خرید آتل دست و بررسی ویژگی ها و قیمت انواع آتل دست

یا دچار آسیب دیدگی در مچ دست شده اید؟ از کاربرد و فواید آتل دست مطلع هستید؟ در این مقاله از کاویان طب ما را همراهی کنید تا انواع آتل دست و کاربرد آن ها را شرح دهیم.
یکی از فعال ترین و کاربردی ترین اعضای بدن دست می باشد و به همین دلیل بیشتر در معرض آسیب قرار دارد. آن دسته از افرادی که دچار شکستگی، در رفتگی و آسیب در دست خود شده اند، می توانند آتل دست را تهیه نمایند تا ضمن کاهش درد در ناحیه دست، روند درمان تسریع شود. همان طور که می دانید آتل دست راست و چپ متفاوت می باشد، بنابراین در صورتی که قصد تهیه این آتل ها را دارید، این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروتز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

آتل دست

آتل دست چیست؟

اکثریت افراد در طول زندگی، حداقل یک بار دچار آسیب دیدگی در ناحیه دست و در نتیجه آن با پیچ خوردگی دست، ترک برداشتگی استخوان دست یا شکستگی مواجه شده اند. این دسته از افراد به جهت افزایش سرعت روند بهبودی و کاهش درد، ملزم به نگه داشتن دست به صورت ثابت و بی حرکت می باشند. یکی از وسیله های ارتوپدی کارآمد در این زمینه آتل دست می باشد که به ثابت نگه داشتن دست تا هنگام بهبودی ناحیه آسیب دیده کمک می نماید.

https://kavianclinic.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d9%84%db%8c%d9%86%d8%aa-%d8%af%d8%b3%d8%aa/

کاربرد آتل دست

همان طور که گفته شد، مهم ترین وظیفه آتل دست، ثابت نگه داشتن ناحیه آسیب دیده و سرعت بخشیدن به روند بهبود می باشد. همچنین از آتل دست به منظور کاهش درد و بازسازی استخوان و مفصل استفاده می شود. آتل های دست انواع مختلفی دارند که نسبت به ناحیه آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین آتل ها را می توان هم به صورت آماده از داروخانه ها و هم به صورت سفارشی از کلینیک های ارتوپدی تهیه نمود. قطعا خرید آتل دست از کلینیک معتبر ارتوپدی و به صورت سفارشی کمک شایانی در بهبود روند درمان شما خواهد کرد.

انواع آتل دست

آتل دست انواع مختلفی را دارا می‌باشد که در این بخش به شرح آن ها خواهیم پرداخت. انواع آتل دست چپ و راست عبارتند از:
  • آتل بلند قسمت بالایی دست (از بالا تا پایین دست)
  • آتل کوتاه قسمت بالایی دست(از آرنج تا پایین دست)
  • آتل دست آلنار گاتر (که از زیر انگشتان تا میانه ساعد می‌باشد)
  • آتل انگشت دست 
این که کدام یک از آتل های ذکر شده در بالا مناسب شما می باشد، بستگی به شدت آسیب، ناحیه آسیب دیده و تشخیص پزشک دارد. در ادامه به شرح انواع آتل دست می پردازیم.

انواع آتل مچ دست

دست ها نقش مهمی در زندگی روزمره ایفا می کنند و انجام امور را برای افراد تسهیل می نمایند. در صورت آسیب دیدگی این ناحیه از بدن، فرد در انجام ساده ترین امور روزانه نظیر غذا خوردن، بستن دکمه های لباس، بستن بند کفش و… با مشکل مواجه خواهد بود. امروزه با استفاده از انواع آتل مچ دست در محل آسیب دیده، می‌توان از تحرک زیاد دست جلوگیری نمود و به حفظ و ثبات دست کمک نمود. آشنایی با انواع آتل مچ دست در هنگام آسیب دیدگی ها کمک شایانی به شما خواهد کرد. انواع آتل مچ دست عبارتند از:

آتل های نگهدارنده (Cock up splint)

یکی از انواع آتل مچ دست، آتل های نگهدارنده می باشند که پس از آسیب دیدگی ها و جراحی به جهت توانبخشی و بهبود ناحیه آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع آتل، مچ دست را در زاویه مناسب نگه داشته و ضمن جلوگیری از حرکت کردن آن، آسیب دیدگی را التیام داده و بهبود می بخشد. معمولا افراد پس از جراحی در ناحیه دست و آسیب دیدگی، به دنبال خرید آتل دست (آتل نگهدارنده) می باشند.

آتل انگشت دست

در صورتی که دست شما در ناحیه انگشت شست آسیب دیده باشد و قصد پوشش و محافظت از این انگشت را دارید، این نوع آتل انگشت دست را تهیه نمایید. آتل انگشت دست در زمان آسیب دیدگی انگشت شست این ناحیه را پوشش داده تا افراد بتوانند از سایر انگشتان خود استفاده کنند. معمولا افرادی با بیماری دکرون، این آتل را مورد استفاده قرار می دهند و بهتر است بدانید که آسیب و تورم ناحیه شست دست، بیماری دکرون را ایجاد می کنند و دردهای شدیدی را به همراه خواهد داشت.

مچ بند RSI

از دیگر انواع آتل مچ دست، می توان مچ بند RSI را نام برد. این نوع آتل دست، زمانی کاربرد دارد که فشارهای مداوم و پشت سر هم منجر به آسیب دیدگی در مچ دست می شود و در پی آن علائمی نظیر از دست دادن قدرت عضلانی، بی حسی و احساس درد در فرد ایجاد می شود. استفاده از آتل RSI با پیشگیری از ایجاد فشارهای مداوم و تکراری در ناحیه ذکر شده، به بهبود و درمان بیماری کمک خواهند کرد و درد در این ناحیه را نیز کاهش خواهند داد.

مچ بند ورزشی 

ورزش هایی از قبیل والیبال، بسکتبال و تنیس که نیاز به حرکات مکرر مچ دست دارند، احتمال آسیب دیدگی در دست ورزشکاران را افزایش می دهند. استفاده از آتل های مچ دست در این دسته از افراد منجر به کاهش فشارهای اعمال شده در ناحیه دست و جلوگیری از آسیب در این ناحیه خواهد شد.

موارد استفاده از آتل انگشت دست 

از آن جایی که انگشتان دست به شکل ارادی به انجام بسیاری از امور کمک می کنند، در طول زندگی در معرض آسیب می باشند. در صورت آسیب در انگشتان و از دست دادن قابلیت حرکتی آن ها، استفاده از آتل انگشت دست ضرورت می یابد. عواملی نظیر آرتروز، انقباض دوپویترن، انگشت ماشه ای قفل شده و انواع آسیب دیدگی ها، قدرت انگشتان را کاهش داده و استفاده از آتل انگشت را الزامی می کنند. آتل انگشت کاربردهای بسیاری دارد که از جمله آن ها می توان به رفع درد، بی حرکت نمودن موقت محل شکستگی و جلوگیری از آسیب مجدد به انگشت اشاره نمود. به طور کلی موارد استفاده از آتل انگشت عبارتند از:
  • استفاده در انگشت ماشه ای
  • کمک به رفع خم شدگی انگشت 
  • کمک به رفع ناپایداری جانبی انگشتان
  • کمک به رفع انحراف مفصل متاکارپوفالانژیال
  • کمک به درمان عارضه وارد بر مفاصل میانی و انتهای انگشت شست

استفاده‌ از آتل دست چه مزایایی دارد؟ 

از آن جایی که آتل دست به رفع ورم کمک می کند، می توان از آن در عارضه های مختلف عضلانی-اسکلتی نظیر پیچ خوردگی های شدید یا شکستگی و تثبیت به منظور جا انداختن در رفتگی استفاده نمود. آتل ها به کاهش التهاب و ایجاد محدودیت در حرکت خم کردن انگشتان کمک می کنند. همان طور که پیش از این گفته شد، آتل های دست راست و چپ متفاوت بوده و برای خرید آتل دست راست و چپ به صورت سفارشی باید به کلینیک های ارتوپدی و معتبر مراجعه نمود تا از مزایای این آتل های دست بهره برده و بهبودی هر چه سریع تر حاصل شود.

استفاده از آتل دست چه مدت ضرورت دارد؟ 

یکی از پرسش های اکثر افراد در هنگام خرید آتل دست، مدت زمان استفاده از آن ها می باشد که در پاسخ باید گفت که نمی توان جهت استفاده از این وسیله ارتوپدی مدت زمان مشخصی را تعیین کرد، زیرا عواملی نظیر میزان و شدت آسیب، ناحیه آسیب دیده و … در تعیین زمان استفاده دخیل خواهد بود. جهت آگاهی از مدت زمان دقیق استفاده از این آتل ها باید به پزشک مراجعه نمود و با صلاحدید ایشان آتل را مورد استفاده قرار داد.

قیمت آتل دست چقدر است؟ 

اکنون که با انواع آتل دست، مزایا و کاربرد آن آشنا شدید، قصد داریم به یکی از پرسش های پر تکرار متقاضیان خرید آتل دست پاسخ دهیم. قیمت آتل دست راست، قیمت آتل دست چپ و قیمت آتل شکسته یکی از پرسش های رایج افراد می باشد که در این راستا باید بگوییم که قیمت این آتل ها نیز به عوامل متعددی نظیر برند مورد نظر، متریال به کار برده شده در ساخت آتل، نوع آتل و …بستگی دارد. بنابراین جهت اطلاع از قیمت دست راست و چپ، ابتدا به کلینیک ارتوپدی مراجعه نمایید و پس از مشورت با پزشک و انتخاب آتل مورد نیاز شما، از قیمت آن آگاه شوید. انتخاب کلینیک معتبر و با سابقه در هنگام خرید آتل دست از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین پس از تعیین نوع آتل، در برند انتخابی خود دقت بالایی به خرج دهید.
خرید آتل دست

خرید آتل دست از بهترین کلینیک ارتوپدی تهران

گاهی اوقات آتل های دست آماده موجود در بازار مناسب شما نبوده و باید جهت خرید آتل دست به کلینیک های ارتوپدی مراجعه نمایید تا ضمن ساخت آتل دست به صورت سفارشی برای شما، از کیفیت بالای این محصولات بهره مند شوید. یکی از بهترین کلینیک ها جهت خرید آتل دست، کلینیک کاویان طب می باشد که در ساخت محصولات خود از متریال با کیفیت و به روزترین تجهیزات روز دنیا استفاده می کند.
شایان به ذکر است که این کلینیک ارائه دهنده انواع ارتز و پروتز، آتل دست راست، آتل دست چپ، آتل کمر، آتل پا و انواع اسپلینت ها می باشد. بنابراین با آسودگی خاطر به کلینیک کاویان طب مراجعه کرده و اقدام به خرید آتل مورد نیاز خود نمایید. در صورت مواجه شده با پرسش های بیشتر، از کارشناسان این کلینیک از طریق شماره 91008881-021 کمک بگیرید. این کلینیک امکان مشاوره رایگان را برای شما عزیزان فراهم کرده است.
https://kavianclinic.com/%d9%85%d8%b1%da%a9%d8%b2-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%88%d9%be%d8%af%db%8c/

سخن پایانی 

در صورت آسیب دیدگی و شکستگی در هر یک از بخش های دست بر اثر علل مختلف، باید با صلاحدید پزشک از آتل دست استفاده نمود. پزشک با توجه به ناحیه آسیب دیده و شدت آسیب، بهترین نوع آتل دست را برای شما تجویز خواهد کرد. بنابراین با خرید آتل دست به کاهش درد، رفع خم شدگی انگشتان، ناپایداری جانبی انگشتان، درمان در رفتگی، پیج خوردگی و شکستگی کمک نمایید. جهت خرید آتل دست با کیفیت بسیار بالا و آگاهی از قیمت آتل دست شکسته، می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه نموده و نسبت به نوع آسیب دیدگی خود بهترین آتل دست را تهیه نمایید. در این کلینیک امکان تهیه انواع آتل های ذکر شده در این متن برای شما فراهم شده است تا با آسودگی خاطر به درمان بیماری خود بپردازید.

مجموعه تخصصی ارتوز و پروز کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *