کفی طبی قوس بلند پا

آیا از گودی کف پا رنج می برید؟ به دنبال بهترین روش درمان جهت رفع گودی کف پای خود هستید؟ با ما در این مطلب از کاویان طب همراه باشید تا به شما بهترین کفی طبی گودی پا را معرفی کنیم.

مرکز تخصصی ساخت کفی های طبی سفارشی کاویان کلینیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ساخت انواع اعضاء مصنوعی و کمک حرکتی همراه شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان با شماره 91008881 -021 در ارتباط باشید. با ما در ارتباط باشید

در ادامه خواهید خواند.. نمایش

گودی کف پا چیست؟

پیش از هر چیز قصد داریم به شرح گودی کف پا بپردازیم تا در صورتی که از این عارضه رنج می برید، از عوارض آن بکاهید. انحنای بیش از حد در کف پا، گودی کف پا را ایجاد می کند که این عارضه منجر به وارد آمدن فشار زیاد به نواحی برآمده کف پا به هنگام راه رفتن و ایستادن می شود.

گودی پا چه علائمی را به همراه دارد؟

اکر با عارضه گودی کف پا دست و پنجه نرم می کنید، قطعا می دانید که قوس بلند پا به هنگام ایستادن بیشتر نمایان می شود. از دیگر علائمی که در بیماران دچار گودی پا قابل مشاهده می باشد، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

• انگشت چکشی
  • ایجاد پینه در برآمدگی کف پا
  • بروز درد هنگام راه رفتن یا ایستادن
  • عدم پایداری پا

گفتنی است که قوس زیاد کف پا، ضعف درعضلات پا و قوزک و همچنین افتادگی پا را نیز به همراه خواهد داشت.

علت گودی پا چیست؟

بیماری های زیادی می توانند منجر به گودی کف پا شوند که برخی از آن ها را در زیر شرح داده ایم:

فلج مغزی

اختلالات حرکتی پیشرونده یا فلج مغزی که به دلیل ناهنجاری مادرزادی یا آسیب مغزی ایجاد می شود، با تحت تاثیر قرار دادن میزان تون عضلانی و وضعیت بدن، عوارض متعددی از قبیل گودی کف پا، کاهش دامنه حرکتی و … را به همراه دارد.

شارکو ماری توث

از دیگر عارضه هایی که می تواند در ایجاد قوس بلند پا دخیل باشد، شارکو ماری توث می باشد. از آن جایی که در این بیماری مادرزادی ژنتیکی، اعصاب اندام تحتانی تحت تاثیر قرار می گیرند، بیمار با ضعف در ساق و تغییر شکل کف پا مواجه خواهد شد.

اسپینابیفیدا

اسپینابیفیدا که یک بیماری ارثی محسوب می شود، عوارض متعددی را به همراه داشته که از جمله آن ها می توان به ضعف عضلات پا، تغییر شکل پاها، در رفتگی مفصل ران و … اشاره نمود. این بیماری را نیز می توان یکی از علل گودی کف پا دانست.

فلج اطفال

بیماری فلج اطفال علائمی از قبیل درد گلو، سرفه، عطسه، درد شکم، تهوع، ضعف عضلانی، فلج، سفتی و درد عضلانی را ایجاد خواهد کرد. بنابراین بر اثر مشکلات عضلانی، در این بیماری گاها گودی کف پا نیز دیده می شود.

دیستروفی عضلانی

دیستروفی عضلانی که سبب کاهش توده عضلانی و ضعف پیشرونده می شود، علائمی نظیر اختلال در راه رفتن، تحلیل استخوان ها، وضعیت بدنی نامناسب و مشکل در ایستادن را به همراه خواهد داشت. با توجه به این علائم احتمال ایجاد گودی کف پا در این بیماران وجود دارد.

در برخی از افراد نیز گودی پا ناشی از سکته مغزی یا مشکلات ارثی و مادرزادی می باشد. شایان به ذکر است که تشخیص علت دقیق این عارضه بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در ادامه انواع روش های درمان گودی کف پا خصوصا کفی طبی قوس بلند پا یا کفی طبی گودی پا را معرفی خواهیم کرد.

تشخیص گودی زیاد کف پا

پیش از آن که روش های درمان گودی کف پا را شرح دهیم، بهتر است که به ذکر روش های تشخیصی این عارضه بپردازیم. این تست ها به شرح زیر می باشند:

• تصویر برداری رادیولوژی یا تست اشعه ایکس از پا
  • ام آر آی
  • الکترومیوگرافی
  • تست اشعه ایکس از ستون فقرات

درمان قوس بلند پا

پیش از به کارگیری روش های درمان، باید علت بروز این عارضه مشخص شود، زیرا انتخاب روش درمان کاملا به علت ایجاد قوس بلند پا و نوع آن بستگی دارد.

پابند طبی یا بریس

گاهی اوقات پزشک پس از ارزیابی های لازم به جهت افزایش پایداری پا، استفاده از بریس را توصیه می کند. همچنین در صورتی که فرد جراحی اصلاح قوس کف پا را انجام داده باشد، به جهت کاهش درد و جلوگیری از تغییر شکل، بریس کف پا تجویز می شود.

محافظ قوس پا

از دیگر تجهیزات ارتوپدی که به درد و ناراحتی ناشی از قوس کف پای ارثی کمک می کند، محافظ قوس پا می باشد. در واقع محافظ قوس پا را می توان راهکاری موثر جهت کاهش فشار وارده بر پا و توزیع مناسب وزن بر پا در قوس کف پای بلند ارثی دانست. نهایتا به کمک این محافظ، می توان ضربه و شوک وارده به پا در هنگام راه رفتن را خنثی کرد.

کفی طبی

یکی از بهترین روش های درمان گودی کف پا، استفاده از کفی طبی قوس بلند پا می باشد. به کارگیری کفی طبی گودی پا، علاوه بر ایجاد راحتی در پاها، نقش موثری را در کاهش درد پا ایفا می کند و به پشتیبانی از قوس کف پا کمک می کند. از دیگر مزایای کفی طبی قوس بلند پا، می توان به کاهش سایش کف پا و کف کفش، کاهش درد پاشنه و ترمیم آن اشاره نمود. از آن جایی که برخی از این کفی ها خاصیت چسبندگی دارند، می توان آن ها را درون انواع کفش ها قرار داد.

ارتزهای سفارشی

علاوه بر کفی طبی قوس بلند پا، می توان ارتزهای سفارشی را نیز جهت بهبود عوارض ناشی از گودی به کار گرفت. خنثی کردن ضربات وارده به پا و پایداری پاها، از مزایای این ارتزهای سفارشی می باشد. شایان به ذکر است که برای تهیه این ارتزهای سفارشی می توانید به کلینیک کاویان طب مراجعه نمایید و این محصولات ارتوپدی را با کیفیت بالا تهیه کنید.

کفش مناسب

برخی از کفش های طبی دارای پاشنه گسترده تری در کف می باشند و از بالای مچ پشتیبانی می کنند که این کفش ها سبب حمایت بیشتر از پا می شوند.

تمرینات ورزشی

علاوه بر تجهیزات ارتوپدی به کمک برخی تمرینات ورزشی نیز می توان به بهبود عوارض ناشی از گودی پا کمک نمود که در زیر دو مورد از آن ها را شرح داده ایم:

• ابتدا روی زمین بنشینید و پاها را دراز کنید، سپس یک حوله را دور سینه پا قرار دهید و آن را به سمت خود بکشید.
  • روی یک صندلی نشسته و تعدادی توپ گلف را مقابل خود قرار دهید. سپس سعی کنید با انگشتان پا این توپ ها را برداشته و درون سطل قرار دهید.

جراحی

در افرادی که روش های غیر جراحی به بهبودی گودی کف پا آن ها کمک نکرده است، به عنوان آخرین راه جراحی توصیه می شود. هدف از انجام جراحی در این دسته از افراد کاهش درد پا، بهبود عملکرد پا و پیشگیری از سایر آسیب دیدگی های پا می باشد. در ادامه بیشتر به شرح کفی طبی گودی کف پا خواهیم پرداخت.

کفی طبی قوس بلند پا

کفی طبی قوس بلند پا چیست؟

همان گونه که گفته شد، کفی طبی گودی پا یکی از بهترین روش های درمان قوس بلند پا می باشد. ایجاد ثبات در پا و احساس راحتی بیشتر در پا، به کمک کفی های طبی قوس بلند میسر می شود. بنابراین در صورتی که می خواهید در مدت زمان کوتاه، مشکلات ایجاد شده در پای شما به دلیل گودی پا رفع شود، این دسته از کفی ها را در کلینیک های معتبر ارتوپدی تهیه نمایید.

بهترین مرکز ساخت کفی طبی گودی پا کجاست؟

در صورتی که پزشک تهیه کفش طبی گودی پا را تجویز کرده باشد، باید به بهترین مرکز ساخت کفی طبی مراجعه نمایید. یکی از بهترین این مراکز، کلینیک کاویان طب می باشد که تا کنون بیش از 7000 کفش و کفی طبی را با تکنولوژی اسکن کف پا سرویس دهی کرده است. این مجموعه تخصصی علاوه بر ساخت کفی و کفش طبی، انواع ارتز و پروتزهای بدن را با کیفیت بسیار بالا طراحی و تولید می کند. بنابراین جهت تهیه کفی طبی قوس بلند پا با آسودگی خاطر به این کلینیک مراجعه نمایید و از خدمات بی نظیر این مجموعه بهره مند شوید.

قیمت کفی طبی گودی پا چقدر است؟

امروزه کفی های طبی به دو صورت آماده و سفارشی قابل تهیه می باشند. قطعا کفی های طبی آماده از قیمت های بسیار کمتری نسبت به کفی های طبی سفارشی برخوردارند. شایان به ذکر است که کفی های طبی سفارشی، با وجود قیمت بالاتر ارزش خرید را داشته و ضمن حمایت از پاها،دوام بالایی نیز دارند. جهت آگاهی از قیمت کفی طبی قوس بلند پا، می توانید با کارشناسان کلینیک کاویان طب از طریق شماره 91008881-021 در ارتباط باشید.

موضوع بحث ما در این مطلب، گودی کف پا و روش های درمان آن بود که یکی از بهترین روش های درمان این عارضه را کفی طبی قوس بلند پا معرفی کردیم. در صورتی که قصد تهیه کفی طبی گودی پا را دارید، می توانید به مجموعه تخصصصی ارتوز و پروتز کاویان مراجعه نمایید و به بهبود عارضه ایجاد شده در پا کمک کنید.