خرید پروتز پا

پروتز پا چیست؟ بهترین پروتز پا را از کدام کلینیک تهیه کنیم؟ اگر قصد خرید پروتز پا را دارید، با ما در این مطلب همراه باشید تا علاوه بر شرح کامل پروتز پا، به نحوه خرید آن نیز بپردازیم.

افرادی که به تازگی دچار قطع عضو از ناحیه پا شده اند، پس از گذراندن دوره نقاهت و چند هفته پس از این عارضه قادر به دریافت پروتز جهت بهبود کیفیت زندگی می باشند.

مرکز تخصصی ساخت پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان بوده است . برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید
با ما در ارتباط باشید

ویدیو معرفی پروتز پا و پای مصنوعی و محاسبه قیمت پروتز پا

پروتز پا چیست؟

افراد پس از قطع عضو از ناحیه پا با محدودیت های حرکتی بسیاری مواجه خواهند شد که بهترین راه حل برای این افراد، خرید پروتز پا می باشد. پروتزهای پا علاوه بر بازیابی توانایی های حرکتی فرد، جلوه ای زیبا را به پا خواهند داد.

با انواع پروتز پا آشنا شوید

از آن جایی که پروتزهای پا انواع مختلفی را شامل می شوند، بیماران باید نسبت به شرایط خود آن ها را انتخاب کنند. در زیر به شرح انواع پروتز پا پرداخته ایم: 

پروتز موقت 

پروتز موقت یکی از انواع پروتز پا می باشد که هدف استفاده از آن، آمادگی کامل پا برای دریافت پروتز نهایی می باشد. راحتی در استفاده از این پروتز، امکان التیام پا را به خوبی فراهم کرده و تهیه ژل لاینر و جوراب پروتز به هنگام استفاده از آن، به حفظ سلامت پوست استامپ کمک می کند. پروتز موقت که از مهم ترین انواع پروتز محسوب می شود را می توان به مدت طولانی استفاده کرد. 

پروتز نهایی 

بهترین جایگزین برای عضو قطع شده، پروتز نهایی می باشد که تا حد زیادی به رفع نیازهای بدن فرد کمک کرده و هماهنگی زیادی با استامپ خواهد داشت. پروتزهای پا را نسبت به سطح قطع عضو نیز می توان در دسته بندی دیگری قرار داد که در ادامه آن ها را ذکر خواهیم کرد: 

  • پروتز مچ پا 
  • پروتز پنجه پا
  • پروتز ساق پا
  • پروتز زیر زانو 
  • پروتز کل زانو‌
  • پروتز بالای زانو 
  • پروتز کل ران 

اجزا پروتز پا 

همان طور که گفته شد، پروتز پا کاربردهای متعددی برای افراد دچار قطع عضو دارند. به جهت بهبود توانبخشی افراد، پروتز پا از اجزا مختلفی تشکیل شده که هر یک وظیفه خاصی دارند. در زیر به شرح مهم ترین اجزا پروتز پا پرداخته ایم: 

سوکت

از مهم ترین اجزا پروتز پا، می توان سوکت را نام برد که قسمت باقیمانده پا درون آن قرار خواهد گرفت. از آن جایی که به هنگام حرکت، پا متحمل فشار و نیروهای مختلفی می شود، سوکت به انتقال این فشارها به پروتز کمک می کند تا در هنگام حرکت فرد آسیب نبیند. بنابراین کاهش فشار به استامپ و فراهم نمودن امکان حرکت راحت را می توان از مزایای سوکت داشت. 

ضمائم و مفاصل

مفاصل و ضمائم از دیگر اجزا تشکیل دهنده پروتز هستند. منظور از ضمائم در پروتز پا همان پا بوده و مفاصل شامل مچ پا، مفصل ران، پنجه، ساق و زانو می باشد. 

ماژول های اتصال 

ماژول های اتصال که به اتصال سوکت به مفاصل و ضمائم کمک می کنند از دیگر قسمت های پروتز پا می باشند.

در کنار موارد ذکر شده در بالا، پروتزها ممکن است اجزای پیشرفته دیگری را در بر گیرند که نسبت به نوع و کارایی پروتز پا متفاوت خواهد بود. به طور مثال می توان ریزپردازنده های موجود در برخی از پروتزهای زانو و مچ را نام برد که خرید و استفاده از این نوع پروتزها علاوه بر کاهش مصرف انرژی، فشار به ستون فقرات را نیز کاهش خواهد داد. 

پروتز ساق پا چیست؟

اکنون که با پروتز پا و انواع آن شنا شدید، قصد داریم به طور گسترده تری به شرح پروتز ساق پا بپردازیم. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، پروتز ساق پا در انواع مختلفی قابل تهیه می باشد که یکی از انواع آن، پروتز پا از نوع سیلیکونی است. شایان به ذکر است که برای استفاده از پروتز ساق پا و به جهت پیشگیری از آسیب استامپ، نیاز به تهیه گن می باشد. 

مشکلات استفاده از پروتز ساق پا 

پروتزهای پا در کنار مزایای متعددی که دارند، ممکن است یک سری مشکلات را نیز به وجود آورند که یکی از آن ها عرق کردن بیش از حد پا می باشد. 

پروتز ساق پا مصنوعی نیز این مشکل را به همراه داشته و احتمال ایجاد درد و عدم توانایی در استفاده از پروتز پس از یک سال را به همراه خواهد داشت. استفاده از گن پروتز پا، می تواند عوارض ذکر شده را تا حد زیادی کاهش دهد. 

آیا می دانید پروتز پنجه پا چیست؟

آن دسته از افرادی که دچار قطع عضو از ناحیه پنجه پا شده اند، ملزم به تهیه پروتز مخصوص پنجه پا می باشند. در این نوع قطع عضو، مچ پای فرد سالم بوده و به همین جهت بیمار با مشکلات کمتری مواجه خواهد بود. با این وجود با خرید پروتز پنجه پا، امکان راه رفتن راحت تر وجود داشته و بیمار زندگی راحتی را تجربه خواهد کرد. از مزایای این پروتز می توان به امکان پوشیدن کفش های مناسب و استاندارد اشاره نمود.

انواع پروتز پنجه پا

پروتز پنجه پا نیز در انواع مختلفی قابل تهیه می باشد که عبارتند از:

پروتز غیر مفصلی

پروتزهای مچ پای جامد یا پروتزهای غیر مفصلی فاقد مچ بوده و با طراحی ساده ای که دارند به نیازهای کاربر پاسخ خواهند داد. پروتزهای غیر مفصلی به دلیل داشتن قیمت پایین، اقتصادی به نظر می رسند.

پروتز مفصلی

پروتز مفصلی را می توان از دیگر پروتزهای پنجه پا دانست که به راه رفتن طبیعی فرد کمک کرده و ظاهر زیبای پا را باز خواهند گرداند.

پای تک محوره

پروتز پای تک محوری مناسب افرادی با پاهای قوی بوده و سبب تماس سریع پا با زمین خواهد شد. بنابراین اگر پاهای ضعیفی دارید، این پروتز گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود. لازم به ذکر است که این پروتزها را باید به صورت دائم تمیز نمود.

پای چند محوری

پروتز پای چند محوری از جدیدترین انواع پروتز پنجه پا می باشد که با ساختار خاصی که دارد به جذب نیروهای وارده به پروتز کمک خواهد کرد و فشار را از روی سوکت کاهش خواهد داد. این پروتز سنگین تر از پروتزهای تک محوری بوده و همچنین از قیمت بالاتری برخوردار می باشد.

پروتزهای داینامیک

پروتزهای داینامیک را می توان از جدیدترین انواع پروتزها نام برد که مزایای آن امکان راه رفتن در مسافت طولانی و تغییر جهت سریع به هنگام راه رفتن اشاره نمود.

دلایل استفاده از پروتز پنجه پا

دلایل متعددی وجود دارد که فرد را ملزم به استفاده از پروتز پای مصنوعی می کند. در صورت قطع عضو از ناحیه مچ پا، خلا عضو از بین رفته سبب مشکلات متعددی برای فرد شده و انجام امور روزمره با دشواری مواجه خواهد شد. به طور کلی در زمان های زیر می توان پروتز پنجه پا را مورد استفاده قرار داد:

  • بهبود یافتن زخم های ناشی از قطع عضو
  • مفصل مچ پا قادر به تحمل وزن بدن باشد.
  • ناحیه باقیمانده (استامپ) تثبیت شده باشد.
خرید پروتز پا

خرید پروتز پنجه پا

در صورتی که به هر دلیلی ناچار به قطع عضو پا شده اید، باید پس از مشورت با پزشک ارتوپدی، بهترین پروتز پنجه پا را تهیه کنید. جهت خرید پروتز پنجه پا، می توانید به یکی از بهترین کلینیک های ارتوپدی که کلینیک کاویان طب می باشد مراجعه نمایید و پروتز مورد نیاز خود را با بالاترین کیفیت تهیه کنید. به طور کلی هدف از خرید پروتز پنجه پا، انجام فعالیت های حرکتی و تحمل وزن بدن توسط پروتز می باشد. 

خرید پروتز ساق پا 

زمانی که شما تصمیم به خرید پروتز پا یا پروتز ساق پا می گیرید، با کلینیک های متعددی جهت سفارش این پروتزها مواجه خواهید شد که انتخاب بهترین آن ها کار آسانی نمی باشد، زیرا ممکن است پروتزی بی کیفیت با دوام کم را دریافت نمایید. توصیه ما به شما جهت خرید پروتز پا، کلینیک کاویان طب می باشد. در این مجموعه تخصصی ارتوز و پروز کاویان، پروتزی با کیفیت بسیار بالا را تهیه خواهید کرد و تا مدت زمان زیادی می توانید از مزایای این پروتز بهره مند شوید. 

مرکز تخصصی ساخت پروتز پا کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان بوده است . برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید
با ما در ارتباط باشید

قیمت پروتز پا

قطعا پیش از خرید پروتز پا، قیمت این پروتزها را خواهید پرسید. همان طور که در این مطلب گفته شد، پروتزها از انواع مختلفی تشکیل شده اند، به همین جهت قیمت پروتز پا پس از انتخاب نوع پروتز و بررسی وضعیت پای شما صورت می گیرد. در صورتی که در زمینه خرید پروتز ساق پا یا به طور کلی پروتز پا با هر گونه پرسش مواجه شدید، با شماره 9100881-021 در ارتباط باشید.

نتیجه نهایی

امروزه بهترین راه جهت کاهش عوارض ناشی از قطع عضو از هر ناحیه پا، خرید پروتز پا می باشد. با مراجعه به کلینیک های ارتوپدی از قبیل کلینیک کاویان طب، می توانید اقدام به خرید پروتز پا با کیفیت بالا نمایید. 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *