بالا آورید. دسته ای از زانوبندها دارای نوار و تسمه می باشند که جهت استفاده از آن ها ابتدا باید سعی کنید بریس را به طور دقیق در محل زانو قرار دهید و پس از آن نوار و تسمه ها را بسته و تنظیم نمایید.

شایان به ذکر است که نباید تسمه ها را در قسمت کشکک زانو بست، زیرا فرد به هنگام خم و راست کردن مفصل دچار مشکل خواهد شد. البته نحوه بستن زانوبندها به طور صحیح جای نگرانی ندارد، زیرا متخصصین مراکز ارتوپدی پس از تجویز این زانوبندها، طریقه استفاده از آن را به شما آموزش خواهند داد. 

بهترین زانو‌بند برای آرتروز زانو 

جهت انتخاب بهترین زانوبند آرتروز، همانند سایر مشکلات زانو باید وضعیت بیمار و شرایط بدنی او را در نظر گرفت. به همین جهت معرفی یکی از زانوبندها در درمان آرتروز امکان پذیر نمی باشد. انواع زانوبندهای فشاری و کشی را می توان پس از تجویز پزشک از مراکز ارتوپدی فنی یا داروخانه ها تهیه کرد. قطعا تهیه این زانوبندها از کلینیک های ارتوپدی از قبیل کلینیک کاویان طب و استفاده از آن ها در انجام فعالیت های روزانه شما اختلالی ایجاد نکرده و هیچ گونه حساسیت پوستی و تورم در زانو را نیز به همراه نخواهند داشت. 

زانوبند برای درد زانو

آیا زانوبندهای طبی به درمان کامل آرتروز کمک می کنند؟ 

زانوبندهای طبی را می توان تنها بخشی از روند درمان دردها و آسیب دیدگی های زانو دانست. جهت درمان آرتروز پس از انتخاب بهترین زانوبند برای درد زانو به عنوان یک روش درمان مکمل باید روش های درمانی دیگر از قبیل فیزیوتراپی زانو، تزریق زانو و مصرف داروهای مسکن را به کار گرفت. 

قیمت بهترین زانوبند برای درد زانو 

بی شک مراجعه به کلینیک ارتوپدی کاویان طب و مشورت با پزشکان این مجموعه جهت انتخاب بهترین زانوبند برای درد زانو، خرید زانو بند را برای شما آسان خواهد کرد، زیرا متخصصین این مجموعه بیماران را به سمت بهترین و مناسب ترین زانوبند هدایت خواهند کرد. از جمله مواردی که بر قیمت این زانوبندهای طبی اثر گذار خواهد بود، می توان به متریال به کار برده شده در ساخت زانو بند، نوع زانو بند، کاربرد و ساپورت آن از زانو، اندازه و نوع بیمه اشاره نمود. کلینیک کاویان طب که یکی از بهترین کلینیک ها در این زمینه می باشد، انواع زانوبندهای طبی را با بالاترین کیفیت و ‌مناسب ترین قیمت ارائه می دهد. بنابراین بدون هیچ تردید و نگرانی به این مجموعه تخصصی مراجعه کنید و هر چه سریع تر سلامت زانوهای خود را بازیابید. 

مجموعه تخصصی ارتز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

نتیجه نهایی 

امروزه زانوبندهای طبی در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که هر یک از آن ها نقش قابل توجهی را در کنترل دردهای زانو ایفا خواهند کرد. بی شک انتخاب بهترین زانوبند برای درد زانو از میان نمونه های متفاوت آن ها کار آسانی نبوده و بهتر است که جهت خرید به کلینیک ارتوپدی کاویان طب مراجعه نمایید و پس از بهره گیری از مشاوره کارشناسان این مجموعه، زانوبند مورد نیاز خود را تهیه نمایید. 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *