قیمت پروتز یک بند انگشت چقدر است؟ برآورد هزینه ها

گاهی اوقات حوادثی نظیر کار با ماشین آلات، فعالیت های کشاورزی، حوادث خانگی و … منجر به قطع یک یا چند انگشت دست می شود که فرد را با چالش های متعددی مواجه خواهد کرد. خوشبختانه با کمک پروتز انگشت یا پروتز یک بند انگشت، می توان مشکلات ایجاد شده را تا حد زیادی برطرف نمود. با وجود این که انگشتان دست کوچک هستند، اما ایجاد آسیب و قطع عضو حتی در یک بند انگشت، زندگی فرد را از جوانب مختلف تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنابراین می توان به جهت بازیابی عملکرد انگشت، پروتز بند انگشت را تهیه نمود. با ما در این مطلب همراه باشید تا علاوه بر شرح مزایای پروتز انگشت، قیمت پروتز یک بند انگشت را نیز شرح دهیم.

مرکز تخصصی ساخت پروتز دست کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

انگشت مصنوعی چیست؟

قطع انگشتان اغلب حادثه ای است که در محیط های کارگاهی یا در حوادث خانگی صورت می گیرد. پس از قطع انگشت دست، انجام اموری نظیر گرفتن کاغذ، بستن بند کفش، باز کردن بطری و … با اختلال مواجه خواهد شد که در این صورت می توان جهت بهبود عملکرد و بهبودی ظاهری، پروتز بند انگشت را مورد استفاده قرار داد. البته شایان به ذکر است که پروتز بند انگشت بیشتر به دلایل زیبایی استفاده می شود.

انواع پروتز انگشت 

خواه یک بند انگشت شما در حادثه از بین رفته باشد، خواه چندین انگشت، می توان پروتز بند انگشت یا پروتزهای انگشت که از انواع مختلفی تشکیل شده اند را مورد استفاده قرار داد. تفاوت پروتزهای انگشت در عملکرد و کارایی، شکل ظاهری، متریال به کار برده شده در ساخت و فناوری به کار رفته می باشد. خوشبختانه با توجه به پیشرفت هایی که امروزه در زمینه فناوری صورت گرفته است، شاهد پیشرفت های چشمگیری در زمینه طراحی و تولید پروتزهای انگشت دست هستیم که این امر سبب افزایش کیفیت زندگی افراد آسیب دیده در سوانح مختلف و دچار قطع عضو شده است. از انواع پروتز انگشت یا پروتز یک بند انگشت، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

پروتز زیبایی انگشت 

پروتز بند انگشت
همان طور که گفته شد، قطع انگشت علاوه بر کاهش عملکرد در دست فرد، سبب ایجاد ظاهر نامتعارف و در پی آن کاهش اعتماد به نفس و در نتیجه عدم حضور فرد در اجتماع خواهد شد. به جهت کاهش عوارض ذکر شده پروتزهای انگشت را از جنس سیلیکون و کاملا مطابق با ناخن و رنگ پوست فرد می سازند. همچنین بر روی این پروتزها منافذی ایجاد می شود که به طبیعی تر شدن هر چه بیشتر پروتز کمک می نماید. لازم به ذکر است که پروتز زیبایی انگشت، غیر فعال بوده و قابلیت های حرکتی را به فرد نخواهند داد، اما علاوه بر ایجاد ظاهر طبیعی و زیبا در انگشت و عملکرد بهتر شست کمک خواهند کرد.

انگشت مصنوعی ایمپلنت شده 

در صورتی که بخش عمده انگشتان دچار آسیب و قطع شده باشد، می توان انگشت مصنوعی ایمپلنت شده را به کار برد. هدف استفاده از ایمپلنت های ذکر شده در این نوع پروتز، نگه داری و قرار گیری درست پروتز سیلیکونی می باشد. به کمک این نوع پروتز، می توان ثبات انگشت مصنوعی را افزایش داد. از مزایای انگشت ایمپلنت شده که از جدیدترین محصولات پروتز انگشت می باشد، ایجاد حس کم در انگشتان می باشد.

پروتزهای انگشت غیر فعال 

این نوع پروتز بند انگشت را نیز می توان یک پروتز زیبایی دانست که شامل انگشت جایگزین، مفصل انگشت چند موقعیتی و انگشتان تیتانیوم چرخشی می باشند. این نوع پروتز نیز توانایی رها کردن و گرفتن اجسام را به فرد نخواهد داد، اما در طراحی و تولید آن، ترجیح بیمار در رنگ و طرح آن مد نظر قرار گرفته می شود. در صورتی که قطع عضو در ناحیه انگشت شست باشد، می توان نسبت به شرایط خود  نمونه عملکرد متوسط یا عملکرد سنگین را تهیه نمود.

پروتزهای انگشت بر پایه نیروی بدن 

از انواع پروتزهای بادی پاور انگشت یا پروتز انگشت بر پایه بدن، می توان پروتز فعال شونده توسط مفصل، پروتز فعال شونده توسط مچ دست و پروتز کنترل شونده توسط کابل را نام برد. این نوع پروتز مدرن مزایایی دارد که از جمله آن ها، می توان به کنترل مستقیم پروتز توسط مچ دست یا سایر بخش های باقیمانده، حرکات بسیار طبیعی آن و دوام بالا اشاره نمود.

پروتزهای الکتریکی

درون هر یک از انگشت های این نوع پروتز، موتورهای کوچکی قرار داده شده است تا امکان انگشتان را برای فرد فراهم نمایند. کنترل این موتورها توسط الکترودهای حسی صورت می گیرد. یکی از ویژگی های این پروتزها قابلیت ترمیم مقدار نیروی اعمالی توسط کاربر می باشد. مقدار نیروی اعمال شده بر اساس نوع فعالیت خواهد بود. در این نوع پروتزهای انگشت همانند پروتزهای غیر فعال، از دستکش هایی با طرح های مختلف به جهت زیبایی دست به کار گرفته می شود. این دستکش های سیلیکونی مطابق با پوست فرد طراحی و تولید می شوند و از آن جایی که پروتزهای الکتریکی را می توان در جنس های گوناگونی تهیه کرد، قبل از نصب، فرد جنس مد نظر خود را انتخاب می نماید.

پروتزهای انگشت برای کاربرد خاص 

برخی از افراد پیش از عارضه قطع عضو، به فعالیت های خاصی از قبیل کوهنوردی، وزنه برداری، دوچرخه سواری و … می پرداختند که به جهت ادامه فعالیت پس از قطع عضو نیاز به تهیه پروتز بند انگشت یا پروتز انگشت با کاربرد خاص می باشد. به طور کلی می توان این نوع پروتز را مناسب ورزشکاران دانست.

پروتز انگشت هیبریدی 

نسل جدیدی از پروتزها، پروتز انگشت هیبریدی نامیده می شوند که جهت ساخت آن، چند نوع پروتز ترکیب شده  تا توانایی های حرکتی فرد بهبود یابند. این پروتز را نیز افرادی با شرایط خاص مورد استفاده قرار می دهند.

پروتز انگشت مایو الکتریک 

در شرایطی که فرد چندین بند انگشت خود را از دست داده باشد یا انگشتان به همراه بخشی از دست قطع شده باشد، می توان پروتز انگشت مایوالکتریک را مورد استفاده قرار داد. در صورتی که با کمک دخالت هر دو دست، بتوان به انجام امور پرداخت، پروتزهای انگشت مایوالکتریک توانایی فرد را به طور قابل توجهی افزایش خواهند داد. قطعا قیمت این پروتزها نسبت به قیمت پروتز بند انگشت زیبایی بسیار بالاتر است.

با کمک پروتز بند انگشت چه کارهایی را می توان انجام داد؟ 

قطع عضو در هر بخش بدن حتی در انگشتان عوارضی را به همراه خواهد داشت که با کمک پروتزهای بدن نظیر پروتز بند انگشت، می توان بسیاری از این عوارض را کاهش داد. در این بخش به شرح اموری خواهیم پرداخت که به کمک پروتز امکان پذیر خواهد بود:

نگه داشتن اجسام 

به طور کلی پروتز انگشت مصنوعی تا حد امکان عملکردهای از دست رفته انگشتان را بازیابی خواهد کرد. بنابراین پس از تهیه پروتز بند انگشت، نگه داشتن و گرفتن اشیا که به دلیل قطع انگشتان برای فرد مشکل شده بود، مجددا قابل انجام می باشد. با بازیابی عملکردهای ذکر شده، اعتماد به نفس فرد به طور چشمگیری افزایش یافته و به دلیل ظاهر زیبای این پروتزها، حضور در اجتماع و انجام فعالیت های روزانه تسهیل خواهد شد. نسبت به کارایی عضو باقیمانده، قابلیت های پروتز بند انگشت نیز افزایش خواهد یافت.

قیمت پروتز یک بند انگشت و عوامل تاثیر گذار بر قیمت نهایی 

همانند سایر پروتزها، قیمت پروتز یک بند انگشت نیز به عوامل و پارامترهای متعددی وابسته است که در این بخش آن ها را شرح خواهیم داد. این عوامل عبارتند از:

متریال به کار برده شده در ساخت 

در ساخت پروتزها می توان متریال های متعددی را به کار برد. بنابراین متناسب با جنس پروتز و متریال به کار رفته در آن، با قیمت های متفاوتی مواجه خواهیم بود. به طور کلی از بهترین متریال جهت ساخت پروتز بند انگشت، می توان متریال های سبک و با دوام مانند سیلیکون را نام برد. جهت آگاهی از قیمت این پروتزها می توانید به کلینیک های ارتوپدی فنی مراجعه نمایید تا پس از بررسی و ارزیابی های لازم، قیمت پروتز به شما اعلام گردد.

نوع پروتز

با توجه به موارد ذکر شده در بالا، پروتزها انواع مختلفی داشته و هر یک از آن ها عملکرد متفاوتی را از خود نشان می دهند. قطعا پروتزهای زیبایی نسبت به پروتزهای عملکردی، هزینه های کمتری را خواهند داشت و همچنین در صورت نیاز به پروتزهایی با عملکرد بالا، ملزم به تهیه پروتزهای گران قیمت تری خواهید بود.

میزان قطع عضو 

نسبت به تعداد انگشت های قطع شده یا ناحیه دچار قطع عضو، قیمت پروتز بند انگشت یا پروتز انگشت دست متفاوت خواهد بود. در صورت وسیع بودن ناحیه قطع شده، تهیه پروتزهای عملکردی ضروری می باشد.

تهیه پروتز یک بند انگشت از بهترین کلینیک ارتوپدی

اکنون که با انواع پروتز بند انگشت و قیمت پروتز یک بند انگشت آشنا شدید، قصد داریم یکی از بهترین کلینیک های ارتوپدی فنی شمال تهران را به شما معرفی کنیم. کلینیک کاویان طب با داشتن 10 سال سابقه در زمینه تولید انواع پروتزها اعم از پروتز دست، پروتز انگشت، پروتز بند انگشت و … یکی از بهترین کلینیک های ارتوپدی فنی تهران محسوب می شود. بنابراین در صورت مواجه شدن با قطع عضو در انگشتان، با آسودگی خاطر به این کلینیک مراجعه نمایید و پروتز مورد نیاز خود را تهیه کنید.

نتیجه نهایی

از دست دادن انگشتان و حتی بند انگشتان دست، سبب کاهش عملکرد و کارایی فرد به طور قابل توجهی می شود که خوشبختانه با توجه به پیشرفت های اخیر در زمینه ساخت پروتزها، می توان بهترین پروتز بند انگشت و انگشت را تهیه کرد. بنابراین می توانید هر یک از پروتز انگشت ذکر شده در این مطلب را از کلینیک کاویان طب با بالاترین کیفیت تهیه نمایید. همچنین جهت آگاهی از قیمت پروتز یک بند انگشت می توانید با کارشناسان ما از طریق 91008881-021 در ارتباط باشید.

مرکز تخصصی ساخت پروتز دست کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *