نکته بسیار مهمی که در رابطه با اصلاح و درمان کلاب فوت وجود دارد این موضوع است که عارضه کلاب فوت پس از درمان تمایل بسیار زیادی به بازگشت دارد. به منظور جلوگیری از بازگشت و عود مجدد این نا هنجاری نیاز است که فرد توصیه های پزشک در مورد مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت را جدی گرفته و به طور کامل و بدون نقص آن ها را اجرا نماید.

استفاده از اسپلینت به عنوان نمونه ای از مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت

یکی از مهم ترین مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت استفاده از اسپلینت مخصوص برای یک دوره ۲ تا ۳ ماهه می باشد. فرد باید استفاده از این وسیله را در دوره ۲ تا سه ماهه نخست به صورت ۲۴ ساعته در دستور کار خود قرار دهد. پس از گذشت از این مرحله، بیمار موظف است که به عنوان یکی از مهم ترین مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت، این وسیله را به مدت دو تا سه سال متوالی به هنگام خوابیدن در شب مورد استفاده قرار دهد.

اگرچه ممکن است فرد در روزهای نخست استفاده از این وسیله را بسیار آزار دهنده تلقی کند، اما به مرور زمان به وجود آن عادت کرده و با آن به عنوان یکی از ملزومات و مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت کنار خواهد آمد. گفتنی است که کودک در این دوره می تواند روزانه از کفش های عادی همچون دیگر همسالان خود استفاده کند.

لازم به ذکر است که استفاده از رادیو گرافی به عنوان نمونه ای از مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت برای این دسته از بیماران مگر در موارد خاص، نیاز نیست.

اصول نگهداری پا در گچ به عنوان نمونه ای از مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت

گچ گیری بعد از جراحی کلاب فوت معمولا از نوک انگشتان فرد آغاز شده و تا بالای زانوی او ادامه می یابد. لازم است بیمار به عنوان مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت به نکات زیر دقت داشته باشد.

ضروری است که فرد در صورت احساس هرگونه نگرانی در اندام گچ گیری شده خود، سریعا با پزشک معالج تماس حاصل نماید. لازم است که فرد صبح همان روزی که باید به پزشک مراجعه نماید، گچ پای خود را در حمام باز کند. پزشک نکات لازم جهت انجام این کار را به عنوان نمونه ای از مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت به بیمار گوشزد خواهد کرد.

گچ گیری پای کودکان پس از انجام جراحی عملی دردناک نیست. اما به دلیل نا آشنا بودن کودک با این وضعیت، ممکن ست وی دچار بی قراری شود. به همین دلیل نیاز است که مادران در این دوران با در آغوش گرفتن و نزدیکی مداوم به کودک، ا را از بی قرای دور سازند.

همچنین نیاز است که مادران به عنوان یکی از اساسی ترین مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت به این نکته توجه داشته باشند که گچ پای کودک در هنگام تعویض و یا شستن وی نباید خیس و نمناک گردد. نیاز است که قسمت های بالای گچ را به منظور پیشگیری از ایجاد زخم کاملا خشک کند. همچنین جلوگیری از آلوده شدن نواحی بالای گچ به ادرار و مدفوع از دیگر مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت است که مادران باید به آن توجه کنند. زیرا در صورت عدم رعایت، ایجاد زخم و عفونت برای نوزاد را در پی خواهد داشت.

استفاده صحیح از بریس به عنوان نمونه ای از مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت

زیر نظر داشتن مرتب پاهای کودک در نخستین روزهای استفاده از بریس به منظور جلوگیری از ایجاد تاول و زخم در پای کودک، یکی از مهم ترین مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت می باشد. اگرچه کودک در اولین روزهای استفاده از بریس احساس ناراحتی می کند، اما پس از گذشت مدتی به آن عادت خواهد کرد. کودکان به دلیل ترسی که از این وسیله دارند، حاضر به امتحان حالات آن نمی شوند. در نتیجه لازم است والدین به کودک خود بیاموزند که او می تواند زانوهایش را در هنگام استفاده از بریس خم و راست کند. ممکن است پاشنه پای کودک در این دوران دچار تاول و قرمزی گردد. چنین نشانه هایی به معنای عدم قرارگیری صحیح پاشنه پا در کفش می باشد. بنابراین نیاز است که والدین به عنوان یکی از مراقبت های بعد جراحی کلاب فوت به این نکته دقت داشته باشند که پاشنه پای کودک باید به درستی و به طور کامل در کفش قرار گرفته و بندهای آن نیز محکم بسته شوند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *