پروتز سوختگی صورت را از کجا تهیه کنیم؟

از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است هر فرد در طول زندگی با آن مواجه شود، سوختگی صورت و بدن می باشد. گاهی اوقات سوختگی علاوه بر درد و سوزش، آسیب های جبران ناپذیری را به پوست وارد می کند که در این مطلب به طور کامل به شرح آن ها خواهیم پرداخت. سوختگی بدن درجات مختلفی داشته که باید ضمن آشنایی با آن ها به درمان به موقع بپردازیم و از عواقب آن پیشگیری نماییم. در صورتی که آسیب وارده شدید باشد و بخش آسیب دیده قابل ترمیم نباشد، استفاده از پروتزهای سوختگی صورت ضرورت می یابد. در این مطلب بهترین پروتزهای سوختگی صورت و نحوه سفارش آن ها را شرح خواهیم داد.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

پروتز سوختگی صورت

سوختگی چیست؟

پیش از هر چیز بهتر است با سوختگی و انواع آن آشنا شده و با نحوه درمان هر یک از درجات سوختگی پوستی مطلع شوید. به جراحت پوست و بافت های بدن در اثر گرمای بیش از حد ناشی از مواد شیمیایی، جریان برق و … سوختگی گفته می شود. در صورت شدید بودن شدت سوختگی، جراحت از سطح پوست فراتر رفته و ماهیچه ها، استخوان ها، اعصاب و … درگیر می کند که اگر این آسیب در نواحی چشم، بینی، گوش و به طور کلی صورت باشد، استفاده از پروتز سوختگی صورت توصیه می شود.

انواع سوختگی صورت

به طور کلی درجات سوختگی را نسبت به شدت آن می توان در دسته بندی زیر قرار داد:
  • سوختگی درجه اول که تنها قرمزی پوست را به همراه دارد.
  • سوختگی درجه دوم که منجر به ضخیم شدن پوست و ایجاد تاول می شود.
  • سوختگی درجه سوم که علاوه بر ضخیم شدن گسترده پوست، سبب ایجاد ظاهر سفید و چرمی در پوست می شود.
  • سوختگی درجه چهار شدیدترین نوع سوختگی بوده که علاوه بر ایجاد عوارض سوختگی درجه سوم، تاندون ها و استخوان ها را نیز درگیر خواهد کرد.
در ادامه به شرح هر بک از درجات سوختگی خواهیم پرداخت.

سوختگی درجه یک

سوختگی درجه یک یا همان سوختگی سطحی تنها لایه های پوستی را تحت تاثیر قرار داده و جای زخمی را به جای نخواهد گذاشت. به طور معمول ۷ تا ۱۰ روز پس از سوختگی درجه اول هیچ اثری از سوختگی به جای نمانده و قرمزی درمان خواهد شد.
از جمله علائم سوختگی درجه اول، می توان به قرمزی، درد، التهاب و تورم جزئی و پوسته پوسته شدن در مرحله بهبودی اشاره نمود. معمولا این نوع سوختگی در خانه قابل درمان بوده و می توان روش های زیر را برای بهبود هر چه سریع تر سوختگی درجه اول به کار گرفت:
  • مصرف مسکن نظیر استامینوفن و ایبوپروفن
  • قرار دادن محل سوختگی و زخم در آب سرد به مدت چند دقیقه
  • استفاده از پانسمان و پماد آنتی بیوتیک در محل آسیب دیدگی
  • استفاده از لیدوکائین

سوختگی درجه دو

این نوع سوختگی حدی تر از سوختگی درجه یک بوده و آسیب های نسبتا شدیدتری را به بدن فرد وارد می کند. قرمزی، تورم و تاول از جمله عوارض به جای مانده از این نوع سوختگی می باشد. از آن جایی که زخم های ناشی از سوختگی درجه دو حساس هستند، تمیز نگه داشتن و پانسمان آن به جهت پیشگیری از عفونت از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا پس از دو هفته این نوع سوختگی درمان خواهد شد؛ اما در برخی از افراد نیز ممکن است مدت زمان درمان ۳ هفته به طول بیانجامد. از جمله درمان های این نوع سوختگی عبارتند از:
  • مصرف ایبوپروفن و استامینوفن
  • قرار دادن زخم ناشی از سوختگی در آب به مدت ۱۵ دقیقه
  • مصرف کرم انتی بیوتیک به جهت درمان تاول ها

سوختگی درجه سه

این نوع سوختگی بسیار شدید بوده و آسیب های بسیاری را به جای خواهد گذاشت. از آن جایی که این نوع سوختگی می تواند بر اعصاب فرد نیز اثر گذاشته و آن ها را از بین ببرید، ممکن است فرد بر خلاف تصور عموم دردی را در آن ناحیه احساس نکند. در صورت مواجه شدن با این نوع سوختگی، سریعا به پزشک مراجعه کرده و درمان را تحت نظر پزشک آغاز نمایید. شدید بودن آسیب ناشی از این سوختگی در صورت، گاهی سبب ضرورت استفاده پروتز سوختگی صورت می شود. علائم سوختگی درجه سه عبارتند از:
  • ایجاد تاول در پوست
  • ایجاد لکه های قهوه ای در پوست
  • برجسته شدن بافت پوست
  • سفید و موجی شدن پوست محل آسیب دیده

سوختگی درجه چهار

شدیدترین نوع سوختگی صورت و بدن، سوختگی درجه چهار می باشد که از شایع ترین علائم آن می توان به ظاهر بسیار بد و دلخراش در ناحیه سوختگی اشاره نمود. در این سوختگی حتی احتمال قرار داشتن بافت های عضلانی و استخوانی در معرض دید قرار دارد. از آن جایی که در این سوختگی نیز اعصاب آسیب دیده و قادر به ارسال سیگنال های درد به مغز نمی باشد، فرد درد زیادی را متحمل نخواهد شد؛ اما این آسیب عصبی بسیار خطرناک بوده و احتمال از دست دادن عضو آسیب دیده وجود دارد.
پس از مراجعه به پزشک، نوع سوختگی شما تشخیص داده شده و بهترین روش درمان آغاز می گردد. اگر سوختگی در ناحیه صورت باشد و سبب از بین رفتن چشم، بینی، گوش و … شود، پس از بهبود جای زخم، می توان با مراجعه به کلینیک های ارتوپدی، بهترین پروتز سوختگی صورت را تهیه نمود.

چه زمانی مراجعه به پزشک ضروری می باشد؟

شاید با این سوال مواجه شوید که در چه صورت پس از سوختگی باید به پزشک مراجعه کرد. در پاسخ به این پرسش باید گفت که در صورت مواجه شدن با هر یک از شرایط گفته شده در زیر سریعا به پزشک مراجعه نمایید و تحت نظر پزشک درمان شوید.
  • سوختگی در ناحیه صورت
  • در صورت استنشاق بخار داغ یا دود
  • سوختگی در اندام های تناسلی
  • سوختگی دست و پوست به همراه تاول
  • وارد شدن شوک به فرد آسیب دیده
  • سوختگی هایی که ناشی از جریان الکتریکی و مواد شیمیایی باشند.
  • سوختگی در بانوان باردار، کودکان زیر ۵ سال و افراد مسن
  • سوختگی در افرادی با سابقه بیماری های ریوی، قلبی، کبدی و …
همچنین در صورت مواجه شدن با علائمی نظیر گلو درد، سرفه و تنفس دشوار، مراجعه به پزشک الزامی می باشد.

روش های درمان سوختگی

نسبت به شدت و علت سوختگی، روش های درمانی متفاوتی به کار گرفته می شود که در زیر آن ها را شرح داده ایم:

درمان سوختگی های جزئی

خنک کردن محل سوختگی در سوختگی های جزئی بهترین راه درمان می باشد. بنابراین پس از تمیز کردن ناحیه آسیب دیده، اقدام به تمیز نمودن محل سوختگی نمایید؛ البته در صورت وجود تاول از ترکاندن آن ها بپرهیزید. این تاول ها به طور معمول و خود به خود پس از گذشت چند روز از بین خواهند رفت.

درمان سوختگی همراه با تاول

همان طور که در بالا ذکر شد، به هیچ عنوان تاول های ناشی از سوختگی را نترکانید، بلکه حتما به پزشک مراجعه کرده و طبق تجویز پزشک به درمان تاول بپردازید.

درمان سوختگی های جدی

در سوختگی هایی که آسیب جدی به پوست و بافت های بدن وارد شده است، مراجعه به پزشک ترمیمی و جراحی پلاستیک از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از مراجعه به پزشک، اقدامات زیر توسط ایشان صورت می گیرد:
  • ارزیابی و بررسی عمق و اندازه سوختگی
  • بررسی مداوم پانسمان به جهت پیشگیری از عفونت
  • تجویز مسکن هایی نظیر ایبوپروفن و استامینوفن به جهت تسکین درد
  • تمیز کردن محل آسیب دیده برای پیشگیری از تاول
  • استفاده از گاز استریل و باند برای پانسمان ناحیه سوخته
  • در صورت لزوم تزریق واکسن کزاز
  • در صورت صلاحدید پزشک ارجاع بیمار به بخش سوانح سوختگی بیمارستان
  • در صورت لزوم معرفی کلینیک ارتوپدی به جهت خرید پروتز سوختگی صورت

خرید پروتز سوختگی صورت

سوختگی درجه چهار پوست، شدیدترین سوختگی محسوب می شود که گاها حتی زندگی فرد را نیز به خطر خواهد انداخت. اگر این سوختگی در ناحیه صورت ایجاد شود، بافت های صورت را از بین برده، زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار داده و در پی آن فرد اعتماد به نفس حضور در جامعه را نخواهد داشت. در این صورت می توان با تهیه پروتز سوختگی صورت از کلینیک های معتبر ارتوپدی، به بازیابی زیبایی ظاهر فرد کمک شایانی کرد.
یکی از بهترین کلینیک های ارتوپدی جهت خرید پروتز سوختگی صورت، کلینیک کاویان طب می باشد که سابقه طولانی در زمینه ساخت انواع پروتزهای سوختگی و زیبایی دارد. بنابراین در صورت نیاز می توانید از پروتزهای سوختگی صورت با کیفیت این کلینیک بهره مند شوید و به بهبود زندگی خود کمک نمایید.

هزینه پروتز سوختگی صورت

همان طور که میدانید تعیین هزینه پروتزها از جمله پروتز سوختگی صورت به عوامل متعددی وابسته است که از جمله آن ها می توان به شدت سوختگی، ناحیه آسیب دیده، کیفیت پروتز، عملکرد پروتز و … اشاره نمود. جهت اطلاع از قیمت دقیق پروتزها نیاز به مشاوره با کارشناسان کلینیک کاویان طب می باشد. بنابراین می توانید با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره 91008881-021 در ارتباط باشید و پس از ارزیابی توسط کارشناسان از قیمت پروتز مورد نیاز خود آگاه شوید.

هدف از نگارش این مطلب ارائه اطلاعات لازم در خصوص انواع سوختگی و انواع روش درمان آن ها می باشد. حال اگر فرد دچار سوختگی شدید در ناحیه صورت شود و درمان های ذکر شده مسمر ثمر واقع نشوند، تهیه پروتز سوختگی صورت ضرورت می یابد. در این صورت می توانید با کیفیت ترین پروتز سوختگی صورت را از کلینیک کاویان طب تهیه نمایید و به بهبود ظاهر خود کمک کنید.