قیمت سیلیکون ژل

اگر شما نیز جراحی انجام داده اید و نگران چگونگی از بین بردن جای بخیه و اسکار ناشی از آن هستید، با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را سیلیکون ژل آشنا کنیم.
از بین بردن جای بخیه، پس از جراحی یا زخم های ایجاد شده در بدن، یکی از دغدغه های افراد می باشد. روش های متعددی جهت درمان این عارضه وجود دارد که یکی از بهترین آن ها، استفاده از سیلیکون ژل می باشد. در ادامه این مطلب ضمن معرفی این محصول، در رابطه با سیلیکون ژل اطلاعات لازم را به شما ارائه خواهیم داد.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

درمان اسکار

مراحل بهبود زخم 

درمان هر گونه زخم در بدن، مستلزم طی کردن مراحل مختلفی می باشد که این مراحل عبارتند از:
  1. مرحله هموستاز
  2. مرحله التهاب
  3. مرحله اپیتلیزاسیون
  4. مرحله فیبروپلازی یا تکثیر
  5. مرحله بازسازی بافت یا تمایز بافتی
پس از ایجاد زخم، در صورت نیاز ابتدا باید ناحیه آسیب دیده بخیه شود یا با به کارگیری سایر روش ها، خونریزی التیام یابد. بعد از این مرحله پوست به طور طبیعی روند ترمیم و بازسازی بافت را آغاز خواهد کرد. احتمال ایجاد هایپرتروفیک یا کلوئید بر اثر تولید بیش از حد کلاژن وجود دارد که به کمک سیلیکون ژل، می توان از بروز این عارضه پیشگیری کرد.

سیلیکون ژل چیست؟ 

یکی از محصولات تولید شده توسط پلیمرهای سیلیکونی که نقش موثری در بهبود جای زخم ایفا می کنند، سیلیکون ژل می باشد. با توسعه تکنولوژی های نوین، کارایی و کیفیت این محصول به طور چشمگیری افزایش یافته است. سیلیکون ژل که به صورت پماد سیلیکونی موجود می باشد، به راحتی روی پوست قرار گرفته و به التیام محل زخم کمک خواهد کرد.

سیلیکون شیت چیست؟ 

سیلیکون شیت یا ورقه سیلیکونی، از دیگر محصولاتی است که به درمان اسکار و زخم به جای مانده از جراحی ها کمک خواهد کرد. این ورقه های سیلیکونی بدون نیاز به سایر چسب ها روی سطح پوست قرار گرفته و با کاور کردن محل زخم، به کاهش تولید کلاژن و در نتیجه بهبود اسکار کمک می کنند. سیلیکون شیت ها در اشکال مختلف و مناسب بخش های مختلف بدن طراحی و تولید می شوند که می توان آن ها را از کلینیک های ارتوپدی معتبر تهیه کرد.
سیلیکون ژل و سیلیکون شیت ها را می توان از برندهای مختلفی تهیه کرد که نسبت به برند و کیفیت آن، قیمت سیلیکون ژل و سیلیکون شیت ها متفاوت خواهد بود. در ادامه نحوه درمان به کمک سیلیکون ژل ها و نحوه استفاده از آن ها را شرح خواهیم داد.
 

نحوه درمان زخم با سیلیکون ژل 

سیلیکون ژل ها با درصدهای مختلفی از سیلیکون موجود می باشند و پزشکان با هدف بهبود زخم ناشی از جراحی، سیلیکون ژل یا سیلیکون شیت را توصیه می کنند. نکته حائز اهمیت در خصوص بهبود یافتن زخم به کمک سیلیکون ژل، زمان استفاده از آن ها می باشد. بدین ترتیب سیلیکون ژل را باید پس از بسته شدن زخم و نداشتن ترشح در محل زخم مورد استفاده قرار داد.

مکانیسم اثر سیلیکون ژل 

به طور کلی مکانیسم اثر سیلیکون ژل به شرح زیر می باشد:
  • متوقف کردن روند افزایش اسکار
  • نرم کردن بافت اسکار و چسبندگی های آن
  • روشن کردن رنگ اسکار (متمایل کردن اسکار به رنگ طبیعی پوست)
  • کاهش ‌‌و ناپدید کردن اسکار
  • التیام خارش و حساسیت های ناشی از زخم
شایان به ذکر است که سیلیکون های ژل عوارضی را به همراه نداشته و اثر سو بر روی پوست نخواهد داشت.

نحوه استفاده از سیلیکون شیت 

بسته به این که پزشک سیلیکون ژل یا سیلیکون شیت را برای شما تجویز کند، نحوه استفاده از آن متفاوت خواهد بود.همان طور که گفته شد جهت استفاده از سیلیکون ژل یا سیلیکون شیت، باید ابتدا زخم به طور کامل بسته شود. در صورتی که شما قصد استفاده از سیلیکون شیت را دارید، ملزم به طی کردن مراحل زیر می باشید:
  • پیش از استفاده از سیلیکون شیت، ناحیه آسیب دیده را کاملا تمیز و سپس خشک نمایید.
  • موهای اطراف محل اسکار را به جهت بالا بردن دوام آن و چسبندگی خوب بردارید.
  • ورق سیلیکونی یا سیلیکون شیت را به اندازه مناسب برش داده و آن را روی زخم قرار دهید، به گونه ای که حدود 2 سانتی متر از ناحیه زخم را بپوشاند.
  • تعیین دقیق زمان جهت عادت کردن پوست شما به سیلیکون ضروری می باشد.
  • به منظور رعایت بهداشت، سیلیکون شیت را روزانه تعویض نمایید.
  • جهت کسب بهترین نتیجه، سیلیکون شیت را با صلاحدید پزشک روزانه حداقل 12 ساعت متوالی روی اسکار قرار دهید.

مزایای سیلیکون ژل چیست؟ 

همان گونه که ذکر شد، سیلیکون ژل ها یا سیلیکون شیت ها به منظور بهبود جای زخم و اسکار به کار برده می شوند. این محصولات مزایای متعددی را به همراه دارند که از جمله آن ها، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • آبرسانی خارجی ترین لایه پوست
  • کاهش تولید کلاژن
  • صاف و نرم تر کردن جای زخم
  • جلوگیری از حمله باکتری ها و‌ محافظت از پوست 
  • کاهش خارش و سایر عوارض ناشی از زخم

موارد منع مصرف سیلیکون ژل ها 

اکنون که با سیلیکون ژل، مکانیسم اثر و مزایای آن ها آشنا شده اید، قصد داریم موارد منع مصرف این سیلیکون ژل ها را شرح دهیم:
  • سیلیکون ژل ها را روی زخم های باز به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • در صورت بروز حساسیت پس از کشیدن سیلیکون ژل روی ناحیه مورد نظر، استفاده از آن را متوقف کنید.
  • اگر به ترکیبات سیلیکون ژل حساسیت دارید، پیش از استفاده، پزشک خود را در جریان بگذارید.

قیمت سیلیکون ژل 

یکی از پرسش های پر تکرار متقاضیان سیلیکون ژل، قیمت سیلیکون ژل می باشد که در این بخش به این پرسش پاسخ خواهیم داد.
همان گونه که در این مطلب شرح داده شد، سیلیکون ژل ها توسط برندهای مختلف و در اندازه های مختلف تولید می شوند. به همین جهت تعیین قیمت سیلیکون ژل ها به طور دقیق امکان پذیر نمی باشد، بلکه باید ابتدا توسط پزشک محل اسکار و زخم شما بررسی شود تا بهترین سیلیکون ژل برای شما تجویز شود. پس از آن می توانید از قیمت این محصول مطلع شوید.

قیمت سیلیکون ژل

تهیه سیلیکون ژل 

جهت تهیه و اطلاع از قیمت سیلیکون ژل و سیلیکون شیت ها، می توانید علاوه بر داروخانه ها به کلینیک های معتبر ارتوپدی فنی مراجعه نمایید. یکی از این کلینیک های معتبر، کلینیک ‌کاویان طب می باشد که ابتدا زخم و اسکار شما را بررسی کرده و سپس بهترین سیلیکون ژل را به شما ارائه خواهد داد. همچنین در این کلینیک می توانید نسبت به بودجه خود و با مشورت پزشک، سیلیکون ژل را تهیه نمایید. در صورت وجود هر گونه ابهام در این زمینه و کسب اطلاعات بیشتر، می توانید از طریق شماره 91008881_021 با کارشناسان کلینیک کاویان طب در ارتباط باشید.
https://kavianclinic.com/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D9%84%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%86-%DA%98%D9%84/

نتیجه نهایی 

پس از ایجاد زخم در پوست بر اثر جراحی یا حوادث مختلف، احتمال ایجاد اسکار در آن ناحیه وجود دارد. قطعا وجود اسکار برای افراد آزار دهنده بوده و به دنبال یافتن راهی برای رهایی از این اسکار خواهند بود. یکی از بهترین روش های درمان جای زخم یا اسکار ناشی از جراحی، استفاده از سیلیکون ژل می باشد. سیلیکون های ژل با کاهش تولید کلاژن در پوست و جبران رطوبت از دست رفته، به بهبود اسکار کمک خواهند کرد. جهت تهیه این سیلیکون ژل ها و آگاهی از قیمت سیلیکون ژل، می توانید به کلینیک ‌کاویان طب مراجعه نمایید یا با کارشناسان این کلینیک تماس بگیرید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *