اهمیت پوشیدن سوتین پروتز سینه چیست؟

ضرورت استفاده از سوتین پروتز سینه چیست؟ اگر شما نیز قصد انجام عمل پروتز سینه را دارید، ما را در این مطلب همراهی کنید. پس از عمل جراحی پروتز سینه، مراقبت از سینه بسیار حائز اهمیت است. از جمله عواملی که در بهبودی سریع سینه ها کمک کننده می باشد، شامل مسائل بهداشتی، رژیم غذایی و تهیه سوتین مناسب پروتز سینه است. استفاده از این سوتین ها، کاهش دهنده عوارض ناشی از عمل پروتز می باشد. البته انتخاب نوع کرست پروتز سینه به شرایط و سطح راحتی شما بستگی دارد. در ادامه این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا مناسب ترین سوتین پس از عمل پروتز سینه را انتخاب نمایید.

مرکز تخصصی ساخت انواع پروتز خارجی سینه کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

پروتز مصنوعی سینه و پروتز خارجی سینه

ضرورت استفاده از سوتین طبی پس از پروتز سینه

پس از جراحی پروتز سینه، استفاده از سوتین مخصوص در دوران نقاهت توصیه می شود. اکثر این سوتین ها به جهت حفاظت بیشتر از ناحیه سینه، گسترده تر از سایر سوتین ها بوده و معمولا جلوی آن ها زیپ می خورد. پوشیدن سوتین پروتز سینه با وارد کردن فشار متعادل به نواحی بخیه، از آسیب به این نواحی جلوگیری می کند و همین امر موجب کاهش کبودی و تورم خواهد شد. پیشگیری از تشکیل لخته های خونی و ترمیم سریع تر سینه از دیگر ویژگی های این سوتین های طبی می باشد. توجه کنید که در دوران نقاهت پس از جراحی پروتز سینه در انتخاب نوع سوتین محدودیت خواهید داشت و باید سوتین های طبی را از مراکز معتبر ارتوپدی تهیه کنید. توصیه می شود که در تمام ساعات شبانه روز این کرست های پروتز سینه را مورد استفاده قرار دهید و تنها برای دوش گرفتن آن ها را بیرون آورید. این سوتین های طبی هر گونه درد و ناراحتی پس از جراحی را به حداقل خواهند رساند.

انواع سوتین های پروتز سینه

امروزه انواع مختلفی از سوتین طبی متناسب با نیاز شما وجود دارد که در زیر به شرح آن ها خواهیم پرداخت:

سوتین های جراحی

پس از جراحی سینه جهت حمایت از سینه های جدید، استفاده از سوتین های مخصوص ضرورت می یابد. برخی از این سوتین ها با داشتن بند یا نوار، فشار متعادلی را از بالا و پایین به سینه وارد کرده و موجب بهبود هر چه سریع تر سینه خواهند شد. در دو هفته اول این سوتین ها باید مرتبا پوشیده شوند، به جز در هنگام دوش گرفتن. این سوتین ها بدون سیم بوده و به عنوان سوتین فشاری نیز از آن ها یاد می شود. ویژگی های سوتین پروتز سینه عبارتند از:

  • ثابت نگه داشتن پانسمان زخم
  • تسریع روند بهبودی
  • کاهش دهنده تورم سینه
  • حفاظت کردن از بافت سینه
  • کاهش دهنده حرکت پروتزها

سوتین های جراحی را می توان به چهار دسته سوتین فشرده سازی جراحی، سوتین با تسمه های قابل تنظیم، جلیقه های فشرده سازی و سوتین با قفل جلو تقسیم بندی کرد.

سوتین پروتز سینه

سوتین های انتقالی

پس از گذشت دو هفته، می توان از سوتین انتقالی استفاده کرد. این سوتین حمایت کننده بوده و فاقد سیم است و لازم به استفاده در شبانه روز به مدت دو هفته می باشد. در صورتی که قصد کوچک کردن سینه خود را دارید، به جای دو هفته استفاده از این سوتین، آن را به چهار هفته افزایش دهید. با رسیدن به مرز دو هفته قادر به استفاده از هر نوع سوتین به شرط نداشتن سیم زیری می باشید. استفاده از سوتین بدون سیم به دلیل کاهش درد در ناحیه زیر سینه است.

سوتین های بلند مدت

دسته ای دیگر از سوتین ها، سوتین های بلند مدت می باشند که با گذشت سه ماه از جراحی و بهبود یافت سینه ها، می توان از آن ها استفاده کرد. این سوتین ها علاوه بر حمایت طولانی مدت از سینه های جدید، احساس زیبایی را در شما ایجاد می کند. همچنین موجب پیشگیری از افتادگی سینه و ایمپلنت ها خواهد شد. به دلیل این که سوتین های بلند مدت دارای سیم هستند و ممکن است روی برش قرار گیرند و سبب ناراحتی خفیف در فرد شوند، باید پس از بهبودی مورد استفاده قرار گیرند.

سوتین های ورزشی

در صورتی که قصد ورزش پس از جراحی سینه را دارید، می توانید از سوتین های ورزشی که موجب محدود کردن حرکت سینه می شوند، استفاده کنید. این سوتین ها علاوه بر نگه داشتن محکم سینه ها در جای خود، حداکثر پشتیبانی را از سینه خواهند کرد. از دیگر مزایای پوشیدن سوتین های ورزشی، می توان به کاهش درد و ناراحتی سینه و جلوگیری از افتادگی طولانی مدت آن اشاره کرد. استفاده از این کرست پروتز سینه برای افرادی که عمل جراحی زیبایی سینه را انجام داده اند توصیه می شود.

سوتین های قفلی یا زیپی

در جلوی این سوتین ها یک زیپ قرار داده شده است که پوشیدن و درآوردن آن نسبت به سایر سوتین هایی که از پشت دارای گیره هستند، بسیار راحت تر است. این سوتین ها علاوه بر استفاده راحت، سینه ها را به خصوص به هنگام ورزش محکم نگه می دارند. تنها عیب این سوتین ها، احتمال تا شدن سوتین روی خودش در صورت تحرک بیش از حد است. بنابراین به هنگام پوشیدن این سوتین ها، از تحرک زیاد خودداری نمایید.

سوتین های معمولی

این دسته از سوتین ها موجب شکل بهتر، لیفت و حمایت از سینه می شوند. سوتین های معمولی انواع مختلفی از جمله با پد، بدون پد، با سیم و بدون سیم را شامل می شوند. جهت استفاده از این سوتین های معمولی، باید مدت زمان زیادی از جراحی پروتز سینه گذشته باشد، زیرا احتمال تغییر شکل سینه پس از گذشت چند ماه هنوز وجود دارد.

بیشتر بدانید: پروتز سینه مصنوعی

مزایای استفاده از سوتین مخصوص پروتز سینه 

در انتخاب سوتین طبی باید توجه ویژه ای کرد تا روند ترمیم به تاخیر نیافتد و از وارد آمدن فشار به سینه پیشگیری شود. استفاده از این سوتین ها مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت که در ادامه به ذکر آن ها پرداخته ایم:

  • کاهش تورم: احتمال جمع شدن مایعات در داخل و اطراف بافت سینه پس از عمل جراحی سینه وجود دارد. بنابراین با استفاده از کرست پروتز سینه بعد از جراحی پروتز، می توان تورم ناشی از تجمع مایعات را کاهش داد.
  • کاهش کبودی: به دلیل آن که در جراحی سینه، به رگ ها و بافت های سینه آسیب وارد می شود، احتمال تجمع خون و کبودی شدید وجود دارد. به همین جهت پوشیدن سوتین طبی به کاهش قابل توجه کبودی ها کمک خواهد کرد.
  • پیشگیری از ایجاد اسکار: ممکن است پس از جراحی با تجمع یافتن بافت های اسکار، جای زخم بزرگی در سینه ایجاد شود، اما در صورت استفاده از این سوتین مخصوص پروتز، زخم ها تجزیه و نرم شده و احتمال ایجاد اسکار به کمترین حد خواهد رسید.
  • پیشگیری از جابه جایی پروتز: با قرار دادن پروتز در سینه طی عمل جراحی، نیاز به پوشیدن سوتین ها و لباس هایی است که از جا به جا شدن پروتز جلوگیری می کند. از آن جایی که ابعاد و شکل پروتز مشخص می باشد، با تهیه سوتین های مخصوص می توان از تغییر شکل، اندازه و جابه جایی پروتز در سینه پیشگیری کرد.
  • ممانعت از افتادگی پوست: از دیگر عوارض جراحی سینه، افتادگی پوست می باشد که سوتین های طبی از افتادگی پوست تا حد ممکن پیشگیری خواهند کرد.
  • تسریع در بسته شدن زخم ها: استفاده از سوتین های طبی بعد از عمل جراحی پروتز، موجب قرار گرفتن لبه های برش روی هم و جوش خوردن هر چه سریع تر آن ها خواهد شد. در نتیجه سطح زخم هموار شده و زودتر بسته می شود. در صورت عدم استفاده از این سوتین ها، روند بهبود به تاخیر افتاده و احتمال بروز بافت اسکار افزایش می یابد.

انتخاب سوتین مناسب بعد از جراحی پروتز سینه

پس از عمل جراحی پروتز سینه، انتخاب سوتین مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل در ادامه به ذکر نکاتی خواهیم پرداخت تا با استفاده از آن ها بهترین سوتین را انتخاب کرده و روند بهبودی شما تسریع شود. همان طور که گفته شد بلافاصله پس از جراحی، استفاده از یک سوتین جلو بسته به مدت 4 تا 6 هفته به صورت 24 ساعته ضروری می باشد. در همین راستا الویت در انتخاب سوتین را راحتی خود بگذارید. بنابراین از خرید سوتین های دارای سیم، درزهای سفت و تزئینات زیاد خودداری کنید. در هنگام خرید سوتین طبی نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • امتحان کردن سوتین: در هنگام خرید حتما سوتین را انتخاب کنید و با حرکت دادن خود راحتی آن را بسنجید.
  • بررسی راحتی سوتین در زیر بغل: ابتدا اطمینان حاصل کنید که سوتین در ناحیه زیر بغل خیلی تنگ و سفت نباشد و قابلیت تنظیم به جهت کاهش تورم را داشته باشد.
  • اطمینان از محافظت کردن سوتین از سینه: قرار گیری سینه ها در کاپ و حمایت و حفاظت سوتین از سینه، نکته مهمی است که باید در نظر گرفته شود.
  • بررسی میزان سفتی سوتین: اگر به تازگی عمل جراحی پروتز سینه را انجام داده اید، با تنظیم قلاب سوتین و شل کردن آن، می توان به کاهش تورم کمک کرد و پس از رفع تورم آن را سفت نمود.

خرید سوتین پروتز سینه

خرید سوتین پروتز سینه

یکی از موارد مهم پس از عمل پروتز سینه، خرید سوتین های طبی می باشد که پزشک جهت فرم دهی هر چه بهتر، آن را به بیمار توصیه می کند. استفاده از این پروتزها از جابه جا شدن پروتز، آسیب به بخیه و افتادگی سینه جلوگیری می کند. بنابراین خرید سوتین مناسب و باکیفیت در روند درمان بسیار حائز اهمیت است. شما عزیزان می توانید بهترین کرست پروتز سینه را از مجموعه تخصصی ارتوز و پروز کاویان تهیه نمایید. این کلینیک با برخورداری از کادر مجرب، در ساخت محصولات خود از متریال باکیفیت استفاده کرده و ارائه دهنده خدمات متعدد از جمله کفش و کفی طبی، سوتین پروتز سینه و انواع پروتز دست و پا می باشد.

بیشتر بدانید: آشنایی با پروتز سیلیکونی سینه

نتیجه نهایی

اگر به تازگی عمل جراحی پروتز سینه را انجام داده اید یا قصد انجام آن را به زودی دارید، باید سوتین پروتز سینه را تهیه نمایید تا علاوه بر حمایت و حفاظت از سینه ها، بهبودی هر چه سریع تر حاصل شود. سوتین های طبی انواع مختلفی دارد که طی مراحل مختلف باید از آن ها استفاده نمود. شما عزیزان می توانید این سوتین های طبی را با بالاترین کیفیت از کلینیک کاویان طب تهیه نمایید.    

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *