معرفی بهترین پروتز گوش و دکتر متخصص پروتز گوش مصنوعی

بهترین دکتر متخصص پروتز گوش مصنوعی کیست و بهترین کلینیک پروتز گوش مصنوعی کجاست؟  آیا به طور مادرزادی در گوش های خود دچار نقص هستید؟ یا به دلایلی نظیر ورزش و آسیب، دچار شکستگی گوش شده اید؟ ما را در این مطلب همراهی کنید تا به شما بهترین پروتز گوش را معرفی کنیم.

یکی از تکنولوژی هایی که امروزه در علم پزشکی استقبال زیادی را به همراه دارد، پروتزها می باشند که به ترمیم و بازیابی حرکت بافت های عصبی و عضلانی و … کمک می کنند. پروتز گوش یکی از پرطرفدارترین پروتزها برای افرادی است که به هر دلیلی دچار نقص عضو در ظاهر گوش خود شده اند و این امر موجب کاهش اعتماد به نفس در آن ها شده است.

با استفاده از پروتزهای گوش، امید به زندگی در فرد آسیب دیده افزایش یافته و شکل ظاهری گوش دقیقا مشابه با گوش طبیعی خواهد بود. در این مقاله قصد داریم شما را با پروتز گوش و بهترین دکتر متخصص پروتز گوش مصنوعی آشنا کنیم. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مرکز تخصصی ساخت پروتز گوش کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید.
با ما در ارتباط باشید

مزایای استفاده از پروتز گوش

پیش از هر چیز بهتر است شما را با یکی از بهترین و پرکاربردترین پروتزها که پروتز گوش است آشنا کنیم. از آن جایی که گوش در معرض دید قرار دارد، هر گونه آسیب و نقص در آن مطلوب نبوده و فرد را با چالش های متعددی مواجه خواهد کرد. بنابراین با بهره گیری از پروتز گوش، علاوه بر رفع عیوب گوش، می توان فرم دلخواه گوش را به دست آورد.

به دلیل این که سیلیکون ها قابلیت انعطاف پذیری دارند، در ساخت پروتز گوش به کار برده می شوند و کاملا مشابه با گوش طبیعی فرد خواهند شد. شایان به ذکر است که استفاده از پروتز گوش محدودیت سنی نداشته و حتی می توان آن را برای کودکان 2 ساله نیز به کار گرفت. پروتز گوش مزایای متعددی دارد که در زیر به شرح هر یک از آن ها پرداخته ایم:

بیشتر بدانید: ساخت پروتز گوش مصنوعی و اسکن سه بعدی

راحتی در استفاده از ابزارهای جانبی

یکی از پرسش هایی که بسیاری از افراد در هنگام سفارش پروتز گوش با آن مواجه اند، امکان استفاده از عینک و ماسک پس از قرار گیری پروتز بر روی گوش می باشد. باید گفت که پروتز گوش هیچ گونه محدودیتی را برای عینک و ماسک ایجاد نکرده، بلکه یک نگهدارنده نیز محسوب می شود. در صورتی که پیش از تهیه پروتز گوش امکان استفاده از هندزفری را نداشتید، پس از آن این مشکل نیز برطرف شده و شما می توانید به راحتی همانند یک گوش طبیعی از پروتز گوش استفاده کرده و به زندگی خود ادامه دهید.

افزایش اعتماد به نفس

همان طور که پیش از این گفته شد دلایل متعددی نظیر سوختگی، مشکلات مادرزادی، تصادف و … ممکن است منجر به از دست رفتن گوش فرد شود و ظاهر گوش را بد فرم و غیر طبیعی کند. این امر اعتماد به نفس فرد را به طور چشمگیری کاهش داده و انگیزه فرد را برای حضور در جامعه و معاشرت با سایر افراد کم خواهد کرد. با استفاده از بهترین پروتز گوش، می توان ظاهر طبیعی گوش را مجددا به دست آورد و تمامی مشکلات ناشی از آسیب به گوش نظیر اعتماد به نفس و انگیزه فرد افزایش خواهد یافت.

جراحت کم در هنگام نصب پروتز

جهت استفاده از پروتز گوش نیاز به جراحت بسیار کمی بوده و می توان با به کار گیری چسب یا آهنربا و اسنپ با کمترین جراحت، اقدام به نصب پروتز نمود. شایان به ذکر است که نصب پروتز گوش یک روش غیر تهاجمی محسوب می شود.

ساختار و ظاهر طبیعی

یکی از ویژگی های مهم پروتزهای گوش، ظاهر طبیعی و ساختار مشابه با گوش افراد می باشد. در صورتی که به تصاویر پروتز گوش نگاهی بیندازید، هرگز متوجه طبیعی یا غیر طبیعی بودن آن نخواهید شد. به دلیل آن که پزشک در ساخت پروتز گوش، ظاهر گوش سالم شما را در نظر می گیرد، تا زمانی که پروتز گوش را جدا نکنید، سایر افراد متوجه مصنوعی بودن آن نخواهند شد.

بنابراین در صورت مواجه شدن با آسیب در گوش، نگرانی را کنار گذاشته و بهترین پروتز گوش را به مراکز معتبر ارتوپدی سفارش دهید و همانند گذشته به زندگی خود ادامه دهید. لازم به ذکر است که پروتزهای گوش در کنار مزایا، معایبی نیز دارند که در زیر به ذکر آن ها پرداخته ایم:

نیاز به تعویض سالانه 

استفاده مکرر از پروتزهای گوش، منجر به فرسودگی آن ها شده و تعویض آن ها ضرورت می یابد. گاهی اوقات نیز احتمال آسیب و پارگی پروتز وجود دارد که باید آن را تعویض نمود.

ممنوعیت استفاده در شرایط خاص

استفاده از پروتز گوش در هنگام خواب، به دلیل قرار گیری گوش زیر سر احتمال شکستگی گوش را افزایش خواهد داد. همچنین در هنگام شنا و ورزش هایی از این قبیل ممکن است پروتز دچار آسیب شود، بنابراین فرد مجاز به استفاده از پروتز گوش در موقعیت های گفته شده نمی باشد.

مراقبت مداوم و روتین

برای ماندگاری و افزایش طول عمر پروتز گوش، نیاز به نظافت و مراقبت به طور دائم می باشد. وجود هر گونه آلودگی روی این پروتزها علاوه بر از بین رفتن سریع تر آن ها، موجب عدم راحتی در استفاده خواهد شد. همچنبن این امر احتمال حساسیت پوستی را افزایش خواهد داد.

نیاز به پرداخت هزینه برای هر بار تعویض

از آن جایی که پس از گذشت مدتی نیاز به تعویض پروتز دارید، باید هزینه های آن اعم از سفارش و نصب پروتز را نیز متقبل شوید که یکی از معایب آن محسوب می شود.

دلایل ضرورت استفاده از پروتز گوش

عارضه های متعددی منجر به آسیب و از بین رفتن ظاهر طبیعی گوش خواهند شد که استفاده از پروتز گوش در آن ها ضرورت می یابد. این عارضه ها عبارتند از:

  • میکروتیا (بدشکلی گوش) که یک عارضه مادرزادی در گوش می باشد.
  • جراحی و برداشتن تومور در ناحیه گوش
  • وارد شدن هر گونه آسیب به گوش در پی سوانح آتش سوزی، تصادف یا …

با انتخاب مناسب کلینیک ارتوپدی و دکتر مخصص پروتز گوش مصنوعی، می توان بهترین پروتز گوش را سفارش داد و پروتزی با عمر و ماندگاری بالاتری را تهیه کرد. در ساخت پروتز، نیاز بیمار در نظر گرفته خواهد شد و پروتزی منحصر به فرد با رنگ و بافتی مشابه با ظاهر طبیعی گوش بیمار ساخته می شود.

نحوه مراقبت و نگهداری از گوش مصنوعی

در صورت استفاده از پروتز گوش، پزشک دستورالعمل های شخصی به جهت برداشتن و تمیز کردن پروتز و پوست زیر پروتز را به شما خواهد داد. پس از تحویل پروتز پزشک جلسات مشاوره ای را تعیین می کند تا از راحتی بیمار با پروتز در دراز مدت و نحوه مراقبت از آن اطمینان حاصل نماید. جهت تمیز کردن پروتز، می توان از الکل اتیل، الکل ایزوپروپیل و صابون بدون رنگ استفاده کرد و در حفظ ظاهر پروتز تلاش نمود. در زیر به ذکر نکاتی پرداخته ایم تا با به کارگیری آن ها، عمر پروتز گوش خود را افزایش دهید:

  • از ایستادن در معرض نور خورشید به مدت طولانی بپرهیزید.
  • جهت شستشو و تمیز کردن پروتز از مواد محلول استفاده نکنید.
  • از استعمال دخانیات و سیگار بپرهیزید.
  • به هنگام خواب پروتز گوش را جدا کرده و آن را تمیز نمایید.

با وجود این که سیلیکون به کار برده شده در پروتز گوش مقاوم و بادوام است، به دلیل نازکی لبه های آن در صورت عدم احتیاط و به کار گیری موارد ذکر شده، احتمال پاره شدن پروتز وجود دارد. البته دوام پروتز گوش از 6 ماه تا 7 سال متفاوت بوده و با تهیه بهترین پروتز گوش از مراکز معتبر، می توانید پروتزهایی با دوام بالا داشته باشید.

پروتز گوش

هزینه گوش مصنوعی

قیمت پروتز گوش چقدر است؟ چند گزینه جهت بازیابی ظاهر گوش آسیب دیده وجود دارد که یکی از آن ها جراحی می باشد. جراحی یک روش چالش برانگیز و پر هزینه بوده و معمولا گزینه مناسبی برای اکثر بیماران نمی باشد. اما در مقابل این روش، پروتز گوش وجود دارد که یک روش غیر تهاجمی با هزینه ای بسیار کمتر از جراحی بوده و از لحاظ ظاهری مشابه گوش فرد می باشد.

با این وجود هزینه دقیق پروتز گوش را نمی توان تعیین کرد، زیرا هزینه گوش مصنوعی به عوامل متعددی نظیر مواد و متریال به کار برده شده، تعرفه دکتر متخصص پروتز گوش مصنوعی، کلینیک انتخابی و شرایط بیمار بستگی دارد. شما عزیزان می توانید با مراجعه به مجموعه تخصصی ارتوز و پروز کاویان، پس از مشاوره و ویزیت از قیمت پروتز گوش مطلع شوید و اقدام به سفارش پروتز مورد نیاز خود نمایید.

بیشتر بدانید: هزینه پروتز گوش

بهترین کلینیک ساخت گوش مصنوعی

یکی از اندام های مهم و حیاتی در بدن هر فرد گوش می باشد که در معرض دید بوده و آسیب به آن موجب مشکلات متعددی برای فرد خواهد شد. به همین جهت برای سفارش پروتز گوش باید به یک دکتر متخصص پروتز گوش مصنوعی با تجربه و یک کلینیک معتبر مراجعه کرد تا بهترین پروتز گوش ساخته شود. در این مراکز برای تطابق گوش با گوش طبیعی فرد، شکل، اندازه و رنگ پوست گوش در نظر گرفته می شود.

کلینیک کاویان طب یکی از بهترین مراکز در زمینه ساخت انواع ارتوز و پروتزها می باشد که با برخورداری از کادری مجرب و پیشرفته ترین تجهیزات، پروتز مورد نیاز شما را با بالاترین کیفیت طراحی و تولید خواهد کرد.

نتیجه نهایی

از آن جایی که حوادثی نظیر تصادف یا سوانح آتش سوزی، ممکن است منجر به نقص عضو در ناحیه گوش شود، پزشکان اقدام به ساخت پروتزهای گوش کرده اند تا مشکلات ظاهری موجود در ناحیه گوش برطرف شود. همچنین استفاده از این پروتزها، سایر مشکلات گوش را نیز رفع خواهند کرد. موارد ذکر شده و ساختار واقعی و طبیعی پروتز گوش منجر به محبوبیت این پروتزها شده است و فرد با استفاده از آن ها ظاهر طبیعی گوش خود را باز خواهد یافت.

شایان به ذکر است که پروتزهای گوش نیاز به تعویض دارند، بنابراین یک نیاز مادام العمر و همیشگی محسوب می شوند.  در صورتی که قصد تهیه بهترین پروتز گوش توسط دکتر متخصص پروتز گوش مصنوعی را دارید، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه کنید و از خدمات بی نظیر این کلینیک بهره مند شوید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *