بهترین کلینیک ساخت اندام مصنوعی کجاست؟

اگر به هر دلیلی اعم از انسداد شریانی یا اختلال در گردش خون شریانی ناچار به قطع عضو شده اید و به دنبال بهترین مرکز ساخت اندام مصنوعی هستید، با ما همراه باشید.
سالانه برخی از افراد به دلایلی نظیر دیابت یا سوانح مختلف، ناچار به جراحی آمپوتاسیون می شوند. از آن جایی که این عارضه دردناک بوده و زندگی فرد را از جوانب مختلف تحت تاثیر قرار می دهد، افراد همواره به دنبال کلینیک های ارتوپدی هستند تا با تهیه اندام مصنوعی علاوه بر جایگزینی اندام قطع شده با آسودگی خاطر در جامعه حضور یابند. اما برای تهیه بهترین و‌ با کیفیت ترین پروتزهای مصنوعی به کدام کلینیک مراجعه کنیم؟ یک کلینیک ساخت اندام مصنوعی معتبر باید چه ویژگی هایی را دارا باشند؟ در این مطلب به تمامی این پرسش ها پاسخ خواهیم داد.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

مرکز ساخت اندام مصنوعی

پر کاربردترین اندام های مصنوعی 

خوشبختانه امروزه شاهد پیشرفت های چشمگیر در  زمینه پزشکی و ساخت اندام های مصنوعی هستیم که این امر به افراد دچار قطع عضو کمک شایانی کرده است. از آن جایی که تنوع در پروتزها و همچنین کلینیک های سازنده آن ها زیاد است، باید در انتخاب نوع پروتز و همچنین کلینیک ساخت اندام مصنوعی دقت بالایی کرد تا بهترین و کاربردی ترین پروتز، با کیفیت بالا و قیمت مناسب را تهیه نمایید. در این بخش به شرح پر کاربردترین اندام های مصنوعی و ویژگی های آن ها خواهیم پرداخت تا در هنگام مراجعه به مراکز ارتوپدی، اطلاعات لازم در این زمینه را داشته باشید:

پروتز پا 

پا یکی از اندام هایی است که در معرض آسیب قرار دارد و  در صورت قطع عضو در این ناحیه، فرد با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد. به همین جهت پروتز پا یکی از پرکاربردترین اندام های مصنوعی می باشد که می توان آن را به دو‌ نوع پروتز بالای زانو و پروتز زیر زانو تقسیم بندی کرد. پروتزهای زیر زانو از ساق پا و پنجه پا تشکیل شده اند و‌ پروتزهای بالای زانو از لگن، ران و‌ مفصل مصنوعی را شامل می شوند و نقش مهمی را در بازگشت فرد به زندگی پیش از قطع عضو ایفا می کنند. به دلیل تنوع بالای این پروتزها باید مواردی اعم از میزان قطع عضو، نیازها و خواسته های بیمار و هزینه مد نظر بیمار توسط پزشک ارتوپد بررسی شود تا بهترین ‌و مناسب ترین پروتز در مراکز ارتوپدی ساخته شود.
از بهترین و کاربردی ترین پروتز پا، می توان پروتزهای پنجه کربنی و هوشمند را نام برد. پروتز پنجه کربنی به دلیل انعطاف پذیری بالا و استفاده از فیبر کربن در آن، امکان دویدن و پریدن را به بیمار دچار قطع عضو پا می دهد، بدون این که آسیبی بیمار را تهدید کند. بنابراین تهیه و استفاده از این پروتزها، انواع فعالیت های ورزشی و حرکتی را برای فرد تسهیل خواهد کرد. به دلیل ویژگی های ذکر شده، این پروتزها امروزه متقاضیان زیادی داشته و کلینیک های ارتوپدی معتبر، آن ها را با بالاترین کیفیت طراحی و تولید می کنند.

پروتز پنجه پا 

در صورتی که فرد طی یک حادثه دچار آسیب و قطع عضو از ناحیه پنجه پا شود، در راه رفتن و ایستادن با مشکل مواجه خواهد شد که در این صورت تهیه پروتز پنجه پا ضرورت می یابد. در ساخت این پروتزها می توان از فیبر کربن استفاده نمود که سبب بالا بردن کارایی پروتز خواهد شد. بنابراین افراد با توجه به نیاز و بودجه مورد نظر خود می توانند این پروتزها را تهیه نمایند.

پروتز مفصل

شاید تصور کنید که آسیب به مفصل مهم نبوده و عوارضی را به همراه نخواهد داشت، اما باید بدانید که یکی از مهم ترین نقاط دست و پا، مفصل بوده که در صورت بروز هر نوع آسیب در آن، عوارض بسیاری را خواهد داشت. از آن جایی که مفصل ها به حرکت دست و پا کمک می کنند، قطع عضو در محل مفصل، کارایی دست و پا را محدود خواهد کرد. در این صورت فرد آسیب دیده ملزم به سفارش پروتز مفصل خواهد بود. پروتزهای مفصل ران، شانه، آرنج و زانو به صورت توپی بوده که از طریق سوکت در محل آسیب دیده قرار می گیرند. این ایمپلنت ها به تسهیل حرکت دست و پا کمک خواهند کرد.

پروتز دست 

از دیگر پروتزهای مصنوعی پرکاربرد می توان به پروتزهای دست اشاره نمود که آن ها را نیز می توان به پروتز زیر آرنج و‌ پروتز بالای آرنج دسته بندی کرد. استفاده از سوکت و باند در این پروتزها از وارد آمدن آسیب به ناحیه قطع شده در هنگام حرکت جلوگیری خواهد کرد. انواع پروتز دست عبارتند از: پروتز مکانیکی، پروتز پنجه کربنی، پروتز هوشمند و پروتز مایوالکتریک.
هر یک از پروتزهای ذکر شده نسبت به کارایی خود، قیمت های متفاوتی را در بر می گیرند. طراحی سیستم های هوشمند به گونه ای است که با به کارگیری سیگنال های الکتریکی مغز به حرکت و کنترل دست کمک می کنند. به همین جهت بیمار نیاز به حرکت دادن اندام ها ندارد. این پروتزهای پیشرفته یکی از تجهیزاتی است که نقش مهمی در ادامه حیات افراد ایفا می کند.

پروتز پنجه دست

نبود پنجه های دست، فرد را با مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد. بنابراین با کمک پروتز پنجه دست، می توان اجسام را به راحتی گرفت یا رها کرد. این پروتز دارای انواع پیشرفته تری نظیر پروتز هوشمند و چنگکی می باشد که کاربرد بالایی داشته و در انجام فعالیت های فرد نقش بسزایی دارند. تمامی پروتزهای ذکر شده در بالا را باید از بهترین کلینیک ساخت اندام مصنوعی تهیه نمود، زیرا در این کلینیک ها متریال های باکیفیتی به کار برده می شود و به دلیل تنوع بالای پروتزها فرد به راحتی قادر به تهیه بهترین پروتز متناسب با نیاز خود می باشد.

بهترین مرکز ساخت اندام مصنوعی چه ویژگی هایی دارد؟ 

افراد دچار قطع عضو همواره به دنبال بهترین کلینیک جهت سفارش پروتز مورد نیاز خود و بازیابی توانایی های حرکتی خود هستید. سوالی که ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود درگیر کرده است، ویژگی های این مراکز ساخت اندام مصنوعی می باشد که در ادامه آن ها را شرح خواهیم داد:
  • ارائه دهنده انواع پروتزها: یک کلینیک خوب و معتبر باید ارائه دهنده انواع پروتزها باشد تا فرد به راحتی پروتز مورد نیاز را تهیه نمایند و به کمک آن ها توانایی های حرکتی خود را بازیابند.
  • استفاده از متریال با کیفیت در ساخت پروتز: از جمله مهم ترین ویژگی های کلینیک ارتوپدی، استفاده از متریال با کیفیت در ساخت اندام های مصنوعی می باشد. در بهترین کلینیک ها از جمله کلینیک کاویان طب، امکان تهیه پروتزهای مصنوعی با متریال با کیفیت با در نظر گرفتن بودجه بیمار می باشد.
  • برخورداری از تجهیزات به روز و پیشرفته: از دیگر ویژگی هایی که کلینیک کاویان طب نیز از آن برخوردار است، به کارگیری بهترین و به روزترین تجهیزات می باشد تا پروتزی با کارایی و کیفیت بالا تولید شود.
  • برخورداری از کادری مجرب: در کلینیک کاویان طب از پروتوزیست هایی مجرب و با سابقه درخشان کمک گرفته می شود. بنابراین با آسودگی خاطر می توانید ساخت پروتز اندام مصنوعی را به این کلینیک با سابقه بسپارید و از ادامه زندگی خود لذت ببرید.

در بهترین مرکز ساخت اندام مصنوعی چه خدماتی ارائه می شود؟ 

اکنون که با ویژگی های بهترین مرکز ارتوپدی (کلینیک کاویان طب) آشنا شدید، بهتر است سایر خدمات این کلینیک را شرح دهیم تا در صورت نیاز به این کلینیک مراجعه کرده و به رفع مشکل خود بپردازید. یکی از خدمات کاربردی در این کلینیک، ساخت انواع کفش و کفی های طبی با کمک دستگاه اسکن سه بعدی می باشد. شایان به ذکر است که در این کلینیک بیش از ۷۰۰۰ کفش و کفی طبی تهیه و تولید می شود که توسط دستگاه CNC ساخته می شود.
شما عزیزان می توانید در این کلینیک انواع ارتوزها و پروتزها را تهیه نمایید. همچنین کلینیک کاویان طب ارائه دهنده انواع تجهیزات کمک حرکتی می باشد. بنابراین جهت برخورداری از خدمات و محصولات با کیفیت این مجموعه می توانید از طریق شماره 91008881-021 با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.
کلینیک ساخت اندام مصنوعی

پیش از تهیه اندام های مصنوعی باید به چه نکاتی توجه کرد؟ 

در هنگام سفارش پروتزها و اندام های مصنوعی باید نکاتی را که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم، مد نظر قرار دهید:
  • توجه کنید که پروتزها نیز همانند سایر وسایل، طول عمر مشخصی دارند که در پی ساییدگی نیاز به جایگزینی با پروتز دیگری دارند. بنابراین می توانید جهت تعویض پروتز خود از کارشناسان کلینیک کاویان طب کمک بگیرید.
  • پس از تهیه پروتز باید حداقل سالی یک بار به مراکز ساخت اندام مصنوعی مراجعه کرد تا پروتز بررسی و‌ تعمیر شود.
  • در هنگام سفارش پروتز باید نیاز و نوع فعالیت های خود را ذکر کنید. به طور مثال برخی از افراد حتی پس از قطع عضو نیز ورزشی نظیر شنا را ادامه خواهند داد که در این صورت کلینیک ارتوپدی، پروتز متناسب با نیاز شما را طراحی و تولید خواهد کرد.
  • افرادی که دچار قطع عضو از ناحیه بالای زانو شده اند و فعالیت دو میدانی را انجام می دهند، باید پروتزی را تهیه نمایید که جوابگوی نیاز آن ها باشد.
جهت مطابقت بالای پروتز با پاها می توانید پروتز را از کلینیک کاویان طب تهیه نمایید. این کلینیک امکان مشاوره رایگان را برای مراحعین فراهم کرده است تا ابتدا تمامی جوانب سنجیده شده و پس از تعیین قیمت، بیمار تصمیم نهایی را بگیرد. با تهیه اندام های مصنوعی و‌ کمک حرکتی از کلینیک کاویان طب که یک مرکز ساخت اندام مصنوعی می باشد، علاوه بر افزایش اعتماد به نفس و حضور در جامعه بدون هیچ نگرانی به فعالیت های پیش از قطع عضو بپردازید.

سخن پایانی

قطع عضو در هر ناحیه از بدن موجب محدودیت در عملکرد و حرکت شده و مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت، اما خوشبختانه امروزه با کمک پروتزهای پیشرفته با کارایی بالای ساخته شده در مرکز ساخت اندام مصنوعی، می توان توانایی های حرکت خود را بازیافت و به زندگی پیش از قطع عضو بازگشت. یکی از بهترین کلینیک های ساخت اندام مصنوعی، مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان طب می باشد که با برخورداری از به روزترین تجهیزات، پروتزهای با کیفیتی را به متقاضیان ارائه می دهد. شایان به ذکر است که در این کلینیک خدمات دیگری نظیر انواع ارتوزها و تجهیزات کمک حرکتی و کفش و کفی های طبی متناسب با نیاز و مشکل فرد طراحی و تولید می شود.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *