خرید سیلیکون ژل

آیا می دانید بهترین روش درمان اسکار و جای زخم چیست؟ از مزایای سیلیکون ژل برای پوست مطلع هستید؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا علاوه بر شرح دلیل اسکار پوستی و انواع آن، بهترین مرکز جهت خرید سیلیکون ژل را معرفی کنیم.
یکی از اعضای مهم بدن پوست می باشد که به دلیل نقش مهم آن در زیبایی، افراد از آن به خوبی مراقبت می کنند. گاه در اثر جراحی با آسیب دیدگی زخم هایی روی پوست ایجاد می شود که در نتیجه آن نیز اسکارهایی روی پوست به وجود می آید. با خرید سیلیکون ژل و استفاده از آن، می توان به رفع اسکار ناشی از این جراحت ها کمک کرد.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

دلیل ایجاد اسکار

اسکار پوستی چیست؟ 

پس از وارد شدن آسیب به پوست به هر دلیلی از قبیل جراحت در حوادث رانندگی یا جراحی، پوست در صدد رفع زخم و آسیب می باشد. در طی تلاش پوست برای بازگرداندن آن به حالت طبیعی، احتمال ایجاد بافت اسکار وجود دارد. نسبت به نحوه ایجاد زخم روی پوست، اسکارها متفاوت خواهند بود. به طور مثال اسکار ناشی از جراحی با اسکار ناشی از سوختگی متفاوت خواهند بود.
https://kavianclinic.com/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D9%84%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%86-%DA%98%D9%84/

علت ایجاد اسکار 

آسیب های وارد شده به سطح پوست، منجر به ایجاد اسکار در آن ناحیه خواهد شد. همان طور که پیش از این گفته شد، پس از این که پوست به هر دلیلی نظیر سوختگی، جراحی، جوش و … آسیب ببیند، جهت ترمیم آسیب وارده تلاش خواهد کرد. در حین ترمیم پوست و تلاش برای بازگشت آن به حالت اولیه، اسکار ایجاد خواهد شد که نسبت به نوع آسیب و میزان آن، شکل متفاوتی خواهد داشت.

انواع اسکار پوست 

اسکارهای ایجاد شده بر سطح پوست، نسبت به علت ایجاد آن متفاوت بوده و به طور کلی می توان آن ها را در سه دسته بندی زیر قرار داد:

اسکارهای هیپرتروفیک یا برجسته 

گاهی اوقات پس از ترمیم زخم، اسکار ناشی از زخم حالت برجسته داشته که با کشیدن دست روی آن، به راحتی می توان برجستگی آن را احساس کرد. در برخی از افراد با گذشت زمان، این برجستگی کمی کوچک تر خواهد شد. به طور معمول زخم های به جای مانده از سوختگی یا سزارین، اسکار هیپرتروفیک را ایجاد خواهند کرد.

اسکار آتروفیک یا فرو رفته 

شکل ظاهری این دسته از اسکارها به صورت گودال هایی گرد و فرو رفته می باشد که بیشتر در اثر جوش های چرکی و عمیق و آبله ایجاد می شوند. زمانی که پوست توانایی بازسازی و ترمیم بافت را نداشته باشد، این گونه زخم های نامتعادل که منجر به اسکار آتروفیک می شوند، در سطح پوست به وجود می آید.

اسکار کلوئید 

این نوع اسکار به صورت برجسته و‌ کلوئیدی روی سطح پوست ایجاد می شود. این اسکار را می توان همانند اسکار هیپرتروفیک دانست، اما تفاوت اصلی آن با اسکار هیپرتروفیک در گسترش اسکار در اطراف زخم می باشد. از سایر اسکارها می توان به اسکار صاف، اسکار انقباض و … اشاره نمود.

درمان اسکار جای زخم 

اکنون که با اسکار پوستی، انواع و علت ایجاد آن آشنا شدید، قصد داریم روش های درمان اسکار را نیز شرح دهیم تا در صورت مواجه شدن با آن، هر چه سریع تر اسکار زخم را درمان نمایید. شایان به ذکر است که نسبت به علت ایجاد زخم، نوع اسکار، مدت زمان ایجاد اسکار، سن فرد و … روش های درمان متفاوتی به کار برده می شود. این روش های درمان عبارتند از:

لیزر تراپی 

یکی از روش های درمانی که به جهت از بین بردن جای زخم و اسکار توصیه می شود، لیزر می باشد. به کمک پرتوهای لیزر، سطح پوست یک دست شده و کلاژن سازی در قسمت آسیب دیده تنظیم خواهد شد. انواع روش های درمان به کمک لیزر عبارتند از:
  • لیزر رنگی پالسی
  • لیزر فرکشنال 
  • میکرونیدلینگ

تزریق استروئید 

کورتیکواستروئید ماده ای است که می توان آن را به ناحیه اسکار تزریق کرد تا سطح آن صاف تر و کوچک تر شود.

سیلیکون ژل 

یکی از روش های درمانی موثر و بی خطر جهت از بین بردن اسکار پوستی و جای زخم، سیلیکون ژل می باشد. با خرید سیلیکون ژل و مصرف آن، می توان ناحیه اسکار را بهبود بخشید. سیلیکون موجود در این ژل با جبران کمبود رطوبت در اسکار و‌کاهش ترشح کلاژن در آن ناحیه، سبب از بین رفتن اسکار خواهد شد. بنابراین می توان سیلیکون ژل را یک درمان موثر برای جای زخم ها دانست.

درم آبریژن 

در این روش ها به کمک این دستگاه مخصوص لایه فوقانی و میانی پوست تراشیده شده تا پوست مجددا کلاژن سازی کرده و باز سازی شود.

جراحی

در صورتی که پس از جراحی، اسکار به جای مانده از زخم گسترده باشد، جراحی ضرورت می یابد. در این روش تهاجمی، پزشک شیوه هایی را به کار خواهد گرفت تا اسکار ایجاد شده کوچک تر شده و کمتر دیده شود.

پیشگیری از اسکار پوست

به کارگیری روش هایی جهت کاهش عوارض اسکار پوست، به حفظ زیبایی آن کمک خواهد کرد. بنابراین روش های زیر را به کار گیرید تا حد ممکن از ایجاد اسکار پوستی در محل زخم شما جلوگیری شود:
  • محل زخم را تمیز نگه دارید.
  • قسمت آسیب دیده را دستکاری نکنید.
  • ناحیه مورد نظر را مرطوب نگه دارید.
  • از پمادهای حساسیت زا در محل زخم استفاده نکنید.

سیلیکون ژل چیست؟ 

همان گونه که در بالا ذکر شد، یکی از روش های موثر و بی خطر جهت رفع جای زخم و اسکار ناشی از آن، سیلیکون ژل می باشد که به صورت پمادی ژله ای عرضه شده ‌و از کارایی مشابه سیلیکون شیت ها برخوردارند. به طور معمول از سیلیکون ژل ها روی اسکارهای غیر مسطح و منحنی بدن استفاده می کنند تا به خوبی محل زخم را پوشانده و بهبودی هر چه سریع تر حاصل شود. بنابراین اگر به دنبال روشی امن و آسان برای بهبود اسکار و جای زخم خود می گردید، سیلیکون ژل ها بهترین گزینه برای شما خواهند بود.

سیلیکون شیت چیست؟

از دیگر روش های درمانی که به رفع اسکار کمک می کند، سیلیکون شیت می باشد. این محصول با وارد کردن فشاری موثر بر محل زخم، از بازسازی بیش از حد بافت در آن ناحیه جلوگیری می کند. بنابراین سیلیکون را بدون استفاده از چسب روی زخم قرار دهید تا اسکار ناشی از زخم از بین برود. نکته حائز اهمیت در خصوص نتیجه گیری موثر از سیلیکون شیت، رعایت نکات نگهداری، نحوه و زمان استفاده از آن می باشد.

نحوه درمان اسکار با سیلیکون ژل یا سیلیکون شیت 

سیلیکون شیت یا سیلیکون ژل با ایجاد لایه ظریفی روی زخم به التیام و بهبودی آن کمک می کنند. ترتیب عمل این دو محصول به شرح زیر می باشد:
  1. از افزایش اسکار و شکل گیری آن جلوگیری می کنند.
  2. سپس اقدام به نرم کردن چسبندگی ها و بافت اسکار خواهند کرد.
  3. رنگ اسکار را به رنگ طبیعی پوست در می آورند.
  4. با کاهش ارتفاع اسکار به رفع آن کمک می کنند.
  5. نهایتا حساسیت ها و خارش های ایجاد شده در آن ناحیه را التیام خواهند داد.

خرید سیلیکون ژل

قیمت سیلیکون ژل 

اگر شما نیز قصد تهیه سیلیکون ژل یا سیلیکون شیت را دارید، اما می خواهید پیش از خرید سیلیکون ژل از قیمت آن مطلع شوید، این بخش را از دست ندهید.
سیلیکون ژل ها با برندهای متفاوتی در بازار وجود دارند و نسبت به شرکت سازنده آن ها، کشور تولید کننده و … هزینه های متفاوتی را در بر می گیرند. به طور مثال ژل سیلیکونی رژواسیل در سایزهای 10 و 30 گرم تولید شده و در دسترس متقاضیان قرار می گیرد که نسبت به سایز آن ها، قیمت نیز متفاوت می باشد. بنابراین ابتدا باید زخم شما توسط پزشک معاینه شود تا نسبت به علت ایجاد زخم، گستردگی آن و … مناسب ترین سیلیکون ژل یا سیلیکون شیت برای شما تجویز شود. سپس می توانید از قیمت سیلیکون ژل تجویز شده مطلع شوید.

خرید سیلیکون ژل

در صورتی که قصد خرید سیلیکون ژل را دارید و به دنبال مرکزی معتبر جهت خرید می گردید، ما به شما کلینیک کاویان طب را پیشنهاد می کنیم. از آن جایی که امروزه بسیاری از سیلیکون ژل های موجود در بازار اصل نبوده، افراد به دنبال مرکزی معتبر جهت خرید این محصولات هستند.
بنابراین می توانید با آسودگی خاطر اقدام به خرید سیلیکون ژل از کلینیک معتبر کاویان طب باشید. همچنین در این کلینیک انواع ارتز و پروتزها، کفش های طبی و … طراحی و تولید می شوند که می توانید تمامی این محصولات را با کیفیت بالا تهیه نمایید.

نتیجه نهایی 

در طی آسیب دیدگی پوست، بدن به جهت حفاظت از لایه های داخلی و عمیق، بافت فیبری را روی زخم ایجاد می کند که در طی این فرآیند، احتمال ایجاد اسکار و‌ گوشت اضافی در این ناحیه وجود دارد. به جهت برطرف کردن جای اسکار، روش های درمانی متعددی وجود دارد که بکی از بهترین و‌ موثرترین این روش ها، سیلیکون ژل و سیلیکون شیت می باشد. جهت خرید سیلیکون ژل معتبر و باکیفیت، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید و از خدمات با کیفیت این مجموعه بهره مند شوید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *