خرید آتل پا؛ بررسی ویژگی ها و کاربرد انواع  آن

آیا دچار در رفتگی مچ پا شده اید؟ از درد در ناحیه پا رنج می برید؟ ما در این مطلب به شرح انواع آتل پا جهت درمان آسیب دیدگی های پا پرداخته ایم.
تصادف با وسایل نقیله و وارد شدن ضربه به پا در حین ورزش، می تواند سبب آسیب به رباط پا و در رفتگی مچ پا شود. این عارضه درد در پا را ایجاد خواهد کرد که جهت درمان آن می توان آتل پا را تهیه نمود. آتل های پا انواع مختلفی دارند که نسبت به شدت آسیب و ناحیه آسیب دیده می توان آن ها را به کار برد. هدف از نگارش این مطلب، آشنایی شما عزیزان با انواع آتل پا جهت بهبود درمان بیماری می باشد.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

آتل پا

علت در رفتگی مچ پا و علائم آن

یکی از شایع ترین عارضه هایی که در پی آسیب به مچ پا در فرد ایجاد می شود، در رفتگی مچ پا می باشد که پارگی یک یا چند رباط را به همراه خواهد داشت. از جمله علائم در رفتگی مچ پا، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • ایجاد درد شدید 
  • کبودی در ناحیه آسیب دیده 
  • درد شدید به هنگام لمس
  • عدم توانایی در حرکت مچ پا
  • ایجاد تغییر شکل در مچ پا 
افرادی که فعالیت های ورزشی زیادی را انجام می دهند، بیشتر در معرض خطر آسیب دیدگی های پا می باشند. همچنین در افرادی با سابقه شکستگی یا پیچ خوردگی مچ پا و همچنین افراد مبتلا به سندرم اهلرز دانلوس آسیب های پا بیشتر دیده می شود. در ادامه این مطلب درمان هایی که به بهبود این عارضه کمک می کنند را شرح خواهیم داد.
https://kavianclinic.com/%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d9%84%db%8c%d9%86%d8%aa-%d9%be%d8%a7/

درمان در رفتگی مچ پا

درمان عارضه در رفتگی پا نسبت به نوع آسیب دیدگی متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی درمان های احتمالی برای این عارضه عبارتند از:
  • مصرف داروهای مسکن 
  • استفاده از کمپرس سرد و بالا نگه داشتن مچ پا
  • استفاده از آتل پا جهت بی حرکت نگه داشتن ناحیه آسیب دیده
  • استفاده از گچ برای نگه داشتن و کاهش تورم پا
آتل های پا یکی از روش های درمانی جهت کاهش درد و درمان آسیب های وارد شده به پا می باشند که انواع مختلف آن را در بخش بعد شرح می دهیم.

انواع آتل ارتوپدی اندام تحتانی 

آتل های ارتوپدی اندام تحتانی انواع مختلفی را شامل می شوند که جهت درمان مشکلات مربوط به پا به کار گرفته می شوند. این آتل ها را می توان بی حرکت کننده های دورانی دانست که بر خلاف گچ های پا، کل اندام را پوشش نداده و تنها بخشی از اندام آتل بندی می شود. آتل پا نسبت به گچ راحت تر و ایمن تر بوده و معمولا جهت شکستگی های حاد، صدمات و آسیب دیدگی اندام و پیچ خوردگی پا به کار برده می شوند. شایان به ذکر است که آتل های پا را می توان در شرایط مختلف هم به عنوان اقدامات اولیه جهت حمایت و پشتیبانی از اندام آسیب دیده، هم در شرایط اورژانسی و هم به عنوان درمان قطعی مورد استفاده قرار داد و به بهبود و کاهش درد کمک نمود. از انواع آتل پا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

آتل خلفی مچ پا 

از کاربردهای آتل خلفی مچ پا، می توان در کشیدگی های شدید مچ پا، شکستگی حاد پا، آسیب دیدگی بافت نرم، شکستگی های مالئولار بدون جا به جا شدگی اشاره نمود. این آتل از سمت پلانتار انگشت بزرگ کشیده شده و تا ۵ سانتی متری سر فیبولار ادامه خواهد داشت. پوشاندن آتل تا ناحیه زیر سر فیبولار از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در این صورت عصب پرونئال مشترک در معرض خطر قرار نخواهد گرفت.

آتل کوتاه پا

هدف استفاده از آتل کوتاه پا، بی حرکت کردن انگشتان پا در شکستگی فالانژ ها و شکستگی متاتارس دیستال می باشد. در این آتل ها یک کفی از طریق اکستانسیون مواد گچ به آن سوی انگشتان دیستال به کار برده شده است تا از زخم شدن انگشتان پیشگیری شود و محدودیت های مربوط به انعطاف پذیری کاهش یابد.

آتل قوزکی پا 

از آتل قوزکی پا معمولا در شکستگی های بدون جا به جایی و صدمات حاد مچ پا استفاده می شود. این نوع آتل در بر گیرنده قسمت نرمی ساق پا و اطراف پاشنه می باشد. در صورت استفاده از آتل قوزکی پا، قوزک در ناحیه ۹۰ درجه قرار می گیرد. یکی از انواع آتل قوزک، آتل حجیم جونز نام دارد که در صدمات شدید مچ پا به کار گرفته می شود. در آتل حجیم جونز قوزک، پا ضمن پیچیده شدن درون یک پارچه پنبه ای تقویت می شود.

آتل خلفی زانو 

آتل خلفی زانو را در شکستگی های اطراف زانو و آسیب دیدگی های بافت نرم مورد استفاده قرار می‌دهند. این آتل ها از زیر چین گلوتئال تا قوزک را پوشش می دهند. این آتل ها، آتل استوانه ای نیز نامیده می شوند.

آتل پاشنه 

از دیگر آتل پا می توان آتل پاشنه را نام برد که به پیشگیری از کشش اضافی فاسیار پلانتار کمک کرده و درد صبحگاهی در این بیماران را کاهش می دهد. جنس این آتل پاشنه از پلاستیک بوده و اتصال آن به پا توسط نوار چسب صورت می گیرد و به ثابت نگه داشتن مچ پا کمک می کند.

آتل انگشت پا 

یکی از مشکلات شایع در پا، انحراف شدید شست پا می باشد که علاوه بر ایجاد درد در پا و اختلال در راه رفتن، پا را از جنبه زیبایی نیز تحت تاثیر قرار می دهد. از ساده ترین روش های درمان جهت رفع این عارضه، استفاده از آتل انگشت پا می باشد. این آتل انگشت به درمان و رفع انحراف مفصل شست پا کمک می کند. به طور معمول جنس این آتل ها از پارچه و پلاستیک بوده و در رفع عارضه های موجود در انگشتان پا به خصوص انحراف شست پا موثر خواهد بود.
آتل پا را از لحاظ جنس نیز می توان در دسته بندی دیگری قرار داد که عبارتند از:
  • آتل فلزی پا
  • آتل گچی پا 
  • آتل پلاستیکی پا

 

کاربرد آتل های شبانه در بیماری های پا

آتل های شبانه را می توان به عنوان روشی مقرون به صرفه و کارآمد در درمان بیماری های مختلف پا به کار برد. از آتل های شبانه پا در هنگام خواب، جهت پیشگیری از کشیدگی پا استفاده می شود. این آتل ها تسکین دهنده درد شدید پا در هنگام صبح و پس از برداشتن اولین قدم ها می باشد. همچنین آتل شبانه پا در کاهش التهاب و فشار وارده به پا موثر خواهند بود. آتل های شبانه دو‌ نوع اصلی را شامل می شوند که عبارتند از:
  • آتل پلانتار
  • آتل دورسال

آتل پلانتار 

این آتل پا در درمان بیماری هایی نظیر تاندونیت آشیل، پلانتار فاشیت و افتادگی مچ پا موثر خواهد بود. این آتل نسبت به آتل دورسال بزرگ تر بوده و مهم ترین کاربرد آن در بیماری پلانتار فاشیت می باشد.

آتل دورسال 

این آتل شبانه قسمت بالای پا و امتداد ساق (شین) را پوشش می دهند. از آن جایی که در ساخت این آتل ها مواد نرم به کار برده شده است، خوابیدن با آن راحت بوده و ناراحتی زیادی را در فرد ایجاد نخواهد کرد. توصیه می شود که آتل دورسال را در صدمات با شدت کم به کار گیرید، زیرا احتمال ایجاد لغزش با آن وجود دارد.

مزایای آتل پا 

استفاده از آتل های پا در درمان بسیاری از بیماری ها موثر خواهند بود. از مزایای این آتل ارتوپدی، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • قرار دادن پای آسیب دیده در حالت آرامش و استراحت
  • جلوگیری از جا به جایی بیشتر استخوان ها
  • محافظت از رگ ها و اعصاب در برابر استخوان های شکسته شده
  • کاهش درد و بی حرکت کردن قسمت آسیب دیده 

آتل اورژانسی مچ پا چیست؟ 

یکی از انواع آتل های مچ پا، آتل اورژانسی پا نام دارد که درد ناشی از پیچ خوردگی پا و آسیب های پا را کاهش خواهد داد. این آتل ها از پای آسیب دیده محافظت کرده و سبب محدودیت های شدید حرکتی در فرد نخواهند شد. از ویژگی های این نوع آتل می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • دارای قابلیت رادیوگرافی
  • دارای پوشش محافظ نرم
  • ضد حساسیت 
  • انعطاف پذیر
  • دارای استحکام بالا و قوی
  • دارای نوارهای آماده به جهت اتصال آتل به بدن
از آن جایی که این آتل انعطاف پذیر بوده و به راحتی در مچ پا بسته می شود، می توان به آن شکل و فرم داد.

خرید آتل پا 

آتل های پا که یک کالای درمانی و پزشکی محسوب می شوند، به صورت آماده در مراکز ارتوپدی موجود می باشد. سعی کنید در خرید آتل آماده پا و آتل سفارشی پا به مراکز معتبر در این زمینه مراجعه نمایید و در دام محصولات بی کیفیت موجود در بازار نیافتید.
نکته حائز اهمیت در خصوص خرید آتل پا، مشورت با پزشک جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین آتل مورد نیاز شما می باشد. یکی از کلینیک های معتبر و فعال در این زمینه کلینیک کاویان طب می باشد که سابقه درخشانی در زمینه تولید انواع ارتز و پروتز، آتل های دست، پا، کمر و … دارد.بنابراین پس از مشاوره رایگان با کارشناسان این مجموعه، آتل پا با کیفیت و متناسب با بیماری خود را تهیه نمایید.

خدمات مرکز ارتوپد فنی چیست؟

قیمت آتل پا

یکی از پرسش های بسیاری از افراد پیش از خرید آتل پا، قیمت این آتل ها می باشد. از آن جایی که آتل های پا دارای تنوع زیادی از نظر جنس و کاربرد هستند، نمی توان قیمت دقیق آن ها را تعیین کرد. یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت آتل پا، کیفیت و متریال به کار برده شده در ساخت آن ها می باشد. در صورتی که قصد آگاهی از قیمت دقیق آتل پا را دارید، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه کرده یا از طریق تماس با کارشناسان این مجموعه، پس از شرح وضعیت پای خود و انتخاب مناسب ترین پروتز، از قیمت آن مطلع شوید.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

نتیجه نهایی

ورزشکارانی که فعالیت های شدید ورزشی انجام می دهند یا افرادی که قبلا دچار شکستگی در پا شده اند، در معرض آسیب در ناحیه پا قرار دارند. همچنین حوادثی نظیر تصادف یا زمین خوردن ممکن است به آسیب در ناحیه پا منجر شود که در صورت لزوم پزشک استفاده از آتل پا را تجویز می کند. همان طور که گفته شد، آتل های پا انواع مختلفی از نظر کاربرد و جنس را شامل می شوند که جهت انتخاب بهترین نوع آن متناسب با عارضه ایجاد شده در پا باید با پزشک مشورت نمود. جهت خرید و اطلاع از قیمت آتل پا می توانید از کارشناسان کلینیک کاویان طب کمک بگیرید. این کلینیک ارائه دهنده انواع آتل های ذکر شده با کیفیت بالا می باشد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *